• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • (2)

    Do ładowania, powinny byś wykonane szafy z prowadnicami, w którę baterię się wsuwa jak do roweru, znaczna oszczędność czasu i miejsca, tak można w domu ładować baterię a nie na skalę prawie przesysłową. Poszukajcie na necie, ktoś taką przemysłowa ładowarkę wam zrobi. Inna kwestia to szybkie ładowanie, takie ładowarki jak macie to szybkie chyba nie sa

    • 31 0

    • Ładowarki

      Po co im szybkie ładowarki skoro i tak więcej czasu niż ładowanie stracą na dowiezienie baterii do roweru? 500 zapasowych baterii? Kpina? Przecież czasami trzeba wymienić baterię 2x na dobę? Znaczy rowery stoją z powodu nie naładowanych baterii! I oczywiście z innych również!

      • 3 2

    • szybkie ładowanie powoduje grzanie się ogniw, Wysoka temperatura ogniw je zabija, lub znacznie skraca im życie (ilość cykli). Bateria to najdroższy element roweru.

      • 0 0

  • Żenada

    Gościu się prezentuje przynajmniej jak prezes spółki paliwowej a tymczasem to szef niejezdzacych rowerkow. Tzw. Dyrektor cyrku w budowie.

    • 30 5

  • (1)

    Zamiast lansowania w białej koszuli z podwiniętymi rękawkami, może niech Pan prezes zacznie się zajmować odpowiadaniem na skargi na temat niedziałania systemu. Moje zgłoszenie wysłałem ponad miesiąc temu, i co, i nic ....

    • 27 4

    • Napisz o tym na ich facebooku- odpowiedzą Ci w ciągu godziny, bardzo dbają, żeby w mediach społecznosciowych wyglądało jakby ktoś w tej firmie rzetelnie pracował i wykonywał swoje obowiazki

      • 5 1

  • Bełkot prezesa

    • 16 4

  • nie rozumiem..

    dlaczego te rowery nie są ładowane kinetycznie albo solarnie. dzisiejsze GPS'y nie żrą aż tyle mocy.

    • 3 9

  • Opinia wyróżniona

    (30)

    Ja tylko przypominam że ten system Mevo został stworzony dla ludzi, a nie dla statystyk na których opiera się Pan Prezes. Gada farmazony tylko po to aby wybielić firmę, a jak rowerów nie było tak nie ma. Na 4 stacje które mam w odległości 300 metrów nie ma ani jednego dostępnego roweru. No ale przecież wg. Pana Prezesa statystyki pokazują co innego...

    • 206 35

    • pamiętam fotkę usmiechnięci na rowerach dulkiewicz, szczurek i karnowski. miał być więlki sukces a jest lipa. (11)

      • 21 4

      • (1)

        Ale że co, nikt z tego nie korzysta? Rowery nie jeżdżą? Wstawaj wcześniej to dostaniesz rower. Kto pierwszy ten lepszy.

        • 11 28

        • Możesz nie spać całóą dobę a do systemu się nie zapiszesz bo zablokowali

          • 2 0

      • a PiSiego wojewody to jakimś cudem na zdjęciu z rowerem mevo nie widziałaś (6)

        nie chciałeś pamiętać - czy płacą ci tylko za wPiS od łepka? :))))

        • 6 12

        • widziałem marszałka z PO jak z świętym pawłem ciągnął samolot amber gold (5)

          • 16 3

          • Od kiedy Amber Gold miał samoloty? (2)

            • 3 9

            • (1)

              od wtedy od kiedy amber gold posiadał większościowy pakiet akcji spółki OLT, czyli od początku...peowcu

              • 14 3

              • Nieźle pokręcona logika

                Czyli Morawiecki pracował dla Getback?

                • 1 4

          • czyli widzisz pajacu ... tylko to - za co ci wPiS zapłacą :)))) (1)

            • 2 11

            • on widzi tylko patologię, tego w peło pełno

              • 8 1

      • To taki syndrom tego cośmieje się do sera.

        Oni zawsze uśmiechnięci, zwłaszcza Dulkiewicz i Karnowski. Im większą głupotę palną tym szerszy uśmiech.

        • 1 0

      • Drugi OLT Express

        Sycylia trwa...

        • 2 0

    • m (5)

      A gdzie kaski ?????????? A gdzie karty rowerowe ??????????

      • 7 15

      • Karty rowerowe? (3)

        Jak Ci powiem, że i motorowerem możesz jechać na dowód, to pewnie Ci się zwoje przepalą...

        • 16 1

        • (1)

          a może jeszcze nie ma dowodu :> ?

          • 5 0

          • nawet gdyby ... to dowód to może zawsze babci zabrać

            w każdej chwili

            • 2 2

        • Oba :)

          • 0 0

      • jakie kaski?

        kaski są obowiązkowe dla kolarzy szosowych i górskich. Zwykła rowerzystka i zwykły codzienny rowerzysta może bezpiecznie jeździć bez kasku. Przy jeździe z prędkością do 30 km/h kaski są zbędne: nawet biegacze potrafią rozwijać taką prędkość: kto biega sprinty w kaskach?

        • 2 1

    • Najlepsza wypowiedź Prezesa... (2)

      Wysyłamy serwisanta, a roweru tam nie ma!!! To nie macie odpowiedniej aplikacji do namierzenia swoich rowerów??? Wysyła się człowieka bez sprawdzenia gdzie i czy faktycznie ten rower jest??? Zarządzanie na najwyższym poziomie ;)

      • 42 4

      • Po pierwsze JAK go ktoś mógł wypożyczyć? (1)

        Sytuacja z przed paru dni -- zgłaszam, że w rowerze nie ma powietrza w oponach -- rower dalej dostępny do wypożyczenia. Ktoś mniej uważny może wypożyczyć, przyjechać kilkaset metrów, zmasakrować opony -- a serwisant sprawdzi, że roweru nie ma czyli jest sprawny.

        • 8 0

        • Dzięki...

          I właśnie o to mi chodzi. Serwisanta też powinno się wysłać te kilkaset metrów dalej, a nie tam gdzie było zgłoszenie. Jeszcze raz podkreślę, że to wina słabego zarządzania zasobami ludzkimi skoro wysyła się je tam gdzie nie potrzeba. Strata czasu i pieniędzy, a do tego tak jak rower był niesprawny tak jest nadal.

          • 3 0

    • (5)

      Ja wczoraj "dorwałam" dwa wolne rowery na stacji. Szkoda tylko, że jeden nie miał powietrza w kole, a w drugim nie działało wspomaganie...

      • 12 2

      • (1)

        Rozumiem, że zgłosiłeś od razu awarię?

        • 3 2

        • Tak, zgłosiłam. Tylko co z tego skoro nie blokują od razu roweru? Jak sprawdzałam później, to ciągle był dostępny.

          • 5 1

      • i to pewnie operator jest winny ze ludzie to d**ile i niszcza rowery bo przecieznue ich to nie trzeba dbac

        • 0 4

      • A zgłosiłeś te problemy na infolinię? (1)

        Czy poszłaś dalej narzekać?

        • 0 1

        • Powinna przynieść podręczny komplet kluczy , łatki, pompkę, naprawić...

          i zgłosić na infolinię, że naprawiła.
          To jest obywatelska POstawa.

          • 1 0

    • fakt .... może mieć i 100tys rowerów ... ale jak to będzie tak nie działać - jak nie działa, to i to będzie za mało

      • 8 1

    • nie ma to jak wygłaszanie sądów na podstawie wiedzy anegdotycznej

      przejaw malkontenctwa i tyle

      • 1 0

    • Ja tylko przypomnę

      Ja tylko przypomnę, że to jest pierwszy taki projekt na Pomorzu. Dobicie firmy karami i sporami spowodować może tylko, że rowery przestaną jeździć. Widać, że zainteresowanie przerosło wszystkich. Tych co planowali (zamawiali, płacą) też. Po prostu jest ich za mało. A cały proces wdrażania został źle zorganizowany, za późno wystartował. A za to odpowiedzialne są obie strony. Dajmy szansę na rozwój tego pomysłu bo widać, że jest potrzebny.

      • 0 0

  • Panie prezeseie na tym etapie nie ma co liczyć na partnerstwo

    bo nikt nie będzie czekał aż do związku wjedzie prokuratura i zacznie przyklepywać zarzuty związane z wydawaniem kasy na coś co permanentnie nie działa.

    • 21 0

  • zwrot pieniędzy

    kiedy zaczniecie zwracać pieniądze za wykupione abonamenty obowiązujące w okresie, kiedy dostępność rowerów była na poziomie 0

    • 23 2

  • Jeden punkt serwisowania na całe województwo? (1)

    Zepsute rowery z Kościerzyny też zwożą do Letnicy? Baterie też jeżdżą ładować do Gdańska? Jaki to koszt? Gdzie rachunek ekonomiczny?

    • 37 1

    • Rachunek

      Jaki rachunek... przecież to nie za ich pieniądze!

      • 2 0

  • Jedyne rozwiązanie do wypowiedzenie umowy,

    NextBike już pokazało, że się do realizacji tego projektu nie nadaje.

    • 23 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum