• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści w Gdańsku najbardziej zadowoleni

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (137)
Rowerzyści z radością przemierzają gdańskie trasy nie tylko przy okazji corocznego Wielkiego Przejazdu. Rowerzyści z radością przemierzają gdańskie trasy nie tylko przy okazji corocznego Wielkiego Przejazdu.

W opublikowanych właśnie wynikach badań Klimatu Rowerowego, które przeprowadzane są co dwa lata, Gdańsk ponownie wygrał. W kategorii miast powyżej 200 tys. mieszkańców wyprzedził Poznań i Kraków. W skali całego kraju głosowało 13 320 osób.



Jak często jeździsz na rowerze?

Badania Klimatu Rowerowego od 2020 r. robi stowarzyszenie samorządowe Polska Unia Mobilności Aktywnej (PUMA). Organizowane jest w całej Europie i bierze w nim udział ponad 700 miast na podstawie ankiet z 27 pytaniami, na które odpowiada się anonimowo. W ankiecie w skali 1-6 ocenia się m.in.: bezpieczeństwo, infrastrukturę czy udogodnienia do jazdy rowerem.



W drugiej edycji badania Gdańsk po raz kolejny okazał się najlepszy w Polsce. Wygrał w kategorii miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców, wyprzedzając Poznań i Kraków. W stolicy Pomorza wypełniono też najwięcej ankiet - ponad 2,5 tys.

W skali całego kraju liczba respondentów wyniosła 13 320 osób. To 37 proc. więcej niż w 2020 r.



- Sukces w tegorocznej edycji Badania Klimatu Rowerowego jest dla nas szczególnie ważny w kontekście przygotowań do światowego kongresu rowerowego Velo-city 2025, który odbędzie się właśnie w Gdańsku - podkreśla Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska. - Bardzo nam zależy, aby poznać opinię mieszkańców, którzy korzystają z rowerów zarówno na co dzień, jak i rekreacyjnie. Ta perspektywa dostarcza nam wielu cennych informacji, dzięki którym wiemy, jak rozwijać politykę rowerową. Z dużą satysfakcją przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasze miasto uzyskało w badaniu tak znakomitą frekwencję. To sprawia, że wyniki są miarodajne i mogą stanowić dla nas ważny punkt odniesienia - dodaje Piotr Kryszewski.
neo

Opinie (137) 10 zablokowanych

  • 13 tys respondentów w PL wobec kilkuset tys w DE lub FR. Cienka propaganda. Nic wiecej. (1)

    • 10 3

    • w RFN także kiedyś zaczynano od kilku tysięcy ankietowanych

      Ciekawe, czy sam oddałeś (oddałaś) głos i zachęciłeś (zachęciłaś) do tego innych? Przypuszczanie rzadko korzystasz z roweru - rób to częściej a zredukujesz ryzyko popadnięcia w depresję,

      • 0 0

  • Rowerzyści są zadowoleni, (3)

    bo jeżdżą po chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych. Mają w du**e i przepisy i pieszych.

    • 5 10

    • Chodniki to akurat najgorsza przestrzeń do jazdy rowerem (1)

      • 2 1

      • znam gorsze

        jezdnia ulicy, na której kierowcy lekceważą limity prędkości nie jest przyjazna ani bezpieczna dla ruchu rowerów

        • 0 0

    • podobno każdy sądzi według siebie.

      Spróbuj wsiąść na rower i daj dobry przykład: poczuj się bezpiecznie na sieci ulic i dróg dla rowerów w Gdańsku.

      • 0 0

  • Mam 76 lat i dzisiaj (3)

    pędził naprzeciw mnie rowerzysta i dzwonił abym na chodniku zszedł mu z drogi. Rowerzysta był bardzo zadowolony.

    • 7 8

    • Ty dziadka buraczku nie udawaj bo tylka z blachosmroda nie wystawiasz a na chodniku co najwyzej parkujesz swojego grata (1)

      • 5 5

      • Jestes typowym przedstawicielem rowerzysty. Ten wulgarny język, arogancja. No wypisz wymaluj

        • 3 6

    • Zmień czasem ten tekst, bo już od dawna wałkujesz to samo pod każdym artykułem o rowerach.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Ciężko mi w to uwierzyć że rowerzyści są zadowoleni (1)

    przy takiej infrastrukturze to bardzo ciężkie.
    W mieście królują same chodniki z nakazem jazdy po nich rowerem.
    To najgorsze możliwe rozwiązanie

    • 31 14

    • liczba respondentów raczej wyklucza możliwość manipulowania wynikami ankiety

      W kraju najbardziej przyjaznym dla rowerzystek i rowerzystów (w Królestwie Niderlandów) -wydzielone, dwukierunkowe drogi dla rowerów są tworzone często kosztem chodników, które pozostają wystarczająco szerokie (tak jak np. u nas wzdłuż ulicy Rakoczego). Tylko takie drogi dla rowerów są uważane za wystarczająco bezpieczne przez kobiety i matki godzące się na dojazd rowerem dzieci do szkół. Skądinąd w wielu krajach wydzielone ciągi pieszo-rowerowe nie są traktowane jako obowiązkowe dla cyklistów i szosowcy nie są traktowani na jezdniach dróg i ulic biegnących obok jako zawalidrogi przez kierowców. Pisanie, że to jest najgorsze możliwe rozwiązanie nie przyczynia się do potrzebnego podniesienia rangi polityki rowerowej na odpowiedni poziom - nie jest prawdą. Tak może pisać oczywiście doświadczony w jeździe kolarz szosowy, proponuję mu podjęcie próby zorganizowanie grupy domagającej się likwidacji obowiązku korzystania z ciągów pieszo rowerowych przez szosowców trenujących do Tour de Pologne lub Tour de France. Dla poprawy warunków korzystania z rowerów ważne jest także wprowadzenie do polskiego prawa o ruchu drogowym pojęcia "ulicy rowerowej" na której rowerzyści mieliby pierwszeństwo, z ewentualnym dopuszczeniem prawa dojazdu samochodem na miejsce do parkowania przez mieszkańców.

      • 0 1

  • Czasami siła wyższa

    Nam akurat "władza" zapewnia motywację w postaci cen biletów komunikacji.

    • 3 0

  • Ile jeszcze tego parkowania na chodnikach ??

    Powinniśmy skończyć z tą patologią samochodową. Od parkowania są parkingi (najlepiej prywatne a nie dotowane przez miasto) i garaże

    • 6 1

  • Rowerzyści nie znają przepisow jada środkiem chodnika a obok jest ścieżka rowerowa i na pasach (1)

    • 0 6

    • a wypadki powodują niemal wyłącznie "znający" przepisy kierowcy

      taka prawda. jak ten fenomen wyjasnic?

      • 6 1

  • (3)

    robienie dobrze rowerzysta kosztem calej reszty to d**ilizm.

    • 0 5

    • (1)

      A robienie dobrze pieszym kosztem całej reszty? A robienie dobrze kierowcom?

      • 2 0

      • robienie dobrze kierowcom to najgorszy z możliwych wariantów polityki mobilności w mieście

        Mimo przeznaczania na drogi i parkingi większości przestrzeni publicznej miasta kierowcy nadal nagminnie narzekają na korki i brak miejsc do parkowania (chcieliby to oczywiście robić za darmo). Dobre warunki jazdy rowerem w Holandii sprawiają, że mało kto realizuje tzw. niepotrzebne przejazdy samochodem (na małe odległości) i nie konkuruje o miejsce na jezdni i parkingu z innymi kierowcami. Dlatego klimat emocjonalny miast przyjaznych dla rowerzystów jest dużo lepszy także dla kierowców i pieszych.

        • 0 0

    • a konkretnie to w czym lepiej mają i od kogo?

      Kierowcy mają szerokie pięknie jezdnie. Piesi chodniki, a rowerzyści?
      współdzielone chodniczki na których nie mają żadnych praw, czy jakieś inne paseczki na chodnikach. tandeta do kwadratu

      • 1 0

  • Najbardziej zadowoleni są odbiorcy przelewów za gnioty takie jak ten (1)

    • 3 1

    • znaczna część wysiłku wiążącego się z przeprowadzeniem badań w tej ankiecie została wykonana pro bono

      Rozumiem, że zawsze pracujesz na rzecz swojego otoczenia za darmo i masz w tej dziedzinie wiele osiągnięć.

      • 0 0

  • A najmniej zadowolonych jest u nas pieszych i kierowców!!! (2)

    • 1 3

    • bo są najbardziej roszczeniowi zwłaszcza kierowcy

      którzy zagarnęli sobie niemal całą przestrzeń miejską i ciągle im mało.

      • 2 1

    • kierowcy i piesi najbardziej zadowoleni są w miastach przyjaznych dla rowerów

      warto wiedzieć, że 80 ankietowanych to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Głównym źródłem problemów kierowców w mieście są zachowania innych kierowców.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum