• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej w Gdyni

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów
  • Planowany przebieg nowej drogi dla rowerów

Za dwa-trzy lata zniknie rowerowa "dziura" wzdłuż ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Urzędnicy szukają wykonawcy, który przygotuje projekt budowy drogi dla rowerów na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. W ramach inwestycji planuje się również wykonać tunel w nasypie kolejowym.



Budowa drogi rowerowej na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej przewidziana jest na lata 2020 - 2021. Aby jednak możliwe było przeprowadzenie robót, niezbędne jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. I to właśnie wykonawcy dla tego zadania poszukuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.

Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
  1. za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
  2. przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
  3. droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.

Który wariant prowadzenia drogi rowerowej wydaje się najlepszy?

Dopuszczalne jest stosowanie różnych wariantów na poszczególnych fragmentach nowej drogi. O ostatecznym wyborze wariantu (wariantów) do dalszych prac projektowych zdecydują urzędnicy.

Ponadto od zwycięzcy przetargu oczekuje się przyjęcia rozwiązań, które będą zapewniały bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz minimalizowały liczbę miejsc kolizyjnych z różnymi uczestnikami ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi



Zdecydowanie najtrudniejszym elementem inwestycji będzie wydrążenie w nasypie kolejowym tunelu pieszo-rowerowego o szerokości co najmniej 5,5 m po północnej stronie obecnego wiaduktu.

Roboty budowlane, zgodnie z zaleceniami kolejarzy, będą musiały być prowadzone bez wstrzymania ruchu pociągów oraz ingerencji w infrastrukturę PKP.

Na odcinku od ul. Łowickiej do torów kolejowych droga rowerowa będzie poprowadzona po północnej stronie, zaś od torów do al. Zwycięstwa po obu stronach jezdni. Na odcinku od ul. Łowickiej do torów kolejowych droga rowerowa będzie poprowadzona po północnej stronie, zaś od torów do al. Zwycięstwa po obu stronach jezdni.
Nowa droga rowerowa powinna być wykonana w technologii betonu asfaltowego drobnoziarnistego z warstwą ścieralną z mastyksu grysowego SMA, czyli - mówiąc potocznie i w bardzo dużym uproszczeniu - będzie posiadała nawierzchnię asfaltową.

Dokumentacja gotowa w grudniu przyszłego roku



O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.), okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (20 proc.) oraz kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia (20 proc.). Na jej przygotowanie będzie miał czas do 10 grudnia 2019 r.

Czytaj również artykuł z sierpnia: Powstanie brakujący odcinek drogi dla rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Orłowie

Opinie (177) 2 zablokowane

  • przygotuje projekt budowy drogi

    rowerowej ?! Dwie beczki farby za 5 000 000 mogę sprzedać

    • 5 4

  • Nie ma nic za darmo! (2)

    Najpierw niech się ci rowerzyści przepisów ruchu drogowego nauczą!

    • 8 14

    • (1)

      W pierwszej kolejności może kierowcy?

      • 7 2

      • znalem jednego kierowce co znal przepisy...baa nawet sie do nich stosowal

        teraz rowerem jezdzi

        • 6 1

  • (3)

    haha znowu bzdura na chodniku?Przecież na widocznych zdjęciach widać jak na dłoni że liczba miejsc kolizyjnych jest bardzo duża jak na odcinek długości 600-700m obojętnie czy to będzie za drzewami przed drzewami czy w miejsce drzew, wyjścia z klatek wyjścia ze sklepów wjazdy i wyjazdy z bram przystanek. Żadnych tego typu bzdur tylko poszerzyć pasy na Wielkopolskiej i na prawym skrajnym wyznaczyć pas rowerowy o szerokości 1 m

    • 8 2

    • dokładnie same wyjazdy skrzyżowania przejścia...... (1)

      Zrobiliby Pasy ruchu dla rowerów w jezdni jak w cywilizowanym świecie.
      Byłoby tanio szybko wygodnie dla wszystkich i bezpiecznie.
      To nie, jakieś śmieszki projektują

      • 5 2

      • wzdłuż dróg o dużym natężeniu ruchu oraz/lub wysokich prędkościach jazdy

        warto budować wydzielone drogi dla rowerów odseparowane od jezdni, nieobowiązkowe dla kolarzy.

        Infrastruktura rowerowa powinna stwarzać możliwość bezpiecznej jazdy dziewczynkom w wieku 11 lat i paniom wiozącym zakupy do domu.

        Nie każda osoba korzystająca z roweru ma doświadczenie z jazdy szosowej wraz z kierowcami.

        • 3 1

    • Ale kogo to interesuje...

      Ma być, będzie, sukces, co z tego że bezpiecznie odcinek pokonasz wkur... ąc się w tempie pieszego, funkcjonalność nie ma znaczenia, ktoś zarobi, na mapce będzie nowa kreska, statystyka poprawi się

      • 0 1

  • Zabrać działki prywatne,wyciąć drzewa i zwęzić Wielkopolską do 1 pasa.

    Sarkazm

    • 3 4

  • znowu chodnikowe byle co?

    • 5 2

  • Oczy sobie można wydłubać jak się patrzy na te zdjęcia

    Czy w Gdyni każdy tak parkuje?

    • 8 3

  • (1)

    Jak zwykle rowerzyści najważniejsi.

    • 3 9

    • No jak zwykle

      Powstał już wyłącznie dla nich tunel pod Wisłą za ponad miliard i dużo nowych ulic. Także obwodnica Metropolitalna będzie rowerową trzypasmowką z bezkolizyjnymi zjazdami. Codziennie rowerzyści powodują korki i parkują rowery zastawiając chodniki i niszczą zielen

      • 9 0

  • (2)

    Nie wiem po co robicie drogi rowerowe jak90% rowerzystów nie jeździ po nich tylko po ulicy albo chodnikach

    • 6 10

    • My, rowerzyści też nie wiemy

      Tzn nie wiemy po co są robione.
      Natomiast chętnie ci wyjaśnię dlaczego po nich nie jeździmy:
      a) na przejazdach rowerowych kierowcy wymuszają pierwszeństwo przejazdu
      b) poprzeczne wystające krawężniki
      c) obniżenia na każdym wyjeździe z posesji (Sopot, Łokietka)
      d) fantazyjne zakręty i mijanki z przejściami dla pieszych (Gdynia, Górskiego)
      e) zmiana strony z oczekiwaniem 5 min na zielone światło (Gdynia, Morska, Łużycka)
      Wystarczy czy wymieniać dalej?

      • 7 1

    • bo to zwykle chodniki, a nie żadne drogi dla rowerów

      czy jak na zwykłym chodniku urzędnik postawi znak d-9 (autostrada) to będzie autostrada?

      • 3 1

  • Zarcik (2)

    Gdybym przeczytał wzdłuż wielkopolskiej powstanie nowa droga Wielkopolska dwujezdniowa to by mnie zaskoczyli ale droga rowerowa ? Tematów nie ma czy jak? Tak wiem wiem nie ma gdzie wybudować drugiej ulicy wiec odpowiadam niech estakadę wybudują nad obecna

    • 3 8

    • Drogi piętrowe, parkingi piętrowe...

      Gdyby tylko był jakiś sposób, żeby ludzie zajmowali mniej miejsca na drodze...

      • 1 0

    • Ja się w ogóle piłką kopaną nie interesuję

      i do działu sport wcale nie zaglądam, tym bardziej nie komentuję bo mnie to nie ibchodzi. Rozumiem, że są rzesze mieszkańców Trójmiasta, którzy się tym pasjonują i rozumiem, że miasto stawia ten, czy ów obiekt, kiedyś nawet objechałem rowerem stadion.
      Ale, żeby się produkować na forum kibicowskim jakoś nie przyszło mi do głowy. Dla mnie strata czasu - czytać jakiś artykuł o budowie parkingu pod stadionem, czy wymianie wyrwanych krzesełek.

      • 1 0

  • A niebieski opel

    rozjeżdża trawnik...

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum