• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej w Gdyni

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów

Za dwa-trzy lata zniknie rowerowa "dziura" wzdłuż ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Urzędnicy szukają wykonawcy, który przygotuje projekt budowy drogi dla rowerów na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. W ramach inwestycji planuje się również wykonać tunel w nasypie kolejowym.



Budowa drogi rowerowej na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej przewidziana jest na lata 2020 - 2021. Aby jednak możliwe było przeprowadzenie robót, niezbędne jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. I to właśnie wykonawcy dla tego zadania poszukuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.

Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
  1. za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
  2. przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
  3. droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.

Który wariant prowadzenia drogi rowerowej wydaje się najlepszy?

Dopuszczalne jest stosowanie różnych wariantów na poszczególnych fragmentach nowej drogi. O ostatecznym wyborze wariantu (wariantów) do dalszych prac projektowych zdecydują urzędnicy.

Ponadto od zwycięzcy przetargu oczekuje się przyjęcia rozwiązań, które będą zapewniały bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz minimalizowały liczbę miejsc kolizyjnych z różnymi uczestnikami ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi



Zdecydowanie najtrudniejszym elementem inwestycji będzie wydrążenie w nasypie kolejowym tunelu pieszo-rowerowego o szerokości co najmniej 5,5 m po północnej stronie obecnego wiaduktu.

Roboty budowlane, zgodnie z zaleceniami kolejarzy, będą musiały być prowadzone bez wstrzymania ruchu pociągów oraz ingerencji w infrastrukturę PKP.

Na odcinku od ul. Łowickiej do torów kolejowych droga rowerowa będzie poprowadzona po północnej stronie, zaś od torów do al. Zwycięstwa po obu stronach jezdni. Na odcinku od ul. Łowickiej do torów kolejowych droga rowerowa będzie poprowadzona po północnej stronie, zaś od torów do al. Zwycięstwa po obu stronach jezdni.
Nowa droga rowerowa powinna być wykonana w technologii betonu asfaltowego drobnoziarnistego z warstwą ścieralną z mastyksu grysowego SMA, czyli - mówiąc potocznie i w bardzo dużym uproszczeniu - będzie posiadała nawierzchnię asfaltową.

Dokumentacja gotowa w grudniu przyszłego roku



O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.), okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (20 proc.) oraz kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia (20 proc.). Na jej przygotowanie będzie miał czas do 10 grudnia 2019 r.

Czytaj również artykuł z sierpnia: Powstanie brakujący odcinek drogi dla rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Orłowie

Opinie (177) 2 zablokowane

  • W Gdańsku mamy kreta co drążył tunel pod martwą wisłą (1)

    Możemy wypożyczyć ;)

    • 23 6

    • Znając

      Szczurka to znowu namalują i powiedzą.Patrzcie to jest nasza droga i nasza farba.

      • 2 6

  • Super

    Ciekawi mnie jak wyjdzie to drążenie - nie bierzcie tylko Włochów ani Chinczykow na wykonawcow

    • 11 5

  • a kiedy powstanie nowa droga dla aut ? (18)

    • 74 38

    • A po co?

      • 27 11

    • przecież jest (1)

      • 21 6

      • Sciezka tez jest

        • 2 4

    • jest obok? do tego 4 pasmowa!!! mało ci??? (3)

      • 21 7

      • (2)

        obok Wielkopolskiej biegnie 4-ro pasmówka?

        • 6 10

        • tak są 4pasy

          • 7 0

        • Obok nie.

          • 0 0

    • NIGDY.

      • 5 1

    • Buspas by się tam przydał na godziny szczytu (2)

      • 12 1

      • (1)

        zeby zwiększyć korki, gratuluje mózgu a własciwie jego braku

        • 1 5

        • poszerzanie ulic nie zmniejsza korków

          jeszcze o tym nie wiesz?

          sprawdź historię ulicy Słowackiego w Gdańsku i historię rozwoju infrastruktury drogowej np. Los Angeles.

          Korki w mieście zmniejsza poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych, rowerzystek i klientów komunikacji zbiorowej (zwłaszcza szynowej, zwłaszcza takiej jak SKM czy PKM)

          Budowa szerokich ulic pseudoszybkiego ruchu tylko zwiększa uzależnienie mentalne od samochodów, a to jest przyczyną wielu groźnych chorób cywilizacyjnych.

          • 3 4

    • Nigdy. Za to buspas mile widziany.

      • 7 1

    • A

      oby nigdy

      • 2 1

    • Rower i samochód nie jest środkiem masowego transportu (2)

      Zgodnie ze strategia rozwoju ten rodzaj powinien być promowany więc bus pas a nie droga rowerowa

      • 1 1

      • samochód i rower są środkami transportu indywidualnego (1)

        w dobrze zarządzanych miastach rower jest masowo wykorzystywany w codziennych podróżach.

        Masowe wykorzystywanie samochodu w codziennych podróżach jest przyczyną wielu niekorzystnych procesów w życiu kierowców, pasażerów i innych mieszkańców miast i wsi.

        Jest także zjawiskiem bardzo kosztownym dla podatnika.

        • 1 0

        • Pełna zgoda ale na terenie o mocno ograniczonej prz

          Przestrzeni jak w tym przypadku pierwszeństwo powinien mieć bus pas zgodnie z przyjęta strategia,

          Tyle I aż tyle

          • 1 1

    • (1)

      juz rowerowe bydło komentuje, mysli ze jest najważniejsze

      • 4 5

      • już rowerofoby zaczynają się aktywizować odwracając kota ogonem

        jazda rowerem nie musi nastrajać użytkownika antysamochodowo.

        Podobnie jazda samochodem nie musi skutkować rowerofobią, zwykle jednak przejawia się w niechęci wobec wszystkich innych użytkowników dróg, w tym innych kierowców nie wyłączając.

        • 3 1

  • Czy będzie po gdyńsku? (1)

    Farbą z puszki po asfalcie?

    • 66 13

    • Lepsze pasy ruchu dla rowerów w jezdni niż jakaś śmieszna "ścieżka" która fizycznie będzie zwykłym chodnikiem

      chodnikiem dla pieszych po którym będzie nakaz jazdy rowerem.

      • 7 4

  • I kontrpas dla elektrycznych hulajnóg poprosimy. (9)

    • 44 15

    • Co się dzieje na zjazdach z obwodnicy , z dzie (3)

      Gdynia powinna rozbudować drogi dla samochodów , a ścieżki rowerowe przy okazji takich inwestycji.Ile rowerów korzysta z tych ścieżek , poza pasem nadmorskim który je

      • 7 8

      • Ścieżkami to sobie po lesie spaceruj (2)

        Potrzeba normalnych dróg rowerowych i welostrad, jak w Niemczech, Holandii i Danii

        • 5 2

        • nie zgadzam sie z twoja opinia (1)

          • 1 2

          • przedstaw swoje stanowisko i argumenty za nim stojące

            może powstać ciekawy wątek tej dyskusji

            • 0 0

    • e tam. zwęzi się ulice dizlarzom do jednego pasa albo zamknieich u siebie w żukowie (4)

      i będzie miejsce.

      Byle jak najmniej samochodziarzy wpuścic do miasta,.

      • 5 2

      • Pełna zgoda

        • 2 1

      • auta tylko dla bogatych jak bylo za komuny

        • 0 3

      • (1)

        Obys w razie potrzeby zdazyl dojechac w zimie do szpitala rowerem!

        • 2 2

        • gdybym chciał w zimie dotrzeć do szpitala samochodem, najbardziej w tym przeszkadzałyby mi inne samochody

          rowery mogą uratować niejedno miasto przed nadmierną kongestią i smogiem.

          • 1 0

  • okres gwarancji na projekt?

    • 5 4

  • (1)

    d**ilstwo. A piesi gdzie? Znów tak jak na 10-lutego zabierze się 80% chodnika?

    • 54 17

    • ???? 10 lutego??, masz awarię

      • 4 4

  • Drogi dla aut (18)

    Gdynia powinna rozbudować drogi dla samochodów , a ścieżki rowerowe przy okazji takich inwestycji.Ile rowerów korzysta z tych ścieżek , poza pasem nadmorskim który jest atrakcyjny dla rowerzystów? Co się dzieje na zjazdach z obwodnicy , z dzielnic płd. oraz płn. Omawiany odcinek drogi jest przykładem jak miasto korkuje się . Dodatkowy tunel tam to chyba dla samochodów,nie wspomnę o przedłużeniu drogi gdyńskiej w kierunku Sopot.

    • 75 65

    • A po co (11)

      więcej dróg dla samochodów? W Gdyni jest dobra komunikacja miejska, więc trzeba dodać tylko buspasy na wszystkich wielopasmowych ulicach, żeby autobusy i trolejbusy nie stały w korkach.

      • 31 18

      • (4)

        jak jest dobra komunikacja miejska , to po co ścieżka rowerowa

        • 12 12

        • dla relaksu kapusto (2)

          dla relaksu, wygody i rozrywki
          smutny jak pis da fałdzie kanapy

          • 13 8

          • a ja lubię jeździć na rowerze po ulicy i wk..wiają mnie te d**ilne durne ścieżki prowadzące zwykle donikąd i przypominające tor przeszkód a nie drogę do jazdy.Po ch.. po ch... nadal ci d**ile budują to na chodnikach?

            • 6 5

          • To relaksuj sie w Kosakowie na lotnisku.

            • 3 2

        • Bo w autobusach rowery nie są mile widziane

          • 4 3

      • (4)

        Skoro jest dobra komunikacja to czemu liczba pasażerów spada?

        • 9 5

        • wyjeżdżają na zachód (2)

          • 3 5

          • (1)

            czyli na wiczlino ?

            • 5 2

            • Nie, do Słupska.

              • 1 0

        • ponieważ kierowcy nie są obciążani kosztami, które generują

          samochód jest w warunkach kongestii nadal bardziej wygodny niż autobus stojący w korku.

          Jedynie komunikacja szynowa (nie narażona na kongestię) oraz dobre warunki jej zasilania przez dobre drogi dla rowerów i proste drogi dojścia pieszych do przystanków SKM mogą skłonić wielu mieszkańców do zmiany zachowań komunikacyjnych - oczywiście jeśli miasto przestanie pozwalać na uspołecznianie kosztów jeżdżenia samochodem i prywatyzowanie korzyści z korzystania z samochodu (np. oferując parkowanie za darmo).

          • 1 1

      • raczej dzicy jak ty, komuniści, d**ile, idioci, lewacy itp.

        • 1 3

    • Stanowcze nie! (4)

      Budowa nowych dróg dla samochodów zachęci ludzi do wyboru samochodu do dojazdu do pracy. Jest to sprzeczne z strategią mobilności Miasta Gdynia!

      • 21 15

      • miejskie bajanie o transporcie publicznym (3)

        Prawie KAŻDY (dopuszczam wyjątki;) typu rower, skuter i przeloty PKM/SKM) wybierze prywatne auto, gdyż to: prestiż, wygoda, szybkość, zdrowie (smród, wirusy, bakterie, alergeny). Tak, tak. Spójrzcie na reklamy aut. A do tego "zachodnia" kultura podkręca jak nigdy dotąd indywidualizm. Jeszcze szalejący u nas konsumpcjonizm i już wiadomo, co Kowalski wybierze. proste

        • 0 7

        • prestiż ;)

          • 2 1

        • Dobrze, należy tylko doprowadzić do tego, żeby ów wybór wiązał się z konsekwencjami, ale tylko dla niego. Jeżeli lubi, niech nadal prestiżowo stoi w korkach. Dla pozostałych - buspasy.

          • 5 1

        • No i dlatego trzeba zniechęcać

          Kto musi, albo się upiera przy jeździe samochodem powinien płacić. Już dziś masy kierowców godzą się płaacić własnym czasem, stojąc dziesiątki minut w korkach. Może im czas w domu niemiły, wolą posiedzieć w samochodzie? Może mają za dużo pieniędzy na benzynę?
          Z punktu widzenia miasta należy jeszcze bardziej obrzydzić dojazdy prywatnymi samochodami, a uprzyjemnić jaazdę zbiorkomem czy rowerami.
          A ponieważ kierowca nie przesiądzie się na rower na ulicę, bo wie jak traktował tam cyklistów, trzeba mu zbudować ddr. Osobiście wolę rowerem ulicą, a z ddr na Wielkopolskiej akurat skręcam w Łowicką, więc osobiście mi ten kawałek po ulicy nie przeszkadza. Poza dojazdem do pracy to Gdynia rowerowa w ogóle mi zbędna, bo na rekreację śmigam na Kaszuby.

          • 3 1

    • żadne miasto stawiające wyłącznie na budowę dróg nie jest przyjazne dla kierowców

      a skala wydatków na budowę i utrzymanie dróg w miastach z dominacją samochodów przekracza wyobraźnię.

      Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie już istniejącej, daleko przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

      Nie idźmy tą drogą

      • 1 0

  • i od razu macie zdjęcia dla SM ze źle zaparkowanym pojazdem (6)

    • 35 8

    • (5)

      tam nie ma zakazu parkowania ;)

      • 1 9

      • (2)

        Ale za niszczenie zieleni jest mandacik do 500zł.

        • 10 1

        • jak można niszczyć coś, czego nie ma? :P (1)

          tam już dawno zieleń zniszczona

          • 1 9

          • Pewnie przez krasnoludki

            • 4 1

      • (1)

        Jest pas zieleni, ale SM jeśli wogóle interweniuje to średnio po 6 godzinach.

        • 6 0

        • za takie olewanie obowiązków
          powinna być kara finansowa dla straszaków miejskich
          na koszt donoszącego na nich obywatela

          z dnia na dzień była by widoczna poprawa

          • 0 1

  • za 2-3 lata przy szczurze i jego niudolnej klice??? (1)

    nie wierzę! te kilkaset metrów przerasta ich.

    • 23 8

    • kwik przegranych tysiąclecia słyszę

      jak tam po wyborach, jarozbaw już chodzi
      czy jeszcze w pozycji na czworaka po gabinecie się ciągnie

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum