• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remonty i budowa dróg rowerowych w Gdyni i Sopocie

Patryk Szczerba
31 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tu kończy się droga rowerowa w Redłowie.
  • Nawierzchnię w Sopocie czeka remont.
  • Nawierzchnię w Sopocie czeka remont.

Gdynia uzupełni brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni, a Sopot wyremontuje istniejącą drogę w pasie nadmorskim od okolic molo zobacz na mapie Sopotu do granicy z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu. Rozpoczęcie obydwu inwestycji planowane jest na ten rok.



Gdynia uzupełnia trasę w Redłowie



Czy jeździsz regularnie rowerem?

Brak połączenia drogi rowerowej w okolicach skrzyżowania ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa od dawna przeszkadza rowerzystom w swobodnej jeździe. Najczęściej jadą tamtędy chodnikiem, denerwując pieszych i powodując niebezpieczne sytuacje.

Trudno im się jednak dziwić. Obecnie, dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.

Niedawno dalej rozpoczęła się budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek, który w ostatnich dniach zyskał oświetlenie. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.



Do inwestycji przy stacji benzynowej i połączenia odcinka w całość, gdyńscy urzędnicy przymierzali się od lat. Na przeszkodzie miały stawać problemy z dokumentacją projektową.

Maksymalnie rok na wykonanie prac



W ostatnich dniach ogłosili przetarg na budowę brakującego odcinka.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac.

W 60 procentach o wyborze firmy będzie decydowała cena. Kolejne kryterium to termin wykonania (20 proc). Pozostałe dotyczą gwarancji i ryzyka poniesienia dodatkowych kosztów.

Czytaj też: Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej

- Termin wykonania jest jednym z kryteriów oceny ofert, więc czas może być krótszy. Otwarcie kopert z ofertami odbędzie się 12 marca - mówi Jakub Furkal z ZDiZ w Gdyni.
W ramach inwestycji:

  • Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
  • Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
  • Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
  • Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
  • Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Mevo: terminy, pojazdy, ceny


Trasa R-10 będzie przebiegać przez Gdynię - od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. Łącznie długość R-10 w granicach Gdyni to 19 kilometrów. W ramach jej budowy powstaną 4 kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe 2 kilometry będą wyremontowane.

Sopot: remont trasy rowerowej od molo do Gdańska



Przy wsparciu tych samych funduszy związanych z Trasą R-10 także Sopot planuje prace. Dotyczą one remontu drogi rowerowej od molo do granicy z Gdańskiem. Chodzi o odcinek w al. Wojska Polskiego z pominięciem wyremontowanego odcinka pomiędzy ulicami Kordeckiego i Chrobrego.

W ogłoszonym przetargu o rozstrzygnięciu w 60 procentach ma decydować cena, a w 40 termin wykonania.

W ramach inwestycji zaplanowane są m.in:

  • Budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego bez fazy.
  • Wykonanie parkingów z miejscami postojowymi dla rowerów, elementy małej architektury.
  • Wykonanie murków oporowych.
  • Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
  • Budowa nowego pasa zieleni oddzielającego ścieżkę rowerową od chodnika
  • Demontaż istniejącego oświetlenia.
  • Budowa nowego oświetlenia (m.in. słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, fundamenty, szafka zasilająca).
  • Budowa rurociągu teletechnicznego wraz ze studniami kablowymi.


Zaplanowany czas realizacji to maksymalnie pół roku.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Rower Mevo: test

Opinie (284) ponad 10 zablokowanych

  • Danziger (28)

    Rowerzyśsci to prawdziwa plaga i patologia. Niby tacy " ok " ale stanowią największe zagrożenie dla pieszych. Nigdy nie używają dzwonków. Jak chcą sobie tak jeżdzić niech jadą na wioskę.

    • 54 95

    • Danzig (7)

      Ma rację dzwonek ma co 10 rower lampki co drugi kas kamizelkę a co tam ja nie muszę a prawda jest taka że jak nawet masz na rowerze pierwszeństwo to co ci po tym jak zginiesz pod maluchem niektórzy jeżdżą i sami się proszą o gips 30 h/g na przejście bez przejazdu dla rowerów to codzienność

      • 10 17

      • po to bandyci zdają egzamin (5)

        by stosować się do zasad ruchu. Jeżeli uważasz, że po otrzymaniu PJ możesz się - wyluzować lub dokazywać wobec innych na drogach, to nie tylko powinieneś PJ stracić, ale dołączyć do Stefana W.

        • 5 6

        • Danzig (4)

          Nie kolego po to zdaje się egzamin by znac zasady że np nie można przejeżdżać przez przejście bo cię kierowca może nie zauważyć co innego ścieżka ... Że nie można skręcać byle jak że trzeba to sygnalizować że w nocy musisz mieć odblaski lampki zpfzodu i tyłu itd dużo jest tego a napewno na twoim rowerze brakuje dzwonka

          • 2 0

          • dzwonek

            dzwonek nie jest obowiązkowym wyposażeniem roweru!

            • 0 0

          • Na ch.. dzwonek na rowerze, nie rozumiem? (2)

            • 0 5

            • Danzig (1)

              Żeby sygnalizować swoją obecność ludziom przed rowerzystą

              • 3 0

              • marudzisz. wszystkie rowery w rodzinie mają dzwonki, a dwa z nich zarówno dzwonki, jak i Air Zound
                (bo janusze w samochodzie nie słyszą dzwonka, nie nie chodzi o kabinę tira, tylko osobówkę z muzą Um-cc, Um-cc, Um-cc)

                chcesz wysępić dzwonek? umówmy się, dam ci jakiś...

                • 0 0

      • 30 h/g?

        Co to za jednostka miary h/g? wychodzi 30 godzin na gram - LOL, do podstawówki!

        • 0 0

    • Rowerzysci ok ale ? (1)

      Z obowiazkowym OC !

      • 5 2

      • bo notorycznie demolują samochody
        i uciekają z ich zgliszcz, i ruin,
        nie udzielając pomocy
        kierowcom których mozgi i bebechy brudzą im szprychy?

        i dlatego muszą miec oc, bo z tych wszystkich zepsutych samochodów
        nie wypłacili by się? no bo ile porszów w końcu można zapłacić?

        • 0 0

    • strach

      rowerzyści często nie używają dzwonków bo się boją,
      bo piesi tj. kierowcy na piechotę reagują agresją,
      niekiedy nie werbalną tylko fizyczną,
      na to nasze drrryń.

      bantustanoid egzotyczny

      • 0 0

    • ja

      Większość pieszych chodzi jak święte krowy ,widzę to jeżdżąc rowerem jak i samochodem i żeby nie było mam dzwonek,lamki i kask bo dbam o swoje bezpieczeństwo i nie wiadomo kiedy taki wlezie ci pod koła roweru jak i samochodu

      • 0 0

    • Raz jechałem za dziewczyna powiedziała do przechodnia przepraszam facet ja zwyzywal

      Ścieżki w tym miejscu nie było fakt, ale jezdnia była niebezpieczna i nienadająca się do ruchu rowerowego. Gość powiedział gdzie masz dzwonek gownia... ona na to czy lepiej dzwonić czy powiedzieć, i ten dalej ze swoją litania.
      Dziwne jest to ze jak zadzwonię na przechodnia najczęściej na ścieżce rowerowej to się wystraszy, zbiegnie w bok z poczuciem winy, jak natomiast powiem przepraszam to się odsunie , popatrzy krzywo z poczuciem wyższości i niezadowolenia.

      • 0 1

    • bo 3/4 rowerzystów gdańska to SŁOIKi (1)

      stąd taka KUltura jazdy :))))))))))

      • 5 4

      • Danziger

        Niestety to prawda.

        • 1 2

    • Ciapek, przytocz jakieś dane i statystyki.

      Zrobi się porównanie ile osób zginęło rozjechanych samochodem, a ile rowerem.

      • 2 3

    • Najbardziej idiotyczna opinia (4)

      Przepisy ruchu drogowego mówią jasno co może pieszy, rowerzysta itd.
      Plaga to Ty i twój hejt.

      • 13 6

      • to troll, nie zwracaj uwagi. (2)

        • 2 7

        • właśnie w tym problem (1)

          że trolle eskalują agresję, która przenosi się do realnego świata. A może to psychol, którego powinni obserwować i odnotować, że może dążyć do agresji na drodze.

          • 3 4

          • Danziger

            Dobrze masz blaszki powyginane cwaniaczku. Od.up się.

            • 4 5

      • Danziger

        bujaj się buraku

        • 2 8

    • haha (4)

      Ostatnio jak mijałem tłustą świnie na drodze rowerowej i zadzowniłem dzownkiem to zalaniec zaczą krzyczec troglodycznym głosem- "eeeeee k***** po*****o Cie?! W pi*** chcesz dostac"? hahhaha domyślam się. Ale ogólnie kocham Januszy to styl życia i to szanuje :) Miłego dnia wszystkim!!!

      • 14 7

      • Spójrz na siebie obcisłogaciowcu i zacznij naprawianie świata od swojej osoby, panie idealny. (2)

        Nigdy po chodniku nie pojechałeś swoim złomem na dwóch kolach? Nigdy na czerwonym nie jeździsz? Pod prąd też nie?

        • 8 8

        • ty nie jeździłeś po chodniku

          • 2 1

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Danziger

        Wracaj lepiej do siebie na wioskę kutwo.

        • 5 17

    • plaga to taki troll jak ty

      • 8 12

    • twoj chory umysł to plaga

      jw

      • 17 12

  • Panie Furkal, dlaczego jedne drogi rowerowe są czarne a drugie czerwone (2)

    Na wizualizacji,, Central Parku,, jest czerwona i była czerwona a nowa jest czarna?

    • 9 0

    • Wszystkie drogi rowerowe wykonywane są obecnie z czarnej nawierzchni. Takie rozwiązanie jest praktyczniejsze w utrzymaniu, tańsze w budowie i nie ma wpływu na komfort jazdy rowerem.

      • 0 0

    • jest to na co starczyło pieniędzy w prawie pustym budżecie!

      • 1 2

  • (6)

    O co chodzi z tym remontem w Sopocie? Przeciez jest tam dobra droga.

    • 4 4

    • chodzi o wymianę tzw. kostki fazowanej na niefazowaną (1)

      Kostka fazowana istniejąca tam obecnie jest niewygodna dla wielu osób korzystających z rowerów szosowych i innych o cienkich oponach i wysokim ciśnieniu w nich. Każdy rowerzysta jadący tam rowerem odczuwa dyskomfort i większe opory jazdy.

      • 5 1

      • a tańszego asfaltu nie zrobią, bo... nie?

        • 0 0

    • karnowskiemu znowu odbija!

      będą ryć dobrą ddr
      (ok, dobra na 3-, bo zmieniaja nawierzchnie z jednej kostki Dauna
      na drugą kostkę Dauna, uparciuchy urzędasy z hemoroidami)

      tymczasem śmiertelnie niebezpieczna,
      kryminalnie i zbrodniczo schrzaniona ul.Armii Krajowej,
      między psiarnią, a wylęgarnią zombie z Uniwerka,
      nadal będzie wionęła grozą. a łącznik między jej końcem
      a DDR na gdańskieg Grunwaldzkiej, to będzie miejsce
      chamskich polowań sopockich psów na rowerzystów

      • 1 0

    • Po remoncie ma być gladko jak na lodowisku,teraz po tej kostce jeżdzi sie jak po bruku.

      • 1 0

    • dobra? nie bądź smieszny..... ale najgorsze jest to że po remoncie będzie niewiele lepiej

      • 2 1

    • Tego nikt nie wie...

      • 0 3

  • Rowerzysci... (1)

    Zauwazylem ,ze Od 2 miesiecy sciezki rowerowe sa puste a czesc zapalonych rowerzystow jezdzi samochodami.

    • 0 4

    • widziałem wiele zaśnieżonych samochodów

      stojących bezczynnie od początku zimy. Wielu nawiedzonych antyrowerzystów nie korzysta z samochodów jak tylko śnieg spadnie.

      • 1 0

  • Rowery (2)

    Chciałbym poznacz głównego specjalistę w urzędzie w Gdyni i zapytać tą osobę co ona wyprawia czekamy na wiosne kiedy wyjadą rowery będą wypadki

    • 5 2

    • twoja prognoza się nie potwierdzi

      wypadki będą, ale z powodu nieodpowiedzialnej jazdy kierowców

      • 0 0

    • Przecież pisze, oficer rowerowy p.Furkal

      • 3 0

  • Szkoda na nich pieniędzy (1)

    i tak jadą po asfalcie i powodują korki i wypadki.

    • 5 8

    • piszesz o kierowcach?

      • 1 0

  • (28)

    U nas w Gdyni to się żyje . Amsterdam zrobili z miasta, tylko żaden z twórców tej chorej koncepcji nie spojrzał jak wygląda Amsterdam, a jak dziurawa i górzysta Gdynia

    • 64 25

    • jaki Amsterdam? do żadnej dzielnicy nie ma ciągłości drogi rowerowej. (10)

      • 15 1

      • (9)

        Żeby tylko, ale ciągle działacze nawiązują do Amsterdamu

        • 8 3

        • nawiązują nie tylko do Amsterdamu, ale także do Kopenhagi i innych miast o wysokiej jakości życia (2)

          spójrz poniżej na post o warunkach korzystania z roweru w miastach Austrii i Szwajcarii.

          • 0 0

          • taa ta rozwiązania wielkich metropolii na siłe wciskane do niewielkich miast (1)

            paranoja

            • 0 1

            • Graz czy Winterthur i inne miasta przyjane rowerom w Austrii i Szwajcarii

              to nie żadne wielkie metropolie - ich wielkość jest porównywalna do Gdyni

              • 0 0

        • Warto wiedzieć, że w wielu miastach Szwajcarii i Austrii udział przejazdów rowerem (2)

          w ogólnej strukturze przejazdów realizowanych codziennie przez mieszkańców jest dużo wyższy niż w dużo mniej górzystej niż one Gdyni. Gdynia ma bardzo duży, ciągle niewykorzystywany potencjał rozwoju ruchu rowerowego, a także potencjał rozwoju układu rower+ kolej (SKM i PKM). Przestawienie inwestycji z drogowych na kolejowe i rowerowe może uratować miasto przed zaduszeniem się przez smog i samochody parkujące wszędzie legalnie i nielegalnie.

          • 5 2

          • to zapraszamy do Szwajcarii i Austrii powodzenia tam

            • 0 1

          • W Austrii i Szwajcarii jadąc jezdnią nie uświadczysz tego, co w Polsce.
            Jak nie wierzysz, to się wybierz na wycieczkę.
            Terror drogowy w PL jest wynikiem ciągłego utrzymywania się przy głosie motodewiantów.

            • 6 3

        • Amsterdam jest płaski, patrz mapa, trójmiasto ma różnicę wzniesień 140m (1)

          pretensje do planety że pod górkę trzeba jechać rowerem, dajesz,

          • 4 3

          • W Gdyni różnica wzniesień

            to 200 metrów maksymalnie

            • 4 2

        • urzędnicy wiedzą że kłamstwo powtarzane sto razy...

          • 8 4

    • w Gdyni niebezpiecznie mają piesi i rowerzyści. (12)

      tylko w tym roku jest już kilka ofiar śmiertelnych

      • 10 4

      • (11)

        Sami się do tego przyczyniają swoją bezmyślnością.

        • 5 13

        • wchodząc na pasy to moja wina. (6)

          • 6 2

          • (2)

            Tak. Wchodząc bez upewnienia bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd to twoja wina.
            dział ii ruch drogowy
            Rozdział 2 Ruch pieszych
            Art. 14. Zabrania się:
            1) wchodzenia na jezdnię:
            a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
            b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
            2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
            3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
            4) przebiegania przez jezdnię;
            5) chodzenia po torowisku;
            6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
            7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.
            A teraz dziecko kończ zabawę i ucz się na pamięć.

            • 4 4

            • skończ mędrku, to samo dotyczy kierowców (1)

              tak samo nie mogą wjeżdżać przed inne pojazdy, jeździć przez opuszczone zapory itd. Musisz się wyjątkowo nudzić.
              Napisz o obowiązkach kierowców w okolicach przejść i może postaraj się wykazać w jaki sposób można wtargnąć wchodząc na przejście dp.

              • 3 3

              • Normalnie mając w zadzie obserwowanie czegokolwiek dookoła

                poza ekranem smartfona klasyk

                • 1 0

          • i jadąc rowerem (2)

            bandytom za kierownicą powinno się na zawsze odbierać PJ, już za samo głoszenie tych patologicznych teoryjek

            • 3 5

            • (1)

              Jesteś typowy ... na rowerze i nie zapowiada się na zmianę tego stanu

              • 3 5

              • skończ marudzić istoto z kurzu i brudu

                • 1 3

        • napisz jeszcze, że starsza pani, która niedawno została potrącona śmiertelnie w strefie zamieszkania (3)

          była sobie winna. Napisz jeszcze, że dzieci jeżdżące na rowerkach bieganych w pobliżu swoich domów w strefie zamieszkania stwarzają istotne zagrożenie dla jeżdżących tam w celu zaparkowania na chodniku kierowców. Drzewa i piesi poruszający się poboczem lub czekający na przystankach autobusowych także stwarzają istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza dla tych dominujących w naszym kraju kierowców, którzy zawsze jeżdżą szybko ale bezpiecznie w każdych warunkach pogodowych.

          • 7 2

          • (2)

            ależ to jemu się należą szczególne prawa na drodze

            • 2 1

            • tylko w jego wyobraźni (1)

              nie warto powielać toksycznych sposobów rozumowania

              • 1 2

              • imbecyl za kierownicą zawsze oczekuje pierwszeństwa przed pieszym i rowerzystą

                na podstawie upośledzenia umysłowego

                • 2 2

    • Akurat byłem w Amsterdamie niemal dwie dekady temu...

      Piękne miasto,ale pod jednym wzgledem już wtedy panowała tam chora sytuacja: ped**arze przeginali zdrowo nawet w stosunku do pieszych! A to przecież piesi (a nie ped**arze) powinni być w centrum na pierwszym miejscu i najbardziej chronieni.
      Zastanawiam się kiedy ten propedalarski obłęd się skończy? Wszystkie władze starają się wejść im w obcisłogaciowe d...y i walą tych ścieżek rowerowych wszędzie,zdecydowanie ponad umiar Po mieście akurat najchętniej poruszam się z buta (gdyby jakiś ped**arz usiłował atakować) ;)

      I jeszcze jedno w kwestii ankiety: z wyników wychodzi,że 1/3 ankietowanych zaznaczyła odpowiedź że "jeździ o każdej porze roku". Brawo: nie sądziłem,że 1/3 gdynian jest tak pier...ta,bo jeżdżenie na rowerze w deszczu i śniegu to już stan umysłu. No chyba że po prostu potwierdza się inna teza: że ped**arze są najaktywniejszą,najbardziej roszczeniową i najbardziej krzykliwą grupą (że 10 ped**arzy stwarza wrażenie jakby było ich 100).

      • 3 4

    • leming dziurawy to ty masz mózg:) A Amsterdam to ty widziałes tylko na obrazku. (1)

      • 3 1

      • Ameba się odezwała z Czeczewa

        • 0 2

    • Danzig

      Cisna na siłę temat ścieżek

      • 3 9

  • (24)

    W Gdyni faktycznie robią. Niemniej najbardziej potrzebny odcinek to połączenie Gdyni i Sopotu na odcinku Kolibki-Kamienny Potok.

    • 39 18

    • polaczenie jest (1)

      Wzdluz głownej arterii jest sciezka rowerowa

      • 1 3

      • niestety nie na całej długości

        • 0 0

    • Najbardziej potrzebny odcinek to cała morska!! (14)

      • 16 2

      • (8)

        Najbardziej potrzebny to cała Gdynia.

        • 6 3

        • jaka Gdynia? (6)

          wyłączenie z jezdni powinno następować tylko w szczególnych miejscach.
          Przecież kompletną patologią jest budowanie infrastruktury rowerowej w sąsiedztwie ciągów pieszych.

          • 3 5

          • korzystanie z roweru w celach zaspokajania codziennych potrzeb mobilności (5)

            ma w największym stopniu nie tam, gdzie jest największa sieć dróg dla rowerów, ale tam, gdzie największa część ulic miasta jest objęta strefą uspokojenia ruchu, wewnątrz której jest obszerna strefa wolna od jeżdżących i parkujących samochodów. Współistnienie pieszych i rowerzystów na ciągach pieszo-rowerowych wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów jest pożądane i możliwe. Warto poznać politykę rowerową Kopenhagi i innych miast, w których rower jest poważnie traktowany. Dążenie do segregowania ruchu może być antyproduktywne dla zrównoważonego rozwoju miasta o wysokiej jakości życia.

            • 5 3

            • Ty sie sam uspokój z tymi porównaniami Gdyni do Kopenhagi (1)

              Mieszkańców w Gdyni coraz mniej ale samochodów niby coraz więcej jasne , drogi nie rozbudowane ani remontowane od paru dekad to i stoimy w korkach. Ps chcesz zapitalać rowerem to powodzenia ale nie zmuszaj innych

              • 0 1

              • spróbuj zrozumieć, że im więcej ludzi da się skłonić do przesiadki na rower

                dzięki m.in. dobrej infrastrukturze dla rowerów, to osoby korzystające z samochodów będą miały lepsze warunki poruszania się po mieście i mniej kłopotów ze znalezieniem miejsca do parkowania. Nie wciskaj narracji, że kogoś chcę zmuszać do czegokolwiek.

                • 0 0

            • (2)

              uspokojenie ruchu ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa i współistnieniu rowerzystów, pieszych i kierowców, ale właśnie rowerzystów i kierowców - na jezdni

              • 2 1

              • (1)

                Ale odnosi dokładnie odwrotny efekt

                • 0 1

              • to znaczy jaki?

                większa liczba przypadków agresywnej interakcji między kierowcami a rowerzystami? czy zwiększa liczbę agresywnych interakcji między pieszymi a rowerzystami? Warto wyjaśnić swoje stanowisko. Według mnie uspokajanie ruchu to ważne narzędzie poprawy relacji między użytkownikami jezdni. W naszym kraju warto wprowadzić także pojęcie ulicy rowerowo-parkingowej, na której rowerzyści mieliby pierwszeństwo: kierowcy mogli by się poruszać tak jak w strefach zamieszkania, z umiarkowaną prędkością 20-30 km/h i dbali o niezakłócanie ruchu pieszych i rowerzystów korzystających z całej szerokości jezdni.

                • 0 1

        • Nie ma kasy i nie da się:)!

          • 3 3

      • ten odcinek szczurek przewidział na lata 2025-2050. (3)

        • 7 3

        • (2)

          A kiedy na obwodnicy?

          • 1 1

          • obwodnica już dawno powinna być przekwalifikowana (1)

            z ekspresówki na krajówkę. Wtedy z automatu rowery zyskają wjazd na te prawidłowe pobocza

            • 2 4

            • podatek drogowy do rowerów już czas najlepiej z automatu

              • 0 0

      • bzdura ... na Morskiej jakoś sobie rowerem poradzę

        Estakada Kwiatkowskiego - rowerowe połączenie ................................................. Grabówek-BCT'BazaPromowa-Obłuże ... tego brak i to od lat !!!

        • 5 2

    • No przeciez istnieje juz od wielu lat ten odcinek !

      • 1 2

    • A nie Bulwar - Orłowo ? (1)

      Coraz częściej się zastanawiam czy doczekamy takiego zaszczytu przejechania tego nadmorskiego odcinka ?

      • 6 1

      • Bzdura - ile tam bedzie tej bulwarowej jazdy rowerem 300-400m?

        - co innego gdyby zrobić trasę rowerową --- Skwer Kościuszki-Klif Orłowski-Molo w Orłowie --- ale tu by się zaraz podniósł Ten Krzyk ... ojojojojoj, że park krajobrazowy, że Klif i że ma zostać ten syf, bo fajny taki tam jest ... :)))

        • 3 3

    • W Gdyni robią? chyba pod siebie

      • 10 4

    • co w Gdyni robią? 52 tygodnie kilkadziesiąt metrów ścieżki:)))??? (2)

      • 20 5

      • (1)

        Człowieku ochłon!
        Produkcja farby swoje trwa.

        • 13 4

        • no, makietę też trzeba zrobić i kilka projektów.

          • 9 4

  • Ciekawe co na to pan (2)

    w obcisłych szortach - zawodowie rowerowy, co to mi wymusił pierwszeństwo na wyjeździe ze stacji i miał czelność mieć do mnie pretensje :) A 10 metrów wcześniej miał znak końca drogi rowerowej.

    • 2 4

    • (1)

      a kto się włączał do ruchu? on czy ty? no i wlasnie. doucz sie przepisow

      • 3 0

      • "Ja" to maszynista

        • 1 0

  • Buduje się tych dróg, a nikt tym nie jeździ (3)

    Ja akurat jeżdżę każdego dnia, przejeżdżam późnym wieczorem koło licznika rowerowego przy jednej z najruchliwszych dróg rowerowych i co tam widzę?
    Stukilkudziesięciu rowerzystów - przez cały dzień.

    Latem kilkuset na dobę.

    Gdzie tu sens, skoro infrastruktura już jest, a nikt nie jeździ?

    • 1 5

    • W Gdańsku pajacu po godzinie 22 w lecie widziałem prawie 3000 zliczonych rowerów. W Gdyni koło ppnt 1600

      • 1 0

    • co z tego ze wzdluz najruchliwszej ulicy jak nigdzie nie prowadzi. połączą ją z siecią to chetnych będzie wiecej

      • 0 1

    • przeciez te liczniki nie działają.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum