• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie

Arnold Szymczewski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów. Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów.

Nextbike Polska miał dostarczyć do połowy sierpnia 2856 rowerów Mevo - wszystko w ramach drugiego etapu rozwoju inwestycji. Rowery - ze względu na opóźnienia po stronie producenta - nie pojawią się w na ulicach w terminie. Za to 14 sierpnia na nowych zasadach, testowo, powróci możliwość dokonywania rezerwacji.



Czy korzystasz z roweru Mevo?

Nie mamy dobrych informacji dla osób, które czekały na dostarczenie większej liczby rowerów Mevo w ramach drugiego etapu rozbudowy systemu. W czerwcu operator informował, że w połowie sierpnia dostępna będzie pełna flota tj. 4080 sztuk jednośladów. Niestety nie trafiły one jeszcze na drogi i w najbliższych dniach nie trafią.

Nextbike twierdzi, że opóźnienie wynika z dłuższego niż zakładano procesu produkcji rowerów. Jego przedstawiciele nie wskazują też nowego terminu, w którym wszystkie jednoślady mogłyby się pojawić na Pomorzu.

- W połowie sierpnia nie uda się nam dostarczyć wszystkich rowerów. W przyszłym tygodniu planujemy dostarczyć OMGGS kolejnych 200 rowerów, które testowo będą wyjeżdżać na drogi. Plan produkcyjny fabryki w Niemczech zakłada dostawy w najbliższych tygodniach. Dostawy uzależnione są od wyników przeprowadzanych testów i kontroli - bardzo dokładnie sprawdzana jest przez nas jakość - mówi Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji w Nextbike Polska.
Obecnie w 14 gminach uczestniczących w projekcie dostępne są 1702 rowery, co stanowi 41 proc. całej floty. Jeśli dojedzie kolejnych 200 sztuk rowerów, procent floty zwiększy się do 46. Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224. Dlaczego? Projekt podzielony jest na dwa etapy - pierwszy zakładał dostarczenie 1224 rowerów, a drugi - 2856. Zamawiający zatem nie odbierze drugiego etapu, jeśli nie zostaną dostarczone wszystkie rowery.

Warto przy tym pamiętać, że OMGGS za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (ale maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Podpisaliśmy umowę na 6 lat, dlatego bardzo zależy nam na dostarczeniu produktu najwyższej jakości. Wszystkie rowery testowane są w fabryce w Lipsku, po czym trafiają do naszych magazynów w Warszawie, gdzie dokonywana jest kolejna kontrola i dopiero wtedy przekazujemy je do odbioru OMGGS. Z naszej strony robimy wszystko, aby wyprodukowane rowery jak najszybciej znalazły się w Polsce i zostały przekazane zamawiającemu - dodaje Aleksandra Myczkowska-Utrata.

14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji



Nextbike informuje także o tym, że 14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji, jednak na nowych zasadach i jedynie testowo. Rowery będzie można zarezerwować maksymalnie trzy razy dziennie, a pojazdy będą czekać na użytkowników 5 minut.

Dlaczego rowery widoczne są na mapie w Warszawie i w Niemczech?



To pytanie zadaje nam wielu użytkowników rowerów Mevo. Zadaliśmy je więc przedstawicielom Nextbike Polska.

- Taka sytuacja wynika z faktu, że rowery są kilkukrotnie testowane: pierwszy raz w fabryce w Niemczech, gdzie odbywa się także ładowanie baterii i instalowane jest oprogramowanie, drugi raz na warszawskim Żeraniu i potem w Gdańsku przed przekazaniem zamawiającemu. Za każdym razem rowery mogą pojawiać się na mapie - kończy Aleksandra Myczkowska-Utrata.

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • Rezerwacja to największy rak tego systemu (10)

    U mnie w pracy były łebki co potrafiły caly czas odnawiać rezerwacje przez kilka godzin żeby nikt im rowerku nie "podebrał". Potem ludzie sie dziwią że rowery na stacji są, ale nie do wypozyczenia. Teraz wszystko wróci ze zdwojoną siłą. Powinno być maks 5min rezerwacji- tyle żeby nikt nam roweru nie zabrał sprzed nosa i tyle. 15 minut to tylko 32 rezerwacje na cały etat pracy, a wytrwali potrafią tyle razy dziennie ją odnawiać.

    • 34 10

    • Problemem nie jest czas rezerwacji, tylko jej odnawianie.
      Rezerwacja niech trwa 15 minut, ale nie powinna być możliwość jej odnowienia.

      • 21 1

    • Rezerwacje można ulepszyć

      Wystarczyła by opłata za nieodebrane rezerwacje i ludzie przestali by kombinować. Np. 1-2 zł za 10 min rezerwacji, jeśli ktoś z niej nie skorzysta.

      • 21 0

    • (1)

      A przeczytałeś, że teraz bedzie 3 razy dziennie po 5 minut? Zresztą ciekawą musisz..ieć pracę skoro przez cały dziebń rezerwujecie Mevo

      • 3 0

      • Siedzi taki w korpo i klika..

        • 1 0

    • Powinno być jak najprościej - czas rezerwacji się liczy do wypożyczenia i tyle. (3)

      Jak ktoś zużyć cały abonament na rezerwowanie to proszę bardzo.

      • 4 0

      • (1)

        To świetny pomysł. Ja bym poszedł nawet o krok dalej. Czas rezerwacji liczy się do wypożyczenia.
        Jeśli rezerwacja nie kończy się wypożyczeniem, to czas rezerwacji liczy się podwójnie (potrójnie?).

        • 1 1

        • z czapy

          koncepcja moze i dobra, ale z praktyce do niczego. czesto "wolne" rowery sa wolne gdyz sa rozpieprzone - np notorycznie maja kapcie. Ja dziekuje pozniej wozic sie ze zwrotami kasy za takie rezerwacje bez wypozyczenia. operator kleknie, bo na kazdy taki osttani rower w centrum moze byc kilkadziesiat wkurzonych pacjentow.

          a przy okazji, zgloszenie awarii tak upierdliwe bylo, ze az chyba specjalnie to utrudniali (ostatni raz w czerwcu zglaszalem, moze cos zmienili od tego czasu).

          • 0 0

      • Tak to działało zanim wyłączyli. Pierwsze 5 minut nie wchodziło w minuty abonamentowe, a każda następna minuta już była wliczana. Tylko rozpoczęcie nowej rezerwacji zerowało licznik i ludzie mogli przed upływem 5 minut kończyć rezerwację i zacząć ją na nowo.

        • 0 0

    • i to podejrzewałem - system do bani, kompletna amatorszczyzna

      ale nie rozumiem jak to możliwe ze Nextbike potrafi dobrze zarządzać w tylu miastach, a tu jakaś tragedia

      • 0 0

    • a wystarczyło zrobić przedłużenie rezerwacji 5 zł

      • 0 0

  • (1)

    Hahahaha !!
    Ta umowa powinna zostać rozwiązana, a przetarg rozpisany od nowa !!

    • 28 7

    • Przedobrzyli

      Po co napęd elektryczny? Tylko zwiększa awaryjnosc i dostępność. No i brak jakiejś metody płatności za jeden przejszd. Jeśli chce skorzystać z roweru 2 razy w miesiącu to i tak muszę zapłacić 10. Tramwaj tańszy. Nie dla ludzi. W Warszawie Lublinie jest lepiej nawet 4 rowery można wypożyczyć na jedno konto i o to chodzi żeby korzystać wtedy gdy potrzebuje a nie płacić i nie jeździć. Nie musi być darmowych minut ale niech te 20 PLN starcza na dłużej a nie tylko na miesiac

      • 0 4

  • Może ktoś mógłby wytłumaczyć, (11)

    dlaczego w bardzo wielu rowerach nie działa wspomaganie. Ruszenie jest zazwyczaj ok. ale w pewnym momencie jazdy, po kilkuset metrach, przestaje bardzo często działać i wtedy jechać prawie się nie da. Kilka razy musiałem zwrócić rower na najbliższej stacji a to mocno komplikuje poruszanie się, bo z roweru korzystam na niewielkich, kilkukilometrowych odcinkach załatwiając różne sprawy.

    • 49 3

    • Fakt (6)

      Tez tak nieraz mam,np wczoraj biorę rower ze stacji ma 100% naładowania,jadę z Gdyni kolo skwerku i przy Gdyni stoczni wspomaganie przestaje działać-masakra,jadę dalej bez wspomagania aż do estakady,tam robię postój 5min,i znów wspomaganie zaczyna działać przez chwilę...oddaje rower na obłużu i jest 100%,no szok normalnie.
      Nieraz zauważam też inną zależność że procent naładowania nie ma nic wspólnego z lepszą jazdą,bo niektóre rowery co miały koło 50 % naładowania miały lepszego kopa we wspomaganiu niż te co miały koło 80%.teraz jest tak ze biorę rower na jednej stacji i jak nie ma dobrego wspomagania to go wymieniam na drugiej.Ci co jechali takim klamotem ciężkim jak nie ma wspomagania pod góre albo pod wiatr to wiedza o co chodzi.Jak rowery i baterie były nowe przez ok pierwszy mc nie było takich problemow.Albo siadają baterie albo są zle ładowane nie wiem gdzie leży problem,ale dość często korzystam z ich rowerów i problem jest.
      Innym problemem jest wymiana akumulatorów np nie wiem czy w sobotę 03.08 mieli wolne bo na obłużu było z 7 rowerów z bateriami do wymiany,a najlepsze było przy plaży dostępny jeden rower,podchodzę do stacji a tam 32 rowery wszystkie niedostępne.Chyba ekipa wymieniająca akumulatory miała wolne.

      • 15 0

      • (4)

        Zgłosiłeś usterkę w systemie czy tylko na forum? Pytam z ciekawości.

        • 2 11

        • Ja zacząłem zgłaszać usterkę braku wspomagania.

          Na początku zlewałem to, ale ten feler stał się bardzo częsty i upierdliwy.

          • 8 0

        • zgłosiłem,wczoraj bo już się tym w kurkilem,i dzis dostałem wiadomość że niby go zrobili i i nic co by wyjaśnialo w czym był problem

          • 2 0

        • (1)

          No ale kontrolowanie sprawności systemu to chyba nie jest zadanie użytkowników, lecz operatora.

          • 5 1

          • Współczuję Ci

            • 0 7

      • Miernik

        Akumulatory utraciły swoją nominalną pojemność.

        • 0 0

    • Mniej wspomagania, mniej ładowania. To przecież bardzo proste

      • 6 0

    • Ja też (1)

      Mialam kilkukrotnie taka sytuację.

      • 0 0

      • Zwruszajace..

        • 1 0

    • Nie wytłumaczę, ale też to zauważyłem.

      Popieram wypowiedź. Sytuacja wkurzyła mnie do tego stopnia że własnie zakupiłem sobie swój rower elektryczny współdzielony wyłącznie z rodziną...

      • 0 0

  • Drogi operatorze: czy mozesz zdjac te telepiace tabliczki widoczne na glownym zdjeciu? (1)

    Albo chociaz je zamocowac jakos inaczej? Tluka o ten koszyk strasznie przy kazdej, najmniejszej nawet nierownosci.

    Dziekujemy!

    • 29 2

    • "Drogi" to właściwy zwrot w tym przypadku.

      • 0 1

  • hahahahhahaha czemu mnie to nie dziwi. aplikacja porazka, rowery i dostepnosc - masakra, a poza tym zdzieranie z ludzi kasy oprocz abonamentów, w stylu robisz postoj, a potem apka się blokuje i nie mozesz wznowic, tylko zrobic zwrot. oczywiscie koduje jako poza stacja. zwrocik idzie i bach zjada Ci 3 zlote. kryminał....

    • 26 4

  • ktoś wie dlaczego coraz więcej rowerów jest bez siodełek? (3)

    jak zgłosić brak siodełka w rowerze?

    • 9 5

    • zakonnice korzystają (1)

      zgłoś do przeora

      • 7 4

      • To są wersje LGBT

        • 6 2

    • Siodelka

      Bo Polak potrafi tylko niszczyć. Bo to nie jego

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Wspomaganie jest wciaz mega slabe, a wrecz ten silniczek hamuje. (16)

    Ostatnie moje 3 wypozyczenia - dramat. Jakby sie jechalo w budyniu. Na rowerze miejskim jest wiekszy opor niz na topornym, ciezkim rowerze zjazdowym.

    Wychodzi juz zuzycie baterii? A moze operator celowo obniza moc, zeby poprawic dystans i dostepnosc? Jest to bardzo delekie od tego, czego sie spodziewalem po rowerze elektrycznym.

    • 273 16

    • (3)

      Coś się mi wydaje że nas robią w konia,na początku takie rzeczy się nie zdarzały każdy rower miał niezłego kopa czasami wystarczyło tylko udawać że się pedałuje i prawie sam jechał,ostatnio to coraz gorzej z tym wspomaganiem,co się dzieję?
      Kolega ma rower elektryczny ze wspomaganiem i tam na 3 biegu miał takie przyspieszenie i cały czas że mevo to się niech schowa z tym swoim wspomaganiem.chyba baterie im siadają.

      • 52 2

      • Nie od cyklara czasem?

        • 0 1

      • Limit 250W

        Kolega może używać pełną moc silnika, mevo ma tylko wspomagać.
        Bateria starcza na 20% więcej niż zakładał przetarg ( przy sprawnym w 100% wspomaganiu )

        • 3 1

      • Większość tych sprzedawanych elektryków nie spełnia wymogów po prostu.

        Masz limit 250W w PORD, a bez problemu kupisz 3kW rower.

        • 4 0

    • Zamiast dać zwykłe rowery (może jakieś modele z tych lżejszych wagowo) to nie, lepiej elektryki bo nowocześnie. To nawet w biednym Lublinie rower miejski jest sprawniej zrobiony. Pewnie dlatego, że tam są, uwaga, zwykłe rowery. O różnicy cenowej nawet nie wspomnę.

      • 25 8

    • Może to dlatego że są coraz bardziej "rozklekotane" i bateria się rozłącza w trakcie jazdy...?

      • 7 0

    • To nie wspomaganie... (5)

      Wielokrotnie miałem problem z tym samym utrudnieniem. Bateria naladowana na 70-90% a rower jedzie jak bym próbował zdobyć Himalaje. Początkowo też myślałem że to wspomaganie ale zauważyłem inny problem. Źle wyregulowany hamulec cały czas próbował zatrzymać koła. Gdy następnym razem będziecie mieli ten problem sprawdźcie hamulce, lekka regulacja przy manetkach potrafi nieco pomóc, a po zakończonej jeździe zgłosicie raport o problemie do operatora (choć mam coraz częściej wrażenie że niewiele to daje)

      • 17 0

      • znając złosliwość niektórych to moze byc celowe działanie

        tak samo jak w barach bydło sypie sól do cukru

        • 8 2

      • (1)

        Problem lezy u serwisantow, ktorzy chyba nie potrafia ogarnac hamulcow. Przy minimalnym zacisku kolo staje w miejscu. Niby mniejsze zuzycie klockow ale to ani wygodne ani bezpieczne :/

        • 1 1

        • naciskaj zawsze tylny hamulec. ten po prawej na kierownicy

          to będzie ok i bezpiecznie :)

          • 0 0

      • Hehe (1)

        Ja miałem przypadek, jadąc pod górę z wspomaganiem, w połowie drogi czuć było jak silniczek się wyłączył. Istnieje możliwość jego ponownego uruchomienia? Może jest jakiś patent?

        • 3 0

        • to jest przez to, że wjedziemy na jakiś kamień, wysoki kraweżnik i w mechanizmie się rozłącza taki magnesik. Najlepiej wtedy rower włączyć na postój i wypożyczyć ponownie. Taki reset pomaga na wspomaganie.

          • 2 1

    • wpomaganie

      to zależy na jaki się trafi, im bardziej rozładowany tym wspomaganie słabsze

      • 0 1

    • to raczej moc jest ograniczana, bo inaczej byłby problem z wymiana baterii

      jeżdżę na tym samym odcinku i mam zużycie baterii od 2% do kilkunastu %, przy bateriach naładowanych powyżej 50%

      • 0 0

    • Ostatnio jechałem jednym rowerem, załatwiłem co miałem załatwić i po 5 minutach wsiadłem na inny, żeby wrócić do domu. Ten 2 był zdecydowanie słabszy. Nie wiem czy wynika to z nieprawidłowego używania czy jakichś ustawień, ale czuć, że rower rowerowi nie równy.

      • 1 0

    • Popieram na podstawie praktyki.

      Dokładnie tak. A ostatnio nawet trafił mi się egzemplarz przy którym spociłem się jak mysz robiąc dwa przystanki przy podjeździe pod Witomino. Na koniec spojrzałem z ciekawości na zużycie akumulatora (przewidywany zasięg). Było dokładnie takie samo jak przed wypożyczeniem...

      • 0 0

  • mevo srevo

    taka piękna katastrofa! dalej sobie włodarze zakłamujcie rzeczywistość, że to najwspanialszy projekt i ogromny sukces ;)

    • 29 4

  • szok i niedowierzanie!

    nextbike to partacze?

    • 19 2

  • Rydwan (1)

    Zamiast Mevo to moze lepiej rydwany zamowic, one beda na czas a do testow tomozja od Pani Prezydent pozyczyc

    • 34 6

    • Kacper litości!

      to nie Panorama

      • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum