rowery

Powstanie droga rowerowa wzdłuż ul. Kwiatkowskiego

Wzdłuż ul. Kwiatkowskiego powstanie droga rowerowa, będąca częścią trasy o znaczeniu międzynarodowym EuroVelo.
Wzdłuż ul. Kwiatkowskiego powstanie droga rowerowa, będąca częścią trasy o znaczeniu międzynarodowym EuroVelo. fot. Maciej Czarniak / Trojmiasto.pl

Gdynia wyłoniła wykonawcę jednej z kluczowej inwestycji drogowych na północy miasta. Za niemal 23 mln zł firma Strabag sp. z o.o. podejmie się rozbudowy odcinka ul. Kwiatkowskiego. Oznacza to również duże ułatwienie dla rowerzystów, którzy dzięki temu pojadą szeroką drogą dla rowerów, będącą częścią międzynarodowej trasy Eurovelo.



Według kosztorysu przygotowanego przez urzędników firmy, które stanęły do przetargu, powinny były zmieścić się w kwocie 34 mln zł. Wszystkie cztery przedsiębiorstwa, które złożyły swoje oferty, mieściły się w założonym budżecie. O szczegółach pisaliśmy pod koniec listopada zeszłego roku. Firma Strabag zadeklarowała, że ukończy prace w 36 tygodni, zaoferowała tym samym najkrótszy termin wykonania spośród konkurujących przedsiębiorstw. Pozostałe oferty zakładały od 44 do aż 63 tygodni okresu realizacji. Kwota, jaką zaproponował zwycięzca przetargu, to 22 918 389,60 zł brutto.

Strabag wykona rozbudowę Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem



grafika Trojmiasto.pl

Ułatwienie dla rowerzystów



Gdy zakończy się realizacja inwestycji, rowerzyści będą mogli jechać kolejnym fragmentem międzynarodowej trasy EuroVelo. Trasa dla rowerów zostanie połączona z oddanym w ubiegłym roku odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Droga w zakresie tej inwestycji powstanie w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego programu operacyjnego województwa pomorskiego na lata 2014-2020.

Rowery pojadą Estakadą Kwiatkowskiego

Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (49)

  • Do Pani Redaktor ! i Miasta Gdyni

    Na tym odcinku Kwiatkowskiego powinny powstać dwie ściezki w przecinych kierunkach lub jedna podzielona ( oddzielona) . Chodzi o to, że zjeżdżajac osiąga się tam predkość 60 -70 km/h więc jak bedzie wąsko i nie daj Boże jakiś z rowerzystów jadacy pod górkę "złamie " linię to dojdzie tam do wypadku śmiertelnego ! Proszę to uwzglednić w projekcie w przeciwnym razie - przypomnę tą moją wypowiedź ale w innych okollicznościach - jako dowód do prokuratury

    • 0 0

  • droga rowerowa dla 0.2% populacji (7)

    Dla przeciętnego uzytkownika roweru to odcinek (w górę) nie do pokonania o własnych siłach.
    A w dół, strach w oczach i piłowanie hamulca...

    • 16 6

    • (1)

      To co wyraziłes głupimi słowami , bardzo żle świadczy o twojej kondycji - nie tylko tej fizycznej.

      • 1 3

      • a może tak merytorycznie odnieść się do postawionej tezy?

        Bo ja wiem co mówię i odnosi się to nie tylko do ludzi w podeszłym wieku.
        To są realia górskiego miasta. Tak, z punktu widzenia sieci wodociągowej, Gdynia jest górskim miastem, o różnicach poziomów w okolicach 200m. Jak się postarasz, to w jednej wycieczce po mieście można wjechać na... Rysy.

        No tak, aby się odnieść, to coś trzeba wiedzieć...
        Kłopocik...

        • 1 0

    • Buraczku z blachosmroda własnie podałes poziom swojej inteligencji to 0.2% IQ :) (2)

      Gydyby robili testy to bys nawet prawka nie dostał

      • 1 9

      • Dales o sobie swiadectwo.Zostaje Ci rower do konca zycia bo do jazdy samochodem sie nie nadajesz.

        • 7 0

      • mowa

        "milosci"...

        • 6 1

    • A ktoś cię ma pytać o zdanie człowieku, co nie widzi tam rowerzystów ? I pojmij termin R-10. (1)

      • 2 5

      • R-10 jest na łąkach (popiołówka)

        przez Kwiatkowskiego ma przebiegać nowy wymysł miejskiego "officera" czyli EV-10
        Nachylenia rzędu 10% to przeszkoda nie do pokonania dla większości populacji.
        Co nie znaczy, że ktoś nie da rady. Ja dam radę i wiem co mówię. Dlatego widzisz tam rowerzystów.

        • 4 1

  • jakie to jest niby ułatwienie dla rowerzystów?Dla tych niedzielnych jadących 10 na godzinę może i jest ale normalnie z tej góry to się jechało ponad 50 km/h ulicą i było ok teraz będzie jazda między pieszymi plus te wszystkie dziwadła dopuszczone do tych pseudo ścieżek i ślepe barany wyjeżdżające spod swoich blokowisk blokujące te głupkowate przejazdy rowerowe

    • 1 0

  • I teraz najlepiej widac jak bardzo niebezpieczne sa pasy rowerowe w ulicy ,wiekszosc tych poboczy do niczego sie nienadaje (2)

    a wystarczy ułamek sekundy by się taki tam rowerem poślizgnął i już leży pod kołami auta!!
    Dlatego dla bezpiepieczenstwa tylko drogi rowerowe się buduje od dzielone od ulicy.

    • 4 2

    • się nie znasz.

      nigdzie się już nie buduje tras rowerowych oddzielonych od ulicy ( miejskich).
      To wymysł czysto polski mający na celu wyeliminować ruch rowerowy na jezdni.
      Bo kierowcą przeszkadza to w przekraczaniu dozwolonej prędkości.

      • 0 0

    • drogi rowerowe oddzielone od jezdni buduje się jeśli na jezdni ruch zmotoryzowanych odbywa się

      z dużym natężeniem oraz/ lub z dużą prędkością. Jeśli jest nachylenie, kładzie się nacisk na budowę oddzielonego odcinka do jazdy pod górę.

      • 1 0

  • A może wzdłuż obwodnicy? (1)

    Rowerzyści będą mieli tranzyt przez Trójmiasto

    • 2 0

    • drogi serwisowe wzdłuż dróg ekspresowych dostępne dla rowerzystów to w sumie standard.

      dlaczego nasza nie ma?

      • 0 0

  • Mam nadzieje, że scieżki rowerowe będą po obu stronach jezdni. (1)

    Ogólnie to zawsze wolę jeździć rowerem po prawej stronie. Jak ścieżka będzie np. tylko po lewej stronie Kwiatkowskiego, to będę jeździł ulicą.

    • 3 3

    • i poprawnie

      • 2 0

  • droga rowerowa czy esy floresy szlaczki zygzaczki w postaci wąskiego śmiesznego paska na chodniku? (2)

    jak to ma być kolejny chodnik dla pieszych z nakazem jazdy rowerem po nim to niech sobie już darują.
    szkoda na to kasy.

    Pasy ruchu w jezdni lub prawdziwe drogi dla rowerów róbcie.

    • 22 6

    • Co do kasy. (1)

      To gdyby nie ta niedobra Unia to jeździlibyśmy na klepowiskach. Jedna wielka Białoruś.

      • 0 3

      • Dziwne tylko że w Uni potrafią to dobrze robić trasy rowerowe

        a u nas co oddadzą to fuszerka..... i biorą niby kasę na drogi rowerowe, a robią z nich chodniki.

        • 1 0

  • Kiedy

    Połączenie do ulicy Morskiej?

    • 1 0

  • Dlaczego drogi rowerowe w Gdyni są chaotycznie budowane? (6)

    Brak spójności, brak logiki.

    • 29 4

    • lepiej szukać odpowiedzi na pytanie typu: co zrobić, by infrastruktura rowerowa Gdyni nabrała spójności? (1)

      moja odpowiedź: traktować jazdę rowerem jako ważny element systemu transportu i mobilności miejskiej, a infrastrukturę dla rowerów (również tę niewidzialną, czyli uspokajanie ruchu i dbanie o dobre rozwiązanie skrzyżowań) traktować jako tzw. infrastrukturę krytyczną dla miasta. Bez sensownie zorganizowanego panelu obywatelskiego niewiele się poprawi.

      • 1 5

      • Abnegaci z UM, nawet traktując poważnie, zrobić nie potrafią.

        • 2 0

    • Bo to są drogi rowerowe o znaczeniu międzynarodowym.

      • 1 0

    • bo celem jest zaliczenie zadania premiowego i zdobycie miana "europejczyka"

      a nie logika i celowość.
      Ma dobrze wyglądać. Z daleka i w sprawozdaniu.

      • 8 2

    • bo w gdansku nie są

      • 2 1

    • brak forsy
      bo brak cywilnej odwagi zabrać 0.00001% forsy
      na drogi dla fureczek,
      czyli dla panów i władców, i właścicieli śledzi

      • 3 8

  • Oczywiście wszędzie kolizje z ruchem pieszym (1)

    co za wstyd

    • 20 2

    • farba jest?

      to malować po trawniku i niech jadą

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »