Rowerzyści w Gdańsku najbardziej zadowoleni
W opublikowanych właśnie wynikach badań Klimatu Rowerowego, które przeprowadzane są co dwa lata, Gdańsk ponownie wygrał. W kategorii miast powyżej 200 tys. mieszkańców wyprzedził Poznań i Kraków. W skali całego kraju głosowało 13 320 osób.
W drugiej edycji badania Gdańsk po raz kolejny okazał się najlepszy w Polsce. Wygrał w kategorii miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców, wyprzedzając Poznań i Kraków. W stolicy Pomorza wypełniono też najwięcej ankiet - ponad 2,5 tys.
W skali całego kraju liczba respondentów wyniosła 13 320 osób. To 37 proc. więcej niż w 2020 r.
- Sukces w tegorocznej edycji Badania Klimatu Rowerowego jest dla nas szczególnie ważny w kontekście przygotowań do światowego kongresu rowerowego Velo-city 2025, który odbędzie się właśnie w Gdańsku - podkreśla Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska. - Bardzo nam zależy, aby poznać opinię mieszkańców, którzy korzystają z rowerów zarówno na co dzień, jak i rekreacyjnie. Ta perspektywa dostarcza nam wielu cennych informacji, dzięki którym wiemy, jak rozwijać politykę rowerową. Z dużą satysfakcją przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasze miasto uzyskało w badaniu tak znakomitą frekwencję. To sprawia, że wyniki są miarodajne i mogą stanowić dla nas ważny punkt odniesienia - dodaje Piotr Kryszewski.
Opinie (137) 10 zablokowanych
-
2023-05-24 19:25
13 tys respondentów w PL wobec kilkuset tys w DE lub FR. Cienka propaganda. Nic wiecej. (1)
- 10 3
-
2023-05-26 12:23
w RFN także kiedyś zaczynano od kilku tysięcy ankietowanych
Ciekawe, czy sam oddałeś (oddałaś) głos i zachęciłeś (zachęciłaś) do tego innych? Przypuszczanie rzadko korzystasz z roweru - rób to częściej a zredukujesz ryzyko popadnięcia w depresję,
- 0 0
-
2023-05-24 19:50
Rowerzyści są zadowoleni, (3)
bo jeżdżą po chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych. Mają w du**e i przepisy i pieszych.
- 5 10
-
2023-05-24 22:57
Chodniki to akurat najgorsza przestrzeń do jazdy rowerem (1)
- 2 1
-
2023-05-26 12:24
znam gorsze
jezdnia ulicy, na której kierowcy lekceważą limity prędkości nie jest przyjazna ani bezpieczna dla ruchu rowerów
- 0 0
-
2023-05-26 12:25
podobno każdy sądzi według siebie.
Spróbuj wsiąść na rower i daj dobry przykład: poczuj się bezpiecznie na sieci ulic i dróg dla rowerów w Gdańsku.
- 0 0
-
2023-05-24 19:52
Mam 76 lat i dzisiaj (3)
pędził naprzeciw mnie rowerzysta i dzwonił abym na chodniku zszedł mu z drogi. Rowerzysta był bardzo zadowolony.
- 7 8
-
2023-05-24 21:21
Ty dziadka buraczku nie udawaj bo tylka z blachosmroda nie wystawiasz a na chodniku co najwyzej parkujesz swojego grata (1)
- 5 5
-
2023-05-24 22:04
Jestes typowym przedstawicielem rowerzysty. Ten wulgarny język, arogancja. No wypisz wymaluj
- 3 6
-
2023-05-25 11:59
Zmień czasem ten tekst, bo już od dawna wałkujesz to samo pod każdym artykułem o rowerach.
- 4 1
-
2023-05-24 22:13
Opinia wyróżniona
Ciężko mi w to uwierzyć że rowerzyści są zadowoleni (1)
przy takiej infrastrukturze to bardzo ciężkie.
W mieście królują same chodniki z nakazem jazdy po nich rowerem.
To najgorsze możliwe rozwiązanie- 31 14
-
2023-05-26 11:35
liczba respondentów raczej wyklucza możliwość manipulowania wynikami ankiety
W kraju najbardziej przyjaznym dla rowerzystek i rowerzystów (w Królestwie Niderlandów) -wydzielone, dwukierunkowe drogi dla rowerów są tworzone często kosztem chodników, które pozostają wystarczająco szerokie (tak jak np. u nas wzdłuż ulicy Rakoczego). Tylko takie drogi dla rowerów są uważane za wystarczająco bezpieczne przez kobiety i matki godzące się na dojazd rowerem dzieci do szkół. Skądinąd w wielu krajach wydzielone ciągi pieszo-rowerowe nie są traktowane jako obowiązkowe dla cyklistów i szosowcy nie są traktowani na jezdniach dróg i ulic biegnących obok jako zawalidrogi przez kierowców. Pisanie, że to jest najgorsze możliwe rozwiązanie nie przyczynia się do potrzebnego podniesienia rangi polityki rowerowej na odpowiedni poziom - nie jest prawdą. Tak może pisać oczywiście doświadczony w jeździe kolarz szosowy, proponuję mu podjęcie próby zorganizowanie grupy domagającej się likwidacji obowiązku korzystania z ciągów pieszo rowerowych przez szosowców trenujących do Tour de Pologne lub Tour de France. Dla poprawy warunków korzystania z rowerów ważne jest także wprowadzenie do polskiego prawa o ruchu drogowym pojęcia "ulicy rowerowej" na której rowerzyści mieliby pierwszeństwo, z ewentualnym dopuszczeniem prawa dojazdu samochodem na miejsce do parkowania przez mieszkańców.
- 0 1
-
2023-05-25 00:48
Czasami siła wyższa
Nam akurat "władza" zapewnia motywację w postaci cen biletów komunikacji.
- 3 0
-
2023-05-25 06:46
Ile jeszcze tego parkowania na chodnikach ??
Powinniśmy skończyć z tą patologią samochodową. Od parkowania są parkingi (najlepiej prywatne a nie dotowane przez miasto) i garaże
- 6 1
-
2023-05-25 07:21
Rowerzyści nie znają przepisow jada środkiem chodnika a obok jest ścieżka rowerowa i na pasach (1)
- 0 6
-
2023-05-25 07:25
a wypadki powodują niemal wyłącznie "znający" przepisy kierowcy
taka prawda. jak ten fenomen wyjasnic?
- 6 1
-
2023-05-25 08:03
(3)
robienie dobrze rowerzysta kosztem calej reszty to d**ilizm.
- 0 5
-
2023-05-25 08:18
(1)
A robienie dobrze pieszym kosztem całej reszty? A robienie dobrze kierowcom?
- 2 0
-
2023-05-26 12:30
robienie dobrze kierowcom to najgorszy z możliwych wariantów polityki mobilności w mieście
Mimo przeznaczania na drogi i parkingi większości przestrzeni publicznej miasta kierowcy nadal nagminnie narzekają na korki i brak miejsc do parkowania (chcieliby to oczywiście robić za darmo). Dobre warunki jazdy rowerem w Holandii sprawiają, że mało kto realizuje tzw. niepotrzebne przejazdy samochodem (na małe odległości) i nie konkuruje o miejsce na jezdni i parkingu z innymi kierowcami. Dlatego klimat emocjonalny miast przyjaznych dla rowerzystów jest dużo lepszy także dla kierowców i pieszych.
- 0 0
-
2023-05-25 11:37
a konkretnie to w czym lepiej mają i od kogo?
Kierowcy mają szerokie pięknie jezdnie. Piesi chodniki, a rowerzyści?
współdzielone chodniczki na których nie mają żadnych praw, czy jakieś inne paseczki na chodnikach. tandeta do kwadratu- 1 0
-
2023-05-25 09:52
Najbardziej zadowoleni są odbiorcy przelewów za gnioty takie jak ten (1)
- 3 1
-
2023-05-26 12:31
znaczna część wysiłku wiążącego się z przeprowadzeniem badań w tej ankiecie została wykonana pro bono
Rozumiem, że zawsze pracujesz na rzecz swojego otoczenia za darmo i masz w tej dziedzinie wiele osiągnięć.
- 0 0
-
2023-05-25 10:07
A najmniej zadowolonych jest u nas pieszych i kierowców!!! (2)
- 1 3
-
2023-05-25 11:26
bo są najbardziej roszczeniowi zwłaszcza kierowcy
którzy zagarnęli sobie niemal całą przestrzeń miejską i ciągle im mało.
- 2 1
-
2023-05-26 12:33
kierowcy i piesi najbardziej zadowoleni są w miastach przyjaznych dla rowerów
warto wiedzieć, że 80 ankietowanych to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Głównym źródłem problemów kierowców w mieście są zachowania innych kierowców.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.