• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie. Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie.

Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.



Czy w Trójmieście potrzebnych jest więcej ulic z kontraruchem?

Prace nad wykonaniem oznakowania dopuszczającego ruch rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych rozpoczną się wiosną. Pełną listę ulic objętych zmianami publikujemy pod treścią artykułu.

Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów zobacz na mapie Sopotu czy Okrzei zobacz na mapie Sopotu, w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera zobacz na mapie Sopotu czy Kazimierza Wielkiego zobacz na mapie Sopotu - Karlikowską zobacz na mapie Sopotu.

Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej zobacz na mapie Sopotu, dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV zobacz na mapie Sopotu - Dębowej zobacz na mapie Sopotu, które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu.


W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia. Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia.

Nowe ulice w strefie Tempo 30



Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską zobacz na mapie Sopotu, Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, Łokietka zobacz na mapie Sopotu (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną zobacz na mapie Sopotu (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).

Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.

- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.


Planowana lista ulic z kontraruchem w Dolnym Sopocie:

Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).

Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • I tak zawsze tak jeżdziłam:)

    • 1 3

  • Jazda pod prad na Andersa? Haha

    Po kostce brukowej i chyba na czolowke z autami. Do tego Na skrzyzowaniu Andersa/Armii Krajowej gigantyczne zagrozenie kolizja. Kierowcy tam nie zwalniaja i non stop wymuszaja.

    • 6 3

  • A kiedy (1)

    Wkoncu beda wymagane uprawnienia od rowerzystow i ubezpieczenie bo jako uzytkownik drogi chyba cos obowiazuje no i jakis identyfikator

    • 8 7

    • Dokładnie, poza tym ilu ich jest tego nikt nie wie. Tworzą jakieś kontrapasy dla ludzi którzy jak mają widzimisię to łapią się za rower i później tylko jape drą że ich trasa nie wygląda jak tor rowerowy.

      • 2 2

  • Rowery na autostrady (3)

    Nie rozumiem czemu na utostradach obowiązuje zakaz poruszania się na rowerach. Pobocze jest wystarczająco szerokie by wprowadzić tam ruch jednosladow z pedałami.
    Pozdrawiam.

    • 5 5

    • (2)

      Widzisz bo masz za mały móżdżek aby zrozumieć że jak się wpitzilisz rowerem pod auto ktore jedzie 140km/h to zginiesz nie tylko ty ale i ci w tym aucie a może nawet więcej osób. No ale żeby to zrozumieć to potrzeba wyobraźni.

      • 1 1

      • nie widzisz, że odpisujesz prowokatorowi?

        • 1 0

      • a widziałeś auto jadące pasem awaryjnym? uważasz że w mieście rowerzysta jest bezpieczniejszy gdy wyprzedza go tir?

        • 0 0

  • Proszę Pana redaktora o rozważenie interpunkcji przed "więc".

    • 0 0

  • (2)

    Kiedy obowiązkowe OC ?

    • 7 2

    • (1)

      proponuje rozwiazanie z niemiec. nie wazne czy sprawca jest rowerzysta czy kierowca straty pokrywa sie zawsze z oc kierowcy

      • 2 3

      • Pasuje jak ulał ale do rowerzysty.

        • 1 0

  • Lepiej

    By bylo z prądem ale jak ma zdrozec to i moze byc pod

    • 0 1

  • (1)

    W Sopocie wszystkie chodniki wołają o pomoc, same wertepy zwłaszcza ul. Łowicka na Kamiennym Potoku, same podjazdy, starsi i młodsi w "śliskie" dni chodza po ulicy, bo nie ma innej możliwości. Chodnik składa sie z samych pochyłych wjazdów do kilku dosłownie domków. Potrzebny jest porzadny chodnik po drugiej stronie jezdni pod drzewami, ktore chronia w lecie od niemiłosiernych upałow.

    • 8 1

    • Dobre chodniki dla ludzi a nie jakieś tam ścieżki dla galociarzy!

      • 0 2

  • (4)

    dlaczego rowerzyści w Parku pólnocnym jeżdzą scieżka dla pieszych i droga dla rolek?

    • 4 3

    • a komu to przeszkadza?

      a dlaczego kierowcy parkują na chodnikach i w strefach pieszych?

      • 0 4

    • Zemsta?

      A dlaczego rolkarze w Gdyni jeżdżą bulwarem po ścieżce dla rowerów? Zemsta sithów :D

      • 1 0

    • (1)

      No bo mentalność tych ludzi jest taka jak widzisz "no bo komu to przeszkadza". Oni nie myślą bo poruszają się maksymalnie z prędkościami przy których można sobie obetrzeć kolanko lub łokieć. Kierowcy z racji że poruszają się z większymi prędkościami to uczą się przez to zrozumienia dla praw fizyki. Proste rzeczy w stylu że nie da się stanąć w miejscu jadąc 50km/h a nawet jeżeli to pałowanie hamulców może spowodować sytuację której nie zdoła opanować ten który jedzie z tyłu. Proste sprawy ale rowerzyści nie kumaja bo jedyne co oni mają to te swoje roszczenia o drogi dla tych wyłącznie swoich rowerów. No przecież rowerem to max jedna osoba jedzie a samochodem po kilka. Nie wiadomo ile jest tych rowerzystów aktywnych, jest grupa krzykaczy która szantazuje władze miast i wymusza te ich ścieżki. Rowerem to se do parki Reagana jedzie albo do lasu a nie na ulicę bo siebie zabijecie i może jeszcze spowodujecie sytuację w której poginą kierowcy razem z dzieciakami.

      • 2 2

      • kierowcy nie potrzebują rowerzystów, aby zabijać się wzajemnie.

        • 0 0

  • Organizacja ruchu zza biurka (6)

    Kolejna decyzja podjęta przez urzędnika zza biurka takiego co nigdy nie był kierowcom. Efekt jest taki że kierowcy nie widza rowerzystów wyjeżdzających pod prąd tragedia to kwestia czasu nikt nie powinien jeździć pod prad. Pytanie ile jest już ofiar Rej rowerowej nowomodny

    • 11 2

    • (2)

      Wystarczy, że Ty jesteś "kierowcom".

      • 3 3

      • Nie ma jak merytoryczny komentarz (1)

        Lubię takie dyskusje na poziomie to jest komentarz do artykułu o organizacji ruchu rowerowego a nie klasówka z ortografii. Ja bym mógł edytować to bym poprawił. A komentarz pisałem bazując na swoim doświadczeniu jako kierowca z ponad dwodziestoletmim stażem. No ale skoro przydażył mi się błąd ortograficzny to mój komentarz jest nieważny ;)

        • 3 0

        • e tam, z telefonu itp. słowa często są zamieniane z automatu, a można nie wychwycić błędu. Kierowcom, to też ortograficznie poprawne słowo.
          Ja ostatnio zauważyłem w swoich wpisach różne chochliki.

          • 0 0

    • (1)

      oczywiscie. znaki też należy polikwidować. biedne kierofczyki przecież też ich nie widzą. :D

      • 3 3

      • A wiesz ze czasem silny wiatr jest w stanie obrócić znak? Zdajesz sobie sprawę że czasem znaki są pozasłaniane przez np. nieprzycięte drzewa? Jesteś w stanie zrozumieć że są sprawy których możesz nierozumieć?

        • 1 2

    • Matnet. Jeśli kierowca nie widzi roweru, który jedzie w jego stronę - to może powinien oddać prawo jazdy? Bo w takim razie jakim cudem widzi inne pojazdy na drogach, które nie są jednokierunkowe?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum