• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Rowerowe projekty w Budżecie Obywatelskim. Głosowanie do 19 września

Joanna Karjalainen
10 września 2022, godz. 14:00 
Opinie (74)
W Gdyni i w Sopocie głosowanie odbywa się do 19 września. W Gdyni i w Sopocie głosowanie odbywa się do 19 września.

Do 19 września trwa głosowanie na projekty w ramach Budżetu Obywatelskiego w Gdyni oraz w Sopocie na 2023 rok. Głosowanie zajmuje tylko chwilę, ale nie warto z nim zwlekać. Wśród dopuszczonych do głosowania projektów w Gdyni znajduje się siedem tzw. "dużych" projektów związanych z rowerami, w Sopocie jest ich również siedem.



Czy w tym roku głosowałe(a)ś już w Budżecie Obywatelskim?

Ruszyło głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego w Sopocie i Gdyni. Tym razem w Sopocie do rozdysponowania jest 3,57 mln zł, z czego 1,92 mln zł przeznaczone będzie na projekty lokalne, a 1,65 mln zł na projekty ogólnomiejskie. W Gdyni do dyspozycji mieszkańców jest ponad 11 mln zł.

Warto skorzystać z corocznej możliwości bezpośredniego decydowania o tym, na co zostaną wydane środki z budżetu miasta. W przypadku Gdyni i Sopotu można zrobić to do 19 września.

Rusza głosowanie w Budżecie Obywatelskim w Gdyni i Sopocie



Projekty rowerowe w Sopockim Budżecie Obywatelskim



Wśród projektów ogólnomiejskich w Sopocie znajdują się trzy projekty związane z rowerami. Są to:

  • projekt nr 2 - Bezpieczne stojaki rowerowe na plaży (45 tys. zł) - Budowa stojaków rowerowych na plaży przy wejściach, przy których nie ma parkingów rowerowych. Dzięki temu plażowicze będą widzieli swoje rowery.
  • projekt nr 24 - Mobilne miasteczko ruchu rowerowego (60 tys. zł) - Mobilne miasteczko ruchu drogowego składające się z wielu elementów, tj. miasteczko rowerowe, zestaw znaków do nauki dla szkół, sygnalizatory edukacyjne, maty gumowe, rowerowy tor przeszkód polecany do praktycznej nauki przepisów ruchu drogowego dla dzieci i młodzieży.
  • projekt nr 47 - Zjazd rowerowy w tunelu przy ul. 1 Maja (5 tys. zł) - Zjazd rowerowy pozwoli w sposób komfortowy i bezpieczny przeprowadzać rower przez tunel.


Wśród projektów lokalnych w Sopocie znajdziemy w sumie cztery rowerowe projekty:

  • projekt nr 2 w Sopocie Dolnym - Licznik rowerów przy nadmorskiej ścieżce rowerowej (40 tys. zł) - Licznik ruchu rowerowego jest bardzo dobrym narzędziem statystycznym i ciekawym elementem na trasie rowerzystów. Byłby to pierwszy taki licznik w Sopocie.
  • projekt nr 2 w Sopocie Wyścigach - Renowacja toru rowerowego (bikepark) przy ul. Smolnej (45 tys. zł) - Renowacja leśnego toru rowerowego, wykonanie bramy informującej, tablic ostrzegawczych dla spacerowiczów, poprawa nawierzchni tras.
  • projekt nr 1 dla Sopotu Kamiennego Potoku i Brodwina - Zadaszony parking rowerowy na 100 rowerów przy SP nr 9 (180 tys. zł) - Budowa na terenie szkoły profesjonalnego, zadaszonego parkingu rowerowego na co najmniej 100 rowerów, tak aby uczniowie mogli bezpiecznie dojeżdżać do szkoły rowerami zamiast być podwożonymi samochodami.

Zagłosować można poprzez papierową kartę do głosowania lub przez internet poprzez stronę sopockiego BO. Każdy uprawniony mieszkaniec może głosować tylko raz. Głosujący wybiera maksymalnie pięć projektów ogólnomiejskich oraz maksymalnie pięć spośród lokalnych. Głosujący ma także prawo wyrazić opinię negatywną na temat jednego zadania z listy projektów ogólnomiejskich oraz jednego z listy zadań lokalnych. Aby prawidłowo oddać głos, należy podać imię i nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, a także potwierdzić zawarte oświadczenia.

Lista projektów rowerowych w ramach BO w Gdyni. Lista projektów rowerowych w ramach BO w Gdyni.

Projekty rowerowe w gdyńskim Budżecie Obywatelskim



W Gdyni pośród projektów zatwierdzonych do głosowania znajdziemy w sumie siedem tzw. "dużych" projektów dzielnicowych związanych z rowerami. Są to:
  • projekt duży nr 2 dla Chwarzna-Wiczlina (585 tys. zł) - Modernizacja drogi rowerowej wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej na odcinku od Amona do SP48.
  • projekt duży nr 14 dla Chyloni (556,5 tys. zł) - Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Morskiej na odcinku Swarzewska-Św. Góra.
  • projekt duży nr 1 dla Leszczynek (243,6 tys. zł) - Stworzenie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Morskiej oraz przejazdu przez ulicę Morską na wysokości węzła Żołnierzy Wyklętych.
  • projekt duży nr 1 dla Orłowa (390 tys. zł) - Remont drogi rowerowej wraz z chodnikiem wzdłuż alei Zwycięstwa w Kolibkach - w kierunku pomnika Obrońców Gdyni.
  • projekt duży nr 2 dla Obłuża (467,522 zł) - Usprawnienia rowerowe na Unruga - połączenie z Podgórską, wyniesiony przejazd i przejście przy Przedszkolu nr 29, dojazd rowerem do SP39, nowe stojaki, poprawa geometrii.
  • projekt duży nr 1 dla Kamiennej Góry (48 tys. zł) - Wyznaczenie pasa rowerowego w górę ul. Legionów na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. Sieroszewskiego
  • projekt duży nr 1 dla Wzgórza św. Maksymiliana (141 904 zł) - Karta Rowerowa na Wzgórzu - miasteczko drogowe na terenie SP23

Na gdyńskie projekty można zagłosować przez internet. Należy podać swój numer PESEL oraz imię matki albo numer Karty Mieszkańca oraz imię i nazwisko. Można wskazać maksymalnie trzy projekty w ramach Klimatycznego Budżetu Obywatelskiego, maksymalnie trzy projekty duże i trzy projekty małe z jednej, dowolnie wybranej dzielnicy Gdyni. Głosowanie, podobnie jak w przypadku Sopotu, jest jednorazowe.

Głosowanie w Gdyni i w Sopocie trwa do 19 września, a oficjalne ogłoszenie wyników odbędzie się 23 września dla Gdyni i 30 września dla Sopotu. Z kolei w Gdańsku głosowanie będzie odbywać się od 26 września do 10 października.

Opinie (74) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • X

    To już przekracza granice dobrego smaku. Nie brać się za nowe projekty tylko uporządkować stary bajzel i syf a potem się promować.

    • 34 3

  • Moją propozycją jest (14)

    Calkowity zakaz ruchu rowerowego i samochodowego. Jedynymi formami przemieszczania się, dopuszczonymi prawnie w Polsce powinny być ruch pieszy i komunikacja zbiorowa.
    Zero indywidualnych środków transportu, bo to jest zbyt niebezpieczne.

    • 6 29

    • rower jest niebezpieczny? (8)

      • 6 4

      • Czym jechała Dulkiewicz jak złamała nogę? A Gdyński Oficer Rowerowy czym jechał jak miał wypadek i wylądował w szpitalu? (4)

        Skoro nawet rowerowi aktywiści potrafili sobie zrobić krzywdę, to rower jest niebezpieczny.

        PS. w żadnym z tych wypadków nie brały udziału samochody, rowerzyści sami sobie potrafili zrobić krzywdę, bez udziału osób trzecich.

        • 6 5

        • badania wykazują, że ryzyko wiążące się z jazdą rowerem jest porównywalne z ryzykiem wiążącym się z wykonywaniem prostych prac (2)

          domowych, takich jak wiercenie otworów w ścianie w celu powieszenia mebli czy też wieszanie zasłon oraz/lub firanek. Miasto tworzące infrastrukturę ułatwiającą jazdę rowerem (dbające o dobre rozwiązania skrzyżowań arterii ruchu rowerowego z jezdniami ruchu kołowego) jest miastem przyjaznym i bezpiecznym dla wszystkich jego mieszkańców i przyjezdnych.

          • 1 2

          • Badania wskazują, że samochód jest 4 - 14 razy bezpieczniejszy niż rower (1)

            Podczas jazdy rowerem ginie 550 osób / miliard godzin jazdy rowerem, a samochodem 130 osób / miliard godzin podróży.

            Przeliczając na kilometry różnica jest jeszcze większa: na rowerze ginie 44,6 osób / miliard km, a w samochodzie tylko 3,1 osoby / miliard km.

            • 0 1

            • ten ciąg argumentów nie podważa tezy, że warto promować jeżdżenie rowerem

              podane powyżej dane nie uwzględniają skutków siedzącego trybu życia i innych ujemnych przejawów wpływu na zdrowie wywołanych codziennym korzystaniem z samochodu. Nie uwzględniają także pozytywnego wpływu korzystania z roweru na zdrowie: badania WHO wykazują, że ryzyko wypadku na rowerze jest kompensowane wielokrotnie korzystnym wpływem na układ krążenia i psychikę osób korzystających z roweru regularnie.

              • 0 0

        • Dałeś przyklady dzabnow co nie umieją

          Jezdzic na rowerze. Ja umiem i nie pamiętam kiedy miałam przewrotkę

          • 2 0

      • Oczywiście, że jest niebezpieczny

        Tak, jak kazde działanie indywidualnej jednostki.

        • 2 1

      • (1)

        Tak, jest niebezpieczny. Szczególnie jak nie zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych(na drodze rowerowej).

        • 8 4

        • jak pieszego nie widać po horyzont, po co się zatrzymywać?

          Jeśli jest jakiś pieszy, wystarczy zwolnić i nawiązać kontakt wzrokowy: wtedy pieszy przejdzie, a rowerzysta nie będzie musiał dotykać stopą ziemi.

          • 1 2

    • (4)

      Tylko kogo za chwilę będzie stać na jazdę komunikacją miejską?

      • 2 3

      • Jak Cię nie stać (3)

        to idziesz pieszo. Wybierając rower, hulajnogę, albo samochód stwarzasz zagrożenie dla innych i przyczyniasz się do zwiększenia emisji gazów cieplarnianych.

        • 3 9

        • rower nie emituje gazów cieplarnianych wtedy, gdy jest wykorzystywany jako codzienny środek transportu (2)

          więcej osób przesiada się z samochodu (emitującego gazy cieplarniane nawet wtedy, gdy jest napędzany elektrycznie) na rower niż na autobusy lub tramwaje (również emitujące gazy cieplarniane, ale dużo mniej w przeliczeniu na użytkownika).

          • 0 2

          • Czlowiek nie powinien sam o sobie decydować (1)

            Od tego jest państwo

            • 0 3

            • a zwłaszcza jego prezessimus z Żoliborza

              • 0 0

  • Normalnie parodia projekty które powinny byc zrealizowane bez głosowania !!bedą zrealizowane jak nanie ludzie zagłosuja ?

    • 17 8

  • Opinia wyróżniona

    Hehe...jak tak będą szumne i skuteczne jak dotychczasowe inwestycję to nie wróże:)

    Kilka kontrapasów , malowanie drogi i srebrne pinezki powodujące upadki po najeździe na nie to wszystko co ma do zaoferowania rowerzystom w Gdyni ,to ja jednak będę jezdził samochodem bo komunikacjom miejska już też się nie da i nie będzie lepiej:) Ps. A czy urząd pochwalił się ilu to urzędników wysokiego szczebla jeździ rowerem do pracy i kto dostał dotacje na rowery elektryczne?:) Odwagi....prawda i uczciwość zawsze się obroni.... :)

    • 9 5

  • Rowerowe projekty?
    Zakup autobusów - może być?

    • 11 3

  • Garaże i parkingi strzeżone dla rowerów (3)

    • 5 9

    • Pompka do roweru na każdym skrzyżowaniu

      • 6 3

    • to standard w europie zachodniej w Polsce to powoduje zdziwienie jak u takich zacofanych jak ty (1)

      • 2 5

      • co ty bierzesz?

        w wielu miastach Europy "zachodniej" warunki ruchu rowerowego są dużo gorsze niż w Trójmieście. Pompki do rowerów zdarzają się w niewielkiej liczbie miejsc niewielu miast kilku krajów.

        • 2 4

  • (5)

    Na Wiczlinie nie ma wody, kanalizacji i gazu a drogi rowerowe mają być budowane. W tyłkach się niektórym poprzewracało. Ulica Wiczlińska to dawna szosa wiejska ale rower musi mieć swoją ścieżkę. Nie jestem przeciwko rowerzystom ale wszystko powinno mieć ręce i nogi.

    • 56 20

    • Nie ma wody? Yyyyy....

      Ktoś tu się rozbujał.

      • 8 3

    • Nie jestem przeciwko, ale niech znikną?

      • 3 1

    • co za brednie

      • 5 2

    • Jestem rowerzysta i bardzo często przejeżdżam ul. Wiczlińską i wolałbym żeby żadnej drogi rowerowej tam nie było. Nie podoba mi się to wyrzucanie rowerów z ulic.

      • 0 4

    • Rowerki dla dzieci i niedorosłych są przecież ważniejsze ;p

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Parking przy szkole, stojaki przy plaży, rampa w tunelu. To powinien byc standard a nie projekt BO. Żenujące. (4)

    • 77 9

    • Parkingi, stojaki. (3)

      Jak to możliwe, że przez poprzednie kilkadziesiąt lat ludzie jeździli na rowerach i obyło się bez tych "niezbędnych" inwestycji?

      • 1 7

      • Takim razie cofnij sie do jazdy furmanką poco nam samochody ludzie sobie radzili (2)

        • 5 1

        • (1)

          Bez obaw, czasy furmanek też wrócą jak paliwa nie będzie ;)

          • 1 1

          • nie wrcą nie wrócą konie też muszą jeść,
            a owies importujemy z chin

            • 1 0

  • O co chodzi ze ścieżką rowerową (1)

    Od ul Amona do szkoły 48 ? Proszę o wyjaśnienie

    • 2 1

    • ścieżki są w lasach, więc nie wiadomo

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Garmin MTB Series

zawody / wyścigi

Harpagan 62 Kaliska

impreza na orientację, trening

Weekend rowerowo-wypoczynkowy

zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum