Przybyło pasów dla rowerzystów w Gdyni
Do końca miesiąca zakończy się malowanie pasów rowerowych na Janka Wiśniewskiego między pl. Konstytucji i wiaduktem przy SKM Stocznia . Jechać rowerem bez obaw o potrącenie można już też na całej długości al. Piłsudskiego, gdzie zakończono przebudowę pętli. Rozpoczynają i kończą tam kursy autobusy, które przez kilka tygodni podjeżdżały pod bulwar.
Pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego
Czytaj też: będą pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego
Od centrum pas zaczyna się na wysokości dawnej poczty i zakończy przed wiaduktem przy SKM Stocznia . W drugim kierunku zaczyna się nawiadukcie prowadzi aż do parkingu przy dworcu . W założeniu ma ułatwić dotarcie m.in. na ul. Starowiejską oraz do kładki przy dworcu podmiejskim SKM.
- Do tej pory, z obawy o swoje zdrowie, rowerzyści często wybierali jazdę chodnikiem. Wyznaczenie pasów rowerowych przy tak dużej szerokości jezdni jest rozwiązaniem optymalnym - ruch samochodowy zostanie uspokojony, a jazda rowerem stanie się bezpieczna - przekonuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Al. Piłsudskiego w Gdyni dla rowerzystów
Dobiegają końca także prace przy al. Piłsudskiego . Otwarta została już przebudowywana pętla przy al. Piłsudskiego. Gdy była nieczynna, autobusy linii 104, 128, 196 i 700 dojeżdżały w okolice bulwaru. Kilka dni temu zostały wycofane z ul. Prusa, Ejsmonda, Moniuszki i Tetmajera i rozpoczynają kursy na pętli.
Czytaj również: autobusy bliżej bulwaru tylko do połowy października
Wykonane zostały pasy rowerowe na al. Piłsudskiego, dzięki którym można dojechać na bulwar. Trwa wciąż przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego z ulicami Krasickiego i Tetmajera, gdzie pojawią się wyniesione przejezdne chodniki.
Przy UM koniec prac w listopadzie
- Ostatnia część - przy gdyńskim magistracie - będzie związana z korektą organizacji ruchu i wyznaczenia pasa rowerowego na ul. Świętojańskiej, a zakończy się w pierwszej połowie listopada - informuje Furkal.
Zobacz także: asfalt zamiast betonu na drodze rowerowej przy al. Piłsudskiego
Modernizacja drogi rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego jest elementem uzupełnianej w Gdyni międzynarodowej trasy R-10, więc prace są współfinansowane z zewnętrznych funduszy europejskich.
Miejsca
Opinie (462) 3 zablokowane
-
2018-10-25 09:39
Dobre rozwiązanie - zaniechane
"""Gdy była nieczynna, autobusy linii 104, 128, 196 i 700 dojeżdżały w okolice bulwaru."""
Moim zdaniem było to dobre rozwiązanie docelowe. Podobnie jak jeden kierunek ruchu na Prusa i Tetmajera.- 4 1
-
2018-10-25 09:40
Szał na rowery to totalne zacofanie (3)
To właśnie rowerzyści stwarzają realne zagrożenie na drodze, blokują ruch i zagrażają pieszym a organizowanie im dodatkowych ścieżek sytuacji nie poprawia tylko ją dodatkowo komplikuje. "wszyscy z drogi bo jedzie pan w rajstopach!" - przecież to jakaś komedia! Polska to taki zacofany kraj, że nie wyciąga wniosków z tego co się dzieje za granicą. Wszędzie tam gdzie powstało dużo dróg dla rowerków już są tylko problemy - bo przecież strach się ruszyć, żeby nie wpaść pod rowerek. Ponadto pojawia się zasadniczy problem - rowery nie są ubezpieczone i nie posiadają numerów identyfikacyjnych - w razie szkód wyrządzonych przez rowerzystę można sobie tylko poprzeklinać.
- 13 10
-
2018-10-25 10:32
przykro mi, że żyjesz w takim smutnym świecie. nie martw się, to tylko twoja wyobraźnia, można to zmienić przy odrobinie wysiłku.
- 2 3
-
2018-10-25 10:46
albo ironia albo odstawione tabletki
To właśnie nieodpowiedzialna jazda wielu kierowców stwarza realne zagrożenie na ulicach, chodnikach i drogach dla rowerów, blokują sami sobie ruch i zagrażają pieszym a budowa dla nich dodatkowych jezdni do skrętu w lewo i w prawo sytuacji nie poprawia tylko ją dodatkowo komplikuje. "wszyscy z drogi" bo jedzie miszcz kierownicy jeżdżący szybko ale bezpiecznie - przecież to jakaś tragikomedia!. Gdynia to takie zacofane miasto, w którym nie wyciąga się wniosków z tego co się dzieje za granicą miasta i nie poszerza w centrum stref wolnych od jeżdżących i parkujących gdzie popadnie samochodów. Wszędzie tam, gdzie powstają piętrowe parkingi, poszerza się drogi i buduje pseudobezkolizyjne skrzyżowania są tylko problemy - bo przecież strach się ruszyć żeby nie wpaść pod samochodzik jaśniepanów. Ponadto pojawia się zasadniczy problem - wielu kierowców nie wykupuje ubezpieczenia, gdy stracą prawo jazdy nadal jeżdżą samochodami (od niedawna nie ma wymogu posiadania prawa jazdy przy sobie). Wielu z nich ucieka z miejsca wypadku spowodowanego przez siebie - w razie szkód można sobie tylko poprzeklinać.
- 3 3
-
2018-10-25 18:53
dziwne bo według raportów policji jest wręcz odwrotnie
zagrożenie stwarzają praktycznie tylko kierowcy. jak to wytłumaczysz?
rok 2017
Najechanie na pieszego - sprawcy kierujący wg pojazdu
Samochód osobowy 4 388 wypadków; 268 ofiar śmiertelnych; 4 367 rannych;
Rower 165 wypadków; 0 zero zabitych; 154 rannych;
Tak rowerzyści zagrażają pieszym ;)- 4 1
-
2018-10-25 09:41
No tak! rowerzyści najważniejsci na świecie! (1)
Ograniczajcie liczbę dróg dla samochodów i chodników dla pieszych, bo raz na trzy godziny będzie chciał sobie przejechać rowerzysta! - co za d**ilizm!!!! Obudzcie się!
- 8 7
-
2018-10-25 10:47
nie zasypiaj przy kierownicy!
- 1 0
-
2018-10-25 09:46
Ścieżka rowerowa (10)
Bardzo się cieszę, że powstaje tyle tras dla rowerzystów. Szkoda tylko, że piesi nie respektują tego i chodzą po ścieżkach jak święte krowy i jeszcze się oburzają gdy się na nich trąbi. Ludzie nie mają też nawyku spoglądania w lewo i prawo jak muszą przeciąć ścieżkę i nie raz trzeba przez to hamować. Apeluję więc do pieszych - ogarnijcie się!!! dla was jest chodnik a dla nas ścieżka rowerowa. Szanujmy się nawzajem i życie będzie piękniejsze.
- 5 15
-
2018-10-25 10:34
(4)
dlatego pasy w jezdni są lepszym rozwiązaniem. pieszy ma prawo chodzić po chodniku w dowolny sposób i czuć się bezpiecznie. oczywiście kwestie kultury i empatii to inna sprawa, ale zasada jest prosta - miejsce roweru jest na jezdni.
- 5 0
-
2018-10-25 10:48
miejsce roweru jest po prostu w mieście: albo na jezdni, albo na drodze dla rowerów (3)
albo w strefie wolnej od parkujących i jeżdżących samochodów albo na ciągu pieszo rowerowym.
Budowa wydzielonych dróg dla rowerów nie powinna pozbawiać rowerzystów i kolarzy prawa do korzystania z jezdni dróg lub ulic na terenach miejskich.- 3 1
-
2018-10-25 14:21
wiesz, że nie pozbawia (2)
to urojenia kierowców i ataki na prawidłowo jadących rowerzystów sprawiają tę chorą sytuację.
Uroili sobie niektórzy nieodpowiedzialni urzędnicy i psychopaci za kierownicami, że kierunek jazdy i kierunek ruchu, to np. jakaś droga po przeciwnej stronie jezdni itd.
Tak samo nie biorą pod uwagę warunkowości przepisu z PoRD, który zawiera słowo "jeżeli" itd.
Niestety na drogach mamy przynajmniej 50% kierowców nieznających i nierozumiejących przepisów RD.- 1 2
-
2018-10-25 16:48
obawiam się, że wielu tzw. ekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego (1)
i decydentów miejskich uważa, że drogi dla rowerów buduje się po to, by pozbawić rowerzystów i kolarzy prawa do poruszania się po jezdni.
- 1 1
-
2018-10-25 18:56
gdyby to były jeszcze drogi dla rowerów.
W praktyce to są zwykłe chodniki z dodatkowym znakiem.- 1 3
-
2018-10-25 17:54
zajrzyj do kodeksu
nawet jesli jest droga ( nie sciezka) to pieszy ma na niej pierwszenstwo !!!!
- 1 2
-
2018-10-25 17:56
a po drugie apeluje do rowerzystow (2)
zwalniac przed skrzyzowaniami nawet jesli masz przejazd..
- 4 4
-
2018-10-25 18:56
by umożliwić kierowcy szybszą jazdę i bezstresowe wymuszenie pierwszeństwa? (1)
- 2 1
-
2018-10-26 02:11
By nie zginac kiedy blachosmrodem bedzie powozil burak nie znajacy przepisow.
Jemu wgniciesz blache, swojej rodzinie zrobisz tym wieksza krzywde.
- 2 1
-
2018-10-26 09:19
Wprowadzić obowiązkowo kartę rowerową i ubezpieczenie
- 1 1
-
2018-10-25 09:47
(6)
Ci co chcieli Szczurka i na niego głosowali niech teraz siedzą cicho i gęby w kubeł. Macie czego chcieliscie. Porąbane rozwoązanie jak i rozwiązanie na Pilsudskiego to jedno z chorych rozwiązań, na Piłsudskiego zlikwidowano parking. tam akurat bardzo potrzebny, po to by raz na pół godziny zajechał tam autobus / 1 Linia/, który przedtemzmiesicil sie z parkujacymi samochodami. Mozna oczekiwac ze teraz założą swiatla na skrzyzowaniu zdroga rowerową. Ja mam prawo do krytyki bo nie głopsowałem na Szczurka / współczuje innym którzy tez nie głosowali na Szczurka./ Acha, nie jestem ani Pis-owcem ani komuchem, wiec prosze nie wyzywac mnie od tych ugrupowań.
- 15 5
-
2018-10-25 10:37
(4)
jeżdżę tam codziennie i ten parking prawie zawsze był pusty. nawet w weekendy. za to samochody parkowały na krawędzi drogi dla rowerów przy bulwarze (teraz jest tam zakaz pod groźbą holowania) oraz na chodnikach. przejście 300 m jest takie trudne?
- 5 3
-
2018-10-25 10:45
(3)
Był częśto pusty, ale był, w okresie sezony był wylorzystywania To sprawa tylko wyegzekwowania by samochody stawaly tam, a nie na Pilsudskiego przy bulwarze. Likwidacja parkingu to żadne rozwiązanie, bo teraz samochody tym bardziej będą stawaly tam gdzie nie powinny i nie bedzie alternataywy. Pomijam likwidacje co najmniej kilku miejsc wzdłuż Pilsudskiego, przez idiotyczne kostki i ograniczenia miejsc postsojowych przed skrzyzowaniami / zabiertaj przynajmniej dwa miejsca przy każdymy skrzyzowaniu. To rozwiśązanie tak potrzebne i udane, jak rondo rowerowe na Bulwarze. A propos, po co udziwniony wjazd w Krasickiego z dawnej pętli?
- 2 5
-
2018-10-25 16:49
był, ale po co? (2)
kierowcy tracą zdolność pokonywania nawet kilkuset metrów piechotą po zaparkowaniu samochodu?
- 3 2
-
2018-10-25 20:55
(1)
Przeciez ten parking byl oddalony od bulwaru o 200 m zeby kierowcy nie musieli jechac na bulwar /gdzie tez ubylo miejsc. a mogli zostawiac sanmochody w pewnej odleglosci od bulwaru/. A gdze je maja zostawiac - na obwodnicy, czy na Ksiezycowej przed posiadloscia Szczurka. Zobaczycie jak go bedzie brakowalo.
- 0 2
-
2018-10-26 01:53
to niech zaparkują 300m dalej
- 1 0
-
2018-10-25 18:04
100%racji Wojtek przez ostatnie kadencje nic dla Gdyni nie zrobił
- 0 2
-
2018-10-25 09:49
Bezpiecznie?? (4)
Kto mówi że pasy rowerowe wyznaczone na ulicach są bezpieczne jest nie do końca rozwinięty umysłowo...można jeżdżić bez obawy o potrącenie....pisze autor - czysta głupota
Niech no tylko któryś samochód czy autobus nie daj Bóg wpadnie w poślizg na pewno rowerzysta wyjdzie z tego bez szwanku
Jak zwykle d**ilskie pomysły w gdyńskim magistracie a tam podobno osoby z wyższym wykształceniem pracują- właśnie widać- 7 8
-
2018-10-25 10:40
(3)
w takim razie nie jesteś bezpieczny stojąc na przejściu dla pieszych i czekając na zielone światło. może wpaść w poślizg i cię rozjechać. takie sytuacje się zdarzały! albo wjechanie w ludzi czekających na przystanku. czy to znaczy, że należy zlikwidować przystanki i przejścia dla pieszych, bo istnieje ryzyko poślizgu? pas jest bezpieczniejszy, bo rowerzysta jest widoczny. to "ścieżki" prowadzone między krzakami są niebezpieczne.
- 3 2
-
2018-10-25 12:54
(2)
Rowerzysta nie ma prawa jeździć po drodze dla pojazdów
Koniec kropka a jak będą ginąć to wara od kierowców w
Postami rowerzyści- 0 5
-
2018-10-25 16:24
rower jest pojazdem i ma prawo jeździć tam, gdzie nie jest to zakazane prawem. kierowca decydujący się na prowadzenie kilkusetkilogramowego pojazdu bierze na siebie odpowiedzialność. samochód to nie tylko wygodny fotel.
- 3 0
-
2018-10-26 11:39
tak masz prowadzić tego swojego grata by nikogo nie zabić min po to prędkość w mieście to 50 a nie 150 km/h
- 2 0
-
2018-10-25 09:54
(2)
Po co wogole w centrum wpuszczać samochody. Zrobić same ścieżki rowerowe w
- 6 0
-
2018-10-25 10:50
lepiej stopniowo poszerzać w centrum miasta strefy wolne od parkujących i jeżdżących samochodów (1)
z dopuszczeniem dostaw w określonych okienkach czasowych.
- 0 0
-
2018-10-25 11:00
poszerzac centrow miast od parkujacych samochodow
przeciez centrum Gdyni to galeria riviera a miasto to puste wieczorem ulice Skwer Kosciuszki wieczorem wymarly jeszcze kino zlikwidowali prosze pojechac do Torunia zobaczyc jak wieczorem wyglada centrum miasta przykro ale Gdynia to dziura
- 0 1
-
2018-10-25 10:02
Super. Uwielbiam pedałowanie.
Zdrowie to podstawa. Wiecej sciezek rowerowych.
- 3 2
-
2018-10-25 10:06
Bez wyobrazni
Na Wisniewskiego mozna bylo zrobic 2 pasy w gore a rowery chodnikiem. Tam rich pieszy,prawie zaden.
- 4 2
-
2018-10-25 10:07
Monocykle to przyszlosc! (3)
Kiedy w koncu przerzucimy sie na monocykle? Dwa kola to zdecydowanie za duzo! Monocykle to wiecej miejsca na ulicach, wiecej przestrzeni, wolne rece i duzo wiecej korzysci! O czystym powietrzu nie wspomne. Ewentualnie dozwolone powinny byc tandemy. Dosc marnotrastwa przestrzeni publicznej!
- 4 3
-
2018-10-25 10:51
ironia lub odstawione tabletki (2)
monocykle nie są pojazdami oszczędzającymi energię.
Rowery i tandemy owszem.- 0 2
-
2018-10-25 11:05
(1)
Oszczedz mi energii i skoncz blaznowac z tymi rowerami.
- 1 2
-
2018-10-25 16:24
oszczędzaj energię
mamuśka nie nauczyła jeździć rowerkiem?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.