Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej w Gdyni
Za dwa-trzy lata zniknie rowerowa "dziura" wzdłuż ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Urzędnicy szukają wykonawcy, który przygotuje projekt budowy drogi dla rowerów na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. W ramach inwestycji planuje się również wykonać tunel w nasypie kolejowym.
Budowa drogi rowerowej na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej przewidziana jest na lata 2020 - 2021. Aby jednak możliwe było przeprowadzenie robót, niezbędne jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. I to właśnie wykonawcy dla tego zadania poszukuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.
Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
- za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
- przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
- droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.
Ponadto od zwycięzcy przetargu oczekuje się przyjęcia rozwiązań, które będą zapewniały bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz minimalizowały liczbę miejsc kolizyjnych z różnymi uczestnikami ruchu.
Tunel pod torami kolejowymi
Zdecydowanie najtrudniejszym elementem inwestycji będzie wydrążenie w nasypie kolejowym tunelu pieszo-rowerowego o szerokości co najmniej 5,5 m po północnej stronie obecnego wiaduktu.
Roboty budowlane, zgodnie z zaleceniami kolejarzy, będą musiały być prowadzone bez wstrzymania ruchu pociągów oraz ingerencji w infrastrukturę PKP.
Nowa droga rowerowa powinna być wykonana w technologii betonu asfaltowego drobnoziarnistego z warstwą ścieralną z mastyksu grysowego SMA, czyli - mówiąc potocznie i w bardzo dużym uproszczeniu - będzie posiadała nawierzchnię asfaltową.
Dokumentacja gotowa w grudniu przyszłego roku
O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.), okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (20 proc.) oraz kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia (20 proc.). Na jej przygotowanie będzie miał czas do 10 grudnia 2019 r.
Czytaj również artykuł z sierpnia: Powstanie brakujący odcinek drogi dla rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Orłowie
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2018-12-22 14:30
a kiedy chodniki bez dziur?
- 3 1
-
2018-12-22 12:15
Szczurek jest jednak ......
Ludzie nie moga z pracy wrocic codziennie,a ten pan zajmuje sie jakimis durnymi sciezkami rowerowymi,zeby blysnac przez chwile w mediach,jaka to gdynia jest eko.Zrob lepiej buspas ze zwyciestwa az do obwodnicy,zamiast zajmowac sie pitolami.
- 0 2
-
2018-12-20 15:32
Taka mała podpowiedź dla projektantów (6)
Rower z góry jedzie szybciej niż pod górę. Dlatego jeśli już robicie dwukierunkową drogę dla rowerów to powinna ona biec po prawej stronie jeśli poruszamy się z góry. dlaczego? Dlatego że niektórzy nieogarnięci kierowcy mają zwyczaj patrzeć się jedynie W LEWO podczas wyjeżdżania z dróg podporządkowanych. Obecnie ponieważ w górnym odcinku Wielkopolskiej DDR idzie po niewłaściwej stronie dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach rowerowych przy ul Racławickiej, Grażyny, Gedymina i Olgierda. Kontynuacja spowoduje że do tej listy dołączą Wrocławska, Plac Górnośląski, Inżynierska i Lotników.
Polecam na StreetView pojeździć wirtualnie po Kopenhadze. Na prawie każdej ulicy kolejność poczynając od środka jest następująca (symetryczna względem osi):
jezdnia dla samochodów
miejsca parkingowe dla samochodów (tylko jeśli jest dość miejsca)
droga rowerowa (lub pas rowerowy)
chodnik dla pieszych.
I nikt nikomu nie wchodzi (nie wjeżdża) w drogę.
Czy to was naprawdę przerasta, drodzy projektanci?- 18 5
-
2018-12-21 14:59
Przepisy są chore (1)
Rowerzysta powinien mieć obowiązek zwolnić przejeżdżając przez skrzyżowanie z drogą dla samochodów
- 0 2
-
2018-12-22 11:39
Przepisy są chore
Kierowca powinien mieć obowiązek zwolnić przejeżdżając przez skrzyżowanie z drogą dla pieszych i rowerzystów, nie mówiąc o zachowaniu umiarkowanej prędkości w czasie zbliżania się do skrzyżowania "równorzędnego".
- 1 0
-
2018-12-22 11:37
wystarczy poprowadzić chodnik i drogę dla rowerów przez jezdnię ulicy podporządkowanej
tak, by zachować ciągłość niwelety chodnika i DDR (wystarczy pojechać do Gdańska i zobaczyć jak przebudowano skrzyżowanie DDR na wylocie ulicy Bema wzdłuż Kartuskiej).
Kierowcy bardzo szybko ogarną wyobraźnią zasady pierwszeństwa w takich miejscach.- 0 0
-
2018-12-20 16:09
dlatego ja w dół jadę zwykle jezdnią jak już tam jestem, po tej pseudo ścieżce strach jechać szybciej niż 30 km/h
- 6 0
-
2018-12-20 16:05
Pytanie dlaczego kierowcy są nieogarnięci
- 2 0
-
2018-12-20 15:38
urzędnicy odpowiedzialni za budowę DDR nigdy na rowerach nie jeździli. Widać to w przypadku każdego nowego odcinka takiej drogi.
- 3 2
-
2018-12-20 15:26
(2)
A może by tak wreszcie zabrać się za te dziurawe ulice?
- 14 5
-
2018-12-22 11:34
jedno drugiemu nie wadzi
rowery nie niszczą nawierzchni ulic, dróg dla rowerów ani chodników
- 1 0
-
2018-12-20 19:45
szkoda kasy na to
- 3 0
-
2018-12-20 15:07
ped**arze i tyle w temacie (4)
Zamiast budowac cos tym roszczeniowcom to proponuje zalatac dziury w calej gdyni i wylac nowy asfalt! Wtedy bedzie dobrze, a ped**arze niech se po lesie jezdza! Ulice dla samochodow! A miasto dla ludzi nie dla budynkow!
- 21 18
-
2018-12-21 10:17
GA (1)
No właśnie - w 100% się zgadzam - miasto dla ludzi... a nie blachosmrdów
- 4 0
-
2018-12-22 11:33
Miasto przede wszystkim dla ludzi, a nie dla samochodów parkujących byle gdzie
i kierowców chcących parkować za darmo w dowolnym miejscu.
Ze stosowaniem słów typu "blachosmrody" bym uważał, to niepotrzebnie antagonizuje zwykłych kierowców i mobilizuje rowerofobów.- 1 0
-
2018-12-20 20:51
blachosmrody na autostrady
- 7 1
-
2018-12-20 19:14
pamietaj ze 1km ddr to jakies 700tys zł.
to starczy moze na 50m jezdni.... a ty o calej gdyni piszesz hahaha- 6 0
-
2018-12-20 13:31
(1)
Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.
no i jeszcze 4 - czyli rezygnacja ze sciezki- 11 12
-
2018-12-22 11:27
ten czwarty wariant już jest zrealizowany od kilkunastu lat
jestem pod wrażeniem szerokości Twojej wyobraźni
- 0 0
-
2018-12-20 15:55
(3)
haha znowu bzdura na chodniku?Przecież na widocznych zdjęciach widać jak na dłoni że liczba miejsc kolizyjnych jest bardzo duża jak na odcinek długości 600-700m obojętnie czy to będzie za drzewami przed drzewami czy w miejsce drzew, wyjścia z klatek wyjścia ze sklepów wjazdy i wyjazdy z bram przystanek. Żadnych tego typu bzdur tylko poszerzyć pasy na Wielkopolskiej i na prawym skrajnym wyznaczyć pas rowerowy o szerokości 1 m
- 8 2
-
2018-12-20 16:03
dokładnie same wyjazdy skrzyżowania przejścia...... (1)
Zrobiliby Pasy ruchu dla rowerów w jezdni jak w cywilizowanym świecie.
Byłoby tanio szybko wygodnie dla wszystkich i bezpiecznie.
To nie, jakieś śmieszki projektują- 5 2
-
2018-12-22 11:25
wzdłuż dróg o dużym natężeniu ruchu oraz/lub wysokich prędkościach jazdy
warto budować wydzielone drogi dla rowerów odseparowane od jezdni, nieobowiązkowe dla kolarzy.
Infrastruktura rowerowa powinna stwarzać możliwość bezpiecznej jazdy dziewczynkom w wieku 11 lat i paniom wiozącym zakupy do domu.
Nie każda osoba korzystająca z roweru ma doświadczenie z jazdy szosowej wraz z kierowcami.- 3 1
-
2018-12-20 22:39
Ale kogo to interesuje...
Ma być, będzie, sukces, co z tego że bezpiecznie odcinek pokonasz wkur... ąc się w tempie pieszego, funkcjonalność nie ma znaczenia, ktoś zarobi, na mapce będzie nowa kreska, statystyka poprawi się
- 0 1
-
2018-12-20 21:45
Może ekipa w magistracie powinna sobie w końcu zdać sprawę że nie samym rowerem żyje Gdynia (1)
i mimo wszystko warto też pomyśleć o właścicielach aut, bo w tej chwili zacietrzewienie sięga już zenitu
- 6 6
-
2018-12-22 11:22
zacietrzewienie antyrowerowych trolli trwa już kilka lat
kierowcy powinni sobie w końcu zdać sprawę, że poprawa warunków komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz jakości serwisu SKM jest działaniem poprawiającym warunki korzystania z samochodów tym, którzy ich rzeczywiście potrzebują i nie mają sensownej alternatywy?
- 1 0
-
2018-12-20 18:46
Hutnicza (2)
A kiedy droga rowerowa na Hutniczej pomiędzy Gdynią a Rumią? A kiedy droga rowerowa z Pogórza i Oksywia do centrum ?
- 6 1
-
2018-12-22 11:20
kiedy zwodzona kładka pieszo - rowerowa z Oksywia do Placu Gombrowicza?
jej plan powinien powstać już kilka lat temu.
- 0 0
-
2018-12-22 01:22
Obecnie na Pogórzu.
Chcę dojechać do Centrum. Na Pogórzu Górnym nie ma ani jednej ścieżki rowerowej (może parę metrów przy Spzerku dalej to Kosakowo). Dla bezpieczeństwa (ruchliwa Dąbka) jadę Sikorskiego i Żeliwna (po schodach i na dużym wzniesieniu przeprowadzam rower). Zjeżdżam i włączam się w ścieżkę na Unruga (swoją drogą w miarę ok się ona ciągnie Gdynia Główna-Chylonia Dw. PKP z małymi przerwami). Dalej Estakada rowerowom olinciagiem pieszo-rowerowerowym na Wiśniewskiego. W drugą stronę jest 10 minut dłużej, bo wzniesienie na Żeliwnej za duże, więc idziesz piechotą i prowadzisz rower. Potrzebna Dąbka i Kwiatkowskiego po 2 pasy w każdą stronę, światła i ścieżka kolejowa. I kolej na północ oczywiście
- 2 0
-
2018-12-20 23:16
z zajęciem działek prywatnych???? (1)
oni na szczęście przegrali wybory w naszym mieście, a brzmi to w ten bolszewicki deseń;
- 0 3
-
2018-12-22 11:18
za odszkodowaniem, Kubusiu, za odszkodowaniem.
Budowa dróg dla pojazdów mechanicznych wiąże się z dużo szerzej zakrojonym programem wywłaszczania własności działek w mieście i okolicach.
Są tacy, którzy przekształcają prywatne tereny w parkingi, przyczyniając się do wzrostu zakorkowania miasta.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.