• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej

Rafał Borowski
13 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku pojawi się po prawej stronie jezdni. 
Nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku pojawi się po prawej stronie jezdni.

2,6 mln zł będzie kosztować budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku między ulicami Braci LewoniewskichKołobrzeską. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie podpisała umowę na jej wykonanie. Prace budowlane powinny rozpocząć się w ciągu 2 tygodni, zaś ich zakończenie zostało przewidziane na lipiec tego roku.



Czy dojeżdżasz rowerem do pracy albo do szkoły?

Nowa droga rowerowa powstanie po prawej stronie al. Grunwaldzkiej, patrząc w kierunku Oliwy. Jej długość wyniesie ok. 2 km. Będzie ona uzupełnieniem istniejącej drogi, która biegnie po lewej stronie.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie podpisała umowę na realizację inwestycji. Wykonawcą nowej drogi będzie spółka WPRD Gravel z Gdańska, która zainkasuje za to 2,6 mln zł.

Dość wysoka kwota wynika z faktu, że zakres prac obejmuje nie tylko wykonanie drogi rowerowej, ale w zasadzie kapitalny remont całego ciągu pieszego na wyznaczonym odcinku al. Grunwaldzkiej.

- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz jej budowy, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów projektu, zakładającego utworzenie w Gdańsku tras dojazdowych do węzłów kolejek PKM i SKM. Projekt jest dofinansowany z budżetu Unii Europejskiej.

O wszystkich drogach rowerowych, które powstaną w Gdańsku w 2020 r., możecie przeczytać w naszym artykule z lutego.

Miejsca

Opinie (206) 4 zablokowane

  • szwagier , jest robota ....taka kasa ... (5)

    Zaś szwagier któregoś decydenta dostanie zlecenie roboty / nikomu tu nie potrzebnej / i przytuli kasiorę . Przecież dokładnie na tym odcinku ul. Grunwaldzkiej po jej zachodniej stronie jest już ścieżka rowerowa w idealnym stanie / często z niej korzystam / . To więc po jaką choinkę ją dublować . W Gdańsku jest wiele miejsc gdzie faktycznie brakuje ścieżek rowerowych .

    • 6 6

    • sie nic nie dubluje. (3)

      buduje sie po to by ułatwić i przyspieszyc przejazd na danym odcinku. jak ludzie mają przesiadac sie na rowery z samochodów to trzeba im zaoferowac szybką i wygodną trase. Cała trasa powinna być z obu stron (to główna trasa Gdańska). Skoro są dwie jezdnie, dwa torowiska, dwa chodniki to też powinny być dwie trasy rowerowe. Tak sie robi w cywilizowanych miastach na całym świecie.

      • 7 2

      • szkoda na Ciebie słów . (2)

        Najpierw niech zbudują po jednej ścieżce rowerowej przy głównych ulicach , a dopiero wtedy można się zastanowić i dobudować drugą przy tej samej ulicy . Zwykła logika na to wskazuje .

        • 0 7

        • Logika czyja i czego?

          Oprócz jazdy samochodem jeżdżę na rowerze ok 8-10 tys. km/rok. Też mogę nazywać się cyklistą?
          Zwykła logika i rozumienie przepisów jasno wskazuje, że infrastruktura po jednej stronie drogi zmienia sytuację tylko po jednej stronie drogi. Żaden rowerzysta nie ma najmniejszego obowiązku korzystać z żadnej infry po lewej stronie, tak jak kierowca nie musi się stosować do znaków z lewej. Dodam, że kierowcy nie mają tego tak jasno zadeklarowanego w przepisach jak rowerzyści, a o tym wiedzą jak nikt.
          Skąd w ogóle pomysł, że budowa infrastruktury przy drodze mniej obciążonej jest ważniejsze i gdzie tu logika?

          • 6 2

        • po co? ja tam wole po jezdni jechac.

          szybciej, wygidniej i bezpieczniej

          • 1 1

    • Po drugiej stronie Grunwaldzkiej nie ma

      sklepów czy biur ? Chyba są i to znacznie więcej, zatem jak tam ludzie na rowerach mieliby dojechać ?

      • 0 0

  • Miasto coś kombinuje (3)

    " Budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów projektu ... tras dojazdowych do węzłów kolejek PKM i SKM. Projekt jest dofinansowany z budżetu Unii Europejskiej. "

    To nie jest żaden dojazd to jest jazda wzdłuż torów. Dojazdem jest np Kołobrzeska. Widać że miasto ma tam jakiś interes i ciągnie kasę z UE.

    • 12 2

    • rowery są tylko pretekstem.

      • 1 1

    • Rozumiem, że perony przystanków SKM (1)

      Przymorze-Uniwersytet i Zaspa przylegają do siebie i pociągi właściwie tylko przetaczają się między nimi ? Zatem nie ma między nimi 2 km odległości ?

      • 1 1

      • Ile osób mieszka przy tej nowo budowanej drodze dla rowerów ?
        Zdradzę Ci - zero. Są tam tylko biurowce i centra handlowe.
        Chcesz mi powiedzieć że ktoś z biurowca lub sklepu będzie dojeżdżał rowerem do kolejki ?

        • 2 1

  • uzupełnić 200 m DROGI ... (2)

    Należy uzupełnić o 200 m odcinek drogi rowerowej po zjeździe z "czerwonego wiaduktu" (k. Stadionu Energa) wzdłuż ul. Uczniowskiej w kierunku ul. Gdańskiej.

    • 4 4

    • po co

      nie przesadzaj. tam sie bardzo dobrze jezdnią jezdzie.

      • 4 1

    • No i całą Gdańską. Tam nie ma nawet namiastki czegoś do przejazdu rowerem.

      Jak dojechać z Brzeźna do Wrzeszcza?

      • 2 0

  • (2)

    Po co dublować trasę? Po drugiej stronie biegnie ścieżka przecież

    • 6 6

    • Zatem przenieś tam Alchemię, Mediamarkt (1)

      i wiele innych sklepów czy biurowców.

      Czy ty wiesz co ty piszesz ?

      • 2 1

      • Słyszałeś o przejściach i przejazdach na drugą stronę ulicy.
        Jak nie to informuję że są i załatwiają Twój problem

        • 0 0

  • Chodniki (1)

    Ścieżka rowerowa ok, ale co z chodnikami? Chodnik wzdłuż Kołobrzeskiej to jakiś dramat (połamany, krzywy, szczególnie w okolicy przystanku SKM). Co z chodnikiem przy Krzywoustego? Kilka dni temu widziałem, jak starsza kobieta się przewróciła potykając się o krzywą płytę chodnikową. Podobnie jest w okolicach dworca PKP w Oliwie. Trzeba coś z tym zrobić.

    • 6 2

    • taaa, a te wyremontowane chodniki na przymorzu małym robią za ....parking.

      • 5 0

  • Przepraszam (3)

    Ale czy dobrze liczę? 2,6 mln to wychodzi około mln na kilometr. Za drogę rowerową :? Chyba jakaś pomyłka...

    • 9 5

    • Drogi Yaro - czy potrafisz czytać? "Dość wysoka kwota wynika z faktu, że zakres prac obejmuje nie tylko wykonanie drogi rowerowej, ale w zasadzie kapitalny remont całego ciągu pieszego"

      • 2 0

    • ale w to chodzi takze

      instalacja wodociagowa
      zielen
      chodnik obok
      oswietlenie
      przebudowa wjazdow
      słupki anty kierofczykowe
      .....sama trasa rowerowa to pewni 20 tej kwoty

      • 3 0

    • Nie jest to dużo

      ddr to około 400tys za kilometr
      chodnik to również ok 400tys za km
      dolicz do tego budowę sieci wodociągowej....
      inne prace

      dla porównania wiadukt na biskupiej to 120mln. Rozbudowa kartuskiej (1km) to prawie 30mln. budowa jednego skrzyżowania na podwalu to 10mln. lewoskręt na havla to ponad 1mln

      • 4 1

  • Zajmijcie się złym stanem jezdni.

    • 4 5

  • super!!!!

    Tradycję trzeba wspierać, mój dziadziuś do pracy, do Bimetu z Przeróbki codziennie pędził Ukrainą!!!

    • 4 3

  • To nie jest droga rowerowa pierwszej potrzeby - prezent dla deweloperów?

    • 4 4

  • Znowu dla developera za moje pieniądze

    Kiedy skończy sie ta korupcja.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum