rowery

stat

Precyzja zmiany przerzutek nawet jesienią!

Świeżutkie, nowe pancerze i linki gwarantują lekką i dokładną pracę przerzutek.
Świeżutkie, nowe pancerze i linki gwarantują lekką i dokładną pracę przerzutek. fot. BanachBrothers.pl

Świeżutkie, nowe pancerze i linki gwarantują lekką i dokładną pracę przerzutek, jednak wystarczy kilka błotnych przejazdów i precyzyjny system zmiany biegów przestaje działać. Manetka chodzi dużo ciężej, a przerzutka nie zmienia dokładnie biegów. W tym przypadku musimy wymienić wszystkie pancerze z linką albo zainwestować w zamknięty, uszczelniony zestaw pancerzy typu GORE. Problem jest mniej odczuwalny dla tych, których rowery wyposażone są w pełne prowadzenie pancerzy lub dla właścicieli rowerów, których ramy mają wewnętrzne prowadzenie kabli.



Na naszym polskim podwórku większość użytkowników rowerów posiada tradycyjne prowadzenie pancerzy przerzutkowych, czyli na przelotki. Inwestycja w linki GORE to niemały wydatek, gdyż zestaw kosztuje 219 zł w wersji podstawowej i 269 zł w wersji ultralight. Są też zestawy typu "koralik", jak SwissCOMP, jednak wydatek nadal jest spory - 189,90 zł. Poza walorami estetycznymi, mają funkcję zamkniętego obiegu, tak jak GORE, chroniącą przed brudem i błotem, przez co gwarantują bezobsługową i bezawaryjną jazdę przynajmniej na 1 sezon wyścigowy. Systemy te sprawdzają się, ale są dość drogie.

Jak samodzielnie złożyć sobie tani i sprawdzony system pancerzy?

Robert Banach, jeden z czołowych zawodników MTB, właściciel jednego z najpopularniejszych serwisów rowerowych w trójmieście, proponuje jednak znacznie tańsze rozwiązanie, które każdy z nas jest w stanie zrobić samodzielnie.

Do wykonania naszego zamkniętego zestawu przerzutkowego będziemy potrzebowali końcówkę do pancerza z noskiem. Takowe sprzedaje w dwóch wersjach np.: Jagwire. Z krótkim noskiem plastikowe, za około 70 gr. za sztukę i z długim noskiem aluminiowym, za około 4 zł za sztukę. Będziemy potrzebowali komplet dobrych pancerzy i linek.

Zestaw Shimano Dura-ACE (najlepszy stosunek jakości do ceny) za 50 zł. będzie idealnym rozwiązaniem. Pancerze przycinamy do odpowiedniej długości, zmieniając oryginalną końcówkę, plastikową Shimano, na tę od Jagwire z noskiem.

I teraz gwóźdź programu! Do uszczelnienia wykorzystamy rurki termokurczliwe.

Można je kupić w każdym elektrycznym sklepie lub dużych marketach budowlanych. Ich koszt to 0,80 zł za metr rurki, która dostępna jest w różnych kolorach, co może podnieść atrakcyjność wyglądu naszego zestawu. Rurkę o średnicy 3 milimetrów przycinamy na odpowiednią długość. Naciągamy ją na nosek, a zapalniczką podgrzewamy miejsce łączenia. Rurka termokurczliwa sama zaciśnie się na plastikowym nosku, tworząc szczelny zamknięty obieg. I gotowe!



Patent gotowy jest do użytku. Jak podkreśla gdański zawodnik - Robert Banach, na tak przerobionych pancerzach jeździ już 4 lata. Sprawdzają się znakomicie w rowerze startowym, a najlepiej w zimowym rowerze treningowym podczas przygotowań do sezonu, kiedy bardzo często jeździ się w niesprzyjających i ekstremalnych warunkach.

Materiał pochodzi ze strony: Banach Brothers

Z jesiennego poradnika rowerowego warto przeczytać również o:
1) Jak ubrać się jesienią na rower?
2) Jak jeździć jesienią na rowerze?

Więcej ciekawych artykułów znajdziecie w zakładce: PORADY ROWEROWE


opracował:
Też przeżyłeś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Podziel się wrażeniami z innymi, napisz do nas.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (23)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »