Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie
Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.
Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów czy Okrzei , w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera czy Kazimierza Wielkiego - Karlikowską .
Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej , dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV - Dębowej , które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki .
W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.
Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Nowe ulice w strefie Tempo 30
Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską , Obodrzyców , Łokietka (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).
Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.
- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).
Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-03 11:11
(4)
dlaczego rowerzyści w Parku pólnocnym jeżdzą scieżka dla pieszych i droga dla rolek?
- 4 3
-
2019-02-04 00:01
(1)
No bo mentalność tych ludzi jest taka jak widzisz "no bo komu to przeszkadza". Oni nie myślą bo poruszają się maksymalnie z prędkościami przy których można sobie obetrzeć kolanko lub łokieć. Kierowcy z racji że poruszają się z większymi prędkościami to uczą się przez to zrozumienia dla praw fizyki. Proste rzeczy w stylu że nie da się stanąć w miejscu jadąc 50km/h a nawet jeżeli to pałowanie hamulców może spowodować sytuację której nie zdoła opanować ten który jedzie z tyłu. Proste sprawy ale rowerzyści nie kumaja bo jedyne co oni mają to te swoje roszczenia o drogi dla tych wyłącznie swoich rowerów. No przecież rowerem to max jedna osoba jedzie a samochodem po kilka. Nie wiadomo ile jest tych rowerzystów aktywnych, jest grupa krzykaczy która szantazuje władze miast i wymusza te ich ścieżki. Rowerem to se do parki Reagana jedzie albo do lasu a nie na ulicę bo siebie zabijecie i może jeszcze spowodujecie sytuację w której poginą kierowcy razem z dzieciakami.
- 2 2
-
2019-02-05 11:08
kierowcy nie potrzebują rowerzystów, aby zabijać się wzajemnie.
- 0 0
-
2019-02-03 22:54
Zemsta?
A dlaczego rolkarze w Gdyni jeżdżą bulwarem po ścieżce dla rowerów? Zemsta sithów :D
- 1 0
-
2019-02-03 11:58
a komu to przeszkadza?
a dlaczego kierowcy parkują na chodnikach i w strefach pieszych?
- 0 4
-
2019-02-02 19:16
totalna bzdura te ograniczenia do 30 (17)
jakie jest uzasadnienie wprowadzania takich ograniczeń ? czy są jakieś analizy i badania? czy se po prostu ktoś stwierdza, że wprowadzamy i tyle?
- 5 16
-
2019-02-02 21:06
ograniczenie do 30 wywołuje szereg korzystnych zmian zachowań kierowców (16)
podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich, kierowców, rowerzystów i pieszych; zmniejsza hałas a także zwiększa przepustowość pasa drogowego: samochody mogą zachować między sobą mniejszy odstęp a ruch odbywa się bardziej płynnie, na ulicach jest mniej przyspieszeń i hamowań, spada emisja spalin, nawierzchnia ulicy zużywa się w mniejszym stopniu. Miasto staje się przyjaźniejsze dla wszystkich mieszkańców. Sprawdzone w praktyce.
- 7 2
-
2019-02-02 21:50
stek stereotypowych, powtarzanych, nic nie wartych sformułowań (12)
przy 50 też jest bezpiecznie gdy tak samo jak przy 30 wszyscy zachowują się uważnie, rozważnie i przestrzegają przepisów. hałas jest zbliżony, przepustowość w żaden sposób się nie zwiększa - 500 metrów przejedzie więcej samochodów jeśli pojadą szybciej gdyż odstępy bez mała będą takie same. to samo ze światłami. przyspieszeń i hamowań ? umiejętności kierowców są tak niskie że przy każdej prędkości jest tyle samo. dłuższy czas pokonywania danego odcinka to więcej spalin. i sam sobie zaprzeczasz bo większe zagęszczenie wolno jadących samochodów to więcej spalin. Nawierzchnia przy takich prędkościach? no bez jaj. spowolnienie ruch to coraz większe problemy kierujących. problem jest w tym, że jeśli ktoś ma przejechać raz czy dwa dziennie 2,3 czy 4 kilometry to nie powinien jechać samochodem a komunikacją miejską której powiedzmy - nie ma. najprościej ograniczyć prędkość argumentując Twoimi hasłami. Ograniczenie na Łokietka? NIE
- 1 8
-
2019-02-03 11:54
jak widać, poparcie twoich argumentów jest dość nikłe (6)
Moje argumenty są poparte badaniami, twoje są oparte na emocjach. Warto byś jednak sprawdził literaturę i zauważył, że moje argumenty nie są często powtarzane w naszym kraju: są za to często podejmowane próby ich wyśmiewania przez takich jak ty. Warto, byś zauważył, że rzeczywistość nie jest zero-jedynkowa, limit prędkości 30 km/h daje wyraźnie mniej dotkliwe skutki ewentualnych kolizji niż limit prędkości 50 km/h, bardzo często lekceważony w naszych miastach.
- 3 0
-
2019-02-03 17:01
(3)
Dokladnie. U nas powinno byc 20. W ilosci wyprzedzen na przejsciach dla pieszych i bezpieczenstwie pieszego w ruchu drogowym dalej jestesmy 100 lat za murzynami. Ciagle potracenia pieszych, wyprzedzanie na przejsciach dla pieszych w miescie (np przy galerii przymorze lub na slowackiego-notorycznie!!) a typ pisze tutaj ze 50 bedzie bezpieczne! Pewnie! Kuzwa u nas 30 i tak nikt nie przestrzega to co by bylo przy 50....
- 3 0
-
2019-02-03 18:31
czy potrącenia wynikają tam z prędkości cze czegoś innego? (2)
ciągle czepiacie się prędkości a przyczyny to zła organizacja ruch i złe zachowania użytkowników dróg, pieszych i kierowców
- 1 3
-
2019-02-03 18:45
(1)
Tak, dlatego dodatkowe ograniczenia przynjamiej wyeleminuja CZESC problemu.
- 3 1
-
2019-02-05 09:11
Moze jeszcze człowieka z czerwoną chorągiewką puścić przed samochodem? Zacząć należy od edukowania pieszych i rowerzystów. Niech uczą się dla własnego bezpieczeństwa.
- 0 1
-
2019-02-03 18:34
poparcie argumentów na portalu? (1)
najprościej zwalić wszelkie zło na prędkość. Nie jest filozofią i nie potrzeba badań by stwierdzić, że przy 50 będą gorsze skutki niż 30. Pytanie dlaczego dochodzi do sytuacji, że są skutki?
- 1 2
-
2019-02-03 19:12
Co ty piszesz?
Na Niepodległości jest 50 i ilu kierowców się dostosowuje do tego? Tam nawet na zielonym świetle pieszy się musi wycofywać z przejścia. Kierowcy najeżdżający na pieszych to norma.
- 3 0
-
2019-02-03 17:02
(3)
ograniczenie na łokietka tak! Po co samochody maja jezdzic wiecej niz 20 na uliczkach osiedlowych, dojazdowych? Przeciez szybciej mozesz sobie pojechac niepodleglosci i grunwaldzka. Szkoda ze nie mozna eliminowac takich osob z ruchu i identyfikowac po komentarzu na trojmiasto.pl jak Ty..
- 2 1
-
2019-02-03 18:37
a dlaczego mają nie móc jeździć więcej niż 20? (2)
łokietka nie jest uliczką osiedlową
eliminować kogoś kto podejmuje dyskusję?- 1 2
-
2019-02-03 18:51
(1)
Łokietka jest uliczka idelna na ograniczenie 30km/h -wokół domy, wiele osiedli, ściezki rowerowe. Tak, eliminować, bo jak można twierdzić, że przy 50 w polsce będzie lepiej. Tak można by o tym rozmawiać w jakiś innych krajach np skandynawskich, gdzie ruch ma jakiekolwiek oznaki cywilizacji, a nie w kraju, gdzie to co się dzieje na drogach to istny Mumbai. Nikt nie przestrzega 30km/h w strefach tempo30, barany siedzą na ogonie, nie zachowując odstępu, liczniki prędkości przy ulicach spowodowały że ludzie testują na nich możliwości swoich aut. Co sprawi 50km/h? To że ludzie będą jechać w tych strefach 70-80km/h. Bo na gospody w strefie tempo 30 ludzie średnio jadą 50km/h, a jak jedziesz 30 to siedzą Ci na zderzaku i szaleją. Mam nadzieje, że dożyje czasów, że będzie w takiej strefie stał jeszcze fotoradar i za jazde z podwójną dozwoloną predkością (60km/h) będzie automatycznie cofnięcie uprawnien.
- 2 0
-
2019-02-03 19:05
nie przestrzegają 30 bo 30 km/h to bzdura !
- 1 6
-
2019-02-02 22:29
czyli szybko i bezpiecznie ;)
- 4 0
-
2019-02-03 19:11
co ty brednie wypisujesz!!!
tak samo jak tobie podobni d**ilni urzednicy w Wejherowie zrobili waskie drogi zeby zwiększyc bezpieczeństwo. Efekt jest taki ze wszystko stoi zakorkowane. Testujcie d**ile u siebie w domach takie bajery a nie na naszych ulicach
- 1 3
-
2019-02-02 21:12
(1)
to dlaczego nie wprowadzić tego w całym mieście? W Sopocie na Niepodległości, w Gdyni na Zwycięstwa...
- 3 1
-
2019-02-03 16:59
Poniewaz strefy 30 sa dedykowane glownie pieszym, rowerzystom, przebiegaja czesto przez osiedla mieszkaniowe etc i faworyzuja pieszych. Wiec nie kumam tej wypowiedzi. Po co tam wprowadzac jak to sa arterie samochodowe?
- 0 1
-
2019-02-02 12:10
Kiedy ekrany akustyczne na autostradzie Niepodległości (6)
- 37 14
-
2019-02-03 10:01
(3)
ja cie nie mogę... mają pędzić 30 km/h? zamknąć dla samochodów, mają tam tylko jeździć dorożki, w dzień maksymalnie kłusem, w nocy tylko stępa. Za przekroczenie 5000zł mandatu!
- 3 3
-
2019-02-03 11:44
Dzięki za wykazanie przejawu zdolności do jakiejś refleksji. (2)
Proponuję podjąć badania empiryczne i sprawdzić, z jaką prędkością obecnie się jeździ Aleją Niepodległości w normalny dzień roboczy. Stawiam orzechy przeciwko migdałom, że średnio rzecz biorąc jest to prędkość poniżej 40 km/h.
- 1 2
-
2019-02-04 10:08
Migdały to orzechy, wiec ten zakład to taka sztuka dla sztuki. (1)
- 1 1
-
2019-02-04 18:01
ale daje do myślenia
- 0 0
-
2019-02-02 21:00
na pseudo autostradzie NIepodległości jest potrzebne uspokojenie ruchu (1)
Egzekwowanie limitu prędkości 50 km/h w ciągu dnia (choć i tak w korkach się jeździ wolniej) oraz limit 30 km/h w godzinach nocnych, by chronić mieszkańców przed hałasem (wzorem limitu 30 km/h na wielu arteriach Berlina w ramach tzw. Laermschutz w nocy).
- 10 7
-
2019-02-04 07:23
Po co Ci akustyczne???
Nie lepiej przeciwhałasowe? ;-)
Akustyczne występują w teatrze, filharmoni, itp. miejscach.- 1 0
-
2019-02-02 12:09
oby (11)
oby to rozwiązanie nie zwiększyło wypadków.
- 73 21
-
2019-02-02 14:41
Wyjaśnij w jaki sposób jazda rowerem pod prąd jest bardziej niebezpieczna od jazdy w tym samym kierunku? (4)
Zamieniam się w sluch.
- 13 1
-
2019-02-02 16:31
ok, np dla maĺej uliczki (3)
prędkość roweru 15km/h, samochodu 30km/h. prędkość wypadkowa w zgodnym ruchu 15km/h, w kontraruchu 45km/h. myślę że pomysł ułatwia ruch rowerzyście, kosztem ryzyka..
- 3 8
-
2019-02-04 09:34
Wśród Polaków takie rozwiązanie to śmiertelna pułapka, masz racje (1)
- 2 1
-
2019-02-04 18:00
w Gdańsku się sprawdziło, w wielu polskich miastach także
sprawdzi się i w Sopocie.
- 1 0
-
2019-02-02 22:00
Decyduje poziom kultury jazdy kierowcy...
- 7 1
-
2019-02-02 19:38
Kiedy OC dla rowerzystów? (2)
Bo już najwyższa pora!
- 5 11
-
2019-02-02 20:59
OC dla rowerzystów jest obecnie możliwe (1)
przypuszczalnie "gibkiemu" chodzi o obowiązek OC dla rowerzystów, co jest pomysłem świadczącym o potrzebie wyjaśniania bezsensu tego rozwiązania dla poprawy bezpieczeństwa ruchu. Gibki powinien zastanowić się jakie zachowania komunikacyjne wiążą się z narażaniem się na (umiarkowane) ryzyko a jakie zachowania stwarzają zagrożenie wypadkiem lub podważają poczucie bezpieczeństwa innych użytkowników ulic.
- 3 2
-
2019-02-03 17:09
posiadanie oc
wręcz obniża poziom bezpieczeństwa
- 1 2
-
2019-02-02 20:56
w żadnym mieście, w którym wprowadzono te rozwiązania nie zanotowano wzrostu liczby wypadków
nawet więcej: liczba wypadków i kolizji uległa redukcji. Kontakt wzrokowy między rowerzystą a kierowcą w strefie uspokojonego ruchu zapobiega sytuacjom kolizyjnym.
- 4 4
-
2019-02-02 12:51
Przed znakami jeździło się też pod prąd, (1)
albo chodnikiem. Teraz będzie to legalne.
- 10 4
-
2019-02-02 19:39
Nie jeździło się tylko analfabeci rowerowo-drogowi jeździli w ten ryzykancki sposób.
- 4 5
-
2019-02-02 12:04
brawo, rowery to nasza przyszłość! (12)
Oby tylko spaliniarze zauważyli znaki!
- 47 96
-
2019-02-02 12:28
Przyszłość... w tym smogu!!! Nie, no super - jadę sobie sopoćkowem, wdycham swieży (7)
smog z piecyków!!!!!
- 14 11
-
2019-02-02 14:23
A, czyli jazda samochodem sposobem walki ze smogiem! (5)
Brawo ty.
- 17 2
-
2019-02-04 09:39
Samochody nie generują smogu! (2)
Pomyśl dlaczego latem nie ma smogu? Samochody nie jeżdżą? Smog jest od palenia w piecach i to nie w Trójmiaście. Tu smogu nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Jak ci dwutlenek wegla przeszkadza to nie pij wody gazowanej!
- 1 1
-
2019-02-04 16:27
"pan" kierowca umie pisać
wątpliwe, czy umie też czytać. poczytaj o "smogu typu LA"
jeśli umiesz- 1 0
-
2019-02-04 11:10
to zima generuje smog
skoro latem go nie ma.
- 1 1
-
2019-02-02 19:33
myśli że w samochodzie to on "smogu" nie wdycha :D (1)
- 8 0
-
2019-02-02 20:40
Myśli że wdycha "jodełkę".
- 7 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-02-03 09:59
Już Mao Tse Tung wiedział że rowery to przyszłość (2)
oraz tenisówki+drelichy
- 5 2
-
2019-02-03 11:40
Publikacja Dyrekcji Generalnej ds. Ochrony Środowiska UE pt. "Miasta rowerowe miastami przyszłości" (1)
ukazała się w języku polskim w roku 2001. Nadal zachowała aktualność. Dokumenty strategiczne typu "Strategia odpowiedzialnego rozwoju" ani też "polityka energetyczna" tworzone obecnie w naszym kraju nie zawierają żadnego odniesienia do korzyści mogących wyniknąć z rozwoju produkcji i skali wykorzystania z rowerów wspomaganych elektrycznie. Szkoda, ale to może się wkrótce zmienić w wyniku innych zmian zachodzących w naszym mieście.
- 1 3
-
2019-02-04 11:20
a czego się spodziewałeś?
politycy wymyślili, że postęp w e-napędach można zablokować przepisem o wprowadzeniu ograniczenia do 25km/h. Skutery często jeżdżące pod górę z prędkością roweru bez "e" takich ograniczeń nie mają.
Te koncepcje z tymi pieszo-rowerówkami to też sen chorych umysłów.- 0 1
-
2019-02-02 13:15
spaliniarzom należy rozdawać Prawo o ruchu drogowym i Konwencję wiedeńską, która jest aktem nadrzędnym nad Polskimi przepisami od 1968r.
- 11 8
-
2019-02-04 09:58
Pod prąd (3)
Absolutnie nie zgadzam się z puszczeniem ruchu rowerowego pod prąd. Ani kierowcy samochodów ani rowerzyści nie są do tego rozwiązania gotowi.
Bardzo często widzę sytuację z Wrzeszcza (tu to rozwiązanie juz jakiś czas działa) gdy rowerzysta jedzie pod prąd wprost na samochód, i ani kierowca ani rowerzysta nie mają gdzie zjechać bo pobocza są zastawione przez parkujące samochody. Wariactwo.
Inny problem to kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach? czy kierowca samochodu czy rowerzysta wyjeżdżający z ulicy pod prąd. Nie jest to jednoznaczne. Jako przykład podam skrzyżowanie pod wiaduktem przy Gdańsku Wrzeszcz (ul Wajdeloty z ul Białą) gdzie jest znak stop.
Zanim coś zrobicie pomyślcie o skutkach i edukacji dla kierowców i rowerzystów.- 6 4
-
2019-02-04 13:01
(2)
Jeśli jest dopuszczony ruch rowerów w dwie strony to rowerzysta nie jedzie "pod prąd".
Zasadniczo pierwszeństwo ma pojazd z prawej.- 2 1
-
2019-02-04 14:23
Pod prąd
Na wskazanym skrzyżowaniu jest znak stop dla jadących od Metropolii. Z lewej strony skrzyżowania jest ulica jednokierunkowa dla pojazdów zjeżdżających ze skrzyżowania. Ale jest tam również znak pozwalający jechać rowerom pod prąd. I teraz pytanie: czy stojąc na stopie na ul jednokierunkowej musisz ustąpić pierwszeństwa rowerowi jadącemu pod prąd z lewej strony?
- 0 1
-
2019-02-04 14:19
Wychodzi na to że jedni są bardziej uprzywilejowani od innych.
- 0 1
-
2019-02-04 14:18
Sopot to patologiczne centrum trojmiasta
przejazdownia imprezownia- 2 2
-
2019-02-02 12:01
Brawo miasto Sopot (11)
Więcej zakazów pedalowania
- 39 86
-
2019-02-04 14:05
a cały ten ruch rowerowy wszędzie puścić pod prąd
i problem welucypedystów zniknie z dnia na dzień ... wszyscy oni jak te dinozaury wyginą
- 0 0
-
2019-02-02 12:12
(2)
jeszcze trochę i kamieniami będziecie rzucać w rowerzystów
- 25 7
-
2019-02-03 21:36
Kamieniami to raczej Kopacz?
- 0 3
-
2019-02-02 20:27
Dziś Adam Mickiewicz jeździłby po Sopocie rowerem mimo sławy. Unikałby buraków na ulicy co krzyczą epitety, szczególnie gdy łamią przepisy.
- 7 4
-
2019-02-02 14:21
Wolisz, żeby rowerzyści przesiedli się do samochodów? (2)
Co ci to ułatwi?
- 17 4
-
2019-02-02 20:29
(1)
Sorki za minusa!
- 5 2
-
2019-02-03 20:39
Zdarza się. Powinna być opcja nadpisywania.
- 3 0
-
2019-02-02 12:16
Może jednak przeczytaj artykuł (3)
albo chociaż zerknij na pierwsze zdjęcie i podpis pod nim ;)
- 34 2
-
2019-02-02 13:02
ale to pisał Wiesław Paleta (2)
człowiek codziennie żrący mielone na obiad
- 17 1
-
2019-02-02 13:16
Mielonego mu zazdrościsz co ? (1)
- 3 15
-
2019-02-02 13:22
nie, Dełu przed blokiem
- 16 2
-
2019-02-02 12:02
Normalna sprawa ? I o co chodzi (15)
Gonimy zachód
- 62 38
-
2019-02-02 12:09
(4)
o 30 lat za późno
- 6 7
-
2019-02-02 13:50
30 lat temu były już te znaki więc nie pisz głupot (2)
sam jako dziecko pamiętam, że takimi ulicami jeździłem i to nie tylko w trójmieście
- 7 2
-
2019-02-04 09:27
Ludzie nie pamietaja już co było 15 lat temu (1)
Także 30 to prehistoria, każdy bajer można pocisnąć i uwierzą :/
- 1 0
-
2019-02-04 12:18
są zdjęcia
a ja nie jestem prostytutką, żeby za partyjne pieniądze kłamać na portalu,
jak tu codziennie widać- 0 0
-
2019-02-02 20:49
lepiej późno niż wcale
mimo zmasowanego sprzeciwu (43%?)
- 2 1
-
2019-02-03 18:14
Słucham???
W UK drogi rowerowe są wszędzie-aż ich nadto! To samo jest w trohmiescie-wpuszczać was pedały na drogę to selekcja naturalna -,-- 1 1
-
2019-02-02 16:57
(1)
nie gonimy. na zachodzie są przedewszystkim drogi. u nas z tych już zakorkowanych dróg wydziela się miejsce na drogę rowerową po to by były większe korki :)
- 7 5
-
2019-02-02 20:53
przepustowość drogi dla rowerów jest kilkakrotnie większa
niż przepustowość pasa do jazdy samochodem po jezdni. Jeśli jezdnię się nieznacznie zwęża i wygospodarowuje pas do jazdy rowerem, przepustowość danej ulicy dla ruchu ludzi ulega zwiększeniu.
Zwiększa się też przepustowość pasa jezdni jeśli się wprowadza tam strefę uspokojonego ruchu. (to brzmi niezgodnie z intuicją, ale badania empiryczne w praktyce potwierdzają tę prostą tezę: ruch jest wolniejszy, ale bardziej płynny, z mniejszymi odstępami między pojazdami, co podnosi przepustowość).- 3 1
-
2019-02-02 20:30
Gonimy zachód, a kierowcy gonią uparty Iran i Pakistan wstecz.
- 4 3
-
2019-02-02 13:40
strefa 30 i nakaz jazdy po chodniku? to nie jest normalna sprawa (2)
- 13 2
-
2019-02-02 15:12
nie normalne to jest, że de facto tam już było ograniczenie do 30, a nawet i 20km/h
ale teraz zrobią "strefę" - bo wbrew przepisom w Sopocie urzędnicy argumentowali, że próg zwalniający czy wyjazd z posesji odwołują ograniczenie.
- 1 1
-
2019-02-02 13:58
Anormalna
Ludzie to nie maja co robic
- 2 3
-
2019-02-02 13:21
Niestety w głupocie też.
- 5 4
-
2019-02-02 12:39
Gdybyśmy gonili zachód, to kierowcy i urzędnicy rozumieliby że rowerzysta nie musi jechać
po chodniku obok jezdni, gdyż to jest forma prześladowania bez powodu i tym bardziej, gdy zaprowadzono na danym odcinku zasadę "tempo 30".
Przypominam, że chodnikiem na zdjęciu żaden z rowerzystów nie ma nawet domniemanego obowiązku jechać, gdy jedzie w kierunku przeciwnym. Jest to zgodne z obowiązującymi przepisami od 1968 r. art1. lit. z konwencji. To samo dotyczy kierowców i znaków po przeciwnej stronie kierunku jazdy.
Gdy rowerzysta jedzie w tym samym kierunku, to jest to wyłącznie domniemanie.- 3 3
-
2019-02-02 12:15
W takim tempie nigdy nie dogonimy bo oni na nas czekac nie bedą.
- 3 5
-
2019-02-04 12:11
Żeby w parze za tym szło wyraźne oznakowanie...
a nie tylko dla rowerów.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.