• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty rowerowe w Budżecie Obywatelskim. Rusza głosowanie

Joanna Skutkiewicz
8 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeden z projektów "okołorowerowych" gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada oddzielenie pasów pieszych i rowerowych zielenią. Jeden z projektów "okołorowerowych" gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada oddzielenie pasów pieszych i rowerowych zielenią.

Dziś, 8 czerwca, rozpoczyna się głosowanie do gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Pośród 269 projektów dzielnicowych i 13 ogólnomiejskich znalazły się także takie, które są związane z infrastrukturą rowerową. Czytelnik portalu Trojmiasto.pl, Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, przygotował ich zestawienie.

Czy będziesz głosować na projekt BO związany z rowerami?


Do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni zostały zgłoszone aż 374 projekty, jednak nie wszystkie zostały zweryfikowane pozytywnie. Wiele z nich określono jako niemożliwe do realizacji lub nie zostały dopuszczone do dalszego etapu ze względu na braki formalne. Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia przygotował zestawienie projektów, na które można oddawać głos w Budżecie Obywatelskim Gdyni.

Projekty rowerowe i okołorowerowe w Gdyni



1. Pasy ruchu dla rowerów na ul. Redłowskiej - projekt dzielnicowy nr 10 w Redłowie

Jest to projekt bezpośrednio skierowany do gdyńskich rowerzystów. Przewiduje on wymalowanie pasów rowerowych w dolnym odcinku ulicy RedłowskiejMapka, stworzenie śluz rowerowych przy skrzyżowaniach oraz niezbędną korektę sygnalizacji świetlnej. Nowe pasy rowerowe połączyłyby istniejącą drogę dla rowerów przy al. Zwycięstwa z pasami rowerowymi na ul. Legionów i w bezpieczny sposób poprowadzą rowerzystów w kierunku osiedli na Płycie Redłowskiej. Nowa infrastruktura rowerowa wpłynie także na bezpieczeństwo pieszych, gdyż pozwoli ograniczyć ruch rowerzystów po wąskim chodniku, co w tym miejscu niestety nie jest rzadkością.

  • Projekt dzielnicowy nr 10 w Redłowie zakłada wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów.
  • Wizualizacja pasów rowerowych w Redłowie

Warto wspomnieć, że podobne pasy ruchu dla rowerów powstały na ul. Stryjskiej w ramach pierwszej edycji Budżetu Obywatelskiego i sprawdzają się bardzo dobrze.

Rowerzysta dziękuje kierowcy autobusu



2. Zaaranżowanie zieleni wzdłuż ul. Morskiej - projekt dzielnicowy nr 7 w Grabówku

Projekt tylko z pozoru dotyczy wyłącznie zieleni. Zakłada on nasadzenia wysokiej roślinności przy drodze dla pieszych i rowerów między ulicami MireckiegoMapkaGrabowoMapka. Nowe drzewa i wysokie krzewy oddzielą zarówno pieszych, jak i rowerzystów od intensywnego ruchu samochodowego przy ulicy Morskiej. Gęsta zieleń jest świetną osłoną przed hałasem, naturalnym filtrem przed zanieczyszczeniami i ochroną przed słońcem. O wiele przyjemniej jeździ się rowerem, gdy wokoło jest zielono.

Gdynia. Pierwsza wygrana mieszkańców w "wojnie o słupki"



  • Wizulizacja zaaranżowania zieleni wzdłuż ulicy Morskiej
  • Wizulizacja zaaranżowania zieleni wzdłuż ulicy Morskiej

3. Budowa sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej - projekt dzielnicowy nr 2 w Małym Kacku

Ulica Wielkopolska to jedna z największych ulic w Gdyni. Małokackie osiedla z ich lokalnymi uliczkami po stronie południowej oddzielone są od drogi dla rowerów biegnącej stroną północną czterema jezdniami, ośmioma pasami ruchu, a dostęp możliwy jest jedynie przez ponure i niewygodne przejście podziemne. Nie trzeba przypominać, że ulicą Spokojną rozpoczyna się malownicza leśna trasa rowerowa biegnąca do Sopotu i zahaczająca o wieżę widokową w Kolibkach. Proponowane zmiany na skrzyżowaniu ulic Spokojnej i WielkopolskiejMapka będą ułatwieniem nie tylko dla pieszych, lecz także dla rowerzystów, którzy nie będą musieli dźwigać swojego sprzętu po schodach schodząc pod ziemię i wdrapując się z powrotem na powierzchnię.

Wizualizacja skrzyżowania przy ul. Spokojnej Wizualizacja skrzyżowania przy ul. Spokojnej

4. Ławki z pni na leśnych trasach spacerowych i trasy rowerowe dla rowerów BMX przy ul. Spokojnej - projekt dzielnicowy nr 3 w Małym Kacku

Propozycja adresowana jest zarówno do spacerowiczów, jak i do rowerzystów. 20 ławek z drewnianych bali w gdyńskich lasach stanowić będzie dobre miejsca do odpoczynku podczas spaceru lub rodzinnej rowerowej przejażdżki. Dla miłośników jazdy ekstremalnej przewidziano realizację leśnej trasy rowerowej BMX o różnym stopniu trudności o łącznej długości około 2 km.

Projekt dla rowerzystów BMX przy ulicy Spokojnej Projekt dla rowerzystów BMX przy ulicy Spokojnej

Projekty BO dla najmłodszych rowerzystów



5. Miasteczko ruchu drogowego przy Szkole Podstawowej nr 13 w GdyniMapka - projekt dzielnicowy nr 6 w Małym Kacku

6. Miasteczko ruchu drogowego na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17Mapka - projekt dzielnicowy nr 2 na Działkach Leśnych

W dwóch dzielnicach Gdyni będzie można zagłosować na miasteczka drogowe, gdzie swoje pierwsze "rowerowe kroki" stawiać będą dzieci. Dobrze zorganizowane miasteczko jest wyśmienitym miejscem do nauki przepisów ruchu drogowego i pozwala nabyć niezbędną wiedzę przed egzaminem na kartę rowerową.

Przykładowe zdjęcie z realizacji projektu miasteczka rowerowego. Przykładowe zdjęcie z realizacji projektu miasteczka rowerowego.


Jak głosować na projekt w Budżecie Obywatelskim?



Głosowanie odbywa się przez stronę internetową Budżetu Obywatelskiego Gdyni. Przypomnijmy, że w zeszłorocznym głosowaniu wśród zwycięskich projektów znalazła się budowa tras rowerowych w lasach witomińskich. Czy w tym roku wygra któryś z projektów rowerowych? To zależy od głosujących. Głosy oddawać można do 22 czerwca, a wyniki zostaną ogłoszone trzy dni później, 25.06.

Co ze ścieżką z Budżetu Obywatelskiego na Witominie?

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Ruch rowerowy jest naprawdę w porządku (1)

    Choćby dla tego że kierowcy przesiadając się na rowery powodują że mamy mniejsze korki. Często jadąc rowerem jestem u celu szybciej niż kierowca samochodu do tego bez nerwów. Tak trzymać. Obecnie rowerem można jeździć cały rok. Szkoda tylko że kierowcy ciągle mają żale do rowerzystów. Może nie stać ich na dobry rower???

    • 30 11

    • można jeździć - ale w taka pogodę jak dzisiaj mijałem pojedyncze osoby na rowerach, więc jednak nie da się cały rok.

      • 1 4

  • (2)

    A Witomino dalej bez ścieżek rowerowych.

    • 12 0

    • ja bym się cieszył.

      esy floresy szlaczki zygzaczki na chodniku to same parodia.
      cały świat się z nich śmieje.

      Szybciej, wygodniej i bezpieczniej jest jezdnią. Na prawdziwe ddr nie ma chyba co liczyć w 3miescie.

      • 0 2

    • Teraz chyba będą projektować drogę rowerową wzdłuż Chwarznieńskiej i Rolniczej

      Szkoda że tak późno, to powinno być zrobione już dawno temu.

      • 1 0

  • Prze lata zaniedbań jest dużo do zrobienia, a więc - głosować !

    • 11 5

  • Opinia wyróżniona

    Rowery to absolutna przyszlosc (1)

    juz niedlugo w rozsadnej cenie beda nawet rowery elektryczne a to oznacza ze znikna wzniesienia i dojaz rowerem bedzie znacznie szybszy niz autem. Zniknie tez problem parkowania.
    Mniej bedzie cukrzycy i otylosci.

    • 29 12

    • Od roweru elektryczniego tak, na pewno mniej otyłości i cukrzycy, hehe

      Rower elektryczny to też śmierdziel, ale nie śmierdzi Ci z rury, ale z elektrowni w gdańsku w której robią prąd z paliw kopalnianych. Deal życia

      • 3 6

  • Brawo Rowerowa Gdynia!

    Dobra robota. Keep up the good work!

    • 4 6

  • Drogi rowerowe malowane na ulicy (10)

    Ja bardzo proszę żeby urzędnik, który wymyśla drogi rowerowe prowadzące w świetle ulicy, sam przejechał się taką drogą. Szczególnie ze swoim dzieckiem powyżej 10-tego roku życia. Proszę żeby sprawdził czy na takiej ścieżce czuje się bezpieczny, a szczególnie czy pozwoliłby samemu swojemu dziecku pojechać taką drogą. Zaraz będzie komentarz: "że przecież w Skandynawii i na zachodzie tak jest", ale my nie mieszkamy na zachodzie, ani w Skandynawii. Czy nie można trochę wyrównać i poszerzyć chodników żeby zrobić bezpieczną ścieżkę rowerową, nie zabierając jezdni samochodom?

    • 16 10

    • Będzie bezpieczny - bo będzie widoczny dla kierowców. Na "śmieszkach" w chodniku rowerzyści dla kierowców są absolutnie niewidzialni. Co skutkuje kolizjami na przejazdach.

      • 8 4

    • Ja jeżdże i sobie chwale. Trasy rowerowe w mieście powinny spełniać rolę głównie komunikacyjną, (3)

      a nie rekreacyjną. Miejsce dzieci jest na chodniku.

      Nie ma nic gorszego niż esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku.
      wszystkie takie "ściezki" powinny być zdelegalizowane lub przynajmniej nie obowiązkowe.

      Rower to pojazd i jego miejsce nie jest na chodniku.

      • 6 4

      • matole rower to nie tylko pojazd (2)

        • 2 5

        • Rower to przede wszystkim pojazd

          A terenów do rekreacji, daleko od samochodów w Trójmieście nie brakuje.

          • 4 1

        • a co jeszcze innego?Dla mnie to pojazd i nic mnie bardziej nie irytuje niż skretyniali rodzice wypuszczający na ścieżki rowerowe te swoje dzieciaki które ledwo umieją równowagę utrzymać przygłupi tatuś z mamusią dumni że brajanek turla się 1 km/h tamując ruch innych rowerzystów i powodując zagrożenie

          • 1 2

    • Masz calkowitą racje Dodatkowo jazda rowerem wdychajac spaliny najblizej jak sie da jest szkodliwa dla zdrowia!

      A w szczególności jest szkodliwa dla dziecka .!!

      • 1 5

    • Ja jezdżę, z nastolatkami (3)

      po tych kilku wyznaczonych.... dużo bezpieczniej niż na ścieżce na chodniku między wyjazdami z posesji. Kierowcy zwracają uwagę wyłącznie na to, co dzieje się na ulicy- wyjeżdżając z podporządkowanej na chodnik nie patrzy nawet.

      • 7 1

      • Głąbie wdychanie spalin tez jest dla ciebie bezpieczne? To ze pirat drogowy nie przestrzega przepisów (2)

        To nie znaczy ze trzeba drogi rowerowe kosztem zdrowia rowerzystów budowac pod ich dyktando.

        • 1 5

        • Zwracanie sie do innych głąbie nie jest kulturalne

          Natomiast metr różnicy naprawdę nie robi różnicy w ilości wdychanych spalin. One nie znikają po przekroczeniu magicznej bariery krawężnika kończącego jezdnię.

          • 8 0

        • a kawałek dalej spalin nie ma?Gdzie się lęgną tacy kretyni?

          • 0 1

  • Tzw komunikacja rowerowa to utopia! (3)

    Autobusy, tramwaje, skm to jest przyszłość i w to trzeba inwestować. Dopóki te środki będą niewydolne i drogie ludzie będą korzystać z samochodów.
    Na rowery nie głosuję, bo robią nagonkę na kierowców samochodów.

    • 13 15

    • Ciekawe, czy to ma jakiś związek z parkowaniem na ścieżkach i mijaniem na asfalcie na milimetry...

      Gdyby kierowcy TiRów zachowywali się wobec osobówek tak, jak kierowcy osobówek względem rowerów, też byłaby na nich nagonka...

      • 6 3

    • Popieram.

      • 2 1

    • A to się wyklucza?

      Komunikacja miejska świetnie uzupełnia komunikację rowerową, a inwestycje w infrastrukturę rowerową nie kolidują z inwestycjami w komunikację miejską.

      • 3 0

  • Trasy rowerowe? Ha ha ha

    Przypomnę, że już jeden taki projekt był- na Witominie. Wygrał dwa lata temu, sam na niego głosowałem. PO dwóch latach udało się zaledwie wyłonić wykonawcę projektu. Zaprojektuje go firma, która nie ma nawet własnej strony internetowej, nie wiadomo czy wie, co to singletrack. Czy i za ile lat trasa powstanie?...
    Skoro nasze miasto nie potrafi zrobić jednej trasy, długości 1600 metrów, to nie ma co liczyć na to, ze zrobi drugą. Nawet, jeśli projekt wygra.

    • 11 1

  • O co chodzi z tym garbem u pana na rysunku ? Czy to jakiś element hejtu ? (1)

    że niby rowery wykrzywiają kręgosłup ? kto to narysował i dlaczego tak ?

    • 3 0

    • widać masz garba i dlatego od razu tak się tobie to skojarzyło

      • 0 1

  • Wdychanie spalin bezposrednio z ulicy ,pasek w ulicy powoduje ze jazda rowerem jest szkodliwa dla niego ! (3)

    Rower jadać ulica traci wszystkie swoje zalety.Jak w miescie przynajmniej 80% aut będzie bez emisji spalin to mogą sobie takie drogi rowbic obecnie powinny być drogi rowerowe maksymalnie osunięte od ulicy najlepiej pasem zieleni ,drzew ,krzaków czy minimum trawnika!!
    To tak jak by kazac wszystkim autom kazać ściąć dachy i zrobić znich kabriolety ciekawe czy byli by zadowoleni gdyby mieli wdychac nie tylko swoje spaliny ale i innych

    • 3 4

    • Jezdnią jest szybciej wygodniej i bezpiecznie. Spalin wdychasz tyle samo.

      • 2 2

    • jesli chcesz wdychac spaliny to niepotrzebujesz wydzielonej drogi na ulicy (1)

      jeśli masz rozum to nie chcesz wdychać spalin. I nie wdychasz mając droge rowerową oddzieloną od ulicy .Dlatego tez dzbanie chodniki wszystkie sa oddalone od ulic trawnikami drzewami i krzakami .Bo nie truja cie spalinami. I jeszcze jedno dzbanku tak nawet jadac chodnikiem jestem szybciej od ciebie.

      • 1 4

      • w tą nie wątpię że jesteś szybciej chodnikiem. pytanie co na to piesi

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum