Tu kończy się droga rowerowa w Redłowie.
fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl
Gdynia uzupełni brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej , a Sopot wyremontuje istniejącą drogę w pasie nadmorskim od okolic molo
do granicy z Gdańskiem
. Rozpoczęcie obydwu inwestycji planowane jest na ten rok.
Gdynia uzupełnia trasę w Redłowie
- Czy jeździsz regularnie rowerem?
-
tak, o każdej porze roku
32% -
owszem, ale tylko, gdy jest ciepło
51% -
raczej nie, stronię od roweru
5% -
nie, nie lubię rowerów i rowerzystów
12%
- łącznie głosów: 813
Trudno im się jednak dziwić. Obecnie, dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.
Niedawno dalej rozpoczęła się budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek, który w ostatnich dniach zyskał oświetlenie. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.
Do inwestycji przy stacji benzynowej i połączenia odcinka w całość, gdyńscy urzędnicy przymierzali się od lat. Na przeszkodzie miały stawać problemy z dokumentacją projektową.
Maksymalnie rok na wykonanie prac
W ostatnich dniach ogłosili przetarg na budowę brakującego odcinka.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac.
W 60 procentach o wyborze firmy będzie decydowała cena. Kolejne kryterium to termin wykonania (20 proc). Pozostałe dotyczą gwarancji i ryzyka poniesienia dodatkowych kosztów.
Czytaj też: Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej
- Termin wykonania jest jednym z kryteriów oceny ofert, więc czas może być krótszy. Otwarcie kopert z ofertami odbędzie się 12 marca - mówi Jakub Furkal z ZDiZ w Gdyni.
W ramach inwestycji:
- Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
- Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
- Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
- Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
- Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Mevo: terminy, pojazdy, ceny
Trasa R-10 będzie przebiegać przez Gdynię - od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. Łącznie długość R-10 w granicach Gdyni to 19 kilometrów. W ramach jej budowy powstaną 4 kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe 2 kilometry będą wyremontowane.
Sopot: remont trasy rowerowej od molo do Gdańska
Przy wsparciu tych samych funduszy związanych z Trasą R-10 także Sopot planuje prace. Dotyczą one remontu drogi rowerowej od molo do granicy z Gdańskiem. Chodzi o odcinek w al. Wojska Polskiego z pominięciem wyremontowanego odcinka pomiędzy ulicami Kordeckiego i Chrobrego.
W ogłoszonym przetargu o rozstrzygnięciu w 60 procentach ma decydować cena, a w 40 termin wykonania.
W ramach inwestycji zaplanowane są m.in:
- Budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego bez fazy.
- Wykonanie parkingów z miejscami postojowymi dla rowerów, elementy małej architektury.
- Wykonanie murków oporowych.
- Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
- Budowa nowego pasa zieleni oddzielającego ścieżkę rowerową od chodnika
- Demontaż istniejącego oświetlenia.
- Budowa nowego oświetlenia (m.in. słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, fundamenty, szafka zasilająca).
- Budowa rurociągu teletechnicznego wraz ze studniami kablowymi.
Zaplanowany czas realizacji to maksymalnie pół roku.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Rower Mevo: test
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.