Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie
Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.
Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów czy Okrzei , w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera czy Kazimierza Wielkiego - Karlikowską .
Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej , dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV - Dębowej , które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki .
W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.
Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Nowe ulice w strefie Tempo 30
Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską , Obodrzyców , Łokietka (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).
Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.
- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).
Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-03 08:40
A kiedy (1)
Wkoncu beda wymagane uprawnienia od rowerzystow i ubezpieczenie bo jako uzytkownik drogi chyba cos obowiazuje no i jakis identyfikator
- 8 7
-
2019-02-03 23:50
Dokładnie, poza tym ilu ich jest tego nikt nie wie. Tworzą jakieś kontrapasy dla ludzi którzy jak mają widzimisię to łapią się za rower i później tylko jape drą że ich trasa nie wygląda jak tor rowerowy.
- 2 2
-
2019-02-03 20:50
Droga dla ludzi z żelaza..... albo z marmuru. (1)
Duuuuzo odwagi trza miec zeby pedałowac pod prund.
- 3 4
-
2019-02-03 23:49
Ja bym raczej powiedział że mają mało instynktu samozachowawczego i intelektu.
- 0 3
-
2019-02-03 23:46
Czy na pewno to jest ul. Andersa??
- 0 0
-
2019-02-03 22:51
Ulica Andersa nie jest w dolnym Sopocie.
- 0 0
-
2019-02-02 14:54
Ten wasz sopot to dziura w d. (4)
Byla jest i bedzie. Gdyby nie to biedne molo i ten ojszczany deptak dla marginesu to nikt by nawet nie zwalnial przez ta wioche tylko by wszyscy cisneli na Gdansk.
Jedna ulica , jedno molo. Wszystko. Tuz obok poszczane domy , brudne elewacje , polamane chodniki , polski brud smrod i ubostwo. Ale jak sie siedzi cale zycie w takim gnoju to sie piekny wydaje.- 15 12
-
2019-02-02 17:49
(1)
Z racji ze określiłeś w zdaniu ,, na gdansk,, jesteś ze sztumu, pisza czy innej pięknej zaszczanej pipidówy z molo yy Sory to pomost nad jeziorem, piękny
- 3 2
-
2019-02-03 21:50
w Sztumie mają asfaltowane drogi dla rowerów z obu stron jezdni.
Wychodzi wiec na to że to mniejsza pipidówa niż Sopot- 1 0
-
2019-02-02 17:03
Sopot to nie tyko deptak i molo.
Dolny Sopot to piękne eklektyczne kamienice. Górny Sopot to też piękne wille i kamienice.
Anonimie czy ty kiedykolwiek byłeś w Sopocie?- 6 2
-
2019-02-02 15:00
hahaha zazdrosc Ci tylek skreca !!!! :* z Sopotu.
- 6 5
-
2019-02-03 20:01
Trzeba pomyśleć (1)
To kiepski przykład. Zjazd z Armii Krajowej w Andersa rowerami pod prąd.Po pierwsze. Wydzielonego - namalowanego na jezdni pasa nie widać. 2. Mimo zakazu zatrzymywania się stojącego u wlotu na Andersa z Al, Niepodległości niezmiennie parkują tam samochody, zajmując nie tylko część jezdni ale znaczną część chodnika, który ma tam zaledwie 120 - 150 cm, więc wg, kodeksu nie wolno go zajmować, Straż Miejska i Policja nie reaguje. Znak zakaz zatrzymywania powielony jest na wysokości posesji 11. Na Andersa ruch jest ogromny, bo część kierowców omija światła na skrzyżowaniu z Sikorskiego. Samo skrzyżowanie drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej z Andersa jest tez bardzo niebezpieczne. Aby wykonać skręt w lewo trzeba się ustawić na drodze rowerowej, a tą jadą często z dużą prędkością rowerzyści, a sam trakt rowerowy ma tam łuk. Ustanowienie nowych tras rowerowych może cieszyć urzędników, ale już kierowców niekoniecznie.
- 6 2
-
2019-02-03 21:44
znaków pionowych tez nie widac? ;)
- 2 0
-
2019-02-03 21:37
Kudłaty pomysł w tym dziwnym miescie
- 2 2
-
2019-02-03 09:48
(2)
Kiedy obowiązkowe OC ?
- 7 2
-
2019-02-03 09:50
(1)
proponuje rozwiazanie z niemiec. nie wazne czy sprawca jest rowerzysta czy kierowca straty pokrywa sie zawsze z oc kierowcy
- 2 3
-
2019-02-03 20:17
Pasuje jak ulał ale do rowerzysty.
- 1 0
-
2019-02-03 11:06
(1)
W Sopocie wszystkie chodniki wołają o pomoc, same wertepy zwłaszcza ul. Łowicka na Kamiennym Potoku, same podjazdy, starsi i młodsi w "śliskie" dni chodza po ulicy, bo nie ma innej możliwości. Chodnik składa sie z samych pochyłych wjazdów do kilku dosłownie domków. Potrzebny jest porzadny chodnik po drugiej stronie jezdni pod drzewami, ktore chronia w lecie od niemiłosiernych upałow.
- 8 1
-
2019-02-03 20:16
Dobre chodniki dla ludzi a nie jakieś tam ścieżki dla galociarzy!
- 0 2
-
2019-02-02 16:44
Potrzebny to jest kawalek asfaltu (2)
Łączący sopot z gdynią przy plazy .
aby nie wtaczac roweru pod górę .- 8 7
-
2019-02-03 01:45
Najlepiej całe plaże zalejmy (1)
asfaltem . Bedzie super dla rowerów, biegaczy ...
- 3 2
-
2019-02-03 19:45
tam już była dróżka asfaltowa do samego klifu
więc wystarczy ją odtworzyć. Jeżeli rowerzyści i biegacze przyprawiają Cię o nienawistne myśli - to pomyśl o tym, że służby też z tego chcą korzystać.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.