• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • Rowery na tory (1)

    • 10 10

    • Rowery na trak tory! :)

      • 1 4

  • (1)

    I znowu kostka. Oni z Pruszczem Gdanskim w tym rywalizuja?

    • 40 2

    • Z centrum Gdyni

      • 0 0

  • Sopot. Stan umysłu z kostki bauma... (2)

    • 35 6

    • ofiary baumana (1)

      • 0 1

      • Nie ofiary lecz koledzy. I to dobrzy...

        • 2 1

  • Z dzieckiem strach jechać (2)

    Ciasno, krzywo, szybcy rowerzyści i olewajacy zasady bezpieczneństwa turyści na wypożyczony cztero-kołowcach.

    • 44 5

    • To idź z dzieckiem do lasu...

      Zamiast biadolic.... Czysto, świeże powietrze i brak d**ili

      • 6 6

    • ale nie można tam z dzieckiem jechać. Z dzieckiem masz jechać po chodniku

      • 1 1

  • brawo sołtys :) (1)

    skąd mam wiedzieć jaką kosmiczną prędkość osiągam na moim supercharged mevo ? będą milicjanty stały z suszarką ? czy sopot wystawi flotę fotorapidów po krzakach ?

    • 42 1

    • Po prostu jedź powoli. Kadencja poniżej 50 rpm będzie jak znalazł, albo stylem "do kościoła": trzy razy na pedały i rozpędem do prędkości pieszego, trzy na pedały...

      • 1 0

  • Krzysztof Jałoszyński gada jak mu płacą

    czyli pracodawca.
    Nie ma jaj chłop

    • 16 1

  • Władze Sopotu nie lubią rowerów..... (1)

    Jak w tytule,może by sie tak ktoś z rządzących tym pieknym miastem przejechał rowerem.

    • 28 3

    • z tym pięknym to ostro przesadziłeś/aś :)

      • 3 3

  • (1)

    Pamiętam jak kładli ta kostkę i znajomy fachowiec brukarz od razu stwierdził że to fuszerka .No ale ktoś tą fuszerkę odbierał ,a Karnowski z pieniędzy Sopocian płacił

    • 36 2

    • Ci wszyscy fachowcy zawsze krytykuja innych fachowcow.

      • 1 1

  • Stop ścieżką rowerowym z kostki brukowej (1)

    d*pek który zatwierdził tą kostkę powinien nią jeździć do końca życia

    • 42 3

    • Popieram strajk nauczycieli

      Ja bym się na ich miejscu załamał czytając takie coś. Stopu nie robi się
      ścieżką, a rowerem.

      • 2 4

  • Jak (5)

    można wprowadzić ograniczenie prędkości skoro licznik rowerowy nie jest obowiązkowym wyposażeniem roweru. To jakaś totalna głupota

    • 32 6

    • ograniczenie dla ograniczenia

      wruchu drogowym pojazdów mechanicznych przekroczenie na fotoradarze o 10 km/h jest niekaralne
      A liczniki samochodowe sa homlogowane
      Te rowerowe z "internetów" nie są - bo nie muszą
      Gdyby jakispolicjant pojawił sie tam w krzakach to sąd by go wyśmiał....
      Radary ręczne nie sa homologowane na rowery !!!!!!!! i to samo sie tyczy fotoradarów.
      Jak nie ma pojecia rower w homologacji to "se jedzta nawet 100 km/h" - w ciemna rure ciała moga was cmoknąć
      Sprawa przerabiana już w sadachi rozumni policjanci to dobrze wiedzą.
      Oczywiście jakistam mniej rozumny sie może trafic ale nikt sam z siebie i**oty nie chce robić przed sądem.
      Ten zakaz ma więc znaczenie tylko i wyłacznie psychologiczne a nie prawne.
      Pamiętajcie więć- macieprawo do ogladniecia homologacji -tak w razie czego gdyby sie jakis "ktoś" czepiał dla czepiania się

      • 3 0

    • 10 km /h to prędkość truchtającego pieszego. (3)

      Bardzo łatwo ją odróżnić na oko od 5 i od 15. A licznik ustawiony wg. tabelki do koła ma błąd mniejszy niż 5%, nawet jakby miał 10%, to za 11 nikt cię nie będzie ścigał. Naprawdę nie trzeba tęgiego umysłu, ani licznika, aby ocenić około 10km/h +/- 3. Nie wiem, dlaczego kreujecie się na niedorowzoje, które mają trudność w ocenie prędkości i łamagi, które poniżej 10 się wywracają. Można to ograniczenie uważać za bezsensowne, ale argumenty o własnych ograniczeniach umysłowych i motorycznych są komiczne.

      • 2 5

      • Piszesz (2)

        o tęgich umysłach a sam go nie posiadasz. Czytaj ze zrozumieniem. Jak się stawia antytezę trzeba zrozumieć sedno postawionej tezy. Poproś kogoś mądrzejszego to Ci to wyjaśni, mi się nie chce.

        • 1 1

        • kocioł garnkowi przygania, a sam... (1)

          wprowadzanie ograniczeń przy pomocy znaków nie musi oznaczać dążenia do wprowadzania patroli kontrolujących przestrzeganie ograniczeń i ich ścisłe egzekwowanie. Może po prostu sygnalizować użytkownikom potrzebę miarkowania prędkości jazdy. Kto z kierowców patrzy się na licznik w czasie jazdy po mieście? Zwykle się jeździ z taką prędkością, jaką sugeruje otoczenie drogi, warunki pogodowe i obecność innych użytkowników drogi: przed tobą i w bezpośrednim sąsiedztwie toru twojej jazdy. Jeśli tego nie kumasz, lepiej poprzestań na chodzeniu pieszo lub na korzystanie z samochodu w charakterze pasażera.

          • 0 1

          • To

            żaba nie kuma a kuma. Januszu, jesteś na dobrym tropie. O tym właśnie piszę i przy tym się upieram. Stawianie znaku z ograniczeniem prędkości dla rowerów jest totalną głupotą, tylko panujące warunki powinny kierować rowerzystami co do bezpieczeństwa swojego oraz innych uczestników ruch- w szczególności tych najmłodszych i najstarszych. Nie uważasz, że tablica z napisem 'zachowaj bezpieczną prędkość" była by bardziej na miejscu niż martwy i niemiarowy zakaz. Ale to już napisałeś jak Cię troszkę nakierowałem. Może jeszcze coś z Ciebie będzie.

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum