• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie. Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie.

Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.



Czy w Trójmieście potrzebnych jest więcej ulic z kontraruchem?

Prace nad wykonaniem oznakowania dopuszczającego ruch rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych rozpoczną się wiosną. Pełną listę ulic objętych zmianami publikujemy pod treścią artykułu.

Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów zobacz na mapie Sopotu czy Okrzei zobacz na mapie Sopotu, w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera zobacz na mapie Sopotu czy Kazimierza Wielkiego zobacz na mapie Sopotu - Karlikowską zobacz na mapie Sopotu.

Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej zobacz na mapie Sopotu, dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV zobacz na mapie Sopotu - Dębowej zobacz na mapie Sopotu, które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu.


W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia. Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia.

Nowe ulice w strefie Tempo 30



Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską zobacz na mapie Sopotu, Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, Łokietka zobacz na mapie Sopotu (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną zobacz na mapie Sopotu (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).

Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.

- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.


Planowana lista ulic z kontraruchem w Dolnym Sopocie:

Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).

Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • (10)

    I pięknie,już szykuję moje Wigry 3 na sezon.W tym roku zafunduję sobie odblaskowe pedały,zbieram tez kaskę na nowy dzwonko-klakson ale to już spory wydatek moi drodzy i kochani.

    • 41 58

    • (2)

      Tylko przy takim cenionym modelu warto jednak zadbać o oryginalne części. O zabytki warto dbać i nie a co oszczędzać.

      • 15 3

      • (1)

        Wigry 3 nie osiąga aż takich cen aukcyjnych, zwykła stary rower, ale spróbuj zobaczyć ceny Wigry 1, albo Sokoła, to się przeżegnasz lewą noga, zgroza.

        • 5 2

        • szansa na zachowanie się w orginale Wigry 1 wynoszą 1:1000000

          prędzej zobaczysz w orginale taki motorower Komar, skuter Osa, .............. niż rower Wigry - strasznie słabe i wręcz rozpadające się.... te badziewne rowery były

          • 0 0

    • a i nie zapomnij włożyć kawałka kartonika między koło a szprychy (1)

      co by terkotka była. Obowiązkowo zestaw kluczy pod siodełkiem i dynamo!!!

      • 28 0

      • Uwaga skierowana do masy stale zaprzeczajacych sobie i rozsądkowi. Okazja na danie liścia w netu.

        • 2 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Kolejny nick szpilka d**ilka...masakra

      • 5 5

    • Romet (1)

      Wigry 3 mają odblaskowe pedały w standardzie. Tak więc musisz zadbać tylko o ciasne gacie.

      • 6 4

      • Na wigrusie tylko w szortach

        • 0 0

    • nie ma to jak ryczący żółwik !!!

      6,90 zł - a wtedy nawet 80letnia emerytka skacze jak łania !!!!

      • 0 0

  • Brawo miasto Sopot (11)

    Więcej zakazów pedalowania

    • 39 86

    • (2)

      jeszcze trochę i kamieniami będziecie rzucać w rowerzystów

      • 25 7

      • Dziś Adam Mickiewicz jeździłby po Sopocie rowerem mimo sławy. Unikałby buraków na ulicy co krzyczą epitety, szczególnie gdy łamią przepisy.

        • 7 4

      • Kamieniami to raczej Kopacz?

        • 0 3

    • Może jednak przeczytaj artykuł (3)

      albo chociaż zerknij na pierwsze zdjęcie i podpis pod nim ;)

      • 34 2

      • ale to pisał Wiesław Paleta (2)

        człowiek codziennie żrący mielone na obiad

        • 17 1

        • Mielonego mu zazdrościsz co ? (1)

          • 3 15

          • nie, Dełu przed blokiem

            • 16 2

    • Wolisz, żeby rowerzyści przesiedli się do samochodów? (2)

      Co ci to ułatwi?

      • 17 4

      • (1)

        Sorki za minusa!

        • 5 2

        • Zdarza się. Powinna być opcja nadpisywania.

          • 3 0

    • a cały ten ruch rowerowy wszędzie puścić pod prąd

      i problem welucypedystów zniknie z dnia na dzień ... wszyscy oni jak te dinozaury wyginą

      • 0 0

  • Normalna sprawa ? I o co chodzi (15)

    Gonimy zachód

    • 62 38

    • (4)

      o 30 lat za późno

      • 6 7

      • 30 lat temu były już te znaki więc nie pisz głupot (2)

        sam jako dziecko pamiętam, że takimi ulicami jeździłem i to nie tylko w trójmieście

        • 7 2

        • Ludzie nie pamietaja już co było 15 lat temu (1)

          Także 30 to prehistoria, każdy bajer można pocisnąć i uwierzą :/

          • 1 0

          • są zdjęcia

            a ja nie jestem prostytutką, żeby za partyjne pieniądze kłamać na portalu,
            jak tu codziennie widać

            • 0 0

      • lepiej późno niż wcale

        mimo zmasowanego sprzeciwu (43%?)

        • 2 1

    • W takim tempie nigdy nie dogonimy bo oni na nas czekac nie bedą.

      • 3 5

    • Gdybyśmy gonili zachód, to kierowcy i urzędnicy rozumieliby że rowerzysta nie musi jechać

      po chodniku obok jezdni, gdyż to jest forma prześladowania bez powodu i tym bardziej, gdy zaprowadzono na danym odcinku zasadę "tempo 30".
      Przypominam, że chodnikiem na zdjęciu żaden z rowerzystów nie ma nawet domniemanego obowiązku jechać, gdy jedzie w kierunku przeciwnym. Jest to zgodne z obowiązującymi przepisami od 1968 r. art1. lit. z konwencji. To samo dotyczy kierowców i znaków po przeciwnej stronie kierunku jazdy.
      Gdy rowerzysta jedzie w tym samym kierunku, to jest to wyłącznie domniemanie.

      • 3 3

    • Niestety w głupocie też.

      • 5 4

    • strefa 30 i nakaz jazdy po chodniku? to nie jest normalna sprawa (2)

      • 13 2

      • Anormalna

        Ludzie to nie maja co robic

        • 2 3

      • nie normalne to jest, że de facto tam już było ograniczenie do 30, a nawet i 20km/h

        ale teraz zrobią "strefę" - bo wbrew przepisom w Sopocie urzędnicy argumentowali, że próg zwalniający czy wyjazd z posesji odwołują ograniczenie.

        • 1 1

    • (1)

      nie gonimy. na zachodzie są przedewszystkim drogi. u nas z tych już zakorkowanych dróg wydziela się miejsce na drogę rowerową po to by były większe korki :)

      • 7 5

      • przepustowość drogi dla rowerów jest kilkakrotnie większa

        niż przepustowość pasa do jazdy samochodem po jezdni. Jeśli jezdnię się nieznacznie zwęża i wygospodarowuje pas do jazdy rowerem, przepustowość danej ulicy dla ruchu ludzi ulega zwiększeniu.
        Zwiększa się też przepustowość pasa jezdni jeśli się wprowadza tam strefę uspokojonego ruchu. (to brzmi niezgodnie z intuicją, ale badania empiryczne w praktyce potwierdzają tę prostą tezę: ruch jest wolniejszy, ale bardziej płynny, z mniejszymi odstępami między pojazdami, co podnosi przepustowość).

        • 3 1

    • Gonimy zachód, a kierowcy gonią uparty Iran i Pakistan wstecz.

      • 4 3

    • Słucham???
      W UK drogi rowerowe są wszędzie-aż ich nadto! To samo jest w trohmiescie-wpuszczać was pedały na drogę to selekcja naturalna -,-

      • 1 1

  • czy w Sopocie nadal jest ograniczenie do 10 km na godzinę? (7)

    • 52 10

    • (2)

      Tak, ale nie dotyczy ono Monciaka...

      • 16 0

      • A na MOLO? (1)

        • 6 2

        • na molo jest zakazd jazdy rowerem

          • 3 0

    • to ograniczenie dotyczy tylko niektórych odcinków dróg dla rowerów (2)

      jest potrzebne także w wielu "strefach ruchu" i na drogach osiedlowych.

      • 3 6

      • strefa zamieszkania (1)

        z jakiego powodu rower ma niby jechać 10km/h, a samochód 20?

        • 2 2

        • Nie ma takiego przepisu, w strefie zamieszkania wszystkie typy pojazdów 20 km/h

          • 1 0

    • Piesi do 5km

      I

      • 1 1

  • brawo, rowery to nasza przyszłość! (12)

    Oby tylko spaliniarze zauważyli znaki!

    • 47 96

    • Przyszłość... w tym smogu!!! Nie, no super - jadę sobie sopoćkowem, wdycham swieży (7)

      smog z piecyków!!!!!

      • 14 11

      • A, czyli jazda samochodem sposobem walki ze smogiem! (5)

        Brawo ty.

        • 17 2

        • myśli że w samochodzie to on "smogu" nie wdycha :D (1)

          • 8 0

          • Myśli że wdycha "jodełkę".

            • 7 0

        • Samochody nie generują smogu! (2)

          Pomyśl dlaczego latem nie ma smogu? Samochody nie jeżdżą? Smog jest od palenia w piecach i to nie w Trójmiaście. Tu smogu nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Jak ci dwutlenek wegla przeszkadza to nie pij wody gazowanej!

          • 1 1

          • to zima generuje smog

            skoro latem go nie ma.

            • 1 1

          • "pan" kierowca umie pisać

            wątpliwe, czy umie też czytać. poczytaj o "smogu typu LA"
            jeśli umiesz

            • 1 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • spaliniarzom należy rozdawać Prawo o ruchu drogowym i Konwencję wiedeńską, która jest aktem nadrzędnym nad Polskimi przepisami od 1968r.

      • 11 8

    • Już Mao Tse Tung wiedział że rowery to przyszłość (2)

      oraz tenisówki+drelichy

      • 5 2

      • Publikacja Dyrekcji Generalnej ds. Ochrony Środowiska UE pt. "Miasta rowerowe miastami przyszłości" (1)

        ukazała się w języku polskim w roku 2001. Nadal zachowała aktualność. Dokumenty strategiczne typu "Strategia odpowiedzialnego rozwoju" ani też "polityka energetyczna" tworzone obecnie w naszym kraju nie zawierają żadnego odniesienia do korzyści mogących wyniknąć z rozwoju produkcji i skali wykorzystania z rowerów wspomaganych elektrycznie. Szkoda, ale to może się wkrótce zmienić w wyniku innych zmian zachodzących w naszym mieście.

        • 1 3

        • a czego się spodziewałeś?

          politycy wymyślili, że postęp w e-napędach można zablokować przepisem o wprowadzeniu ograniczenia do 25km/h. Skutery często jeżdżące pod górę z prędkością roweru bez "e" takich ograniczeń nie mają.
          Te koncepcje z tymi pieszo-rowerówkami to też sen chorych umysłów.

          • 0 1

  • oby (11)

    oby to rozwiązanie nie zwiększyło wypadków.

    • 73 21

    • Przed znakami jeździło się też pod prąd, (1)

      albo chodnikiem. Teraz będzie to legalne.

      • 10 4

      • Nie jeździło się tylko analfabeci rowerowo-drogowi jeździli w ten ryzykancki sposób.

        • 4 5

    • Wyjaśnij w jaki sposób jazda rowerem pod prąd jest bardziej niebezpieczna od jazdy w tym samym kierunku? (4)

      Zamieniam się w sluch.

      • 13 1

      • ok, np dla maĺej uliczki (3)

        prędkość roweru 15km/h, samochodu 30km/h. prędkość wypadkowa w zgodnym ruchu 15km/h, w kontraruchu 45km/h. myślę że pomysł ułatwia ruch rowerzyście, kosztem ryzyka..

        • 3 8

        • Decyduje poziom kultury jazdy kierowcy...

          • 7 1

        • Wśród Polaków takie rozwiązanie to śmiertelna pułapka, masz racje (1)

          • 2 1

          • w Gdańsku się sprawdziło, w wielu polskich miastach także

            sprawdzi się i w Sopocie.

            • 1 0

    • Kiedy OC dla rowerzystów? (2)

      Bo już najwyższa pora!

      • 5 11

      • OC dla rowerzystów jest obecnie możliwe (1)

        przypuszczalnie "gibkiemu" chodzi o obowiązek OC dla rowerzystów, co jest pomysłem świadczącym o potrzebie wyjaśniania bezsensu tego rozwiązania dla poprawy bezpieczeństwa ruchu. Gibki powinien zastanowić się jakie zachowania komunikacyjne wiążą się z narażaniem się na (umiarkowane) ryzyko a jakie zachowania stwarzają zagrożenie wypadkiem lub podważają poczucie bezpieczeństwa innych użytkowników ulic.

        • 3 2

        • posiadanie oc

          wręcz obniża poziom bezpieczeństwa

          • 1 2

    • w żadnym mieście, w którym wprowadzono te rozwiązania nie zanotowano wzrostu liczby wypadków

      nawet więcej: liczba wypadków i kolizji uległa redukcji. Kontakt wzrokowy między rowerzystą a kierowcą w strefie uspokojonego ruchu zapobiega sytuacjom kolizyjnym.

      • 4 4

  • Kiedy ekrany akustyczne na autostradzie Niepodległości (6)

    • 37 14

    • na pseudo autostradzie NIepodległości jest potrzebne uspokojenie ruchu (1)

      Egzekwowanie limitu prędkości 50 km/h w ciągu dnia (choć i tak w korkach się jeździ wolniej) oraz limit 30 km/h w godzinach nocnych, by chronić mieszkańców przed hałasem (wzorem limitu 30 km/h na wielu arteriach Berlina w ramach tzw. Laermschutz w nocy).

      • 10 7

      • Po co Ci akustyczne???

        Nie lepiej przeciwhałasowe? ;-)

        Akustyczne występują w teatrze, filharmoni, itp. miejscach.

        • 1 0

    • (3)

      ja cie nie mogę... mają pędzić 30 km/h? zamknąć dla samochodów, mają tam tylko jeździć dorożki, w dzień maksymalnie kłusem, w nocy tylko stępa. Za przekroczenie 5000zł mandatu!

      • 3 3

      • Dzięki za wykazanie przejawu zdolności do jakiejś refleksji. (2)

        Proponuję podjąć badania empiryczne i sprawdzić, z jaką prędkością obecnie się jeździ Aleją Niepodległości w normalny dzień roboczy. Stawiam orzechy przeciwko migdałom, że średnio rzecz biorąc jest to prędkość poniżej 40 km/h.

        • 1 2

        • Migdały to orzechy, wiec ten zakład to taka sztuka dla sztuki. (1)

          • 1 1

          • ale daje do myślenia

            • 0 0

  • W Sopocie nie istnieje żaden standard wykonania drogi rowerowej bo te drogi co są nie mają go. (9)

    To co jest wykonane to chore fantazje urzędasów w Sopocie które są bezkarne! Za to co zrobili na Łokietka powinni trafic za kratki bo to jest niegospodarność działajaca na szkode finansów miasta wiadomo ze będzie trzeba kiedyś rozwalić to wszystko i wykonać od nowa kto za to zapłaci? zplacą mieszkancy !
    "lubią jazdę po nierównościach."? Rozumiem ze to jest ironia bo równie dobrze można to samo napisac o kierowcach aut tylko ze rower ma cienkie opony i ma tylko 2 koła i większości niema amortyzatorów.

    • 74 17

    • (1)

      tzw' droga rowerowa' w sopocie nad morzem to jest jakis urzedniczy absurd. kocie lby zamiast asfaltu gdzie tu poprawa bezpieczenstwa? ciekawe ile jeszcze lat trzeba bedzie czekac aby z brzezna moc dojechac do gdyni dobrej jakosci droga rowerowa

      sopot i gdynia powinny sie wstydziec tego pazdzierza u siebie a zdjecia z tych miast powinny krazyc po wszystkich krajach swiata z podpisem jak nie prowadzic polityki rowerowej.

      wstyd na caly swiat

      • 15 2

      • Przenieś się ze swoim rowerem gdzieś indziej. Do Gdańska lub do Gdyni.

        • 3 9

    • Działania urzędników wpisują się pulę dyskryminacji realizowanej rękami urzędników. (2)

      Ci ludzie naprawdę wierzą w to, że mają prawo zepchnąć z jezdni, uprawnionego do korzystania z niej rowerzystę i to na chodnik o wiele niższej jakości niż owa jezdnia.
      Do tego wszystkiego z uśmiechem na ustach i bezczelnie twierdzić, że zrobili to dla wsparcia "zrównoważonego transportu" i jakiejś polityki wsparcia "słabszego użytkownika drogi" oraz promocji "sportu i zdrowia".
      Takie coś, jak ten chodnik, powinno być z zasady prawnej zakazane, tak jak zakazane powinno być stosowanie rozwiązań, które uniemożliwiają ponowne, płynne, bezkolizyjne, włączenie się do ruchu na jezdni przez rowerzystę.
      W Polsce bardzo poważnie naruszane są prawa i dzieje się to często rękami pseudo animatorów, oficerów i działaczy rowerowych, którzy najpierw doprowadzają do wypchnięcia rowerów z jezdni na taką fikcję, a z dróg dla rowerów chcą zrobić place zabaw dla dzieci.

      • 11 2

      • (1)

        Ta urzędnicza strategia wynika z braku kultury dyskusji, dialogu z obywatelem. A ich założenia weryfikowane są już wkrótce po wprowadzeniu ich niemądrych pomysłów.

        • 2 2

        • ale niby jak?

          • 0 0

    • Na Łokietka prosto można zrobić

      Zdjąć znaki (na części ich i tak nie ma), a na pozostałych dać C-16 + Dopuszczony ruch rowerów

      • 2 0

    • Ale se się nie boisz tak pisac

      • 0 1

    • (1)

      W Sopocie w ogóle jest znacznie mniej dróg rowerowych niż by się mogło wydawać. Np na Armii Krajowej nawet nie ma znaków pionowych.

      • 0 1

      • tam akurat rowery powinny jeździć jezdnią

        Jakieś wymuszanie slalomu, to najzwyklejsze dręczenie ludzi.

        • 0 1

  • (4)

    urzędnicy są zadowoleni i to jest najważniejsze. co ich może jeszcze zadowolić ?

    • 47 6

    • samochód służbowy

      • 9 0

    • (2)

      Kontraruch (nie musi być kontra-PAS) rowerowy na wszystkich ulicach jednokierunkowych powinien być w standardzie, w całym kraju. Ale wystarczy to zaznaczyć na rogatkach miasta, oszczędziło by się na tych wszystkich znaczkach i kubłach farby do jezdni. Są w UE kraje gdzie to norma, na naszym zad*piu jeszcze nie do pomyślenia.

      • 3 4

      • czyli po prostu napisać "znaki znakami, ale jedź jak ci się podoba"
        w EU to nie norma, ale w Azji na pewno

        • 2 1

      • przecież sam pomyślałeś o tym, a więc jest to "do pomyślenia"

        Pomyśl, jak to wdrożyć i stwórz koalicję, która się tym zajmie.

        • 0 1

  • Bo nasz Sopot zawsze w kontrze dla reszty kraju - promuje nowoczesność i europejskość! (9)

    Najważniejsze że w Sopocie nigdy nie powstaną żadne 195 metrowe wieże do zarobku komercyjnego - Sopot promuje ścieżki rowerowe i jak trzeba to nawet jazdę pod prąd!

    • 12 45

    • Głupiś i mądrzejszy nie będziesz (1)

      • 8 4

      • O chłopcom z PiSuaru to się nie podoba - musicie się przyzwyczaić a nie to jazda do kaczyniaka maliniaka!

        • 3 11

    • MAliniak matole (1)

      manipulanci wyrwanym z kontekstu tekstem
      już odszczekują swoje kłamstwa. Ale w tvn-ie jeszcze tego nie POwiedzieli. Pytaj sołtysa w sopocie czy już zacząl budować lokale "socjalne" w centrum PO 15 tys za metr z garażami.
      Może się załapiesz

      • 5 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • męczący agresywny troll. (1)

      • 9 2

      • Ciemny lud kupił

        obiecanki przedwyborcze sołtysa Sopotu

        • 8 5

    • Rozciągasz kontekst? Po co? (1)

      • 5 5

      • bo jak rozciągał gumkę od majtek, to już mu pękła
        pozostał tylko kontekst do rozciągania

        • 0 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum