rowery

Projekty rowerowe w gdyńskim Budżecie Obywatelskim. Głosowanie do 21 czerwca

Do głosowania zostało dopuszczonych kilka projektów związanych z rowerami.
Do głosowania zostało dopuszczonych kilka projektów związanych z rowerami. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Do 21 czerwca trwa głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znalazło się kilka dotyczących infrastruktury rowerowej w mieście. Ogłoszenie wyników nastąpi 25 czerwca.



Czy będziesz głosować na rowerowe projekty w Budżecie Obywatelskim?

tak 43%
nie, będę głosować na inne 35%
nie będę w ogóle głosować w Gdyni 22%
zakończona Łącznie głosów: 241
Jak co roku gdynianie i gdynianki mogą zdecydować, na co przeznaczyć wydzieloną kwotę budżetu miasta. W 2021 roku jest to kwota 11 148 564 zł. W puli miejskiej znalazło się 2 000 517 zł, w puli dzielnicowej zaś 9 148 47 zł. Koszt pojedynczego projektu nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znalazło się kilka związanych z infrastrukturą rowerową. Są to:

Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku ul. Kcyńska - Obwodnica Trójmiasta



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 370 750 zł.
Projekt polega na uzupełnieniu drogi rowerowej po południowej stronie ulicy Morskiej od skrzyżowania z ulicą Kcyńską do Obwodnicy Trójmiasta poprzez:
- budowę drogi rowerowej wraz z remontem chodnika na odcinku ok. 100 m od ul. Kcyńskiej do wysokości końca budynku ze sklepem motocyklowym (szerokość 2 m drogi rowerowej i 2 m chodnika),
- wyznaczenie z istniejącego chodnika o szerokości 4 m drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych (po 2 m szerokości każda) od końca budynku ze sklepem motocyklowym do Obwodnicy Trójmiasta przy pomocy organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome),
- wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez Obwodnicę Trójmiasta.

Mobilny serwis rowerowy, wycieczka rowerowa i warsztaty kreatywne dla dzieci w Bibliotece Wzgórze



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 8550 zł.
- Projekt promuje aktywny wypoczynek przez jazdę rowerem i spotkania na świeżym powietrzu - czytamy w opisie projektu. - Znając potrzeby mieszkańców dzielnicy, wiemy, że ta aktywność to najlepszy sposób na integrację osób z różnych z grup wiekowych. Nie zapominając o kulturalnych potrzebach mieszkańców, planujemy warsztaty kreatywne dla dzieci odnoszące się do teatru na rowerze - teatru kamishibai. Wydarzenia będą tłumaczone na polski język migowy, by zwiększyć ich dostępność.

Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku obwodnica - ul. Swarzewska



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 209 600 zł.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż południowej strony ul. Morskiej. Ul. Morska stanowi główny ciąg komunikacyjny w północno-zachodniej części Gdyni. Mimo ogromnego potencjału - w bezpośrednim sąsiedztwie mieszka około 60 tys. gdynian - ulica ta dla rowerzystów jest jak na razie, w ocenie pomysłodawców projektu, nieprzyjazna.

Rowerowy plac zabaw - pumptrack na polanie po kortach tenisowych przy ul. Uczniowskiej



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 407 200 zł.
Celem jest stworzenie obiektu rekreacji ruchowej dla całych rodzin ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb nastolatków. Projekt zakłada budowę pumptracka wraz z dojściem, dwoma placykami do odpoczynku i zielenią. Odbiorcami inwestycji będą przede wszystkim mieszkańcy Witomina.

Rower cargo zachęca do głosowania na projekty w BO.
Rower cargo zachęca do głosowania na projekty w BO. fot. Rowerowa Gdynia

Rozbudowa skateparku pod estakadą Kwiatkowskiego



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 250 000 zł.
Celem projektu jest zagospodarowanie nieużytków znajdujących się pod estakadą Kwiatkowskiego w kwartale ulic Morska - Ramułta - Niemojewskiego - Drzymały. Obecnie funkcjonuje tam rampa, która została oddana do użytku we wrześniu 2020 roku, a jest zwycięskim projektem do Budżetu Obywatelskiego 2017. Miejsce cieszy się niesłabnącą popularnością z uwagi na zadaszenie obiektu. Dzięki temu fani rolek, deski, hulajnogi czy rowerów mogą bez problemu ćwiczyć akrobacje przez cały rok.

Remont drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa na odcinku Kolibki - w kierunku pomnika Obrońców Gdyni



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 360 000 zł.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni poprzez remont drogi rowerowej wzdłuż alei Zwycięstwa. W założeniach projekt stanowi kolejny etap poprawy jakości odcinka najważniejszej trasy rowerowej w Gdyni, jaką jest ciąg rowerowy wzdłuż alei Zwycięstwa. Na odcinku od Kolibek do granicy z Sopotem droga rowerowa jest zbudowana z fazowanej kostki Bauma, która z czasem została wypaczona. Powoduje to obniżenie komfortu przejazdu rowerem.

Budowa sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 392 379 zł.
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu w rejonie ulicy Wielkopolskiej i Spokojnej, jak również poprawa dostępności dla pieszych i rowerzystów poprzez budowę sygnalizacji świetlnej oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej.

Zaaranżowanie zieleni przy ul. Morskiej, w okolicy skrzyżowania z ulicą J. Montwiłła-Mireckiego



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 289 458 zł.
- Skrzyżowanie ul. Mireckiego z ul. Morską to bardzo ruchliwe miejsce na Grabówku - czytamy w opisie projektu. - To duży węzeł przesiadkowy, a wzdłuż ul. Morskiej na tym odcinku zlokalizowanych jest wiele sklepów handlowo-usługowych. Projekt został pomyślany tak, aby na odcinku od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego dosadzić zieleń i uporządkować istniejącą. Rośliny wspomagają małą retencję i oczyszczają powietrze, a drzewa i ławki przy samym skrzyżowaniu z ul. Mireckiego stworzyłyby swoiste małe centrum Grabówka.

Gdynia: zmiany rowerowe przy dworcu



W dniach 7-21 czerwca można głosować na projekty do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Na grafice: projekty zgłoszone przez Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia.
W dniach 7-21 czerwca można głosować na projekty do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Na grafice: projekty zgłoszone przez Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia. źródło: Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskie

Głosowanie dla wszystkich gdynian



W głosowaniu na projekty BO może wziąć udział każdy mieszkaniec Gdyni, niezależnie od obywatelstwa, miejsca zameldowania i wieku. Osoby, które nie są zameldowane w Gdyni, tj. nie mają karty mieszkańca ani nie są wpisane do tutejszego rejestru wyborców, muszą podczas głosowania złożyć oświadczenie, że mieszkają w Gdyni na stałe.

- Tegoroczna rowerowa kampania do gdyńskiego BO jest wyjątkowa - mówi Łukasz Bosowski, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Mimo ostrego hamowania władz Gdyni w sprawach rowerowych udało się obronić kilka projektów w odwołaniach do prezydenta. Zmobilizowaliśmy wszystkie siły i środki stowarzyszenia, aby wnioski wygrały w głosowaniu. Prosimy wszystkie życzliwe osoby o wsparcie akcji promocyjnej w internecie i na żywo wśród znajomych. W tym roku BO jest jedyną szansą, aby długość nowych dróg dla rowerów przestać liczyć w metrach, a zacząć znów w kilometrach.
W głosowaniu można wziąć udział za pomocą formularza internetowego.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (57) 2 zablokowane

  • "ścieżki" to mogą być w lasach albo parkach (1)

    utwardzone w cywilizowanym mieście są "drogi"........a u nas w trójmieście niemal wyłącznie "chodniki" rowerowe do spacerowania. legenda głosi że mamy chociaż jedną trasę zgodną z standardem "drogi dla rowerów" nikt jej nie widział ale ponoć gdzieś jest :D

    • 28 7

    • Sporo odcinków spełnia parametry

      ale właśnie - odcinków. Co kilkadziesiąt metrów jakieś kolizje i dzikie węże, bo wciskają te "ścieżki" na siłę i bezmyślnie

      • 5 1

  • Ogólnie (3)

    wszystko fajnie, ale niektórzy rowerzyści najpierw powinni się nauczyć kultury jazdy, a potem wyjeżdżać na ulice. Bo jest nagle wysyp rowerów i zwykły pieszy musi się pod nich podporządkowywać, choć to często kierowca nie ogarnia. Nie dość, że jadą po chodniku, to jeszcze zapitalają z prędkością światła.. jeśli tak, to won na jezdnię do samochodów albo szukaj ścieżki rowerowej, a nie że zwykły spacerowicz musi się co chwilę odsuwać, bo jeden po drugim jadą jak wariaty, czy to po chodniku, czy po ścieżce leśnej

    • 43 25

    • Tak samo większość kierowców.

      • 8 7

    • Ja bym chętnie jezdnią jechał ale urzędnik postawił znak nakazujący jechać rowerem po chodniku (1)

      a ja przepisów nie łamię.

      • 10 4

      • Słusznie prawisz.

        Tak jak mówisz. Dodajmy, że owe projekty - to kolejne zakazy jazdy jezdnią i nakazy jazdy pomalowanym chodnikiem...
        O bezpieczeństwie separowanej infrastruktury poopowiadajcie rodzinie kobiety rozjechanej pod Galerią Bałtycką.
        Jeśli chodzi o wygodę - to separowana służy wyłącznie wygodzie "szybkich ale bezpiecznych' kierowców.

        • 1 0

  • (2)

    Droga rowerowa jest wzdłuż Al. Adamowicza z Moreny do Szadółek. Tak powinny wyglądać drogi rowerowe a nie pożal się Boże wymalowane czerwoną farbą często pod prąd pasy. Gdynia to prowizorka.

    • 20 8

    • Do Szadółek to by się przydała, bo kończy się wcześniej...

      • 5 1

    • no gdyby nie te nieszczęsne przystanki byłoby ok

      zasadniczo nie wiem co w tym skomplikowanego. Recepta na dobrą trasę rowerową jest prosta.
      wystarczy prosto prowadzić trasę rowerową jak najbliżej jezdni i separując ją od chodnika niewielkim krawężnikiem. Oczywiście z obu stron jezdni. Tak działa to na całym świecie.

      Skąd u nas moda na esy floresy na chodniku z przeszkodami co 20m i do tego bez skrajni, raz z jednej raz z drugiej strony jezdni?
      nie wiadomo. nigdzie poza polską się tego nie praktykuje.

      • 9 1

  • Już raz głosowałam na projekt rowerowy...

    ... nawet wygrał- ścieżka rowerowa w lesie na Witominie. W 2018 roku :) Od trzech lat gdynia próbuje to zrealizować- jak na razie z marnym skutkiem.

    • 27 1

  • Nie chcemy Szczurka

    Na rower i odjazd!

    • 35 5

  • Gorąco zachęcam

    do głosowania na projekt nr 3!!!!

    • 1 14

  • BO ludzie Szczurka muszą zarobić.
    Miało być lodowisko i nie ma. Dlaczego? Bo MTM nie potrafi jego zbudować tak jak wiaduktu na PKM.
    Inne projekty z BO z miłą chęcią zrobią.

    • 13 4

  • estakada rowerowa w złym miejscu to gratka

    • 9 5

  • Stop (1)

    Stop rowerowemu teroryzmowi

    • 33 20

    • Jajka zgubisz ,spokojnie !

      • 5 3

  • Ta...

    A jak czekam na projekt w budżecie obywatelskim, gdzie będziemy skladać się na autobusy i etaty dla kierowców. Wtedy może komunikacja bedzie częściej jeździć.

    • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »