Projekty rowerowe w gdyńskim Budżecie Obywatelskim. Głosowanie do 21 czerwca
Do 21 czerwca trwa głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znalazło się kilka dotyczących infrastruktury rowerowej w mieście. Ogłoszenie wyników nastąpi 25 czerwca.
Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znalazło się kilka związanych z infrastrukturą rowerową. Są to:
Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku ul. Kcyńska - Obwodnica Trójmiasta
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 370 750 zł.
Projekt polega na uzupełnieniu drogi rowerowej po południowej stronie ulicy Morskiej od skrzyżowania z ulicą Kcyńską do Obwodnicy Trójmiasta poprzez:
- budowę drogi rowerowej wraz z remontem chodnika na odcinku ok. 100 m od ul. Kcyńskiej do wysokości końca budynku ze sklepem motocyklowym (szerokość 2 m drogi rowerowej i 2 m chodnika),
- wyznaczenie z istniejącego chodnika o szerokości 4 m drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych (po 2 m szerokości każda) od końca budynku ze sklepem motocyklowym do Obwodnicy Trójmiasta przy pomocy organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome),
- wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez Obwodnicę Trójmiasta.
Mobilny serwis rowerowy, wycieczka rowerowa i warsztaty kreatywne dla dzieci w Bibliotece Wzgórze
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 8550 zł.
- Projekt promuje aktywny wypoczynek przez jazdę rowerem i spotkania na świeżym powietrzu - czytamy w opisie projektu. - Znając potrzeby mieszkańców dzielnicy, wiemy, że ta aktywność to najlepszy sposób na integrację osób z różnych z grup wiekowych. Nie zapominając o kulturalnych potrzebach mieszkańców, planujemy warsztaty kreatywne dla dzieci odnoszące się do teatru na rowerze - teatru kamishibai. Wydarzenia będą tłumaczone na polski język migowy, by zwiększyć ich dostępność.
Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku obwodnica - ul. Swarzewska
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 209 600 zł.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż południowej strony ul. Morskiej. Ul. Morska stanowi główny ciąg komunikacyjny w północno-zachodniej części Gdyni. Mimo ogromnego potencjału - w bezpośrednim sąsiedztwie mieszka około 60 tys. gdynian - ulica ta dla rowerzystów jest jak na razie, w ocenie pomysłodawców projektu, nieprzyjazna.
Rowerowy plac zabaw - pumptrack na polanie po kortach tenisowych przy ul. Uczniowskiej
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 407 200 zł.
Celem jest stworzenie obiektu rekreacji ruchowej dla całych rodzin ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb nastolatków. Projekt zakłada budowę pumptracka wraz z dojściem, dwoma placykami do odpoczynku i zielenią. Odbiorcami inwestycji będą przede wszystkim mieszkańcy Witomina.
Rozbudowa skateparku pod estakadą Kwiatkowskiego
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 250 000 zł.
Celem projektu jest zagospodarowanie nieużytków znajdujących się pod estakadą Kwiatkowskiego w kwartale ulic Morska - Ramułta - Niemojewskiego - Drzymały. Obecnie funkcjonuje tam rampa, która została oddana do użytku we wrześniu 2020 roku, a jest zwycięskim projektem do Budżetu Obywatelskiego 2017. Miejsce cieszy się niesłabnącą popularnością z uwagi na zadaszenie obiektu. Dzięki temu fani rolek, deski, hulajnogi czy rowerów mogą bez problemu ćwiczyć akrobacje przez cały rok.
Remont drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa na odcinku Kolibki - w kierunku pomnika Obrońców Gdyni
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 360 000 zł.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni poprzez remont drogi rowerowej wzdłuż alei Zwycięstwa. W założeniach projekt stanowi kolejny etap poprawy jakości odcinka najważniejszej trasy rowerowej w Gdyni, jaką jest ciąg rowerowy wzdłuż alei Zwycięstwa. Na odcinku od Kolibek do granicy z Sopotem droga rowerowa jest zbudowana z fazowanej kostki Bauma, która z czasem została wypaczona. Powoduje to obniżenie komfortu przejazdu rowerem.
Budowa sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 392 379 zł.
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu w rejonie ulicy Wielkopolskiej i Spokojnej, jak również poprawa dostępności dla pieszych i rowerzystów poprzez budowę sygnalizacji świetlnej oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej.
Zaaranżowanie zieleni przy ul. Morskiej, w okolicy skrzyżowania z ulicą J. Montwiłła-Mireckiego
Opis projektu na stronie BO
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 289 458 zł.
- Skrzyżowanie ul. Mireckiego z ul. Morską to bardzo ruchliwe miejsce na Grabówku - czytamy w opisie projektu. - To duży węzeł przesiadkowy, a wzdłuż ul. Morskiej na tym odcinku zlokalizowanych jest wiele sklepów handlowo-usługowych. Projekt został pomyślany tak, aby na odcinku od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego dosadzić zieleń i uporządkować istniejącą. Rośliny wspomagają małą retencję i oczyszczają powietrze, a drzewa i ławki przy samym skrzyżowaniu z ul. Mireckiego stworzyłyby swoiste małe centrum Grabówka.
Gdynia: zmiany rowerowe przy dworcu
Głosowanie dla wszystkich gdynian
W głosowaniu na projekty BO może wziąć udział każdy mieszkaniec Gdyni, niezależnie od obywatelstwa, miejsca zameldowania i wieku. Osoby, które nie są zameldowane w Gdyni, tj. nie mają karty mieszkańca ani nie są wpisane do tutejszego rejestru wyborców, muszą podczas głosowania złożyć oświadczenie, że mieszkają w Gdyni na stałe.
- Tegoroczna rowerowa kampania do gdyńskiego BO jest wyjątkowa - mówi Łukasz Bosowski, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Mimo ostrego hamowania władz Gdyni w sprawach rowerowych udało się obronić kilka projektów w odwołaniach do prezydenta. Zmobilizowaliśmy wszystkie siły i środki stowarzyszenia, aby wnioski wygrały w głosowaniu. Prosimy wszystkie życzliwe osoby o wsparcie akcji promocyjnej w internecie i na żywo wśród znajomych. W tym roku BO jest jedyną szansą, aby długość nowych dróg dla rowerów przestać liczyć w metrach, a zacząć znów w kilometrach.
W głosowaniu można wziąć udział za pomocą formularza internetowego.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (57) 3 zablokowane
-
2021-06-09 14:08
"ścieżki" to mogą być w lasach albo parkach (1)
utwardzone w cywilizowanym mieście są "drogi"........a u nas w trójmieście niemal wyłącznie "chodniki" rowerowe do spacerowania. legenda głosi że mamy chociaż jedną trasę zgodną z standardem "drogi dla rowerów" nikt jej nie widział ale ponoć gdzieś jest :D
- 28 7
-
2021-06-09 22:20
Sporo odcinków spełnia parametry
ale właśnie - odcinków. Co kilkadziesiąt metrów jakieś kolizje i dzikie węże, bo wciskają te "ścieżki" na siłę i bezmyślnie
- 5 1
-
2021-06-09 14:20
Ogólnie (3)
wszystko fajnie, ale niektórzy rowerzyści najpierw powinni się nauczyć kultury jazdy, a potem wyjeżdżać na ulice. Bo jest nagle wysyp rowerów i zwykły pieszy musi się pod nich podporządkowywać, choć to często kierowca nie ogarnia. Nie dość, że jadą po chodniku, to jeszcze zapitalają z prędkością światła.. jeśli tak, to won na jezdnię do samochodów albo szukaj ścieżki rowerowej, a nie że zwykły spacerowicz musi się co chwilę odsuwać, bo jeden po drugim jadą jak wariaty, czy to po chodniku, czy po ścieżce leśnej
- 43 25
-
2021-06-09 14:53
Tak samo większość kierowców.
- 8 7
-
2021-06-09 14:57
Ja bym chętnie jezdnią jechał ale urzędnik postawił znak nakazujący jechać rowerem po chodniku (1)
a ja przepisów nie łamię.
- 10 4
-
2021-06-11 13:21
Słusznie prawisz.
Tak jak mówisz. Dodajmy, że owe projekty - to kolejne zakazy jazdy jezdnią i nakazy jazdy pomalowanym chodnikiem...
O bezpieczeństwie separowanej infrastruktury poopowiadajcie rodzinie kobiety rozjechanej pod Galerią Bałtycką.
Jeśli chodzi o wygodę - to separowana służy wyłącznie wygodzie "szybkich ale bezpiecznych' kierowców.- 1 0
-
2021-06-09 14:22
(2)
Droga rowerowa jest wzdłuż Al. Adamowicza z Moreny do Szadółek. Tak powinny wyglądać drogi rowerowe a nie pożal się Boże wymalowane czerwoną farbą często pod prąd pasy. Gdynia to prowizorka.
- 20 8
-
2021-06-09 14:31
Do Szadółek to by się przydała, bo kończy się wcześniej...
- 5 1
-
2021-06-09 15:16
no gdyby nie te nieszczęsne przystanki byłoby ok
zasadniczo nie wiem co w tym skomplikowanego. Recepta na dobrą trasę rowerową jest prosta.
wystarczy prosto prowadzić trasę rowerową jak najbliżej jezdni i separując ją od chodnika niewielkim krawężnikiem. Oczywiście z obu stron jezdni. Tak działa to na całym świecie.
Skąd u nas moda na esy floresy na chodniku z przeszkodami co 20m i do tego bez skrajni, raz z jednej raz z drugiej strony jezdni?
nie wiadomo. nigdzie poza polską się tego nie praktykuje.- 9 1
-
2021-06-09 14:25
Już raz głosowałam na projekt rowerowy...
... nawet wygrał- ścieżka rowerowa w lesie na Witominie. W 2018 roku :) Od trzech lat gdynia próbuje to zrealizować- jak na razie z marnym skutkiem.
- 27 1
-
2021-06-09 14:31
Nie chcemy Szczurka
Na rower i odjazd!
- 35 5
-
2021-06-09 14:45
Gorąco zachęcam
do głosowania na projekt nr 3!!!!
- 1 14
-
2021-06-09 14:46
BO ludzie Szczurka muszą zarobić.
Miało być lodowisko i nie ma. Dlaczego? Bo MTM nie potrafi jego zbudować tak jak wiaduktu na PKM.
Inne projekty z BO z miłą chęcią zrobią.- 13 4
-
2021-06-09 14:49
estakada rowerowa w złym miejscu to gratka
- 9 5
-
2021-06-09 14:53
Stop (1)
Stop rowerowemu teroryzmowi
- 33 20
-
2021-06-09 18:34
Jajka zgubisz ,spokojnie !
- 5 3
-
2021-06-09 14:59
Ta...
A jak czekam na projekt w budżecie obywatelskim, gdzie będziemy skladać się na autobusy i etaty dla kierowców. Wtedy może komunikacja bedzie częściej jeździć.
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.