• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remonty i budowa dróg rowerowych w Gdyni i Sopocie

Patryk Szczerba
31 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tu kończy się droga rowerowa w Redłowie.
  • Nawierzchnię w Sopocie czeka remont.
  • Nawierzchnię w Sopocie czeka remont.

Gdynia uzupełni brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni, a Sopot wyremontuje istniejącą drogę w pasie nadmorskim od okolic molo zobacz na mapie Sopotu do granicy z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu. Rozpoczęcie obydwu inwestycji planowane jest na ten rok.



Gdynia uzupełnia trasę w Redłowie



Czy jeździsz regularnie rowerem?

Brak połączenia drogi rowerowej w okolicach skrzyżowania ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa od dawna przeszkadza rowerzystom w swobodnej jeździe. Najczęściej jadą tamtędy chodnikiem, denerwując pieszych i powodując niebezpieczne sytuacje.

Trudno im się jednak dziwić. Obecnie, dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.

Niedawno dalej rozpoczęła się budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek, który w ostatnich dniach zyskał oświetlenie. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.



Do inwestycji przy stacji benzynowej i połączenia odcinka w całość, gdyńscy urzędnicy przymierzali się od lat. Na przeszkodzie miały stawać problemy z dokumentacją projektową.

Maksymalnie rok na wykonanie prac



W ostatnich dniach ogłosili przetarg na budowę brakującego odcinka.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac.

W 60 procentach o wyborze firmy będzie decydowała cena. Kolejne kryterium to termin wykonania (20 proc). Pozostałe dotyczą gwarancji i ryzyka poniesienia dodatkowych kosztów.

Czytaj też: Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej

- Termin wykonania jest jednym z kryteriów oceny ofert, więc czas może być krótszy. Otwarcie kopert z ofertami odbędzie się 12 marca - mówi Jakub Furkal z ZDiZ w Gdyni.
W ramach inwestycji:

  • Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
  • Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
  • Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
  • Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
  • Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Mevo: terminy, pojazdy, ceny


Trasa R-10 będzie przebiegać przez Gdynię - od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. Łącznie długość R-10 w granicach Gdyni to 19 kilometrów. W ramach jej budowy powstaną 4 kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe 2 kilometry będą wyremontowane.

Sopot: remont trasy rowerowej od molo do Gdańska



Przy wsparciu tych samych funduszy związanych z Trasą R-10 także Sopot planuje prace. Dotyczą one remontu drogi rowerowej od molo do granicy z Gdańskiem. Chodzi o odcinek w al. Wojska Polskiego z pominięciem wyremontowanego odcinka pomiędzy ulicami Kordeckiego i Chrobrego.

W ogłoszonym przetargu o rozstrzygnięciu w 60 procentach ma decydować cena, a w 40 termin wykonania.

W ramach inwestycji zaplanowane są m.in:

  • Budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego bez fazy.
  • Wykonanie parkingów z miejscami postojowymi dla rowerów, elementy małej architektury.
  • Wykonanie murków oporowych.
  • Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
  • Budowa nowego pasa zieleni oddzielającego ścieżkę rowerową od chodnika
  • Demontaż istniejącego oświetlenia.
  • Budowa nowego oświetlenia (m.in. słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, fundamenty, szafka zasilająca).
  • Budowa rurociągu teletechnicznego wraz ze studniami kablowymi.


Zaplanowany czas realizacji to maksymalnie pół roku.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Rower Mevo: test

Opinie (284) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia jak budowała Wisniewskiego za unijne pieniądze to "zapomniała" o ścieżce rowerowej (5)

    Tacy to mądrale panują. Gdańsk ma juz 600km ścieżek rowerowych, Gdynia może 600l farby na dziurach.

    • 23 5

    • nie szczurek budował Wiśniewskiego tylko port za środki UE. (1)

      • 2 1

      • bzdura.

        « Poprzedni przetarg
        Następny przetarg »

        Ogłoszenie z dnia 2008-06-17

        Gdynia: Rozbudowa ul.Janka Wiśniewskiego w Gdyni - etap II - roboty polegajace na rozbiórce wiaduktu i budowie nowego obiektu mostowego WD-3
        Numer ogłoszenia: 132233 - 2008; data zamieszczenia: 17.06.2008
        ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - roboty budowlane

        Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

        Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

        Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie.

        sekcja i: zamawiający

        I. 1) nazwa i adres: Gmina Miasta Gdyni, Al. Marszałka Piłsudskiego, 81-382 Gdynia, woj. pomorskie, fax 058 6209798.

        I. 2) rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa.

        • 1 0

    • (2)

      600km? Dróg dla rowerów jest 117km w tym wiekszosc nie nadającym się do jazdy rowerem. Reszta z tych 600km to zwykle jezdnie i zwykle chodniki po których dopuszcza się jedynie ruch rowerowy.

      • 6 6

      • chyba należysz do licznej grupy malkontentów, którzy tylko udają, że jeżdżą rowerem po Gdańsku (1)

        Zwykły rowerzysta ma pozytywny stosunek do rzeczywistości i rzadko bywa smutasem.

        • 3 3

        • Ja tam się nie smucę. Unikam po prostu tych rozwiązań. Gdzie mogę wybieram jezdnie

          • 1 1

  • Skrzyżowanie przed UM (1)

    Co za imbecyl narysował pasy na tym skrzyżowaniu? Widocznie zapomniał o możliwości wjazdu ze Świętojańskiej w Piłsudskiego. I po co ta śluza dla rowerów? Rowerzyści nie patrzą na znaki i wyjeżdżają z ulicy partyzantów w świętojańska jakby mieli pierwszeństwo. Już dwukrotnie mój dobry refleks uratował zdrowie "cudownego dziecka dwóch pedałów". To chyba nie o to chodzi, żeby komplikować sobie życie nawzajem, czyż nie?!

    • 11 5

    • idąc twoim tokiem myślenia należałoby zlikwidować wszystkie skrzyżowania, bo część kierowców nie ogarnia jak działają (zwłaszcza równorzędne)...... bardzo dobrze jest to w tamtym miejscu rozwiązane. Tylko trzeba umieć korzystać.

      • 2 4

  • Czy w ramach remontu sopocki hipis zdejmie to bzdurne i wyśmiewane w całym kraju ograniczenie prędkości do 10?

    • 5 3

  • (4)

    "Najczęściej jadą tamtędy chodnikiem, denerwując pieszych i powodując niebezpieczne sytuacje." Po przebudowie również będą jechać chodnikiem - tyle, że asfaltowym. Również będą przejeżdżać za przystankiem (przepychając się między palaczami), również będą przecinać trasę pieszych udających się w kierunku SKM, nadal będą powodować niebezpieczne sytuacje (kolizje z pieszymi, samochodami korzystającymi z warunkowego skrętu w prawo ze Stryjskiej w Aleję...), nadal będą narażeni na kolizje przy wyjeździe ze stacji paliwowej. Czyli w kwestii wygody i bezpieczeństwa nie zmieni się absolutnie nic. No, ale wywalenie rowerzystów z z jezdni - by kierowcy mogli 'szybko, ale bezpiecznie" warte jest każdych pieniędzy...

    • 7 7

    • (1)

      Ty Bartek, zamiast trollować zabieraj się lepiej do pracy w tym swoim Sopocie. Kiedy zrozumiecie, że ścieżek już od lat nie buduje się z kostki bauma haha

      • 2 2

      • Proponuję - zapoznaj się ze znaczeniem słów, których używasz - w kwestii trollingu (podpowiedź - to, że ktoś ma inne zdanie i jeszcze argumenty na ich poparcie - nie znaczy, iż trolluje). Nie zajmuję się budowaniem w Sopocie infrastruktury dla rowerzystów - próba zbudowania takiego skojarzenia ma na celu zdyskredytowanie mnie i moich opinii. A że oparta na fałszu - mieści się w ramach trollingu. Na deser pozwolę sobie zauważyć, iż każda bauma, w każdym stanie będzie lepsza niż jedno z najmłodszych, gdyńskich arcydzieł infrastruktury rowerowej. Myślę oczywiście o Małokackiej.

        • 0 1

    • po drugiej stronie ulicy jest chodnik z lat siedemdziesiątych

      może tam niech rowerzyści jadą?

      • 1 2

    • Oczywiście ze jest

      • 0 1

  • 153 metry (1)

    Takie inwestycje tylko w Gdyni

    • 8 1

    • o 153 metry za dużo !!

      • 0 3

  • cieszy mnie to

    oby wiecej drog dla rowerzystow

    • 6 5

  • drogi po zimie dziurawe jak sito!

    ...ale ścieżki ważniejsze :/

    • 7 5

  • Mogę się zapytać po jaką cholerę się buduje te chodnikowe wynalazki?Czy te betonowe zakute łby w urzędzie dalej nie widzą bezsensu swojego postępowania?

    • 6 2

  • Gdzie bezpieczeństwo pieszych.

    Gdyński magistrat chyba upadł na głowę z tematem dróg rowerowych. Na ul. Śląskiej ( strona parzysta ) od lat siedemdziesiątych nikt nie wyremontował chodnika. Za to tam, gdzie nie ma ruchu pieszego powstają chodniki i drogi rowerowe.

    • 8 1

  • Stojaki rowerowe (1)

    Stojaki rowerowe metropolitalne postawione w wielu przypadku utrudniają ruchowi drogowemu

    • 6 6

    • nadmiar samochodów poruszających się po jezdniach

      i zaparkowanych na chodnikach w wielu przypadkach utrudnia poruszanie się ludzi i pojazdów po mieście

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum