Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 11:41
Waga 40kg to bardzo dużo. Pamietam stare Mevo jakie było toporne, jak nie działała bateria. A to będzie chyba w krzakach leżeć jak skończy się naładowanie baterii
- 50 2
-
2023-05-24 11:43
Rower - atrakcja , ktora robi małpi mózg z człowieka. Chyba wszyscy wiedzą co odstawiają roerzyści. Gdy było Mevo strach bylo
- 25 10
-
2023-05-24 11:44
kolejny epizod
jak nie uruchamiac roweru w Aglomeracji Trojmiejskiej ciag dalszy
- 33 3
-
2023-05-24 11:45
(3)
40 kilo to dużo jak na rower elektryczny, ale coś za coś. Zasięg, bardziej ,,pancerna" budowa która wydłuży żywotność roweru.
...może tym razem się uda. :))- 25 12
-
2023-05-24 22:40
waga (1)
I pomyśleć, że takim klocem mogłaby rozpędzić się jakaś drobna kobieta i nie wyrobić/opanować roweru przy max prędkości. Elektrycznie wspomoże wjazd np. Na Morenę, czy Osowę, ale zjazd takim klocem to dla mniej doświadczonych rowerzystów będzie problemem...
- 1 1
-
2023-05-25 01:25
Racja, od teraz zabrońmy drobnym kobietom jeździć SUVami, bo nie wyhamują :D
- 0 0
-
2023-05-24 23:39
Optymizm godny podziwu !!!!
- 0 0
-
2023-05-24 11:46
Kończcie z tym mevo wstydu oszczędźcie (1)
kompromitacja goni kompromitację i chyba nawet już nawet sam pan prezes Glaser nie wierzy, że to się uda.
- 56 7
-
2023-05-25 07:44
Wstydu (sobie) oszczędź przestając używać błędnie związków frazeologicznych
Chyba, że odpowiadasz za Mevo, wtedy co innego.
- 0 0
-
2023-05-24 11:46
Ile razy mamy to mowic (5)
Mieszkancy trojmiasta nie chca elektrycznych rowerow! Chcemy zwykle rowery. Czy tak ciezko to jest zrozumiec? To sie zaczyna robic smieszne
- 44 15
-
2023-05-24 12:16
Mevo wcale się nie sprawdziło (1)
Te rowery były bezsensu, teraz wersja 2. Masz rację normalne lekkie rowery to jest czego chcemy
- 7 8
-
2023-05-24 12:22
czego Ty chcesz, a nie My chcemy, wypowiadaj się w swoim imieniu
- 10 2
-
2023-05-24 12:18
Trójmiasto chce rowery elektryczne
nie kłam. Ja chcę, moi znajomi chcą. Tylko patologia tutaj bzdury wypisuje.
- 11 12
-
2023-05-24 12:24
mimo wszystko wolę elektryka
- 7 3
-
2023-05-24 12:29
W Trójmieście jest w wielu miejscach za stromo (przykłady: Łostowicka, Havla na odcinku od Świętokrzyskiej do Płockiej, Rakoczego przy PKM Brętowo), żeby rower miejski mógł nie mieć wspomagania. Nie każdy ma warunki fizyczne na pokonywanie takich wzniesień w całości o własnych siłach, a skoro już ma być rower miejski, to powinien on być dostępny i użyteczny dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko tych ze świetną kondycją.
- 10 1
-
2023-05-24 11:47
Tymczasem bilet miesięczny w Pradze wciaz kosztuje 60 zł (przy kupnie z góry na rok). (8)
- 52 2
-
2023-05-24 12:08
(1)
Czesi mają złotówki? Ciekawe
- 2 19
-
2023-05-24 13:57
Nie. Ale można przeliczyć korony na złotówki. Wiem ze nie wiedziałes o tym, ale na szczęście teraz już wiesz.
- 10 0
-
2023-05-24 12:19
To roczny miesięczny ile kosztuje koron? (1)
- 1 2
-
2023-05-24 13:56
Wiem ze bardzo ciężko to pojąć więc tłumacze. Kupujesz bilet wazny rok za 3650 CZK, per miesiąc to jest 305 CZK
czyli mniej więcej 60 zł.
- 8 0
-
2023-05-24 12:42
Norwedzy płacą z 5 razy więcej i co ? Uciekają (3)
ma masowo do Czech ?
Powiedz, czemu problemy mają jednak kraje o niskich cenach towarów i usług, a nie takie jak Norwegia ?
Niskie płace to panaceum na dobrobyt ?- 1 11
-
2023-05-24 13:58
Czy w Norwegii zarabiają tyle co w Czechach?
- 6 0
-
2023-05-24 20:55
Niskie ceny to nie są niskie płace
W USA mają relatywnie wysokie płace a bardzo często kupują w sklepach towary, które po przeliczeniu sa dużo tańsze niż analogiczne w Polsce
- 1 1
-
2023-05-25 06:16
Norwegia to przykład państwa socjalistycznego
z ogromnymi podatkami i wieloma nakazami i zakazami. Nie wzorowałbym się na nich.
- 1 0
-
2023-05-24 11:47
Za cienkie koła i opony jak na ten cieżar i warunki terenowe w Trójmieście. Nie 1,7 cala ale z przodu 2,1 a z tyłu 2,35 cala , (3)
- 24 4
-
2023-05-24 12:20
Opony 2.00 mają być. To taki kompromis do miasta, ale może być mało
- 2 0
-
2023-05-24 13:15
na 1.5 jeżdzę w terenie, po co 2,35, żeby tylko skrócic dystans na jednym ładowaniu? opory graja sporą rolę (1)
- 2 1
-
2023-05-24 19:22
Szersza opona lepiej amortyzuje. Opory są praktycznie takie same, kilka watów, bez znaczenia
- 0 0
-
2023-05-24 11:47
Opinia wyróżniona
Cały czas mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o miejskie rowery, hulajnogi ............. (12)
........ z jednej strony widzę zalety czyli zmniejszenie ruchu samochodowego oraz element pro ekologiczny ale z drugiej strony nader często widuję rowery i hulajnogi porzucone gdziekolwiek albo wręcz wystające z miejskich stawów. Gdańsk to jeszcze chyba nie Kopenhaga czy Amsterdam a i nam Polakom ( przynajmniej sporej części nas ) jeszcze daleko mentalnie do Zachodniej Europy :)))))))))
- 85 74
-
2023-05-24 12:21
Nie :)))))))))))
- 5 3
-
2023-05-24 13:56
(2)
ah te baterie, takie ekologiczne :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 10 4
-
2023-05-24 22:25
dokładnie (1)
siedem razy większy syf niż ten drobny generowany przez technologie benzynowe, czy nawet dieslowe - ciekawe kiedy do ludzi to dotrze
- 3 5
-
2023-05-25 07:48
Do tego prąd z węgla
Truje bardziej niż spalinówki.
- 0 2
-
2023-05-24 15:08
gratuleje odleglosci mentalnej...od zdrowego rozsadku
- 4 1
-
2023-05-24 15:27
Rowery też? (2)
a gdzie leżą te porzucone rowery?
dawaj namiary, chętnie się zaopiekuję- 2 0
-
2023-05-24 23:31
W Chinach jest ogromne składowisko niechcianych rowerów !!!!!!! (1)
- 1 0
-
2023-05-25 09:40
kurcze, trochę daleko....
nie masz czegoś bliżej??
- 0 0
-
2023-05-24 16:24
technik maliniak jak zwykle w kompleksach wobec krajów zachodu. niewiele podróżował, ale od politycznych patronów postawę (1)
spokojnie, gdańsk już zmierza w stronę amsterdamu (co prawda niekoniecznie pod względem rowerów , ale te także uświadczysz pan w tamtejszych kanałach bez problemów). tylko, że holendrzy najpierw takie rzeczy jak prostytucja i narkotyki zalegalizowali, a nie tylko przymrużają oko.
- 6 2
-
2023-05-24 23:33
Tam nie ma tych sukienkowych !!!!!!!
- 0 0
-
2023-05-24 16:42
To prawda
Tam takiego zakompleksienia nie uświadczysz.
- 3 2
-
2023-05-24 23:29
Nie tylko mentalnie
- 1 0
-
2023-05-24 11:47
Witaj Mevo 3.0 ! Witajcie pozwy za glupie decyzje naszych miast oparte na newsach z neta !
- 23 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.