• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • No chyba nie wystartowal

    tak samo wystartowal jak glowna kandydatka legalnie

    • 23 8

  • Może 3 żeby dojechać na wybory

    • 8 2

  • kolejna zima za pasem

    • 8 2

  • test roweru (2)

    Mam nadzieję, że jak rower ruszy, to test zrobi ktoś z działu rowerowego, kto ma jakiekolwiek pojęcie o rowerach i jeździe i na co zwracać uwagę, bo ten ostatni test trojmiasto pl to było dno dna i w sumie zero informacji

    Osobiście mam zamiar ten rower przewlec dookoła całego Gdańska za jednym razem i zobaczymy czy i jak da radę. Ze Śródmieścia do Oliwy, przez Matemblewo i Morenę na Chełm i z powrotem pod dom, na Główne Miasto.

    • 27 4

    • No ciekawe (1)

      Tylko zabierz ze sobą agregat.

      • 13 1

      • jak padnie

        to zostawię i zamówię ubera;p

        • 2 1

  • (1)

    a co z palmą, też opóźnienie?

    • 17 1

    • Kolejny przykład realizacji prototypowego projektu

      Każdą szybkę trzeba docinać osobno, kto zatwierdził taki projekt???

      • 3 0

  • najbardziej mnie zastanawia (8)

    fakt, że te rowery w stacjach nie będą przypinane tylko byc rozrzucone wokół stacji. Nikomu nie będzie zależało na poprawnym odstawieniu roweru. Jak rowery będą tak porzucane jak deskorolki w Warszawie to bez sesu taka stacja...

    • 33 2

    • (3)

      Mają być przypinane. Za pozostawienie roweru poza stacją będzie dodatkowa opłata - bodajże 3 zł.

      • 1 8

      • przecież nie będzie zadnych rowerów tylko plajta i prokurator

        • 18 0

      • Nie beda przypinane w zaden sposob.

        • 7 0

      • Czyli można zostawić poza stacją, ale dopłacasz 30% dziennej ceny? Złoty PR.

        • 0 0

    • Te stacje nie są przemyślane (2)

      wystaczyło oznaczyć miejsce efekt byłby podobny, same stojaki tylko utrudniają ustawienie roweru na stopce centralnej... bo kształt stojaka niezbyt pasuje do tych rowerów
      Stojaki są pewnie po to, żeby samochody nie zastawiały (chociaż jak się ktoś postara to zastawi)

      • 4 0

      • te stojaki zanim ruszy rower zlomiarze wczesniej zezlomuja.

        • 9 0

      • Dokładnie, te stojaki to tylko same problemy. Już lepsza byłaby jakaś wiata czy daszek, aby rowery nie mokły od deszczu/śniegu.

        • 8 0

    • bez sensu jest odstawianie w stacji w gminach typu zukowo.. mam nadzieje ze bedzie mozna zostawiac w strefie jak skutery elektryczne

      • 0 0

  • jest źle

    Ale może być jeszcze gorzej

    • 25 1

  • bedzie 4 tys rowerow na 4 k lat Gdanska

    i gdy na 1 m2 bedzie przypadac 1 mieszkaniec. Wtedy beda rowery.

    • 11 0

  • ile wynoszą kary umowne za kolejne opóźnienia? ktoś wie... (3)

    kto wybrał firmę, która absolutnie nie potrafi poradzić sobie z zadaniem, którego się podjęła?

    • 28 2

    • (1)

      Sprawdź ekspercie.
      Przetrag był publiczny

      • 2 8

      • wybrała metropolia Gdańsk z nową panią prezes

        Dlatego teraz dumni gdańszczanie sami ją wybiorą

        • 9 1

    • standardowo 300 tys. zł za każdy miesiąc opóźnienia

      • 1 0

  • Generation X (4)

    To jak: "będą to rowery IV generacji (bezstacyjne)"
    czy: "4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji" ???

    • 13 3

    • (3)

      Oddanie roweru poza stacją będzie płatne.
      Stacje muszą być, firma jest zobowiązania do relokacji rowerów, żeby były równomiernie dostępne w różnych miejscach

      Bez stacji mieliby sporo szukania rowerów z rozładowaną baterią

      • 1 1

      • (2)

        GPS i komunikacja powinny mieć oddzielną baterię niż napęd. Dodatkowo powinny zawczasu zgłaszać do systemu potrzebę wymiany.

        • 3 0

        • (1)

          GPS i GSM pewnie ma osobne zasilanie ale jak ktoś zostawi rower gdzieś w lesie to łatwo znaleźć nie będzie

          • 2 0

          • GPS działa z dokładnością kilku metrów.

            Po co nazywać rower bezstacyjnym jak okazuje się, że ta bezstacyjność to ekstra płatna usługa? Trójmiejskie organizacje toną w pr-ze jak Motława w g*

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum