• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybyło pasów dla rowerzystów w Gdyni

Patryk Szczerba
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Droga rowerowa przy Dworcu Gdynia Główna
  • Droga rowerowa przy Dworcu Gdynia Główna
  • Droga rowerowa przy Dworcu Gdynia Główna
  • Droga rowerowa przy Dworcu Gdynia Główna

Do końca miesiąca zakończy się malowanie pasów rowerowych na Janka Wiśniewskiego między pl. Konstytucji zobacz na mapie Gdyniwiaduktem przy SKM Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Jechać rowerem bez obaw o potrącenie można już też na całej długości al. Piłsudskiego, gdzie zakończono przebudowę pętli. Rozpoczynają i kończą tam kursy autobusy, które przez kilka tygodni podjeżdżały pod bulwar.



Korzystasz z pasów i kontrpasów rowerowych w Gdyni?

Pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego miały być już w wakacje. Potrzebne były jednak dwa przetargi, bo za pierwszym razem nikt się nie zgłosił. W drugim została przyjęta oferta z ceną w wysokości blisko 100 tys. zł za kilometr malowania 1,5-metrowych pasów do jazdy rowerem. Dzięki nim rowerzyści nie będą blokowali jezdni, a jednocześnie będą mogli poczuć się bezpieczniej na drodze.

Pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego



Czytaj też: będą pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego

Od centrum pas zaczyna się na wysokości dawnej poczty zobacz na mapie Gdyni i zakończy przed wiaduktem przy SKM Stocznia zobacz na mapie Gdyni. W drugim kierunku zaczyna się nawiadukcie zobacz na mapie Gdyni prowadzi aż do parkingu przy dworcu zobacz na mapie Gdyni. W założeniu ma ułatwić dotarcie m.in. na ul. Starowiejską oraz do kładki przy dworcu podmiejskim SKM.

- Do tej pory, z obawy o swoje zdrowie, rowerzyści często wybierali jazdę chodnikiem. Wyznaczenie pasów rowerowych przy tak dużej szerokości jezdni jest rozwiązaniem optymalnym - ruch samochodowy zostanie uspokojony, a jazda rowerem stanie się bezpieczna - przekonuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Al. Piłsudskiego w Gdyni dla rowerzystów



Dobiegają końca także prace przy al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Otwarta została już przebudowywana pętla przy al. Piłsudskiego. Gdy była nieczynna, autobusy linii 104, 128, 196 i 700 dojeżdżały w okolice bulwaru. Kilka dni temu zostały wycofane z ul. Prusa, Ejsmonda, Moniuszki i Tetmajera i rozpoczynają kursy na pętli.

  • Pętla autobusowa na alei Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Droga rowerowa na alei  Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Droga rowerowa na alei  Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Pętla autobusowa na alei Marszałka Józefa Piłsudskiego
Czytaj również: autobusy bliżej bulwaru tylko do połowy października

Wykonane zostały pasy rowerowe na al. Piłsudskiego, dzięki którym można dojechać na bulwar. Trwa wciąż przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego z ulicami Krasickiego i Tetmajera, gdzie pojawią się wyniesione przejezdne chodniki.

Przy UM koniec prac w listopadzie

- Ostatnia część - przy gdyńskim magistracie - będzie związana z korektą organizacji ruchu i wyznaczenia pasa rowerowego na ul. Świętojańskiej, a zakończy się w pierwszej połowie listopada - informuje Furkal.
Drogi rowerowe w okolicach al. Piłsudskiego. Drogi rowerowe w okolicach al. Piłsudskiego.
Zobacz także: asfalt zamiast betonu na drodze rowerowej przy al. Piłsudskiego

Modernizacja drogi rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego jest elementem uzupełnianej w Gdyni międzynarodowej trasy R-10, więc prace są współfinansowane z zewnętrznych funduszy europejskich.

Miejsca

Opinie (462) 3 zablokowane

  • Dobre rozwiązanie - zaniechane

    """Gdy była nieczynna, autobusy linii 104, 128, 196 i 700 dojeżdżały w okolice bulwaru."""

    Moim zdaniem było to dobre rozwiązanie docelowe. Podobnie jak jeden kierunek ruchu na Prusa i Tetmajera.

    • 4 1

  • Szał na rowery to totalne zacofanie (3)

    To właśnie rowerzyści stwarzają realne zagrożenie na drodze, blokują ruch i zagrażają pieszym a organizowanie im dodatkowych ścieżek sytuacji nie poprawia tylko ją dodatkowo komplikuje. "wszyscy z drogi bo jedzie pan w rajstopach!" - przecież to jakaś komedia! Polska to taki zacofany kraj, że nie wyciąga wniosków z tego co się dzieje za granicą. Wszędzie tam gdzie powstało dużo dróg dla rowerków już są tylko problemy - bo przecież strach się ruszyć, żeby nie wpaść pod rowerek. Ponadto pojawia się zasadniczy problem - rowery nie są ubezpieczone i nie posiadają numerów identyfikacyjnych - w razie szkód wyrządzonych przez rowerzystę można sobie tylko poprzeklinać.

    • 13 10

    • przykro mi, że żyjesz w takim smutnym świecie. nie martw się, to tylko twoja wyobraźnia, można to zmienić przy odrobinie wysiłku.

      • 2 3

    • albo ironia albo odstawione tabletki

      To właśnie nieodpowiedzialna jazda wielu kierowców stwarza realne zagrożenie na ulicach, chodnikach i drogach dla rowerów, blokują sami sobie ruch i zagrażają pieszym a budowa dla nich dodatkowych jezdni do skrętu w lewo i w prawo sytuacji nie poprawia tylko ją dodatkowo komplikuje. "wszyscy z drogi" bo jedzie miszcz kierownicy jeżdżący szybko ale bezpiecznie - przecież to jakaś tragikomedia!. Gdynia to takie zacofane miasto, w którym nie wyciąga się wniosków z tego co się dzieje za granicą miasta i nie poszerza w centrum stref wolnych od jeżdżących i parkujących gdzie popadnie samochodów. Wszędzie tam, gdzie powstają piętrowe parkingi, poszerza się drogi i buduje pseudobezkolizyjne skrzyżowania są tylko problemy - bo przecież strach się ruszyć żeby nie wpaść pod samochodzik jaśniepanów. Ponadto pojawia się zasadniczy problem - wielu kierowców nie wykupuje ubezpieczenia, gdy stracą prawo jazdy nadal jeżdżą samochodami (od niedawna nie ma wymogu posiadania prawa jazdy przy sobie). Wielu z nich ucieka z miejsca wypadku spowodowanego przez siebie - w razie szkód można sobie tylko poprzeklinać.

      • 3 3

    • dziwne bo według raportów policji jest wręcz odwrotnie

      zagrożenie stwarzają praktycznie tylko kierowcy. jak to wytłumaczysz?

      rok 2017
      Najechanie na pieszego - sprawcy kierujący wg pojazdu
      Samochód osobowy 4 388 wypadków; 268 ofiar śmiertelnych; 4 367 rannych;
      Rower 165 wypadków; 0 zero zabitych; 154 rannych;

      Tak rowerzyści zagrażają pieszym ;)

      • 4 1

  • No tak! rowerzyści najważniejsci na świecie! (1)

    Ograniczajcie liczbę dróg dla samochodów i chodników dla pieszych, bo raz na trzy godziny będzie chciał sobie przejechać rowerzysta! - co za d**ilizm!!!! Obudzcie się!

    • 8 7

    • nie zasypiaj przy kierownicy!

      • 1 0

  • Ścieżka rowerowa (10)

    Bardzo się cieszę, że powstaje tyle tras dla rowerzystów. Szkoda tylko, że piesi nie respektują tego i chodzą po ścieżkach jak święte krowy i jeszcze się oburzają gdy się na nich trąbi. Ludzie nie mają też nawyku spoglądania w lewo i prawo jak muszą przeciąć ścieżkę i nie raz trzeba przez to hamować. Apeluję więc do pieszych - ogarnijcie się!!! dla was jest chodnik a dla nas ścieżka rowerowa. Szanujmy się nawzajem i życie będzie piękniejsze.

    • 5 15

    • (4)

      dlatego pasy w jezdni są lepszym rozwiązaniem. pieszy ma prawo chodzić po chodniku w dowolny sposób i czuć się bezpiecznie. oczywiście kwestie kultury i empatii to inna sprawa, ale zasada jest prosta - miejsce roweru jest na jezdni.

      • 5 0

      • miejsce roweru jest po prostu w mieście: albo na jezdni, albo na drodze dla rowerów (3)

        albo w strefie wolnej od parkujących i jeżdżących samochodów albo na ciągu pieszo rowerowym.

        Budowa wydzielonych dróg dla rowerów nie powinna pozbawiać rowerzystów i kolarzy prawa do korzystania z jezdni dróg lub ulic na terenach miejskich.

        • 3 1

        • wiesz, że nie pozbawia (2)

          to urojenia kierowców i ataki na prawidłowo jadących rowerzystów sprawiają tę chorą sytuację.
          Uroili sobie niektórzy nieodpowiedzialni urzędnicy i psychopaci za kierownicami, że kierunek jazdy i kierunek ruchu, to np. jakaś droga po przeciwnej stronie jezdni itd.
          Tak samo nie biorą pod uwagę warunkowości przepisu z PoRD, który zawiera słowo "jeżeli" itd.
          Niestety na drogach mamy przynajmniej 50% kierowców nieznających i nierozumiejących przepisów RD.

          • 1 2

          • obawiam się, że wielu tzw. ekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego (1)

            i decydentów miejskich uważa, że drogi dla rowerów buduje się po to, by pozbawić rowerzystów i kolarzy prawa do poruszania się po jezdni.

            • 1 1

            • gdyby to były jeszcze drogi dla rowerów.
              W praktyce to są zwykłe chodniki z dodatkowym znakiem.

              • 1 3

    • zajrzyj do kodeksu

      nawet jesli jest droga ( nie sciezka) to pieszy ma na niej pierwszenstwo !!!!

      • 1 2

    • a po drugie apeluje do rowerzystow (2)

      zwalniac przed skrzyzowaniami nawet jesli masz przejazd..

      • 4 4

      • by umożliwić kierowcy szybszą jazdę i bezstresowe wymuszenie pierwszeństwa? (1)

        • 2 1

        • By nie zginac kiedy blachosmrodem bedzie powozil burak nie znajacy przepisow.

          Jemu wgniciesz blache, swojej rodzinie zrobisz tym wieksza krzywde.

          • 2 1

    • Wprowadzić obowiązkowo kartę rowerową i ubezpieczenie

      • 1 1

  • (6)

    Ci co chcieli Szczurka i na niego głosowali niech teraz siedzą cicho i gęby w kubeł. Macie czego chcieliscie. Porąbane rozwoązanie jak i rozwiązanie na Pilsudskiego to jedno z chorych rozwiązań, na Piłsudskiego zlikwidowano parking. tam akurat bardzo potrzebny, po to by raz na pół godziny zajechał tam autobus / 1 Linia/, który przedtemzmiesicil sie z parkujacymi samochodami. Mozna oczekiwac ze teraz założą swiatla na skrzyzowaniu zdroga rowerową. Ja mam prawo do krytyki bo nie głopsowałem na Szczurka / współczuje innym którzy tez nie głosowali na Szczurka./ Acha, nie jestem ani Pis-owcem ani komuchem, wiec prosze nie wyzywac mnie od tych ugrupowań.

    • 15 5

    • (4)

      jeżdżę tam codziennie i ten parking prawie zawsze był pusty. nawet w weekendy. za to samochody parkowały na krawędzi drogi dla rowerów przy bulwarze (teraz jest tam zakaz pod groźbą holowania) oraz na chodnikach. przejście 300 m jest takie trudne?

      • 5 3

      • (3)

        Był częśto pusty, ale był, w okresie sezony był wylorzystywania To sprawa tylko wyegzekwowania by samochody stawaly tam, a nie na Pilsudskiego przy bulwarze. Likwidacja parkingu to żadne rozwiązanie, bo teraz samochody tym bardziej będą stawaly tam gdzie nie powinny i nie bedzie alternataywy. Pomijam likwidacje co najmniej kilku miejsc wzdłuż Pilsudskiego, przez idiotyczne kostki i ograniczenia miejsc postsojowych przed skrzyzowaniami / zabiertaj przynajmniej dwa miejsca przy każdymy skrzyzowaniu. To rozwiśązanie tak potrzebne i udane, jak rondo rowerowe na Bulwarze. A propos, po co udziwniony wjazd w Krasickiego z dawnej pętli?

        • 2 5

        • był, ale po co? (2)

          kierowcy tracą zdolność pokonywania nawet kilkuset metrów piechotą po zaparkowaniu samochodu?

          • 3 2

          • (1)

            Przeciez ten parking byl oddalony od bulwaru o 200 m zeby kierowcy nie musieli jechac na bulwar /gdzie tez ubylo miejsc. a mogli zostawiac sanmochody w pewnej odleglosci od bulwaru/. A gdze je maja zostawiac - na obwodnicy, czy na Ksiezycowej przed posiadloscia Szczurka. Zobaczycie jak go bedzie brakowalo.

            • 0 2

            • to niech zaparkują 300m dalej

              • 1 0

    • 100%racji Wojtek przez ostatnie kadencje nic dla Gdyni nie zrobił

      • 0 2

  • Bezpiecznie?? (4)

    Kto mówi że pasy rowerowe wyznaczone na ulicach są bezpieczne jest nie do końca rozwinięty umysłowo...można jeżdżić bez obawy o potrącenie....pisze autor - czysta głupota
    Niech no tylko któryś samochód czy autobus nie daj Bóg wpadnie w poślizg na pewno rowerzysta wyjdzie z tego bez szwanku
    Jak zwykle d**ilskie pomysły w gdyńskim magistracie a tam podobno osoby z wyższym wykształceniem pracują- właśnie widać

    • 7 8

    • (3)

      w takim razie nie jesteś bezpieczny stojąc na przejściu dla pieszych i czekając na zielone światło. może wpaść w poślizg i cię rozjechać. takie sytuacje się zdarzały! albo wjechanie w ludzi czekających na przystanku. czy to znaczy, że należy zlikwidować przystanki i przejścia dla pieszych, bo istnieje ryzyko poślizgu? pas jest bezpieczniejszy, bo rowerzysta jest widoczny. to "ścieżki" prowadzone między krzakami są niebezpieczne.

      • 3 2

      • (2)

        Rowerzysta nie ma prawa jeździć po drodze dla pojazdów
        Koniec kropka a jak będą ginąć to wara od kierowców w
        Postami rowerzyści

        • 0 5

        • rower jest pojazdem i ma prawo jeździć tam, gdzie nie jest to zakazane prawem. kierowca decydujący się na prowadzenie kilkusetkilogramowego pojazdu bierze na siebie odpowiedzialność. samochód to nie tylko wygodny fotel.

          • 3 0

        • tak masz prowadzić tego swojego grata by nikogo nie zabić min po to prędkość w mieście to 50 a nie 150 km/h

          • 2 0

  • (2)

    Po co wogole w centrum wpuszczać samochody. Zrobić same ścieżki rowerowe w

    • 6 0

    • lepiej stopniowo poszerzać w centrum miasta strefy wolne od parkujących i jeżdżących samochodów (1)

      z dopuszczeniem dostaw w określonych okienkach czasowych.

      • 0 0

      • poszerzac centrow miast od parkujacych samochodow

        przeciez centrum Gdyni to galeria riviera a miasto to puste wieczorem ulice Skwer Kosciuszki wieczorem wymarly jeszcze kino zlikwidowali prosze pojechac do Torunia zobaczyc jak wieczorem wyglada centrum miasta przykro ale Gdynia to dziura

        • 0 1

  • Super. Uwielbiam pedałowanie.

    Zdrowie to podstawa. Wiecej sciezek rowerowych.

    • 3 2

  • Bez wyobrazni

    Na Wisniewskiego mozna bylo zrobic 2 pasy w gore a rowery chodnikiem. Tam rich pieszy,prawie zaden.

    • 4 2

  • Monocykle to przyszlosc! (3)

    Kiedy w koncu przerzucimy sie na monocykle? Dwa kola to zdecydowanie za duzo! Monocykle to wiecej miejsca na ulicach, wiecej przestrzeni, wolne rece i duzo wiecej korzysci! O czystym powietrzu nie wspomne. Ewentualnie dozwolone powinny byc tandemy. Dosc marnotrastwa przestrzeni publicznej!

    • 4 3

    • ironia lub odstawione tabletki (2)

      monocykle nie są pojazdami oszczędzającymi energię.

      Rowery i tandemy owszem.

      • 0 2

      • (1)

        Oszczedz mi energii i skoncz blaznowac z tymi rowerami.

        • 1 2

        • oszczędzaj energię

          mamuśka nie nauczyła jeździć rowerkiem?

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum