Powstanie brakujący odcinek drogi rowerowej w centrum Gdańska

W centrum Gdańska powstanie wreszcie brakujący ok. stumetrowy odcinek drogi rowerowejMapka, który połączy istniejącą infrastrukturę rowerową na wysokości Forum Gdańsk z Huciskiem. Wyremontowany zostanie też południowy i zachodni przejazd na Hucisku. Na realizację prac przewidziano sześć miesięcy.



W jakiej formie powinna powstawać infrastruktura rowerowa w centrum Gdańska?

w formie wydzielonych dróg rowerowych 74%
w formie ciągów pieszo-rowerowych i chodników z dopuszczonym ruchem rowerów 8%
w formie pasów rowerowych w jezdni 9%
niepotrzebna jest nowa infrastruktura rowerowa 9%
zakończona Łącznie głosów: 654
Inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy w drodze przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Jeżeli uda się go wyłonić, w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą powstanie nowy fragment infrastruktury rowerowej w centrum Gdańska na odcinku Forum Gdańsk - Hucisko.

Co ważne, w przeciwieństwie do ostatnich realizacji rowerowych w Gdańsku, będzie to wydzielona droga rowerowa, a nie ciąg pieszo-rowerowy czy chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów.

Parametry nowej drogi będą zbliżone do odcinka, który istnieje już przy Forum Gdańsk - nawierzchnia o szerokości 2-2,5 m zostanie wykonana z mastyksu grysowego (mieszanki mineralno-asfaltowej), zaś od chodników będzie oddzielona kostką.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Istniejąca, budowana i planowana infrastruktura rowerowa w centrum Gdańska.
Istniejąca, budowana i planowana infrastruktura rowerowa w centrum Gdańska. graf. Trojmiasto.pl

Likwidacja schodów i naprawa przejazdów rowerowych



W ramach robót zlikwidowane zostaną także niewielkie schody na wysokości pomnika Ofiar Stanu WojennegoMapka. Zastąpi je "wypłaszczona" nawierzchnia dla rowerzystów i pieszych.

Zakres prac obejmuje ponadto naprawę przejazdów rowerowych na Hucisku - po stronie zachodniejMapka (tj. po stronie ul. 3 Maja) oraz południowejMapka (po stronie Bramy Wyżynnej).

Przypomnijmy, że w ramach budowy nowego chodnika pieszo-rowerowego przy gmachu prokuratury przewidziano utworzenie brakujących przejazdów rowerowych po stronie wschodniejMapka (Targu Drzewnego) oraz północnejMapka (przy gmachu Rady Miasta Gdańska).

Dodatkowy przejazd powstanie też wraz z budową przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej - pod koniec maja wybrano wykonawcę robót.

Wraz z budową przejścia przy Bramie Wyżynnej wykonany zostanie też przejazd dla rowerzystów.
Wraz z budową przejścia przy Bramie Wyżynnej wykonany zostanie też przejazd dla rowerzystów. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Nowa nawierzchnia chodnika, dwa kryteria wyboru wykonawcy



Oprócz budowy ok. stumetrowego odcinka drogi rowerowej przewidziano wymianę nawierzchni przyległego chodnika. Będzie on wykonany z betonowych płyt, a szerokość przestrzeni dla pieszych wyniesie ok. 3 m.

O wyborze wykonawcy robót zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).

Prace budowlane są realizowane w ramach projektu z dofinansowaniem unijnym - Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (104) 8 zablokowanych

  • Uwielbiam Was.

    Drogi rowerowe otwierane zimą a lodowiska latem :-)

    • 22 20

  • buduje się wtedy gdy są pieniądze, a nie wtedy gdy tobie się podoba

    • 11 8

  • faktycznie... bo to przecież tymczasowa konstrukcja a po 3 miesiącach zwiną asfalt, prawda?

    • 6 3

  • ludzie bądźmy poważni

    esy floresy w postaci śmiesznego różowego wąskiego paseczka poprowadzonego slalomem z przeszkodami na niewiele szerszym chodniku nie nazywajmy drogą rowerową.

    To nie ma nic wspólnego z drogami dla rowerów. Drogi dla rowerów są z definicji odseparowane od innych dróg także od chodnika i są zawsze prowadzone prosto bez szykan, nawet w obrębie skrzyżowań. Przeszkody typu barierka w poprzek i objazd chodnikiem również są nieakceptowalne, a u nas to standard wręcz.

    • 44 11

  • i jaki ty widzisz w tym problem?

    przecież buduje się je na lata a nie na sezon. to co za różnica kiedy się je otworzy?
    takie prace przeważnie się robi latem, a nie zimą.

    • 6 2

  • Zbuduj je teraz

    Ścieżek rowerowych jest teraz mniej, ponieważ miasto stworzyło fałszywą strefę 30 km/h. Jazda rowerem po Starym Mieście jest niebezpieczna. Nie stworzyli nawet miejsca dla rowerów na nowym moście dla pieszych, mimo że jest to obecnie główna trasa. Potrzebujemy wydzielonych tras rowerowych przez całe Stare Miasto.

    • 37 31

  • budowę i zarządzanie sie planuje a nie działa sie Ad-hoc.

    budowę i zarządzanie sie planuje a nie działa sie Ad-hoc. Właśnie takie działania o jakich piszesz powodują, że mamy chaos w Gdańsku. Ale jak szefowa i jej koleżanki jeżdżą tylko po Polsce i robią foty na fejsa i insta to takie działania są normalne.

    • 6 7

  • lepszy pożytek byłby z pasa i kontrapasa na 3maja oraz trakcie konnym

    tu pewnie znów szykana na szykanie bedzie poganiać szykaną

    • 10 9

  • Pasy rowerowe na jezdni to bardzo niebezpieczne rozwiązanie

    Kierowcy nagminnie piszą smsy podczas jazdy, chwila nieuwagi takiego gnoma i śmierć rowerzysty natychmiastowa.
    W Polsce kultura jazdy nie pozwala na tego typu rozwiązania.

    Ścieżka wzdłuż JPII ma ksywkę " ścieżka śmierci". Emocje jazdy przy przejeżdżającej obok ciężarówce pędzącej 90km/h są jak horror. Drugi raz po takich wrażeniach nikt tam nie pojedzie. Pieniądze wywalone w błoto, trzeba było wyremontować istniejące tam obok chodnika, bezpieczne ścieżki.

    • 96 46

  • Proszę rowerzystów o nie unoszenie się czytając mój komentarz. Wypowiadam się jako osoba korzystająca z komunikacji miejskiej czyli de facto piesza. Nie podoba mi się ten pomysł podobnie jak droga rowerowa koło Dworca Krewetki. Pedzicie i nie patrzycie na pieszych. Ludzie się nie mieszczą na przystankach, więc się nie dziwcie, że wlaza wam na ścieżkę. W tym miejscu wypada zwolnić lub nawet zejść z roweru jeśli ludzi jest tabun na przystanku (czytaj w godzinach szczytu) powiecie, że mamy sobie iść kawał dalej. Tylko, że jak wtedy podjeżdża autobus to się na niego nie zdąży, bo odjedzie albo akurat pedzicie po ścieżce i nie ustepujecie i nie można szybko podejść do autobusu. Z kolei kolo dworca krewetki dużo ludzi wysiada wprost pod wasze koła. Niestety ale powinno być wtedy tak, że się zachowujecie jak samochody na przystanku tramwajowym. Czyli zatrzymujecie się i przepuszczacie pieszych. Tak byłoby idealnie. Proszę zrozumcie to. Komunikacja i przesiadki czasami są na styk i naprawdę czekanie minutę na przejazdy kolumn rowerzystów czasami oznacza spóźnienie się do pracy pół godziny. Ja wam życzę komfortowych warunków jazdy ale sobie tez, życzę bezpieczeństwa i komfortu.

    • 42 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

CYKLO Pelplin - wyścig szosowy
CYKLO Pelplin - wyścig szosowy
zawody / wyścigi
sie 1
niedziela, g. 10:00
Pelplin
Poznaj swój kraj-Activo-rowerowa-Kaszuby
Poznaj swój kraj-Activo-rowerowa-Kaszuby
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka
sie 7
sobota, g. 07.45
Rumia, ATS Express
Sprint Triathlon Gdynia
Sprint Triathlon Gdynia
zawody / wyścigi
sie 7
sobota, g. 8:00
Gdynia, Plaża Gdynia Śródmieście

Znajdź trasę rowerową

Forum