Remonty i budowa dróg rowerowych w Gdyni i Sopocie
Gdynia uzupełni brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej , a Sopot wyremontuje istniejącą drogę w pasie nadmorskim od okolic molo do granicy z Gdańskiem . Rozpoczęcie obydwu inwestycji planowane jest na ten rok.
Gdynia uzupełnia trasę w Redłowie
Trudno im się jednak dziwić. Obecnie, dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.
Niedawno dalej rozpoczęła się budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek, który w ostatnich dniach zyskał oświetlenie. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.
Do inwestycji przy stacji benzynowej i połączenia odcinka w całość, gdyńscy urzędnicy przymierzali się od lat. Na przeszkodzie miały stawać problemy z dokumentacją projektową.
Maksymalnie rok na wykonanie prac
W ostatnich dniach ogłosili przetarg na budowę brakującego odcinka.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac.
W 60 procentach o wyborze firmy będzie decydowała cena. Kolejne kryterium to termin wykonania (20 proc). Pozostałe dotyczą gwarancji i ryzyka poniesienia dodatkowych kosztów.
Czytaj też: Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej
- Termin wykonania jest jednym z kryteriów oceny ofert, więc czas może być krótszy. Otwarcie kopert z ofertami odbędzie się 12 marca - mówi Jakub Furkal z ZDiZ w Gdyni.
W ramach inwestycji:
- Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
- Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
- Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
- Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
- Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Mevo: terminy, pojazdy, ceny
Trasa R-10 będzie przebiegać przez Gdynię - od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. Łącznie długość R-10 w granicach Gdyni to 19 kilometrów. W ramach jej budowy powstaną 4 kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe 2 kilometry będą wyremontowane.
Sopot: remont trasy rowerowej od molo do Gdańska
Przy wsparciu tych samych funduszy związanych z Trasą R-10 także Sopot planuje prace. Dotyczą one remontu drogi rowerowej od molo do granicy z Gdańskiem. Chodzi o odcinek w al. Wojska Polskiego z pominięciem wyremontowanego odcinka pomiędzy ulicami Kordeckiego i Chrobrego.
W ogłoszonym przetargu o rozstrzygnięciu w 60 procentach ma decydować cena, a w 40 termin wykonania.
W ramach inwestycji zaplanowane są m.in:
- Budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego bez fazy.
- Wykonanie parkingów z miejscami postojowymi dla rowerów, elementy małej architektury.
- Wykonanie murków oporowych.
- Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
- Budowa nowego pasa zieleni oddzielającego ścieżkę rowerową od chodnika
- Demontaż istniejącego oświetlenia.
- Budowa nowego oświetlenia (m.in. słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, fundamenty, szafka zasilająca).
- Budowa rurociągu teletechnicznego wraz ze studniami kablowymi.
Zaplanowany czas realizacji to maksymalnie pół roku.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Rower Mevo: test
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-31 11:12
Estakada!
Brak połączenia między ul. morską a ul. wiśniewskiego na estaakadzie.. HAŃBA!
- 7 1
-
2019-01-31 07:22
(5)
No tak,rower,najważniejsza rzecz na świecie.
- 15 13
-
2019-01-31 11:01
prawda
zgadzam się z Tobą w 100%
- 1 0
-
2019-01-31 07:29
Danzig (1)
Święte krowy bez znajomości przepisów
- 5 9
-
2019-01-31 10:59
Najpierw spójrz ile wypadków powodują kierowcy a ile rowerzyści. Ile jest potrąceń śmiertelnych z winy kierowców a ile z winy rowerzystów. Wystarczy przeczytać ostatni art o śmiertelnym potrąceniu pieszego na drodze osiedlowej. Tak jeździ taka ciołchozeria o twoim rozumowaniu.
- 2 1
-
2019-01-31 09:59
pozytywny wpływ komfortu i bezpieczeństwa jazdy rowerem oraz popularność korzystania z roweru na jakość życia miejskiego
jest dużo większy niż wielu internautów jest w stanie sobie wyobrazić. Na listach rankingowych miast o najwyższej jakości życia miasta prowadzące aktywną politykę rowerową zajmują z reguły bardzo wysokie miejsca. Miasta próbujące zmniejszyć korki przez budowę pseudobezkolizyjnych skrzyżowań wielopoziomowych w tych rankingach zajmują bardzo niskie pozycje, a koszty ich funkcjonowania są bardzo wysokie.
- 1 1
-
2019-01-31 09:49
wiadomo
że twoje dildo jest najważniejsze
- 0 2
-
2019-01-31 10:47
153 m w rok
Brawo Gdynia! To jest dopiero rozwój.
- 12 0
-
2019-01-31 10:41
gdyńskie inwestycje
Gdyńskie inwestycje spod znaku białej farby. Płakać się chce nad rozmachem tych prac kosmetycznych przez pomyłkę nazwanych inwestycjami. Nie chodzi o to, żeby coś budować, tylko o to, żeby planować, wizualizować, udawać konsultacje i przeciągać wszystko tak długo jak się tylko da.
- 9 1
-
2019-01-31 10:24
rowery
rowery w Gdyni tak ale śćieżki z głową Zmienić Panie Prezydencie projektanta
- 10 1
-
2019-01-31 08:28
Sopot chcę budować z kostki ? (3)
Żart... Ta sciezka ma nawiązywać stylistycznie do lat 90 i 2000 rozumiem ? Taki design ?
- 13 1
-
2019-01-31 10:06
wybrali sobie hipisa, to mają (2)
- 0 1
-
2019-01-31 10:23
Hipisa ?
Ile Ty marudo masz lat, ze rzucasz takimi textami LOL- 0 0
-
2019-01-31 10:16
jakiś niedorobiony ten hipis
- 1 1
-
2019-01-31 10:15
scieżki rowerowe
W Gdyni sćieżkie rowerowe to są kpiny i wielu przypadku zagrożają bezpieczęstwa ruchu drogowego
- 11 1
-
2019-01-31 08:46
"Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac" (3)
153-metrowy odcinek (słownie sto pięćdziesiąt metrów) będą robić przez rok !!
Chyba w Bangladeszu gołymi rękami zrobiliby szybciej.- 20 1
-
2019-01-31 09:44
Nie chyba ale napewno. Realny termin prac takiego odcinka to 2 tygodnie max . (1)
- 2 1
-
2019-01-31 10:08
prace muszą być prowadzone poza okresem ochronnym kretowisk i szlaków dżdżownicy olbrzymiej
- 3 0
-
2019-01-31 08:48
Trzeci świat:)
Gdynia istnieje tylko teoretycznie.
- 3 1
-
2019-01-31 07:44
ścieżki rowerowe dla dwóch rowerków (1)
- 10 12
-
2019-01-31 10:03
jak sieć udogodnień dla jazdy rowerem nie jest ciągła, trudno oczekiwać by było dużo osób korzystających z roweru
Najważniejsze są rejony centrum miasta i okolice węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej, takie jak stacje SKM i PKM.
- 2 2
-
2019-01-31 08:08
Marnotrawstwo (1)
Zmarnowane pieniądze na remont dróg rowerowych dla gamoni którzy i tak będą się pchać na ulicę...
- 11 8
-
2019-01-31 10:02
sam jesteś gamoniem i do tego dzbanem
nie znającym przepisów rd.
Rowerzyści w wielu wypadkach mogą poruszać się nawet obok wyznaczonej infrastruktury rowerowej i wynika to z przepisów. Tak samo nie dotyczą ich znaki i infrastruktury poza osią jezdni - dzbanku!- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.