Rowery Mevo pojechały do Szczecina
Ponad tysiąc rowerów pozostałych po poprzedniej, niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego Mevo zostały przewiezione do Szczecina, aby przejść przegląd i modernizację. Po remoncie zasilą flotę Mevo 2.0, który ma ruszyć w przyszłym roku na wiosnę.
W poniedziałek 21 lutego, 1194 rowery, które służyły mieszkańcom Trójmiasta podczas realizacji "Mevo 1.0", pojechały do Szczecina, do siedziby GeoVelo, czyli podwykonawcy Mevo 2.0. Operator City Bike Global, który zwyciężył w przetargu na nowe Mevo, planuje włączyć te rowery jako część floty nie mającą napędu elektrycznego.
Stare Mevo "schudną"
Obecnie rowery z poprzedniej floty Mevo ważą około 32 kilogramów. Po remoncie będą lżejsze co najmniej o wymontowane z nich silniki i baterie. Zanim wyjechały, były przechowywane w dawnym gimnazjum we Wrzeszczu.
Pozostałe rowery Mevo 2.0 w liczbie aż 3100 sztuk będą dostarczone przez włoskiego producenta rowerów Vaimoo. Będą to rowery elektryczne. Model nowego "elektryka" wykonawca systemu - City Bike Global - zaprezentował podczas podpisania umowy z Obszarem Metropolitalnym Gdańsk-Sopot-Gdynia, co miało miejsce 8 lutego.
Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-22 18:20
Pierwszy system MEVO padł ofiarą własnego sukcesu (3)
Korzystałem z niego kilkanaście razy na dość krótkich przejazdach (do 30 minut) za tanie pieniądze (wpłaciłem do systemu 30 zł a korzystałem przez 3 miesiące bez dodatkowych kosztów). Widziałem, jak niektórzy korzystali z nich w sposób rabunkowy: po dwie osoby na rower w trudnym terenie okolic wiaduktu między Moreną a Suchaninem. Dostawca
Korzystałem z niego kilkanaście razy na dość krótkich przejazdach (do 30 minut) za tanie pieniądze (wpłaciłem do systemu 30 zł a korzystałem przez 3 miesiące bez dodatkowych kosztów). Widziałem, jak niektórzy korzystali z nich w sposób rabunkowy: po dwie osoby na rower w trudnym terenie okolic wiaduktu między Moreną a Suchaninem. Dostawca przeszacował swoje możliwości wymiany baterii, ale kilka miesięcy funkcjonowania systemu pokazało duży potencjał rowerów wspomaganych elektrycznie w całym Trójmieście. Być może niektórych skłoniło do kupienia własnego roweru wspomaganego elektrycznie?
- 22 14
-
2022-02-22 22:07
Dzbanie to co wpisujesz to juz nie tylko waze ale i głupota !!
- 6 10
-
2022-02-22 23:58
"tanie pieniądze" (1)
Widzisz i nie grzmisz.
- 4 7
-
2022-02-23 10:42
pieniadze nie musza byc tanie
moga byc tez darmowe np. 500+ - zapytajcie przecietnego kowalskiego to wam powie ze to hajs za darmo.....
- 5 3
-
2022-02-23 13:24
Kupić ciężkie i wytrzymałe rowery na salowej ramie z zamontowanymi silnikami i bateriami za kupę kasy, po to by zdemontować silnik+baterię i zrobic z nich zwykły rower, tylko gorszy, bo ciężki i toporny, który nic nie jest wart. Już lepiej było je sprzedać i za tą kasę kupić 4x więcej rowerów lekkich, fabrycznie dostosowanych do napędu "nożnego".
- 27 1
-
2022-02-22 18:15
To nie można było tego zrobić tutaj? Bez sensu jadą na koniec świata (3)
To nie F1 czy myśliwce F16 żeby nie można było w Gdańsku ich serwisować. Jaja jak to z przetargu
- 45 12
-
2022-02-23 08:14
(1)
żyjesz na tym świecie od wczoraj, czy dopiero skończyłeś podstawówkę? Najwyraźniej cena tej usługi w Trójmieście była wyższa niż w Szczecinie i to o tyle, że opłacało się pokryc transport tam i z powrotem...
- 8 4
-
2022-02-23 10:38
xxx
A ten transport jest ekologiczny? Spalone paliwo doprowadziło do topnienia lodowca i zalało dwie wyspy na Pacyfiku wraz z ludźmi i dobytkiem.
- 3 7
-
2022-02-23 09:18
Bo ma być drogo
a jak sie da, to jeszcze drożej. Przecież to z publicznych pieniędzy (czyli niczyich)
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.