Pomorze na rowerze. Rusza projekt społeczno-edukacyjny dla rowerzystów
Ruszył innowacyjny projekt rowerowy pod nazwą "Pomorze na rowerze". Jego celem jest poprawa bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym oraz zaproszenie do dialogu wszystkich użytkowników dróg. Organizatorami inicjatywy są Fundacja Na Rowerze i Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku.
- Jestem ogromnie wdzięczny za przychylność dyrektora PORD-u, pana Romana Nowaka i chęć rozmowy oraz zaangażowanie w realizację projektu, na którym skorzystać możemy wszyscy - rowerzyści, kierowcy samochodów i piesi we wspólnej przestrzeni na drogach - mówi Sebastian Gruszka. - Niech nasze działania będą sygnałem do tego, że jeśli chcemy, możemy ze sobą współpracować.
Bezpiecznie rowerem. Przejedzie 2 tys. km w 10 dni, by wesprzeć cel charytatywny
Lekcje, warsztaty i webinary
"Pomorze na rowerze" to także szereg działań edukacyjnych. W ramach projektu można spodziewać się cyklicznych publikacji treści w social mediach organizatorów: webinarów, publikacji mini e-booka z "wyciągiem" najważniejszych przepisów ruchu drogowego dotyczących rowerzystów, konkursu promującego widoczność na drodze wśród uczniów i wiele innych. Projekt potrwa do października bieżącego roku.
Patroni projektu
Patronat honorowy nad projektem sprawują Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Prezydent Miasta Gdynia Wojciech Szczurek oraz Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku - Wydział Ruchu Drogowego.
Aby pozostawać na bieżąco z działaniami w ramach projektu, warto zaglądać na stronę internetową fundacji.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-20 07:12
Bardzo potrzebne! (5)
I dobrze, na codzien widać ogromne braki widziedzy wśród rowerzystów czy kierowców w obszarze przepisów i zasad bezpieczeństwa. Oby coś z tego ludziom zostało w głowach!
- 31 6
-
2021-03-23 12:08
i pieszych (2)
"nie łaź po ścieżce rowerowej", czy to takie trudne?
- 1 0
-
2021-03-24 21:55
A przede wszystkim rowerzystów! (1)
Zjeżdżaj z mojego chodnika... Czy to takie trudne? Przepisy ruchu drogowego mówią wyraźnie kiedy rowerzysta może korzystać z chodnika. Niestety, jest to przepis zawierający 3 - koniecznie łącznie występujące - przesłanki. Dla większości rowerzystów - zbyt skomplikowane! W głowie zostaje im tylko... "jeżeli chodnik ma co najmniej 2 m szerokości..." A z tą miarką w oczach też nie bardzo... Często spychają pieszego nawet na chodniku o 1 m szerokości. Taka natura !!!
- 0 2
-
2021-03-27 09:44
Przede wszystkim tych, którzy powodują najcięższe wypadki
dlaczego mają prawo do parkowania za darmo na chodnikach? Każde miejsce na chodniku traktowane jako miejsce do parkowania powinno być płatne. Na szerokich chodnikach można sobie doskonale wyobrazić pokojowe współistnienie osób poruszających się rowerem, pieszo lub hulajnogą. Proszę nie obarczać ogółu cyklistów za niepopełnione winy tylko szukać rozwiązań: jak zmniejszyć uzależnienie mieszkańców Gdańska od samochodów.
- 0 0
-
2021-03-20 10:00
Symetrysci laduja w najgoretszych poziomach piekiel
- 4 1
-
2021-03-20 09:22
wiedza może jest wystarczająca, problemem jest lekceważenie przepisów
najbardziej lekceważone przepisy to zasady parkowania (tutaj rowerzyści nie są winni, ponieważ rower nie jest pojazdem terenochłonnym) oraz limity prędkości.
- 7 4
-
2021-03-20 07:09
(22)
"Ruszył innowacyjny projekt rowerowy pod nazwą "Pomorze na rowerze". Jego celem jest poprawa bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym oraz zaproszenie do dialogu wszystkich użytkowników dróg. Organizatorami inicjatywy są Fundacja Na Rowerze i Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku"
W komunie czy jeszcze w latach 90/00 nie było"Ruszył innowacyjny projekt rowerowy pod nazwą "Pomorze na rowerze". Jego celem jest poprawa bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym oraz zaproszenie do dialogu wszystkich użytkowników dróg. Organizatorami inicjatywy są Fundacja Na Rowerze i Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku"
W komunie czy jeszcze w latach 90/00 nie było projektów, innowacji, dialogów, inicjatyw, fundacji, inicjatyw społeczno edukacyjnych, dedykowanych dróg i tej całej otoczki wyciagającej kasę ale dzieci miały rowery i jeździły, po prostu.- 18 12
-
2021-03-20 11:34
(1)
"dzieci miały rowery i jeździły, po prostu" - bardzo często miały też kartę rowerową co wiązało się z posiadaniem podstawowej wiedzy na temat ruchu drogowego. A teraz, czy to dzieci czy dorośli takiej wiedzy brak.
No i jak już ktoś napisał - ilość samochodów na drogach zdecydowanie mniejsza, a duża część z tych co wtedy jeździła nie rozwijała takich prędkości czy przyspieszeń jak współczesne auta.
A dzieciaki to i tak głównie po własnych osiedlowych uliczkach się poruszały.- 0 5
-
2021-03-20 20:33
86% osób jeżdżących rowerami to posiadacze prawa jazdy
pisanie farmazonów o nieznajomości przepisów przez rowerzystów lub potrzebie wprowadzenia karty rowerowej dla dorosłych rowerzystów to zawracanie głowy
- 4 1
-
2021-03-20 07:59
Trochę się zmieniło (19)
Od czasów komuny. Na przykład ilość samochodów na drogach, rodzaj infrastruktury oraz liczba mieszkańców miasta. Zatem jeśli nie widzi Pan/Pani potrzeby żeby w obecnym świecie zapewnić sobie oraz dzieciom bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem, to znaczy, że chyba coś jest nie tak.
Projekt świetny, oby tylko wszyscy Ci którzy poruszają się zarówno rowerem jak i samochodem potrafili zastosować zdobytą wiedzę będąc po obu stronach drogi!
Powodzenia!- 16 5
-
2021-03-20 15:56
Blondi projekt swietny dla takiej blondynki jak ty bo ty w nim uczestniczysz
- 1 0
-
2021-03-20 08:14
Zgadza się. Zmieniło się. Ludzie całkowicie zatracili instynkt samozachowawczy. Robią się coraz głupsi. (17)
Piesi włażą bez rozglądania wprost pod koła rozpędzonego samochodu. Rowerzyści jeżdżą bez zachowania jakichkolwiek zasad bezpieczeństwa, pędzą przez przejścia, po chodnikach, pod prąd, bez oświetlenia...
- 8 10
-
2021-03-20 08:47
Bajki piszesz. (7)
Bo w takim razie dlaczego to kierowcy samochodów są głównymi sprawcami wypadków z pieszymi i rowerzystami? Takie modne gadanie nieprawdy, jechanie po pieszych i rowerzystach, gdzie fakty są takie, że za 2/3 wypadków winę ponoszą kierowcy.
- 10 4
-
2021-03-20 10:17
Jakiś link do statystyk może. Czy to tylko twoje wymysły? (1)
- 2 4
-
2021-03-20 14:03
Raporty drogowe policji
W 2019r. (za 2020r. jeszcze nie ma):
Rowerzysci uczestniczyli w 4700 wypadkach przy czym sprawcami byli tylko w przypadku 1600.
Reszte spowodowali kierowcy 4 kółek. Pojedyncze przypadki to wina pieszych- 5 3
-
2021-03-20 09:20
zwłaszcza ci, którzy nagminnie lekceważą limity prędkości (4)
- 5 4
-
2021-03-20 10:18
Najczęściej winnymi kolizji są rowerzyści, tylko oni spiedralają niezidentyfikowani i winę przypisuje się kierowcy. (3)
- 3 6
-
2021-03-20 14:00
Tak po wypadku rowerzysta ci ucieknie z połamanymi nogami.... (2)
a jezeli chodzi o kolizje także nie sądze.
Wsiadz na rower i pierwsze lepsze skrzyzowanie czy wyjazd to masz wymuszenie pierwszenstwa. Takie są realia.- 5 3
-
2021-03-20 14:10
Nie każdy wypadek kończy się połamanymi nogami. (1)
Najczęściej walą w samochody, podnoszą rower i uciekają zanim kierowca wyjdzie z samochodu. Zachęcam do ogądania filmików na youtube z wyczynami rowerzystów.
- 2 5
-
2021-03-20 15:54
wypadek równa się uszkodzenie ciała. jeżeli rowerzysta jest w stanie jechać jeszcze na rowerze to raczej nie był to wypadek. Co najwyżej kolizja.
- 1 3
-
2021-03-20 08:44
(8)
Nie "piesi włażą" tylko kierowcy taranem wjeżdżają. Czy to tak trudno zrozumiec ze przejscia dla pieszych są dla pieszych? masz tak jechac zeby tego pieszego nie rozjechac na przejsciu. Nie probuj bandytow drogowych usprawiedliwiac i wybielać.
Ta pędzą rowerzysci szalone 20kmh, a obok kierowcy spokojnie jadą 90kmh. nie badz hipokrytą- 10 8
-
2021-03-20 09:13
(7)
Przejście jest dla pieszych, ale to nie oznacza, że pieszy może tak sobie radośnie wchodzić krokiem defiladowym bezpośrednio przed jadący pojazd. Tym bardziej, że często za mną nic nie jedzie i gdyby tylko pieszy zwolnił kroku mógłby bezpiecznie przejść nie zmuszając mnie do gwałtownego hamowania.
- 6 7
-
2021-03-20 09:20
gdybyś nie lekceważył limitów prędkości (6)
to nie musiałbyś gwałtownie hamować - nie pomyślałeś o tym? Jak się odnosisz do działań prowadzących do uspokojenia ruchu w mieście Gdańsku i innych miastach naszej aglomeracji?
- 7 6
-
2021-03-20 17:23
Przejście to nie przedłużenie chodnika. (1)
Zanim wejdziesz komuś pod koła oderwij wzrok od smartfona, stań, spójrz w lewo czy nic nie jedzie, w prawo, kolejny raz w lewo i dopiero gdy nic nie nadjeżdża możesz bezpiecznie przejść przez jezdnię.
- 2 4
-
2021-03-20 20:32
przejście dla pieszych to nie jest zwykłe miejsce na jezdni
jak się do niego zbliżasz, to nie lekceważ limitów prędkości. Nawet jak ktoś się pojawi w zasięgu Twojego wzroku jako pieszy, zdążysz zareagować tak, by nikt nie ucierpiał. Również ten, który jedzie za Tobą nie wjedzie ci w rufę. Proste jak konstrukcja cepa.
- 2 1
-
2021-03-20 09:59
Właśnie potwierdzasz swoją tępotę. Zaczniesz jeździć samochodem to zrozumiesz o czym piszę. (3)
Kierowca może nie zauważyć pieszego wchodzącego nagle zza krzaka np podczas gdy w czasie deszczu został oślepiony światłami pojazdu jadącego z przeciwka. Może nie zdążyć zahamować przed rowerzystą, który zamiast zatrzymać się przed przejściem i przeprowadzić rower pędzi po chodniku i wbija się rozpędzony na przejście bezpośrednio przed autem. Poza
Kierowca może nie zauważyć pieszego wchodzącego nagle zza krzaka np podczas gdy w czasie deszczu został oślepiony światłami pojazdu jadącego z przeciwka. Może nie zdążyć zahamować przed rowerzystą, który zamiast zatrzymać się przed przejściem i przeprowadzić rower pędzi po chodniku i wbija się rozpędzony na przejście bezpośrednio przed autem. Poza tym może być oblodzona nawierzchnia, może kierowca zasłabnąć, może byś awaria hamulców lub układu kierowniczego, może prowadzić starszy człowiek ze słabszym refleksem(on też jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu), może kierowca nadzwyczajniej się zagapić bo ma kłopoty i myślami jest gdzie indziej... Czy naprawdę musisz na siłę udowadniać, że TY musisz koniecznie przejść przed samochodem?
- 3 7
-
2021-03-20 13:55
(2)
Dah spokoj człowieku. Nie kompromituj sie. W 99.9% przypadkach widac pieszego, a zwłaszcza przejscie z daleka i jak jestes prawdziwym kierowcą, a nie zwykłym kierofczykiem to jestes w stanie odpowienio sie zachowac. Dostosowac predkosc, a nawet sie zatrzymac jak sytuacja tego wymaga. Nie zwalaj winy na warunki pogodowe bo najwiecej takich wypadkow jest w pogodne dni. Wiekszosc po prostu jedzie i ma gdzies przejscia i pieszych. To jest przyczyna 99% wypadkow.
- 6 4
-
2021-03-20 14:13
Poprzesz to jakimś wiarygodnym źródłem, czy tylko powtarzasz slogany o tych 99%? (1)
Podejrzewam, że prawo jazdy mam dłużej niż ty masz lat chłopcze.
- 2 6
-
2021-03-20 15:53
86 procent wypadków na przejściach dla pieszych to najechanie na pieszego będącego na przejściu z winy kierowcy
Tylko 1 procent to tzw. "wejście pod nadjeżdżający pojazd" czyli z winy pieszego. Reszta wypadków to niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej. To są dane policji
- 4 3
-
2021-03-24 22:38
Ciekawy pomysł
Super inicjatywa. Zapisałam się:)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.