• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

Maciej Korolczuk
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (494)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.

- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy start Mevo w sierpniu jest możliwy?

Zapowiedź uruchomienia systemu Mevo jeszcze w sierpniu to duże zaskoczenie. Jeszcze dwa tygodnie temu, gdy z dziennikarzami spotkał się Michał Glaser, prezes Obszaru i Jordi Cabanas, szef City Bike Global, padły deklaracje, że "wszyscy ciężko pracują, by system mógł ruszyć jeszcze w tym roku".

Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.


W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.

Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.

Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.

- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.


Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?



Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.

To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.
  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.

Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).

Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.

Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).

Miejsca

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

  • Waga 40kg to bardzo dużo. Pamietam stare Mevo jakie było toporne, jak nie działała bateria. A to będzie chyba w krzakach leżeć jak skończy się naładowanie baterii

    • 50 2

  • Rower - atrakcja , ktora robi małpi mózg z człowieka. Chyba wszyscy wiedzą co odstawiają roerzyści. Gdy było Mevo strach bylo

    • 25 10

  • kolejny epizod

    jak nie uruchamiac roweru w Aglomeracji Trojmiejskiej ciag dalszy

    • 33 3

  • (3)

    40 kilo to dużo jak na rower elektryczny, ale coś za coś. Zasięg, bardziej ,,pancerna" budowa która wydłuży żywotność roweru.
    ...może tym razem się uda. :))

    • 25 12

    • waga (1)

      I pomyśleć, że takim klocem mogłaby rozpędzić się jakaś drobna kobieta i nie wyrobić/opanować roweru przy max prędkości. Elektrycznie wspomoże wjazd np. Na Morenę, czy Osowę, ale zjazd takim klocem to dla mniej doświadczonych rowerzystów będzie problemem...

      • 1 1

      • Racja, od teraz zabrońmy drobnym kobietom jeździć SUVami, bo nie wyhamują :D

        • 0 0

    • Optymizm godny podziwu !!!!

      • 0 0

  • Kończcie z tym mevo wstydu oszczędźcie (1)

    kompromitacja goni kompromitację i chyba nawet już nawet sam pan prezes Glaser nie wierzy, że to się uda.

    • 56 7

    • Wstydu (sobie) oszczędź przestając używać błędnie związków frazeologicznych

      Chyba, że odpowiadasz za Mevo, wtedy co innego.

      • 0 0

  • Ile razy mamy to mowic (5)

    Mieszkancy trojmiasta nie chca elektrycznych rowerow! Chcemy zwykle rowery. Czy tak ciezko to jest zrozumiec? To sie zaczyna robic smieszne

    • 44 15

    • Mevo wcale się nie sprawdziło (1)

      Te rowery były bezsensu, teraz wersja 2. Masz rację normalne lekkie rowery to jest czego chcemy

      • 7 8

      • czego Ty chcesz, a nie My chcemy, wypowiadaj się w swoim imieniu

        • 10 2

    • Trójmiasto chce rowery elektryczne

      nie kłam. Ja chcę, moi znajomi chcą. Tylko patologia tutaj bzdury wypisuje.

      • 11 12

    • mimo wszystko wolę elektryka

      • 7 3

    • W Trójmieście jest w wielu miejscach za stromo (przykłady: Łostowicka, Havla na odcinku od Świętokrzyskiej do Płockiej, Rakoczego przy PKM Brętowo), żeby rower miejski mógł nie mieć wspomagania. Nie każdy ma warunki fizyczne na pokonywanie takich wzniesień w całości o własnych siłach, a skoro już ma być rower miejski, to powinien on być dostępny i użyteczny dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko tych ze świetną kondycją.

      • 10 1

  • Tymczasem bilet miesięczny w Pradze wciaz kosztuje 60 zł (przy kupnie z góry na rok). (8)

    • 52 2

    • (1)

      Czesi mają złotówki? Ciekawe

      • 2 19

      • Nie. Ale można przeliczyć korony na złotówki. Wiem ze nie wiedziałes o tym, ale na szczęście teraz już wiesz.

        • 10 0

    • To roczny miesięczny ile kosztuje koron? (1)

      • 1 2

      • Wiem ze bardzo ciężko to pojąć więc tłumacze. Kupujesz bilet wazny rok za 3650 CZK, per miesiąc to jest 305 CZK

        czyli mniej więcej 60 zł.

        • 8 0

    • Norwedzy płacą z 5 razy więcej i co ? Uciekają (3)

      ma masowo do Czech ?

      Powiedz, czemu problemy mają jednak kraje o niskich cenach towarów i usług, a nie takie jak Norwegia ?

      Niskie płace to panaceum na dobrobyt ?

      • 1 11

      • Czy w Norwegii zarabiają tyle co w Czechach?

        • 6 0

      • Niskie ceny to nie są niskie płace

        W USA mają relatywnie wysokie płace a bardzo często kupują w sklepach towary, które po przeliczeniu sa dużo tańsze niż analogiczne w Polsce

        • 1 1

      • Norwegia to przykład państwa socjalistycznego

        z ogromnymi podatkami i wieloma nakazami i zakazami. Nie wzorowałbym się na nich.

        • 1 0

  • Za cienkie koła i opony jak na ten cieżar i warunki terenowe w Trójmieście. Nie 1,7 cala ale z przodu 2,1 a z tyłu 2,35 cala , (3)

    • 24 4

    • Opony 2.00 mają być. To taki kompromis do miasta, ale może być mało

      • 2 0

    • na 1.5 jeżdzę w terenie, po co 2,35, żeby tylko skrócic dystans na jednym ładowaniu? opory graja sporą rolę (1)

      • 2 1

      • Szersza opona lepiej amortyzuje. Opory są praktycznie takie same, kilka watów, bez znaczenia

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Cały czas mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o miejskie rowery, hulajnogi ............. (12)

    ........ z jednej strony widzę zalety czyli zmniejszenie ruchu samochodowego oraz element pro ekologiczny ale z drugiej strony nader często widuję rowery i hulajnogi porzucone gdziekolwiek albo wręcz wystające z miejskich stawów. Gdańsk to jeszcze chyba nie Kopenhaga czy Amsterdam a i nam Polakom ( przynajmniej sporej części nas ) jeszcze daleko mentalnie do Zachodniej Europy :)))))))))

    • 85 74

    • Nie :)))))))))))

      • 5 3

    • (2)

      ah te baterie, takie ekologiczne :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • 10 4

      • dokładnie (1)

        siedem razy większy syf niż ten drobny generowany przez technologie benzynowe, czy nawet dieslowe - ciekawe kiedy do ludzi to dotrze

        • 3 5

        • Do tego prąd z węgla

          Truje bardziej niż spalinówki.

          • 0 2

    • gratuleje odleglosci mentalnej...od zdrowego rozsadku

      • 4 1

    • Rowery też? (2)

      a gdzie leżą te porzucone rowery?
      dawaj namiary, chętnie się zaopiekuję

      • 2 0

      • W Chinach jest ogromne składowisko niechcianych rowerów !!!!!!! (1)

        • 1 0

        • kurcze, trochę daleko....

          nie masz czegoś bliżej??

          • 0 0

    • technik maliniak jak zwykle w kompleksach wobec krajów zachodu. niewiele podróżował, ale od politycznych patronów postawę (1)

      spokojnie, gdańsk już zmierza w stronę amsterdamu (co prawda niekoniecznie pod względem rowerów , ale te także uświadczysz pan w tamtejszych kanałach bez problemów). tylko, że holendrzy najpierw takie rzeczy jak prostytucja i narkotyki zalegalizowali, a nie tylko przymrużają oko.

      • 6 2

      • Tam nie ma tych sukienkowych !!!!!!!

        • 0 0

    • To prawda

      Tam takiego zakompleksienia nie uświadczysz.

      • 3 2

    • Nie tylko mentalnie

      • 1 0

  • Witaj Mevo 3.0 ! Witajcie pozwy za glupie decyzje naszych miast oparte na newsach z neta !

    • 23 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum