Remonty i budowa dróg rowerowych w Gdyni i Sopocie
Gdynia uzupełni brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej , a Sopot wyremontuje istniejącą drogę w pasie nadmorskim od okolic molo do granicy z Gdańskiem . Rozpoczęcie obydwu inwestycji planowane jest na ten rok.
Gdynia uzupełnia trasę w Redłowie
Trudno im się jednak dziwić. Obecnie, dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.
Niedawno dalej rozpoczęła się budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek, który w ostatnich dniach zyskał oświetlenie. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.
Do inwestycji przy stacji benzynowej i połączenia odcinka w całość, gdyńscy urzędnicy przymierzali się od lat. Na przeszkodzie miały stawać problemy z dokumentacją projektową.
Maksymalnie rok na wykonanie prac
W ostatnich dniach ogłosili przetarg na budowę brakującego odcinka.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac.
W 60 procentach o wyborze firmy będzie decydowała cena. Kolejne kryterium to termin wykonania (20 proc). Pozostałe dotyczą gwarancji i ryzyka poniesienia dodatkowych kosztów.
Czytaj też: Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej
- Termin wykonania jest jednym z kryteriów oceny ofert, więc czas może być krótszy. Otwarcie kopert z ofertami odbędzie się 12 marca - mówi Jakub Furkal z ZDiZ w Gdyni.
W ramach inwestycji:
- Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
- Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
- Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
- Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
- Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Mevo: terminy, pojazdy, ceny
Trasa R-10 będzie przebiegać przez Gdynię - od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. Łącznie długość R-10 w granicach Gdyni to 19 kilometrów. W ramach jej budowy powstaną 4 kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe 2 kilometry będą wyremontowane.
Sopot: remont trasy rowerowej od molo do Gdańska
Przy wsparciu tych samych funduszy związanych z Trasą R-10 także Sopot planuje prace. Dotyczą one remontu drogi rowerowej od molo do granicy z Gdańskiem. Chodzi o odcinek w al. Wojska Polskiego z pominięciem wyremontowanego odcinka pomiędzy ulicami Kordeckiego i Chrobrego.
W ogłoszonym przetargu o rozstrzygnięciu w 60 procentach ma decydować cena, a w 40 termin wykonania.
W ramach inwestycji zaplanowane są m.in:
- Budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego bez fazy.
- Wykonanie parkingów z miejscami postojowymi dla rowerów, elementy małej architektury.
- Wykonanie murków oporowych.
- Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
- Budowa nowego pasa zieleni oddzielającego ścieżkę rowerową od chodnika
- Demontaż istniejącego oświetlenia.
- Budowa nowego oświetlenia (m.in. słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, fundamenty, szafka zasilająca).
- Budowa rurociągu teletechnicznego wraz ze studniami kablowymi.
Zaplanowany czas realizacji to maksymalnie pół roku.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Rower Mevo: test
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-31 07:47
Gdynia jak budowała Wisniewskiego za unijne pieniądze to "zapomniała" o ścieżce rowerowej (5)
Tacy to mądrale panują. Gdańsk ma juz 600km ścieżek rowerowych, Gdynia może 600l farby na dziurach.
- 23 5
-
2019-01-31 07:55
(2)
600km? Dróg dla rowerów jest 117km w tym wiekszosc nie nadającym się do jazdy rowerem. Reszta z tych 600km to zwykle jezdnie i zwykle chodniki po których dopuszcza się jedynie ruch rowerowy.
- 6 6
-
2019-01-31 10:04
chyba należysz do licznej grupy malkontentów, którzy tylko udają, że jeżdżą rowerem po Gdańsku (1)
Zwykły rowerzysta ma pozytywny stosunek do rzeczywistości i rzadko bywa smutasem.
- 3 3
-
2019-01-31 11:04
Ja tam się nie smucę. Unikam po prostu tych rozwiązań. Gdzie mogę wybieram jezdnie
- 1 1
-
2019-01-31 08:03
nie szczurek budował Wiśniewskiego tylko port za środki UE. (1)
- 2 1
-
2019-01-31 13:58
bzdura.
« Poprzedni przetarg
Następny przetarg »
Ogłoszenie z dnia 2008-06-17
Gdynia: Rozbudowa ul.Janka Wiśniewskiego w Gdyni - etap II - roboty polegajace na rozbiórce wiaduktu i budowie nowego obiektu mostowego WD-3
Numer ogłoszenia: 132233 - 2008; data zamieszczenia: 17.06.2008
ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie.
sekcja i: zamawiający
I. 1) nazwa i adres: Gmina Miasta Gdyni, Al. Marszałka Piłsudskiego, 81-382 Gdynia, woj. pomorskie, fax 058 6209798.
I. 2) rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa.- 1 0
-
2019-01-31 07:52
Sle tej
Nawierzchni od mola do gdanska nic nie jest wiec po co remontowac.
- 8 0
-
2019-01-31 07:52
Gdynia i w tym temacie odstaje od Sopotu i Gdańska (3)
- 12 0
-
2019-01-31 08:03
jest coś pozytywnego w czym Gdynia nie odstaje?
- 5 1
-
2019-01-31 10:05
w Gdyni za mało promuje się ideę uspokajania ruchu kołowego na ulicach centrum miasta
pokojowe współżycie wielu użytkowników ruchu na tej samej przestrzeni jest możliwe i pożądane
- 0 1
-
2019-01-31 16:52
Gdynia w każdym temacie odstaje od Gd. i Sopotu
Gdynia to wiocha!!!
- 1 1
-
2019-01-31 07:54
Zamiast kostki brukowej (1)
Poproszę asfalt :-)
- 8 1
-
2019-01-31 08:02
rowery
podgrzewane koniecznie i co 100 m wodpoje -macie cos z czachą
- 2 4
-
2019-01-31 08:02
Gdynia Wiśniewskiego Stocznia-Gdynia Głowna (1)
To jest dopiero ścieżka ..ups...nie tam nie ma ścieżki...tam są same dziury
- 12 1
-
2019-01-31 08:44
gdyńska rzeczywistość:(
- 1 0
-
2019-01-31 08:08
(4)
"Najczęściej jadą tamtędy chodnikiem, denerwując pieszych i powodując niebezpieczne sytuacje." Po przebudowie również będą jechać chodnikiem - tyle, że asfaltowym. Również będą przejeżdżać za przystankiem (przepychając się między palaczami), również będą przecinać trasę pieszych udających się w kierunku SKM, nadal będą powodować niebezpieczne sytuacje (kolizje z pieszymi, samochodami korzystającymi z warunkowego skrętu w prawo ze Stryjskiej w Aleję...), nadal będą narażeni na kolizje przy wyjeździe ze stacji paliwowej. Czyli w kwestii wygody i bezpieczeństwa nie zmieni się absolutnie nic. No, ale wywalenie rowerzystów z z jezdni - by kierowcy mogli 'szybko, ale bezpiecznie" warte jest każdych pieniędzy...
- 7 7
-
2019-01-31 08:22
(1)
Ty Bartek, zamiast trollować zabieraj się lepiej do pracy w tym swoim Sopocie. Kiedy zrozumiecie, że ścieżek już od lat nie buduje się z kostki bauma haha
- 2 2
-
2019-01-31 12:56
Proponuję - zapoznaj się ze znaczeniem słów, których używasz - w kwestii trollingu (podpowiedź - to, że ktoś ma inne zdanie i jeszcze argumenty na ich poparcie - nie znaczy, iż trolluje). Nie zajmuję się budowaniem w Sopocie infrastruktury dla rowerzystów - próba zbudowania takiego skojarzenia ma na celu zdyskredytowanie mnie i moich opinii. A że oparta na fałszu - mieści się w ramach trollingu. Na deser pozwolę sobie zauważyć, iż każda bauma, w każdym stanie będzie lepsza niż jedno z najmłodszych, gdyńskich arcydzieł infrastruktury rowerowej. Myślę oczywiście o Małokackiej.
- 0 1
-
2019-01-31 08:28
Oczywiście ze jest
- 0 1
-
2019-01-31 08:46
po drugiej stronie ulicy jest chodnik z lat siedemdziesiątych
może tam niech rowerzyści jadą?
- 1 2
-
2019-01-31 08:08
Marnotrawstwo (1)
Zmarnowane pieniądze na remont dróg rowerowych dla gamoni którzy i tak będą się pchać na ulicę...
- 11 8
-
2019-01-31 10:02
sam jesteś gamoniem i do tego dzbanem
nie znającym przepisów rd.
Rowerzyści w wielu wypadkach mogą poruszać się nawet obok wyznaczonej infrastruktury rowerowej i wynika to z przepisów. Tak samo nie dotyczą ich znaki i infrastruktury poza osią jezdni - dzbanku!- 1 0
-
2019-01-31 08:15
Kiedy progi zawlniające dla ped**arzy? (1)
Powinny znajdować się takowe przed każdym przejazdem przez jezdnię. Szczególnie na tym skrzyżowaniu na zdjęciu. Co to jest żeby taki Janusz w rajtuzach i słuchawkach na uszach cisnął ile pary w kopytach i bez upewnienia pakowal się wprost pod samochód? Jeszcze celowo baran przyspiesza przed skrzyżowaniem jakby go życie doczesne nie interesowało.
- 9 10
-
2019-01-31 09:05
Przed każdym skrzyżowaniem powinien być znak STOP. Nie może być tak, że kierowca auta przejeżdża bez zatrzymywania.
- 7 4
-
2019-01-31 08:25
Byłam ostatnio w Toruniu. Inny świat - z 10 lat przed Gdynią (2)
A przecież jeszcze nie tak dawno Gdynia mogła się szczycić że tu wszystko dynamicznie się dzieje. Zardzewiało wszystko.
- 13 2
-
2019-01-31 08:47
Gdynia stoi od lat, dziwne że nikt tego nie widzi.
- 6 1
-
2019-01-31 09:34
Wracaj do Torunia
- 1 4
-
2019-01-31 08:28
Sopot chcę budować z kostki ? (3)
Żart... Ta sciezka ma nawiązywać stylistycznie do lat 90 i 2000 rozumiem ? Taki design ?
- 13 1
-
2019-01-31 10:06
wybrali sobie hipisa, to mają (2)
- 0 1
-
2019-01-31 10:16
jakiś niedorobiony ten hipis
- 1 1
-
2019-01-31 10:23
Hipisa ?
Ile Ty marudo masz lat, ze rzucasz takimi textami LOL- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.