• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej w Gdyni

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów

Za dwa-trzy lata zniknie rowerowa "dziura" wzdłuż ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Urzędnicy szukają wykonawcy, który przygotuje projekt budowy drogi dla rowerów na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. W ramach inwestycji planuje się również wykonać tunel w nasypie kolejowym.



Budowa drogi rowerowej na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej przewidziana jest na lata 2020 - 2021. Aby jednak możliwe było przeprowadzenie robót, niezbędne jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. I to właśnie wykonawcy dla tego zadania poszukuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.

Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
  1. za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
  2. przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
  3. droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.

Który wariant prowadzenia drogi rowerowej wydaje się najlepszy?

Dopuszczalne jest stosowanie różnych wariantów na poszczególnych fragmentach nowej drogi. O ostatecznym wyborze wariantu (wariantów) do dalszych prac projektowych zdecydują urzędnicy.

Ponadto od zwycięzcy przetargu oczekuje się przyjęcia rozwiązań, które będą zapewniały bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz minimalizowały liczbę miejsc kolizyjnych z różnymi uczestnikami ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi



Zdecydowanie najtrudniejszym elementem inwestycji będzie wydrążenie w nasypie kolejowym tunelu pieszo-rowerowego o szerokości co najmniej 5,5 m po północnej stronie obecnego wiaduktu.

Roboty budowlane, zgodnie z zaleceniami kolejarzy, będą musiały być prowadzone bez wstrzymania ruchu pociągów oraz ingerencji w infrastrukturę PKP.

Na odcinku od ul. Łowickiej do torów kolejowych droga rowerowa będzie poprowadzona po północnej stronie, zaś od torów do al. Zwycięstwa po obu stronach jezdni. Na odcinku od ul. Łowickiej do torów kolejowych droga rowerowa będzie poprowadzona po północnej stronie, zaś od torów do al. Zwycięstwa po obu stronach jezdni.
Nowa droga rowerowa powinna być wykonana w technologii betonu asfaltowego drobnoziarnistego z warstwą ścieralną z mastyksu grysowego SMA, czyli - mówiąc potocznie i w bardzo dużym uproszczeniu - będzie posiadała nawierzchnię asfaltową.

Dokumentacja gotowa w grudniu przyszłego roku



O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.), okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (20 proc.) oraz kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia (20 proc.). Na jej przygotowanie będzie miał czas do 10 grudnia 2019 r.

Czytaj również artykuł z sierpnia: Powstanie brakujący odcinek drogi dla rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Orłowie

Opinie (177) 2 zablokowane

  • a co z buspasem? (1)

    Budujemy ścieżki rower. z owe, chodniki, krawężniki, a buspas na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej aż się prosi żeby zlikwidować te korki. Do Warszawy jedziemy pendolino 3 godz. z kilkoma minutami a z centrum Gdyni na Dąbrowę godzinę ??!!??? Skończcie z tymi rowerzystami a zabierzcie się za komunikację zbiorową

    • 5 4

    • kierowcy chętniej przesiadają się z samochodów na rowery niż do autobusów

      buspas na Wielkopolskiej nie przyspieszy ruchu środków komunikacji miejskiej na tyle, by skłonić kierowców do zmiany nawyków komunikacyjnych.

      Wygodna droga dla rowerów zapewniająca dostęp do innych elementów spójnej sieci dróg dla rowerów i stacji SKM może dużo bardziej przyczynić się do zmiany nawyków wielu mieszkańców: np. zmniejszy liczbę rodziców dowożących pociechy do szkół i przedszkoli.

      • 0 0

  • dla kogo??? (1)

    Kto tam jeżdzi rowerem!!!????.Jechał ktoś wiczlińską z Dąbrowy w kierunku Wiczlina!!Zapraszam!! Cztery zakręty (ślepe) i jeszcze pod górkę,rowerzystami rzuca jak pijanym ż...m po pustym sklepie.Panowie włodarze tam potrzebna jest ścieżka ze względów bezpieczeństwa a nie w Orłowie dla estetyki!!!!!!Dosiego Roku

    • 2 2

    • jedno nie wyklucza drugiego

      jeśli w Gdyni nie będzie spójnej wizji sieci dróg dla rowerów tworzonych kosztem przewymiarowanych jezdni, chodników lub przez proste uspokojenie ruchu, mało kto zdecyduje się na jazdę rowerem.

      Do tego oczywiście przechowalnie rowerów przy osiedlach mieszkaniowych i bezpieczne (strzeżone ale darmowe) stojaki do parkowania rowerów przy stacjach SKM i miejscach pracy.

      • 0 0

  • Tylko pełowskie muzgi nie szanujące własności prywatnej (2)

    Mogły wpaść na to żeby zabierać ludziom działki pod budowę ścieżki rowerowej
    A gdzieś jest konstytucyjne prawo własności!!!!????!!!

    • 3 4

    • tylko zwolennicy "dobrej zmiany" z koszulkami o kapitanie Roju

      nadal wpadają na pomysły zabieranie ludziom działek pod budowę dróg dla najbardziej terenochłonnych środków transportu czyli samochodów prywatnych bez odpowiedniego odszkodowania, w ramach obowiązywania specustawy.

      • 1 0

    • mUzgi, powiadasz ;)

      • 3 0

  • Drogi dla aut (18)

    Gdynia powinna rozbudować drogi dla samochodów , a ścieżki rowerowe przy okazji takich inwestycji.Ile rowerów korzysta z tych ścieżek , poza pasem nadmorskim który jest atrakcyjny dla rowerzystów? Co się dzieje na zjazdach z obwodnicy , z dzielnic płd. oraz płn. Omawiany odcinek drogi jest przykładem jak miasto korkuje się . Dodatkowy tunel tam to chyba dla samochodów,nie wspomnę o przedłużeniu drogi gdyńskiej w kierunku Sopot.

    • 75 65

    • A po co (11)

      więcej dróg dla samochodów? W Gdyni jest dobra komunikacja miejska, więc trzeba dodać tylko buspasy na wszystkich wielopasmowych ulicach, żeby autobusy i trolejbusy nie stały w korkach.

      • 31 18

      • (4)

        Skoro jest dobra komunikacja to czemu liczba pasażerów spada?

        • 9 5

        • ponieważ kierowcy nie są obciążani kosztami, które generują

          samochód jest w warunkach kongestii nadal bardziej wygodny niż autobus stojący w korku.

          Jedynie komunikacja szynowa (nie narażona na kongestię) oraz dobre warunki jej zasilania przez dobre drogi dla rowerów i proste drogi dojścia pieszych do przystanków SKM mogą skłonić wielu mieszkańców do zmiany zachowań komunikacyjnych - oczywiście jeśli miasto przestanie pozwalać na uspołecznianie kosztów jeżdżenia samochodem i prywatyzowanie korzyści z korzystania z samochodu (np. oferując parkowanie za darmo).

          • 1 1

        • wyjeżdżają na zachód (2)

          • 3 5

          • (1)

            czyli na wiczlino ?

            • 5 2

            • Nie, do Słupska.

              • 1 0

      • raczej dzicy jak ty, komuniści, d**ile, idioci, lewacy itp.

        • 1 3

      • (4)

        jak jest dobra komunikacja miejska , to po co ścieżka rowerowa

        • 12 12

        • dla relaksu kapusto (2)

          dla relaksu, wygody i rozrywki
          smutny jak pis da fałdzie kanapy

          • 13 8

          • To relaksuj sie w Kosakowie na lotnisku.

            • 3 2

          • a ja lubię jeździć na rowerze po ulicy i wk..wiają mnie te d**ilne durne ścieżki prowadzące zwykle donikąd i przypominające tor przeszkód a nie drogę do jazdy.Po ch.. po ch... nadal ci d**ile budują to na chodnikach?

            • 6 5

        • Bo w autobusach rowery nie są mile widziane

          • 4 3

    • żadne miasto stawiające wyłącznie na budowę dróg nie jest przyjazne dla kierowców

      a skala wydatków na budowę i utrzymanie dróg w miastach z dominacją samochodów przekracza wyobraźnię.

      Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie już istniejącej, daleko przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

      Nie idźmy tą drogą

      • 1 0

    • Stanowcze nie! (4)

      Budowa nowych dróg dla samochodów zachęci ludzi do wyboru samochodu do dojazdu do pracy. Jest to sprzeczne z strategią mobilności Miasta Gdynia!

      • 21 15

      • miejskie bajanie o transporcie publicznym (3)

        Prawie KAŻDY (dopuszczam wyjątki;) typu rower, skuter i przeloty PKM/SKM) wybierze prywatne auto, gdyż to: prestiż, wygoda, szybkość, zdrowie (smród, wirusy, bakterie, alergeny). Tak, tak. Spójrzcie na reklamy aut. A do tego "zachodnia" kultura podkręca jak nigdy dotąd indywidualizm. Jeszcze szalejący u nas konsumpcjonizm i już wiadomo, co Kowalski wybierze. proste

        • 0 7

        • No i dlatego trzeba zniechęcać

          Kto musi, albo się upiera przy jeździe samochodem powinien płacić. Już dziś masy kierowców godzą się płaacić własnym czasem, stojąc dziesiątki minut w korkach. Może im czas w domu niemiły, wolą posiedzieć w samochodzie? Może mają za dużo pieniędzy na benzynę?
          Z punktu widzenia miasta należy jeszcze bardziej obrzydzić dojazdy prywatnymi samochodami, a uprzyjemnić jaazdę zbiorkomem czy rowerami.
          A ponieważ kierowca nie przesiądzie się na rower na ulicę, bo wie jak traktował tam cyklistów, trzeba mu zbudować ddr. Osobiście wolę rowerem ulicą, a z ddr na Wielkopolskiej akurat skręcam w Łowicką, więc osobiście mi ten kawałek po ulicy nie przeszkadza. Poza dojazdem do pracy to Gdynia rowerowa w ogóle mi zbędna, bo na rekreację śmigam na Kaszuby.

          • 3 1

        • Dobrze, należy tylko doprowadzić do tego, żeby ów wybór wiązał się z konsekwencjami, ale tylko dla niego. Jeżeli lubi, niech nadal prestiżowo stoi w korkach. Dla pozostałych - buspasy.

          • 5 1

        • prestiż ;)

          • 2 1

  • I kontrpas dla elektrycznych hulajnóg poprosimy. (9)

    • 44 15

    • e tam. zwęzi się ulice dizlarzom do jednego pasa albo zamknieich u siebie w żukowie (4)

      i będzie miejsce.

      Byle jak najmniej samochodziarzy wpuścic do miasta,.

      • 5 2

      • (1)

        Obys w razie potrzeby zdazyl dojechac w zimie do szpitala rowerem!

        • 2 2

        • gdybym chciał w zimie dotrzeć do szpitala samochodem, najbardziej w tym przeszkadzałyby mi inne samochody

          rowery mogą uratować niejedno miasto przed nadmierną kongestią i smogiem.

          • 1 0

      • auta tylko dla bogatych jak bylo za komuny

        • 0 3

      • Pełna zgoda

        • 2 1

    • Co się dzieje na zjazdach z obwodnicy , z dzie (3)

      Gdynia powinna rozbudować drogi dla samochodów , a ścieżki rowerowe przy okazji takich inwestycji.Ile rowerów korzysta z tych ścieżek , poza pasem nadmorskim który je

      • 7 8

      • Ścieżkami to sobie po lesie spaceruj (2)

        Potrzeba normalnych dróg rowerowych i welostrad, jak w Niemczech, Holandii i Danii

        • 5 2

        • nie zgadzam sie z twoja opinia (1)

          • 1 2

          • przedstaw swoje stanowisko i argumenty za nim stojące

            może powstać ciekawy wątek tej dyskusji

            • 0 0

  • Ta ścieżka powinna biec po drugiej stronie!

    Tam jest mniej domków i drzew.

    • 0 2

  • Gdynia XXI w.

    Zadanie tysiąclecia.Gdynia bierze się za ten projekt jak żaba do pieszczot z jeżem.Tyle lat i jescze 2-3 lata do efektu.Wstyd.

    • 1 1

  • hej

    Panie Szczurek trzeba wybudowac najpierw przejazd z obwodnicy przez tory na Hutnicza to korki sie zmniejsza a nie wydawac kase na jakies glupoty

    • 1 1

  • stop zawłaszczania przestrzeni przez ped**arzy (1)

    Kiedy drogi dla hulajnóg elektrycznych?

    • 2 4

    • wg pord hulajnoga jest rowerem

      Z elekryczną jest jeden problem, bo wspomaganie musi być uruchamiane "naciskiem na pedały". Sądzę jednak, że hulajnogi elektryczne będą dopuszczone na ddr. Prędkości do 25, więc nic nie stoi na przeszkodzie by trochę zmodyfikować prawną definicję roweru.
      A wiecie, że rower elektryczny plus silny rowerzysta spełnia definicję pojazdu samochodowego i w świetle prawa mógłby jeździć po drogach ekspresowych? Taki mały błąd( jeden z wielu) w PORD :)

      • 1 0

  • A może parkingi w centrum pobudować a nie postawić znak P obok automat na bilecie za parkowanie a ty wyjeżdżasz na krawężniki

    dziadostwo!

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum