• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopockie szkoły, a parkingi dla rowerów

6 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przedstawiamy wyniki audytu sopockich szkół w zakresie parkingów rowerowych. Oceniano w nim, czy i jak sopockie szkoły są wyposażone w parkingi dla rowerów. Niestety, żadna z placówek nie uzyskała najlepszej oceny. Pomimo dość łagodnych kryteriów, 95% przebadanych placówek otrzymało ocenę negatywną.



Pomimo dość łagodnych kryteriów, aż

- 20 z 21 (95%) przebadanych placówek otrzymało ocenę negatywną.
- 8 z 21 (38%) przebadanych placówek w ogóle nie posiadało parkingu dla rowerów.
- 18 z 21 (86%) przebadanych placówek posiadało stojaki uniemożliwiające bezpieczne i wygodne pozostawienie roweru.

Tylko 1 placówka - biblioteka uniwersytecka - uzyskała wynik "Dobry", bo spełniała chociaż w podstawowym stopniu wszystkie 3 kryteria oceny.
Niestety, żadna placówka nie uzyskała wyniku "Bardzo Dobry".

To niedobry rezultat dla sopockich szkół i dla Sopotu w ogóle. Aby zachęcić uczniów, studentów i nauczycieli do dojeżdżania rowerem, niezbędna jest możliwość komfortowego i bezpiecznego zaparkowania roweru bez obawy o jego utratę. Pod tym względem Sopot ma w tej kwestii wiele do nadrobienia. Przebadano tutaj tylko szkoły, a parkingi dla rowerów powinny znaleźć się przed każdą instytucją, sklepem, kinem i przed wieloma innymi rodzajami obiektów. Spodziewamy się, niestety, i tam w większości wyniku negatywnego.

Potrzeba co najmniej rozporządzenia, które będzie tę kwestię regulowało podobnie jak np. w Gdańsku, którego treść powinna zostać skonsultowana ze środowiskami rowerowymi Sopotu i Trójmiasta.

Rower jest najbardziej efektywnym środkiem transportu w mieście.
Dlatego to najlepsze drogi dla rowerzystów i najlepsze parkingi dla rowerów. Po prostu.



Metoda audytu:

Punkty w ilości od 0 do 2 punktów po kolei według następujących kryteriów:

1. Pojemność parkingu dla rowerów. Wskaźnik ilości miejsc postojowych dla rowerów wynosi dla szkół podstawowych minimum 3 miejsca postojowe na 1 pomieszczenie do nauki, dla gimnazjów minimum 5 miejsc, dla szkół średnich 6 i dla szkół wyższych oraz obiektów dydaktycznych minimum 6 miejsc postojowych na 1 pomieszczenie do nauki lub 4 miejsca na każdych 10 studentów. Aby uzyskać pełną ocenę, szkoła musi przynajmniej zbliżać się do tych wytycznych.

2. Jakość miejsc postojowych. Za miejsce umożliwiające pozostawienie roweru przyjmuje się miejsce, w którym możliwe jest przymocowanie przynajmniej ramy roweru i jednego z kół do elementu trwale związanego z podłożem lub budynkiem. Jeśli nie ma takiej możliwości, to nie ma też możliwości efektywnego zabezpieczenia roweru przed kradzieżą i wtedy przydzielamy 0 punktów za to kryterium i, co za tym idzie, automatycznie przydzielamy wynik negatywny.

3. Usytuowanie miejsc postojowych. Miejsca postojowe zewnętrzne mają być usytuowane możliwie jak najbliżej głównego wejścia w pierwszej kolejności i pozostałych wejść do budynku w dalszej kolejności. Mają być usytuowane w miejscu dobrze widocznym, łatwo dostępnym, nie utrudniającym ruchu pieszego, najlepiej strzeżonym, monitorowanym albo zamykanym.

W sumie za wszystkie trzy kryteria można było otrzymać od 0 do 6 punktów.

Skala ocen:

0-2 pt. - wynik Negatywny
3-4 pt. - wynik Niewystarczający
5 pt. - wynik Dobry
6 pt. - wynik Bardzo dobry

Wynik "Niewystarczający" lub lepszy był możliwy tylko gdy każde z kryteriów zostało ocenione minimum jednym punktem.

Ta skala ocen jest dość łagodna. Wymagaliśmy tylko podstaw. Jeśli jednak nawet te nie były spełnione, to jedynie właściwe było w naszej opinii przydzielić ocenę Negatywną. Na początek nie wymagaliśmy, aby miejsca były zadaszone, monitorowane, strzeżone czy zamykane. Docelowo jednak będzie to wymóg dla miejsc przeznaczonych na długi postój (powyżej 3 godzin).

Wyniki szczegółowe:

Szkoły Podstawowe:

SP nr 8, ul. 3 Maja 41 - 2/0/2 Negatywny.
Parking dla rowerów umożliwia pozostawienie 40 rowerów. To dobry wynik, choć, jak mówią nauczyciele, jeszcze niewystarczający, bo zdarzają się dni, gdy wszystkie stojaki są pełne. Brawo! Szkoła ma "świadomość rowerową" i dba aktywnie o potrzeby uczniów w tym zakresie (2p). Zdecydowaliśmy się jednak obniżyć notę z powodu niewłaściwej jakości stojaków rowerowych na parkingu. Stojaki nie umożliwiają bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Dodatkowo w czasie audytu zauważyliśmy jeden rower i jedną hulajnogę całkowicie nieprzypiętą. Po zgłoszeniu tego faktu rower został przez pracowników zabezpieczony poprzez wniesienie do budynku. Dobrze. Parkingi są za to umieszczone bardzo dobrze, bo przy samym wejściu do budynku, na poziomie gruntu (2p). Gdy pojawią się nowe, prawidłowo skonstruowane stojaki, chętnie przyznamy tej szkole wysoki wynik.

SP "Lokomotywa", ul. Jana z Kolna 35 - 0/0/0 Negatywny.
Nie ma parkingu dla rowerów nigdzie przy głównym wejściu ani też z tyłu budynku. Jest za to wygodny parking dla wielu samochodów pod samymi drzwiami.

SP nr 1, ul. Armii Krajowej 50-54 - 1/0/0 Negatywny.
Parking dla rowerów mieści 19 rowerów, za co przyznajemy 1 punkt na 2 możliwe, na zachętę (1p). Jakość stojaków jest niewłaściwa, ponieważ nie umożliwiają one bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Stojaki są na uboczu od głównego wejścia do budynku, umieszczone częściowo w dość ciemnym miejscu, za rogiem. Dostęp do nich jest utrudniony płotem i zamkniętą bramką (0p).

SP nr 9, ul. Oskara Kolberga 15 - 1/0/2 Negatywny
Parking dla rowerów mieści 12 rowerów. Punkt przyznajemy na zachętę, jednak docelowo ta ilość stojaków jest daleko niewystarczająca (1p). Jakość stojaków jest też niewłaściwa, ponieważ nie umożliwiają one bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Umiejscowienie parkingu w bezpośredniej odległości od głównych drzwi jest natomiast dobrą praktyką (2p).

SP Muzyczna Obrońców Westerplatte 18-20 - 1/0/1 Negatywny
Parking dla rowerów mieści 5 rowerów. Szkoła jest nieduża, więc i stojaków nie trzeba dużo, jednak nawet i tu docelowo przyda się kilka więcej (1p). Jakość stojaków jest niewłaściwa, ponieważ nie umożliwiają one bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Parking rowerowy jest co prawda niedaleko głównych drzwi, ale znajduje się z boku budynku, gdzie rowery nie są dobrze widoczne (1p).

Gimnazja / Licea:

ZS1 Gimnazjum i Liceum nr 1, ul. Ks. Pomorskich 16/18 - 0/0/0 Negatywny.
Nie ma parkingu dla rowerów nigdzie przy głównym wejściu ani nawet z boku budynku.

Gimnazjum nr.2, ul. Wejherowska 1 - 1/0/2 Negatywny.
Parking dla rowerów umożliwia pozostawienie zaledwie 10 rowerów, czyli za mało jak na wielkość szkoły. Punkt przydzielamy bardziej na zachętę (1p). Jakość stojaków jest niewłaściwa, ponieważ nie umożliwia on bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Stojaki są za to umieszczone właściwie, bo przy samym wejściu do budynku (2p).

Liceum Autonomiczne, al. Niepodległości 739A - 0/0/0 Negatywny.
Parking dla rowerów umożliwia pozostawienie zaledwie 5 rowerów na całą szkołę (0p). Jakość stojaka jest też niewłaściwa, ponieważ nie umożliwia on bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Stojaki są z daleka od głównego wejścia do budynku, schowane za śmietnikiem. Właściwe miejsce na stojaki rowerowe jest przy samym wejściu, tam gdzie teraz parkują samochody (0p).

II LO, al. Niepodległości 751 - 0/0/0 Negatywny.
Nie ma parkingu dla rowerów nigdzie przy głównym wejściu ani nawet z boku budynku.

III LO, ul. Kolberga 15 - 1/0/2 Negatywny.
Parking dla rowerów umożliwia pozostawienie zaledwie 7 rowerów. To ilość daleko niewystarczająca, więc punkt dajemy trochę na wyrost i na zachętę (1p). Jakość stojaka jest niewłaściwa, ponieważ nie umożliwia on bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Umiejscowione są natomiast blisko wejścia, ładnie i na widoku (2p).

ZS5 Szkoły Specjalne, ul. Kazimierza Wielkiego 14 - 1/0/2 Negatywny.
Parking dla rowerów umożliwia pozostawienie zaledwie 5 rowerów, co jest niewystarczające nawet w wypadku szczególnego profilu tej szkoły. Punkt na zachętę (1p). Jakość stojaków jest też niewłaściwa, ponieważ nie umożliwiają one bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Parking dla rowerów umiejscowiony jest natomiast blisko wejścia, ładnie i na widoku (2p).

SP nr 7 Sportowa / Gimnazjum Sportowe nr 3, ul. Haffnera 55 - 2/0/1 Negatywny.
Parking dla rowerów mieści ok. 40 rowerów, co jest dobrym wynikiem. Stojaki bywają już w pełni obłożone, więc dyrekcja planuje wnioskować o kolejne. Super. (2p). Jakość stojaków jest natomiast niewłaściwa, ponieważ nie umożliwiają one bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło. Do tego kilka rowerów było zupełnie niezabezpieczonych. Gdy poinformowaliśmy o tym dyrekcję szkoły, ta nie przejęła się tą informacją i nie podjęła żadnych działań w związku z nią. To nieodpowiedzialne. Obowiązkiem szkoły jest dbać o bezpieczeństwo mienia swoich podopiecznych. Proponujemy umieszczenie przy stojakach informacji dla uczniów o potrzebie właściwego zabezpieczenia rowerów przed kradzieżą. Kryterium jakości oceniamy negatywnie (0p). Parking dla rowerów jest umiejscowiony przy tylnym wejściu blisko drzwi. Nie ma natomiast parkingu dla rowerów przy głównym wejściu pomimo wystarczającej ilości miejsca (1p).

Szkoły wyższe:

Zespół Szkół Handlowych, ul. Kościuszki 18/20 - 0/0/0 Negatywny.
Nie ma parkingu dla rowerów nigdzie przy głównym wejściu ani nawet z boku budynku.

Sopocka Szkoła Wyższa, ul. Rzemieślnicza 5 - 1/0/1 Negatywny
Parking dla rowerów mieści zaledwie 7 rowerów, co jest jak na ilość studentów dalece niewystarczające. Punkt przydzielamy na wyrost, niejako na zachętę (1p). Jakość stojaków jest też niewłaściwa, ponieważ nie umożliwiają one bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Parking dla rowerów jest przy tylnym wejściu, co nie jest optymalne. Jest natomiast blisko drzwi, co jest dobrą praktyką (1p).

CKU, ul. Kościuszki 22 - 0/0/0 Negatywny.
Nie ma parkingu dla rowerów nigdzie przy głównym wejściu ani nawet z boku budynku. Zmieścił się natomiast wygodny parking dla kilku samochodów pod samymi drzwiami i kolejny obszerny na tyłach budynku.

UG Wydział Ekonomiczny, ul. Armii Krajowej 119 - 0/2/2 Negatywny
Parking dla rowerów mieści zaledwie 14 rowerów. Ilość ta jest dalece niewystarczająca, a w trakcie semestru są one obłożone często w 100%. Należy niezwłocznie powiększyć parking dla rowerów. Parking samochodowy mieści dziesiątki aut, więc miejsca na rowery jest pod dostatkiem. Do tego gdy chce się przypiąć rower do barierki po prawej stronie zaraz pod wejściem, gdzie nie przeszkadza on nikomu, zwłaszcza niepełnosprawnym, to ochrona agresywnie domaga się usunięcia roweru. Na pisemne skargi dziekanat nie odpowiada i nie chce umówić się na rozmowę mimo osobistej interwencji. Ta arogancja rodem z dawno zapomnianych czasów jest niedopuszczalna i nie będzie przez nas rowerzystów akceptowana. Należy zmienić zachowanie uczelni albo, jeśli to niemożliwe, obsadę właściwego stanowiska w jej administracji (0p). Jakość stojaków jest za to bardzo dobra, umożliwiają one przypięcie roweru u-lockiem za ramę oraz przynajmniej jedno koło (2p). Ich umiejscowienie jest też dobre, są blisko głównego wejścia i dobrze widoczne (2p).

UG Biblioteka Ekonomiczna, ul. Armii Krajowej 110 - 1/2/2 Dobry
Ilość miejsc parkingowych dla rowerów jest niewystarczająca, bo jedynie na 8 rowerów (1p). Natomiast ich jakość (2p) i umiejscowienie są bardzo dobre, to zdecydowany plus (2p). Jeśli dojdzie kolejna transza stojaków, to chętnie jeszcze podwyższymy naszą ocenę.

UG Wydział Ekonomiczny, Centrum Dydaktyczno Konferencyjne, ul. Piaskowa 9 - 0/0/0 Negatywny
Nie ma parkingu dla rowerów nigdzie przy przednim ani przy tylnym głównym wejściu do budynku. Jest za to parking wielkości małego lotniska.

UG Wydział Zarządzania, ul. Armii Krajowej 101 - 0/2/0 Negatywny
Ilość stojaków na parkingu dla rowerów jest dalece niewystarczająca. Można zwiększyć ilość stojaków tak po lewej, jak i po prawej stronie od wejścia. Na tyłach Wydziału jest dodatkowe wejście do budynku na poziomie gruntu i obszerny parking z możliwością komfortowego dostawienia większej ilości stojaków bezpośrednio przy tym wejściu (0p). Jakość stojaków jest natomiast bardzo dobra, są solidne i bardzo estetyczne (2p). Bliskość drzwi jest dobra, niestety, aby się do stojaków dostać, trzeba rower wnieść po schodach. Na schodach nie ma podjazdu dla wózków ani rampy. To znacząco utrudnia dostęp rowerem i obniża rezultat audytu (0p).

Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej ul. Polna 16/20 - 0/0/2 Negatywny
Parking dla rowerów umożliwia przypięcie zaledwie 10 rowerów i jest rezultatem dalece nieadekwatnym do rozmiarów uczelni (0p). Stojaki na parkingu dla rowerów są niskiej jakości i nie umożliwiają bezpiecznego przypięcia roweru u-lockiem za ramę, a jedynie za koło (0p). Parkingi są za to umieszczone dobrze, przy samym wejściu do budynku i na poziomie gruntu, choć proponujemy objąć je dodatkowo monitoringiem (2p).

Europejska Szkoła Wyższa, ul. Zamkowa Góra 25 - 0/0/0 Negatywny.
Nie ma parkingu dla rowerów. Jest za to wygodny i bardzo duży parking dla samochodów pod samymi drzwiami.

Audyt został przeprowadzony pod koniec czerwca 2014 r.

Autorzy: Kamil Gołębiowski i Agnieszka Sekuła [Rowerowy Sopot]

Kontakt:
Mail: rowerowy.sopot@gmail.com
facebook.com/rowerowy.sopot

Opinie (44)

  • miłośników dwóch pedałów pogrzało po słonecznym dniu (9)

    "Rower jest najbardziej efektywnym środkiem transportu w mieście."
    Trochę im już propaganda mózg zlasowała. Przejedźcie na rowerze z gdyni do gdańsa szybciej i bardziej komfortowo rowerem niż samochodem... Nie wspominając o motocyklu czy chociażby skuterze, które rowery biją pod każdym względem.

    • 13 33

    • (4)

      W Siopoćkowie odphalisz twój moto-cyk i zaraz musisz go gasić, bo jesteś na miejscu, tylko narobiłeś smrodu i hałasu. Przejazd rowerem całego Sopotu w poprzek w mojej codziennej drodze do pracy z Oliwy do Orłowa zajmuje mi poniżej kwadransa. Tobie zajmuje 5' max.

      Cała moja droga to 30 min, 35-40' jesli się wlokę spacerkiem. Gdyby waaadze naprawdę serio traktowały uzdrowiskowość sopotu, wpuszczały by tam wyłącznie pojazdy elektryczne i właśnie rowery, a wszelkie smrodliwe dostawy mogły by być realizowane w godzinach 23-8.

      Ale waadza ściemnia i szczuje jednych na drugich, bo jej celem jest trwanie i forsa, a nie jakiekolwiek Sprawy.

      A swoją drogą, o sopockich snobach najlepiej świadczy fotka. Parking malućki, ale i tak stoi tylko jeden rower, i to właśnie taki jakiego byś oczekiwał od snoba. Słowo snob to skrót. Wiecie od czego?

      • 15 2

      • ok ja odpalam motorek i w 5 min jestem w pracy (1)

        To daje 20 min/dzień różnicy miedzy nami czyli 100min tygodniowo (5 dni) czyli miesięcznie ponad 6h różnicy na krótkiej trasie. Do tego nie przychodzę spocony i śmierdzący do pracy..
        Spróbuj pojechać gdzieś dalej...

        • 2 8

        • jeżeli po 10 minutach rowerem (często z górki)

          jesteś spocony, to jak wyglądasz po 6 minutowym spacerze? Rower jest ca. 6 krotnie bardziej wydajny energetycznie niż chodzenie pieszo. Przypuszczalnie powinieneś zbadać sobie przemianę materii i odwiedzić dietetyka.

          • 4 3

      • zamiast wyrzekać na władzę i interpretować jej działania (1)

        spróbuj na urzędników spojrzeć jak na ludzi, którzy mają swoje ograniczenia.
        W atmosferze normalnego dialogu można wiele osiągnąć.

        • 0 1

        • jak traktowac serio administracje, ktora nie dala w ciagu 70 lat rady krzywemu chodnikowi kolo Kunia inaczej, niz napuszczajac tam na rowerzystow policje?

          • 2 1

    • urząd miasta nadaje nawet w weekendy?

      dostajecie za to "leżakowe" czy jak? ;)

      • 1 4

    • jak będzie kryzys naftowy to się zapłaczesz:)

      • 6 1

    • z Gdańska do Gdyni najwygodniej SKM

      rower można przewozić za darmo. Zdaje się, że kontynuujesz znaną świecką (komuszą tradycję) - jak jest pies, to kij się zawsze znajdzie.
      Motocykle i skutery wymagają noszenia kasku, na krótkie (do pięciu kilometrów, a na takie odległości jest ca 50% przejazdów w mieście) pasują jak świni siodło i kosztują kilka razy więcej (jak policzysz nie tylko czas efektywnej jazdy ale i czas potrzebny na zarobienie na paliwo). O hałasie i ryzyku wypadków nie wspomnę, bo jak na razie to internauci z takimi poglądami, aktywni na tym forum są zwykle odporni na argumenty.

      • 4 2

    • zwłaszcza dla 12-latka dasz motocykl czy skuter

      • 5 0

  • Warto podejrzeć jak się projektuje dojazd do szkół w Holandii (4)

    Do szkoły idzie chodnik i droga rowerowa. Duży parking rowerowy przed wejściem. Brak parkingu dla samochodów. Nie da się nawet dojechać samochodem bezpośrednio przed wejście, bo ulica dla aut idzie tylko z tyłu szkoły. Jeśli rodzic zdecyduje się dowieźć dziecko samochodem, to musi je wysadzić za szkołą a dziecko musi do szkoły dojść na około piechotą. Jest bezpiecznie i przyjaźnie dla dzieci.
    Prezentacje i zdjęcia takich szkół do znalezienia na stronach Zielonego Mazowsza.
    U nas niestety codziennie można obserwować walkę mamusiek w SUVach o miejsce parkingowe jak najbliżej wejścia, a jakby się dało to i do klasy by niektóre wyjechały.

    • 26 4

    • Polska to nie Holandia (3)

      Rowerzyści są tacy sami jak kierowcy samochodów, nie trzeba narzekać na matki w Suvach. Większość rowerzystów łamie wszystkie możliwe przepisy, choćby dotyczące jazdy po chodnikach, przez przejścia dla pieszych. Nawet są idioci, którzy jeżdżą po Monte Cassino, dzisiaj widziałem cztery głupie torby przedzierające się przez tłum mimo zakazu. Dlaczego macie być uprzywilejowani?
      Rowerzyści w Holandii zachowują się zupełnie inaczej, przestrzegają przepisów. Szkoda, że u nas narodziła się prężna grupa domagająca się "wolności" tylko dla siebie.

      • 3 6

      • dlaczego uogólniasz? (1)

        od czterech lat aktywiści rowerowi Pomorza organizują kongresy mobilności aktywnej, na których dyskutuje się o poprawie warunków dla pieszych, rowerzystów i korzystających z transportu zbiorowego, oraz o korzyściach z tego płynących dla normalnie rozumujących ludzi, którzy decydują się na samochód. Niestety, są zmotoryzowani, którzy nie uważają przekraczania limitów prędkości nawet w strefach zamieszkania za działania idiotyczne, ci zwykle odwracają kota ogonem na forach i twierdzą, że rowerzysta jadący po jezdni stwarza zagrożenie podobne do zagrożenia stwarzanego przez samochód.

        • 7 2

        • Dlaczego reklamujesz imprezę, która od 4 lat nic nie wnosi?

          ...poza okradaniem podatnika może. Wymień choć 3 sprawy, które dzięki kongresowi zostały zmienione.
          Bez kongresu i wydawania na niego kasy z budżetu, każdy może zobaczyć sam rozwiązania tam prezentowane w necie. I nic z tego nie wyniknie. A u nas i tak wszystko robi się tak, że zarówno rowerzyści, piesi jak i kierowcy mają do siebie pretensje, zamiast do tych, co dużo mówią a mało robią.

          • 0 0

      • rowerzyści łamiący przepisy są w Holandii drugą po pijakach grupą będącą najczęściej przedmiotem rozmów

        często prowadzą je osoby, które mają na sumieniu przekraczanie wielu przepisów kodeksu drogowego w czasie jazdy samochodem. To jest dla znających psychologię emocji całkiem naturalne. Jak na razie w decyzjach o budowie infrastruktury w naszym kraju uprzywilejowywani są kierowcy (porównaj np. nakłady na TRISTARa i nakłady na budowę dróg dla rowerów) i nie wypisuj oklepanych komunałów.

        • 3 1

  • ktoś naprawdę nie miał co robić... (1)

    • 3 18

    • kup sobie lusterko

      naprawdę się wysiliłeś mimo przepracowania - nawet w niedzielę. Być może za często samochód twojego rodzica tkwił w korkach gdy byłeś nim dowożony do szkoły, co ujemnie wpłynęło na skalę wyobraźni. Jak będziesz miał dzieci, zadbaj o to, by mogły do szkoły docierać samodzielnie i miały szansę pozostawienia roweru pod szkołą na bezpiecznym parkingu.

      • 7 2

  • Tymczasem trochę na zachód od nas... (4)

    parking rowerowy przy szkole wygląda tak:
    youtube.com/watch?v=8NUgB_xkIvU

    ..ale to pewnie jakiś kraj biedaków, nas przecież na szczęście stać na samochody...

    • 15 2

    • A ile ważą tornistry dzieci w Holandii? (3)

      Patrzę na filmilk i widzę jakieś małe torebeczki czy plecaczki. Moje dziesięcioletnie dziecko ma tobół ważący chyba z 10 kilogramów. Zarzucić to na plecy nie jest fraszką, a utrzymać z tym równowagę na rowerze? Obawiam się, że sama miałabym z tym kłopot. W dodatku, że droga cały czas mocno w dół (lub w drugą stronę oczywiście pod górę).

      • 0 1

      • No to tym bardziej (2)

        Jeśli Twoje dziecko ma (niestety) ciężki plecak, to tym bardziej powinno dojeżdżać rowerem. Wystarczy, że ten plecak wyląduje na bagażniku - czy to w koszyku, sakwie czy przyczepiony gumami. Niech plecak obciąża rower a nie kręgosłup dziecka!

        • 4 0

        • To się wszystko łatwo mówi (1)

          Przyczepiony gumami zsuwa się przy byle przechyle, sakw takich wielkich nie ma. A to, że się obciąży rower, wcale nie znaczy, że nie wpływa to na utrzymanie równowagi. Sam ten rower nie pojedzie przecież..

          • 0 3

          • biedaku, nawet gum nie ogarniasz...

            zamiast wyprostować durnych nauczycieli
            kup dziecięciu tAczkę, a nie teczkę

            albo rowerową przyczepkę bagażową

            • 2 0

  • (3)

    Dlaczego dyrekcja ma informować uczniów o tym aby właściwie zabezpieczali rowery?

    • 4 4

    • (1)

      Jak ktoś jest za głupi na to żeby nie umieć prawidłowo obsługiwać stojaków na rowery to jego problem a nie dyrekcji.

      • 1 1

      • nie ma potrzeby się spinać

        gdyby oczywistości były łatwo przyswajane, firmy doradcze nie przetrwałyby na rynku

        • 2 1

    • Uczenie?

      A ja kiedyś myślałem że funkcją szkoły jest uczyć...

      • 1 0

  • przykład parkingu

    Wystarczy dobra współpraca z różnymi organami a parking da się zrobić w sposób
    prawidłowy, satysfakcjonujący użytkowników. Przykładem jest parking przy Zespole Szkół Nr. 5 w Gdyni Orłowie.

    • 3 1

  • (2)

    ... uważam, że nie o brak stojaków tu się rozchodzi, a raczej o to JAK BEZPIECZNIE do szkoły dojechać. Bo nie ma jak. Trochę to jak wyprawa w ciemno: dojedzie to moje dziecko czy nie- dlatego wybieram dla niego opcję per pedes. Nie można dać się zwariować różnej maści wariatom, bo kto w razie poważnego wypadku ( powodującego np. inwalidztwo) pomoże dziecku finansowo do końca życia? Promotorzy roweringu?

    • 1 4

    • prawdopodobieństwo wypadku na rowerze jest porównywalne z prawdopodobieństwem wypadku w domu (1)

      przy wykonywaniu normalnych prac domowych. Sprawdź trasę szkoła - dom i znajdź miejsca, w których potrzebne jest zwiększenie uwagi - porozum się z innymi rodzicami i poprzyj ideę wprowadzania stref "Tempo 30" - w Sopocie już wiele ulic funkcjonuje w tym systemie. Pamiętaj też: no risk no fun.

      • 6 1

      • Nie masz dzieci i całe szczęście

        To co piszesz, to może o Norwegii czy Kanadzie, ale na pewno nie w Polsce. Wyniki swoich badań gdzieś opublikujesz?

        • 0 0

  • Rowerzyści na drodze - znalezione w czeluściach internetu. (5)

    https://www.youtube.com/watch?v=VWwxO49anN4

    • 2 5

    • i co to wniosło do tematu parkingów? (4)

      mogę ci od reki podać dziesiątki linków do filmów gdzie to kierowcy łamią przepisy, będzie równie bez sensu i nie ma temat.

      • 6 3

      • Kierowca zostanie ukarany, bo ma tablice, rowerzysta nie. (3)

        A rowerzyści jak chcą parkingów, niech też maja koszty i obowiązki jak kierowcy.

        • 3 8

        • zieeeew... (1)

          zapomniałeś jeszcze o obowiązkowym OC i kamizelkach wspomnieć. I koniecznie o kartach rowerowych.

          • 7 2

          • to może zgódźmy się na zero taryfy ulgowej

            choćby dla ćwiczenia mentalnego

            tj. na mandat za każdy z deliktówdrogowych, czy samochodem, czy rowerem czy pieszo tak samo

            "jak wszyscy to wszyscy, babcia też"

            i na OC itp spraw dla wszystkich się zgódźmy, dla pieszych też

            załóżmy, że jakiś Wielki Brat łapie wszystkich, najdrobnieszych spraw nie pomijając

            a cenę mandatu, OC, opłaty parkingowej, podatku itd uzależnijmy od masy,
            jako prosty mnożnik (bo chyba każdy woli dostać młotkiem 10g niż młotkiem 2kg!)

            niech np. przekroczenie prędkości o jeden kilometr na godzinę
            kosztuje 10 gr (dziesięć groszy tylko)
            razy tyle, ile kg ma zespół pojazd+kierujący+bagaż (żeby piesi i rowerzyści nie mieli za dobrze, gramy przecież fair)

            czyli jak przekracza lokomotywa o ten 1kmh - płaci 2ooozł
            a jak pieszy 80gr
            jak przekroczy o 10kmh to odpowiednio 20ooo i 8zł

            sprawiedliwie? chyba tak!

            to samo z OC, itd

            no co blacharze, gracie dalej? nas stać...

            • 1 0

        • piesi też łamią przepisy a nikt im tablic do tyłka nie przyspawał

          a są przecież piesi o masie większej, niż rowerzysta z pełnym ekwipunkiem wycieczkowym.

          • 5 1

  • Wsparcie miasta (2)

    Jakby miasto chciało dawać pieniądze dla szkół na stojaki dla rowerów to by nie było tylu negatywnych ocen. Wiem z dobrego źródła, że wiele szkół o to zabiegało, ale Sopot jako miasto/gmina nie znalazła funduszy na to. Proszę nie oceniać dyrekcji szkół, a władze miasta za ten stan rzeczy.

    • 2 1

    • Rowerowy Sopot (1)

      Witam,
      chętnie się dowiem więcej na ten temat,
      Artykuł opisuje sytuację, a nie ludzi. Czuję, że dyrektorzy chcą dobrze i chętnie dowiem się szczegółów, zwłaszcza kto kiedy i jak zabiegał i czy otrzymał, czy nie.
      może na priv na fb?
      Link do nas jest na dole artykułu,
      Pozdrawiam,

      • 1 1

      • rzetelność artykułu....

        Artykuł średnio rzetelny. Może powiem wprost - uczę w SP1 w Sopocie.

        1.Czy ktoś robiąc ten ranking zapytał dlaczego stojak jest przy wejściu bocznym a nie głównym ? (A dlatego że dzieci przychodząc do szkoły wchodzą wejściem przy którym jest stojak - bo właśnie tam znajduje się szatnia.
        Dlaczego stojak stoi nie przy głównym wejściu przy drzwiach a przy bocznym ?

        2.Odpowiadam jeszcze innym wnioskiem: bo właśnie na to miejsce skierowano kamerę monitringu i właśnie to wejście jest najbardziej widoczne dla pań stojących przy portierni.

        3.Piszecie o tym, że furtka do stojaków jest zakluczona.... gdybyście zapytali dlaczego - odpowiedź byłaby jasna: rano kiedy dzieci idą do szatni i odstawiają rowery - furtka jest otwarta, natomiast kiedy dzieci zaczynają lekcje pani woźna zamyka furtkę aby w szkole było bezpieczniej i aby nikt rowerów nie ukradł.
        Nie jest to więc minus, ale plus dla szkoły.

        4. I jeszcze jedno. "Parking rowerowy jest co prawda niedaleko głównych drzwi, ale znajduje się z boku budynku, gdzie rowery nie są dobrze widoczne (1p)." - za takie usytuowanie przyznaliście szkole muzycznej 1 p,
        nam natomiast zero za podobne usytuowanie.

        Uważam że ranking sporządzony został bardzo nierzetelnie. Zabrakło kontaktu z placówkami i dopytania dlaczego szkoła wybrała takie miejsce
        na parking dla rowerów. Bo tak jak w naszym przypadku - wejście przy którym stoją rowery - jest wejściem używanym przez dzieci przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.

        pozdrawiam
        Karolina Hermann

        • 0 0

  • uniwerek (2)

    To nieprawda ze budynki Ekonomii na Armii Krajowej maja niewystarczajacy parking rowerowy, bo oprocz wyrwikolek mozna uzyc innych przypinadel, ja czasem uzywam plotu, albo tych drzewek obok stojakow. Zawsze jest wiecej miejsc niz rowerow. Mi brak tylko dachu, ale przezyje bez dachu.

    Ale jak porownac Uniwerek z polibuda, gumedem, albo szkola morska, to Uniwerek bije wszystko na leb na szyje. Zarowno sopocka Ekono jak i (zwlaszcza) oliwski campus. Szkolek typu "szkola biznesu" nie traktowal bym serio, bo to kpiny.

    • 2 0

    • Szczęśliwi (1)

      Szczęśliwi mający niewielkie wymagania :)

      • 1 0

      • Się zając śmiej, ale tam była niedawno międzynarodowa konferencja o projektowaniu zrównoważonego rozwoju miast i kilku obcych przybyło rowerami, i sobie ten parking chwalili jako adekwatny. Moze to tylko kurtuazja, ale babka z Brukseli ktora krytykowala wszystko i wszystkich, i byla niemal tak upiorna jak bywam ja sam (wiec potrafie TO rozpoznac), na ten parking nie narzekala, uznala ze jest Ok. Uniwerek naprawdę ujdzie. To sopockie licea i podstawówki są skandaliczne. Nawet gdyńskie lepsze.

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum