• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Mnie co innego niepokoi (5)

    NB Polska tłumaczy się z opóźnień problemami niemieckiej spółki, która nie nadąża z produkcją (czy tam składaniem). Z cytatu wynika, że NB GmbH po prostu wpadł w finansowe tarapaty I gdyby nie dofinansowanie spółki przez udziałowca, byłaby kicha. Czytaj: spółka nie byłaby w stanie kontynuować produkcji, tym samym dostarczyć na czas rowerów nie tylko do Trójmiasta, a więc nie zobaczyłaby kolejnych transz środków z poszczegółnych umów. To pachnie plajtą. Jeśli niemiecki NB się wyłoży, polska firma krzak z kapitałem na poziomie mniej niż połowy ceny jednego roweru, nie będzie w stanie ani dostarczyć brakujących rowerów, ani dalej ciągnąć istniejącej części system, jakkolwiek robią to nieudolnie. Cały system po prostu się rozsypie w krótkim czasie. Ciekawe, czy ktokolwiek w tzw. obszarze metropolitalnym w ogóle monitoruje tę sytuację? Kogokolwiek to obchodzi, czy project ma jakiekolwiek szanse na finalizację, czy tylko bezmyślnie potakują kolejnym niespełnionym obietnicom NB Polska I siedzą dalej na stołkach. Nawet niektórych kar już nie naliczają, bo przekroczyły dawno maksymalne poziomy określone w umowie.

    • 88 4

    • kapitał spółki nie ma nic do jej wypłacalności :) (2)

      • 3 7

      • ma - bo jak zarządasz zwrotu kasy ... to dostaniesz tylko do wys. kapitału (1)

        • 6 3

        • nikt nie żąda zwrotu kasy

          czekamy na rowery...

          • 1 2

    • projekt zwinie się zimą. W tym modelu nie ma szansy na to, by działało to dobrze. Wiosna przywita nas szukaniem nowego operatora , który przejmie rowery i będzie chciał poprowadzić to dalej.

      • 10 0

    • Eee no co ty. Bidulkiewicz to się nawet reklamuje na tej plajcie

      Szczurek i Karnowski przynajmniej udają że coś takiego nie istnieje.
      A ty byś chciał monitorowania? Po co? Jakby wyszło że wałek to przecież coś trzeba by robić.
      Może nawet kogoś zwolnić... Na to nie ma czasu pani B. w przerwie pomiędzy kolejnymi
      występami

      • 0 1

  • PO co ? (7)

    PO co Gdańsk kupił rowery z napędem elektrycznym? Tak tylko pytam..... Zwykły napęd wystarczyłby. Mniej problemów z wymianą baterii, nie trzebabyłoby płacić za prąd w ramach doładowywania, a ludzie pedałując mogliby schudnąć ciut.

    • 17 6

    • (1)

      Gdańsk niczego nie kupował. Rowery nie są Gdańska tylko operatora

      • 0 2

      • Któremu Gdańsk płaci sowite wynagrodzenie, a nie powinien, bo kary przewyższają już wartość kontraktu.

        • 5 1

    • ze wzgl na ukształtowanie terenu (1)

      korzystam z mevo tylko dlatego, ze ma wspomaganie, mieszkam w takim rejonie, ze bez elektryka nie dam rady. Niestety dostępność jest za niska

      • 3 4

      • A Ty co, w górach mieszkasz?

        • 3 0

    • elektorat narodowy jest leniwy

      • 4 3

    • ! (1)

      Bo taka oferta jest atrakcyjniejsza, bo mamy dużo górek i pagórków i ludzie nie dawaliby rady pod te górki, bo prawie każdy ma zwykły rower w domu. Ja też mam rower na którym dużo jeżdżę ale do pracy wybieram Mevo bo szybciej, bo się nie spocę, bo nie muszę się przebierać

      • 2 6

      • Ruch

        W Krakowie mają rowery miejskie bez napędu elektrycznego i żyją..... Ja mam rower, jeżdzę regularnie i daję radę pod każdą górkę. Rowery z napedem elektrycznym to już nie rower, a ............no właśnie , nie wiadomo co to jest. Bliżej temu pojazdowi do skutera. Tak samo z hulajnogą, która służyła do odpychania się, a teraz jest to pojazd elektryczny z funkcją stania. Czyli takie coś dla leniuchów, którym nic się nie chce.

        • 5 0

  • w Gdyni nadal zero dostępności - ciągle czekam na normalny serwis (2)

    i nie mam zamiaru płacić firmie 10PLN za powietrze

    bardzo dziwi mnie ta kompromitacja Nextbike (tym bardziej że to firma doświadczona i niemiecka) w Trójmieście

    a to ze Polacy nie potrafią skonstruować odpowiednio umowy, specjalnie mnie nie dziwi, bo nadal w Polsce jest selekcja negatywna wszędzie, gdzie tylko można sobie wyobrazić (bo ta dobra nie dopuściłaby do takiego blamażu przez takie kary, które firma musiałaby uniknąć by nie dopłacić do interesu)

    • 8 2

    • czy dziennikarze nie moga przycisnąć 'decydentów' i wyjasnic do końca czemu tak się dzieje?

      • 0 0

    • a ty co z ta niemiecka firma

      ... bajek sie nasluchales :)

      • 0 0

  • Czytam, że rowery już się sypią (1)

    Wilgotność powietrza, opady robią swoje, będzie zima też dostaną w kość.

    One przy takich przebiegach powinny być serwisowane co 3 miesiące.

    Wymiana łańcucha, smarowanie, sprawdzanie ramy pod kątem ubytków materiału, ale tego serwis nie ogarnie.
    Niech skrzypią i straszą użytkowników.

    Czekać tylko, aż klient Nexta zrobi sobie krzywdę.

    • 7 2

    • Wymiana łańucha i smarowanie.

      to nie jest coś niemożliwe do ogarnięcia przez serwis. 2000 rowerów przez 60 dni (roboczych) to daje 30 wymian łańcucha dziennie. 3 Ludzi?

      • 0 0

  • Aplikacja - Nextibe oszukuje

    Po wypożyczeniu roweru, który w aplikacji był oznaczony jako 94%, od razu zrobił się czerwony i wspomaganie nie działało. Prawdopodobnie Nextbike oszukuje przy oznaczaniu rowerów z uwagi na kary finansowe za dostępność. System działa bardzo źle, rowerów nie ma a jeszcze dodatkowo aplikacja przekłamuje o statusie naładowania rowerów.

    • 18 1

  • Sobieszewo (1)

    Gdzie obiecane przystanki w Sobieszewo?

    • 8 1

    • No właśnie.

      Czy ktoś z Gdańszczan może mi wyjaśnić dlaczego rowery Mewo są w małych miejscowościach na obrzeżach Gdańska (gdzie każdy ma auto, skuter lub rower), a nie ma ich na Wyspie Sobieszewskiej gdzie jest chyba najlepsza trasa rowerowa w Trójmieście? Jeśli gdzieś powinny być, to właśnie tam, gdzie ludzie przyjeżdżają samochodami, autobusami czy tramwajem wodnym i dla ruchu po wyspie potrzebują rowerów na minuty. My w W-wie mamy władzę od czapy i widzę że w Gdańsku chyba nie jest wiele lepiej.

      • 3 0

  • stan na teraz, godzina 9:27 .... 32 pod UG, 94 pod Olivia BC, 24 po Hestia, 47 Novotel -Jelitkowo......Brzeżno- 0, Zaspa-0, Piecki-Migowo-0.......i tak do godziny 15/16 bo po co relokowac w ciągu dnia kiedy bym chętnie z Brzeźna podjechała do pracy na 11.....większa ilość i od 7 rano też nic nie bedzie bo wszystko na biurowce i uczelnię śmiga

    • 9 2

  • rowery są dostępne ale tylko w nocy. Niestety nawet pełna pula to będzie za mało.

    • 4 1

  • czy dobijemy do rocznego opóźnienia?

    może gdzieś już przyjmują zakłady?

    • 6 1

  • lekasz (1)

    koncerny farmaceutyczne juz czekaja na rowerzystow "zimowych"

    • 0 4

    • najwięcej zarabiają na całorocznych automobilistach

      i ich dzieciach wożonych do szkól i przedszkoli

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum