• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy ranking szkół podstawowych 2023 w Trójmieście

Wioleta Stolarska
6 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)

Jaką szkołę podstawową wybrać dla dziecka? Zdecydować się na publiczną czy prywatną placówkę edukacyjną? Jakie są kryteria przyjęć? Wybór szkoły podstawowej jest ważny dla dzieci, a przede wszystkim dla ich rodziców. Dlatego kolejny raz stworzyliśmy ranking szkół podstawowych w Trójmieście, który podpowie rodzicom, jak placówki z Gdańska, Gdyni i Sopotu wypadają w kontekście końcowego egzaminu ósmoklasisty. Na podstawie wyników wyłoniliśmy te podstawówki, w których uczniowie wypadli najlepiej.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście

Jaki rodzaj edukacji jest według ciebie najlepszy?

Przypomnijmy, że podczas rekrutacji do publicznych szkół podstawowych obowiązuje rejonizacja. Oznacza to, że w pierwszej kolejności do placówki przyjmowani są kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej - przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia.

Jednak skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem. Na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów publiczna szkoła może przyjąć dzieci spoza obwodu, o ile dysponuje wolnymi miejscami. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również w Trójmieście szkoły prywatne.


Ranking szkół podstawowych 2023. Jak wypadły placówki w Trójmieście?



W nowym rankingu trójmiejskich szkół podstawowych wykorzystaliśmy zestawienie wyników egzaminów ósmoklasisty przeprowadzonych w ostatnich latach, udostępnione przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku. Pod uwagę wzięliśmy średnie wyniki uzyskane ze sprawdzianów z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Biorąc pod uwagę, że szkoły różnią się od siebie liczbą uczniów, którzy przystępowali do egzaminów, pozycje w rankingu wyznaczyliśmy na podstawie średniej ważonej.

W naszym rankingu znajdziecie dwie ważne informacje: o tym, jakie wyniki z egzaminów szkoły uzyskały w 2022 r., co zdecydowało o pozycji w rankingu, ale też porównanie wyników z dwóch ostatnich lat (2022 i 2021), które pokazują, jak w tym czasie zmieniał się poziom wyników w danej szkole.

Co ważne, czasem średni wynik z dwóch ostatnich lat egzaminów wypada lepiej niż wynik (z roku 2022), który decyduje o tegorocznej pozycji w rankingu.

W naszym rankingu natomiast nie mogło znaleźć się kilka placówek. Ze względu na reformę edukacji i często wciąż trwający proces budowania placówki edukacyjnej egzaminy nie zostały w nich przeprowadzone we wszystkich z trzech ubiegłych lat - wobec tego porównanie z innymi placówkami byłoby niemiarodajne. Jednak ich wyniki również prezentujemy w osobnym zestawieniu (już niebędącym rankingiem).

Jak przygotować ósmoklasistę do egzaminu? Jak przygotować ósmoklasistę do egzaminu? "Czeka nas kolejny podwójny rocznik"

Ranking 2023 - szkoły podstawowe. W czołówce szkoły prywatne i społeczne



Z naszego zestawienia wynika, że w Trójmieście najlepiej wypadły prywatne szkoły podstawowe (niepubliczne, społeczne, katolickie). Tegoroczne zestawienie różni się od ubiegłorocznego rankingu: widzimy w nim zarówno awansy, jak i spadki placówek.

Najlepszą szkołą podstawową jest Prywatna Szkoła Podstawowa "Liber" w Gdyni, która osiągnęła najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów na egzaminie - 91,62 proc. - to zdecydowany awans z 22 pozycji. Zaraz za nią na 2. miejscu znalazła się Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Kazimierza w Gdańsku ze średnim wynikiem za 2022 r. - 91,57 proc. - to również spory awans z 11. miejsca.

Na 3. miejscu uplasowała się Amerykańska Szkoła Podstawowa w Gdyni, uzyskując średnią 91,16 proc. Z kolei na 4. pozycji uplasowała się Pierwsza Szkoła Społeczna Podstawowa im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdyni z wynikiem 90,59 proc. - warto tu zaznaczyć, że szkoła uzyskała najlepszą średnią wyników egzaminów z dwóch ubiegłych lat: 90,61 proc.

5. pozycja to Podstawowa Szkoła Społeczna "Niedźwiednik" w Gdańsku (88,96 proc.). Na 6. miejscu jest Szkoła Podstawowa im. św. Jana De La Salle w Gdańsku (87,33 proc.). 7. pozycja to Sopocka Szkoła Autonomiczna (87,24 proc.). Na 8. miejscu znalazła się II Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku (86,79 proc.). 9. pozycja to z kolei I Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku (84,81 proc.). 10. miejsce zajęła III Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku (84,72 proc.).

Z kolei 11. miejsce to Niepubliczna Polsko-Brytyjska Szkoła Podstawowa nr 1 w Gdańsku (84,48 proc.). 12. lokata należy do Gdańskiej Autonomicznej Szkoły Podstawowej (84,01 proc.). Na 13 miejscu znalazła się Szkoła Podstawowa Towarzystwa Edukacyjnego "Vizja" Gdańsk (83,96 proc.). Na 14 miejscu znalazła się Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Gdyni (83,83 proc.). 15. pozycja to Fregata Szkoła Podstawowa Dla Dziewcząt w Gdańsku.

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W TRÓJMIEŚCIE - pełna lista szkół

Ranking szkół podstawowych 2023. Jak wypadły szkoły publiczne?



Wśród szkół publicznych najlepszy wynik osiągnęła Szkoła Podstawowa nr 20 im. Morskiego Pułku Strzelców w Gdyni - ze średnią 82,94 proc. znalazła się na 20. pozycji. Kolejna jest Szkoła Podstawowa nr 18 im. Kornela Makuszyńskiego w Gdyni (81,47 proc.) na 26. miejscu rankingu. Na 32. pozycji znalazła się Szkoła Podstawowa nr 43 im. Jana Kochanowskiego w Gdańsku (78,84 proc.). Zaraz za nią na 33. miejscu uplasowała się Gdańska Szkoła Szermierki SP nr 70 z oddziałami sportowymi z wynikiem 78,76 proc.

Wśród szkół publicznych kolejną, 35. lokatę zajęła ZSO nr 2 Szkoła Podstawowa nr 33 im. Stefana Banacha w Gdańsku (77,71 proc.). 36. miejsce to Szkoła Podstawowa nr 48 im. gen. Józefa Hallera w Gdańsku (77,43 proc.).

37. pozycja to SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 im. Gen. Sikorskiego w Sopocie (76,97 proc.). Ósmą szkołą publiczną z najlepszym wynikiem w zestawieniu jest Szkoła Podstawowa nr 77 w Gdańsku (76,24 proc.). Kolejna jest Szkoła Podstawowa nr 89 im. Tadeusza Mazowieckiego w Gdańsku (75,45 proc.). 42. lokata i 10. miejsce wśród szkół publicznych to Szkoła Podstawowa nr 27 im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku (75,42 proc.). Na 11. pozycji wśród szkół publicznych jest z kolei Szkoła Podstawowa nr 80 im. Budowniczych Portu Północnego w Gdańsku (75,01 proc.). 12. miejsce to Szkoła Podstawowa nr 47 im. Kaszubskiej Brygady WOP w Gdańsku (74,65 proc.). Kolejna na 13. miejscu jest Szkoła Podstawowa nr 48 im. Profesora Kazimierza Demela w Gdyni (74,43 proc.).

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GDAŃSKU

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GDYNI

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W SOPOCIE

Publiczne szkoły podstawowe w rankingu 2023 Trojmiasto.pl. Publiczne szkoły podstawowe w rankingu 2023 Trojmiasto.pl.

Wybór i rekrutacja do szkoły podstawowej w Gdańsku, Gdyni i Sopocie



Nasz ranking podpowiada, jak szkoły w Trójmieście, zarówno publiczne, jak i prywatne, wypadają pod względem przygotowania do egzaminów kończących szkołę podstawową, na co składa się aż osiem lat edukacji. To jednak niejedyne kryterium brane pod uwagę przez rodziców przy wyborze szkoły dla dziecka.

Na co zwracać uwagę? Z pewnością ważne są zajęcia dodatkowe, które oferuje placówka, bo przecież rodzicom zależy na tym, żeby szkoła gwarantowała opiekę i rozwój, a nie była tylko przechowalnią dla dziecka. To również lokalizacja czy dobre opinie innych rodziców. Dla niektórych ważna jest też liczba osób w klasie, np. maksymalnie 20 uczniów, dłuższe godziny otwarcia czy dostępność indywidualnych szkolnych szafek czy brak zmianowości, z którą zmaga się coraz więcej szkół. Wiele osób ceni sobie też zaangażowanie grona pedagogicznego w pracę i dobry kontakt z nauczycielem.


Kiedy egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2022/2023?



Od roku szkolnego 2022/2023 zmieniony został termin przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty z kwietnia na maj. Uczniowie mają więc nieco więcej czasu na przygotowania.

Harmonogram egzaminów ósmoklasisty 2023:
  • język polski - 23 maja 2023 r. (wtorek) - godz. 9:00
  • matematyka - 24 maja 2023 r. (środa) - godz. 9:00
  • język obcy nowożytny - 25 maja 2023 r. (czwartek) - godz. 9:00

W terminie dodatkowym egzaminy odbędą się w czerwcu:
  • język polski - 12 czerwca 2023 r. (poniedziałek) - godz. 9:00
  • matematyka - 13 czerwca 2023 r. (wtorek) - godz. 9:00
  • język obcy nowożytny - 14 czerwca 2023 r. (środa) - godz. 9:00

Wyniki uczniowie poznają 3 lipca 2023 r.

Zrezygnowano też z przeprowadzania egzaminu z czwartego przedmiotu obowiązkowego, wybranego spośród przedmiotów: biologia, chemia, fizyka, geografia lub historia.

I choć do egzaminu ósmoklasisty 2023 zostało jeszcze kilka miesięcy, przygotowania warto zacząć jak najwcześniej. Wszystko wskazuje bowiem na to, że pod koniec roku szkolnego 2022/2023 kolejny raz absolwentów szkół podstawowych czeka trudna rekrutacja do szkół średnich ze względu na podwójny rocznik.

Miejsca

Opinie (260) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wybudujcie więcej szkół (27)

    Molochy po 1000 uczniów to patologia !
    Patologią jest też żeby dzieciaki uczyły się zmianowo, jak można efektywnie przyswajać wiedzę o 7.25 rano czy o 16 po poludniu? Nie powinny zaczynać lekcji po poludniu, a w wielu przypadkach taki jest plan lekcji

    • 90 8

    • Patologia to jest przeprowadzać się gdzieś (17)

      Bez wcześniejszego sprawdzenia infrastruktury.

      • 8 23

      • (1)

        Mój syn chodzi do małej rejonowej sp przy Kartuskiej- szkoła 2 zmianowa, 600 uczniów. Zajęcia od 7.25 do 16. Co proponujesz ?

        • 20 1

        • Niczego nie zaproponuje, bo nie ma o niczym pojęcia. Jeśli jest mniej uczniów, to i warunki lokaliwe szkoły skromniejsze. Zatem nawet przy dwóch klasach na poziomie jednego rocznika, musi być system zmianowy.

          • 0 4

      • Gdańsk się rozrasta (7)

        To urzędnicy wydają zgodę na budowę nowych osiedli. Z oczywistych powodów (choćby dostępność gruntów) najwiecej osiedli powstaje na południu, rozrasta się też Morena. Urzednicy powinni uwzględniać wydając pozwolenia deweloperom, ze będą potrzebne nowe przedszkola i szkoły. Mieszkancy płacą podatki a w zamian urzednicy powinni planować i zapewniać infrastrukturę i usługi publiczne takie jak edukacja czy ochrona zdrowia. Zdajesz sobie chyba sprawę że przeprowadzić można sie tam, gdzie jest dostepne mieszkanie, prawda? Dodatkowo doszlo do wielu szkół po 100, 200 uczniów z Ukrainy, więc zakorkowani jestesmy po kokardkę

        • 16 1

        • oczywiście, z ochłapów na poziomie połowy podatku pit miasto ma ci budować pełną infratrukturę (4)

          bo ty masz kaprys mieszkać na lawendowych śmietnikach XD

          • 2 9

          • Mieszkam w dużo "lepszej" dzielnicy niz Szadółki i mamy problem z przepelnioną szkołą. I tak , uważam że za nasze podatki ( nie tylko PIT ale i VAT , podatek Belki, od czynności cywilnoprawnych i milion opłat bedacych w istocie parapodatkami) miasto i rząd powinni dbać o edukację i zdrowie. Po to płacimy podatki, bo "zbiorowo" można te usługi świadczyć lepiej i taniej niż pojedynczy obywatel. Przecież sama sobie szkoły nie wybuduję. Urzednicy naprawdę nie robią łaski, że w nowopostajacych dzielnicach i tych rozrastających się budują szkoły czy przychodnie zdrowia. To jest wręcz ich obowiązek! Jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy ze za mlodu, w jakiejś być może przepelnionej szkole, padłeś ofiarą zlego systemu edukacji, nie mialeś ekonomii, wosu, podstaw prawa ....

            • 17 0

          • jesteś nowobogackim bucem, tyle w temacie (1)

            • 0 6

            • Dlaczego obrażasz?

              • 0 0

          • Cała prawda całą dobę.

            • 0 0

        • uczniowie spod Gdańska (1)

          ja tylko przypominam, że wielu uczniów w szkołach gdańskich to osoby z gmin ościennych, wyprowadzają się do innej gminy z miasta, ale korzystają z placówek edukacyjnych w mieście. Samorządy gmin ościennych powinny się z Gdańskiem dogadać, bo nie ponoszą przecież w tej sytuacji kosztów związanych z edukacją swoich mieszkańców (na poziomie szkoły średniej nie ma rejonizacji i w wielu szkołach znaczny odsetek to młodzież spoza miasta).

          • 1 4

          • tak było już w latach 90 więc nic nowego, chcesz zabronić uczniom z gmin ościennych uczyć się w szkołach w Gdańsku? śmieszny jesteś. zresztą pewnie z Ciebie taki Gdańszczanin co sie w Tczewie urodził a teraz kupił g*wno z kartonu na Lawendowych Śmieciach.

            • 3 0

      • Patologią to jest organizować i finansować w zatkanych szkolach 2 godzin religii tygodniowo dla kazdej klasy (6)

        Te zajecia powinny odbywać się w Kościele, w salach przyparafialnych, a te 2 mld które rocznie wydajemy na pensje księży powinny iść na podwyżki dla nauczycieli, na doposażenie szkół, na dodatkowe zajęcia dla uczniów, na wycieczki dla nich i zajecia sportowe, na opiekę psychologa w szkołach, na zajecia wyrownawcze. Wreszcie ile nowych szkół byśmy (z basenami) za to co roku mogli wybudować?

        • 31 9

        • To nie jest problem miasta (4)

          Bo nie ma ono kompetencji do rozwiązania tego problemu. Pytanie jest dlaczego płacimy niemałe podatki, a dzieci chodzą do szkół dwuzmianowych, jak w fabryce? Może zamiast zatrudniać 4 wice prezydentów do spraw gołębi, warto by było zrobić coś, w końcu, zgodnie z haslem "Wszystko dla Gdanska"?

          • 16 1

          • ile zarabiasz, że uważasz że płacisz takie wysokie podatki? (1)

            • 0 8

            • Podatki placi sie na kazdym kroku

              Oprócz dochodowego jest też Vat, od czynności cywilnoprawnych, podatek Belki itp.
              Każdy jakieś podatki płaci i uwazam sie edukacja i zdrowie powinny być priorytetem zarówno na szczeblu wladz samorzadowych i centralnych

              • 7 1

          • Nie zgadzam się

            To miasto obsadza stanowiska dyrektorskie. Jeden dyrektor bedzie faworyzował religię w swoim przedszkolu / szkole, oddawał na rekolekcje salę gimnastyczną ksiedzu choć nie ma obowiązku ! (podczas gdy dzieci mają wf na korytarzu bo nie starcza dla nich sali gimnastycznej). A drugi dyrektor uzna, ze rekolekcje to w kosciele i to popoludniu, żeby dzieci nie tracily lekcji (przecież program jest przeladowany!) napisze do arcybiskupa o zmniejszenie wymiaru zajec z 2 h do 1h ( można tak zrobić!) i nie bedzie wciskał na zebraniu rodzicom wniosków o zapisanie na religię ani namawiał rodziców do zapisywania, dzieki czemu budżet samorządu nie bedzie drenowany z kasy, bo tych lekcji bedzie mniej po prostu.

            • 6 0

          • To jest sprawa gminy.

            • 0 0

        • To już przerabialiśmy w czasach słusznie minionych.

          • 0 0

    • (8)

      Szkoła, która uzyskała w rankingu najwyższe miejsce (wśród państwowych) jest zmianowa. Dzieci mialy zajęcia do 17.20. A jednak jakoś dały radę i wyniki egzaminów są całkiem dobre.
      Wiadomo, fajnie by było nie mieć zmianowości, to zdecydowanie utrudnia życie, ale nie ma aż tak dużego znaczenia w odniesieniu do wyników nauki.

      • 2 12

      • A kiedy te dzieci sie uczą albo odpoczywają albo rozwijają zainteresowania (7)

        Jesli konczą o 17.20?

        • 15 3

        • Wszystkie rankingi powinny być natychmiast zniesione. (1)

          Od samego początku wyścig szczurów. Presja ze strony dyrektora na nauczycielach przeradza się w presję nauczycieli na uczniów. Nauka kojarzy się z przykrym obowiązkiem, a powinna być zabawą.

          • 11 3

          • Nauka winna być nauką a nie zabawą, ale w godnych warunkach.

            • 2 2

        • (3)

          Mają odpoczywać czy rozwijać zainteresowania (co często oznacza realizowanie niespełnionych ambicji rodziców)?

          Odpocząć można rano - plus zmianowość nie oznacza, że codziennie się kończy po 17. Ale max dwa razy w tygodniu.

          • 2 5

          • Dzieci 7, 8 , 9 letnie powinny mieć czas i na odpoczynek i na oddawanie się swoim pasjom (2)

            Jeśli na hasło " rozwijanie zainteresowań Tobie do glowy przychodzi jako pierwsze realizowanie niespelnionych ambicji rodziców to współczuje.
            Ciężko jest zorganizować rodzinne życie i aktywności jeśli każdy ma inny rytm dnia, bo rozstrzelony przez zmianowość dzieci.

            • 5 2

            • Nie musisz mi współczuć faktu, że widzę co się dzieje .... Dotyczy to naprawdę wielu dzieci.

              A egzaminy dotyczą klas 8- 14-15latków, a nie maluchów.

              • 1 0

            • Ciężko jest zorganizować rodzinne życie i aktywności jeśli każdy ma inny rytm dnia, bo rozstrzelony przez zmianowość dzieci. - pisałam to już - nie jest to łatwe, ale da się. Piszę to już z perspektywy dziecka kończącego podstawówkę.

              • 1 0

        • Nie uczą się i nie rozwijają.

          • 0 0

  • Bzdury

    • 26 1

  • ranking szkół podstawowych to nie jest już przesada? wyścig szczurów od najmłodszych lat (6)

    • 68 6

    • Jak ktos chce niech uczestniczy w tym wyscigu. (4)

      Żałosne jesli ktos wierzy w ranking. I mysli, ze jak da dziecko do szkoly z pierwszego miejsca to zostanie geniuszem :) ludzie zrozumcie, ze mozliwosci intelektualne sa dziedziczone w duzym stopniu. Jak sami jestescie kiepsko rozgarnieci, to wam nic nie da podrzucanie dziecka do najlepszych szkol. Ja wiem, ze wasze dziecko jest zdolne ale leniwe :) I odwrotnie. Dziecko geniuszy i intelektualistow bedzie dobrze rozwijalo sie nawet w ostatniej szkole z rankingu.

      • 10 6

      • niekoniecznie, jest jeszcze cos takiego jak stymulacja intelektualna. Geny to tak 50 procent. To tez nawyki, podejscie. (1)

        Jesli rodzice zlopia piwo zamiast cos poczytac, to skad kaszojad ma sobie wyrobic nawyk czytania itd. Dziecko intelektualistow sie rozwija, bo nasiaka tym, co trzeba w domu.

        • 7 1

        • to jest ranking dla przerosnietych ambicji ,,kawiorojadow".podstawowka,srednia lux,studia na prywatnych kursach z ogona swiatowych uczelni i wiedzy ,,0"!!.

          • 1 0

      • (1)

        Będzie się rozwijało ale inni będą go ciągnąć w dół, a jak jest 33 uczniow w 1 klasie to nauczyciel poświęcać musi więcej czasu tym słabszym i będzie trzeba wydać na korki prawdopodobnie. Wiec trzeba przekalkulować bo korki są bardzo drogie!!! Podobnie nauka języków!!! Jak się Doda to wszystko to lepiej zainwestować w szkole prywatna gdzie cotygniowo jest 8 godz języka angielskiego i 2 godziny hiszpańskiego.

        • 0 2

        • Naprawde wierzysz w to co piszesz?

          • 1 0

    • No jest ale co zrobić jak potem brakuje szkół licealnych i innych srednich, a także mało miejsc na uczelniach wyższych dla Pomorzan. Każdy rodzic chce, aby dziecko otrzymało dobra edukacje i zdalo dobrze maturę. Dzieci tez to powinny wreszcie zrozumieć ze bez wykształcenia będą nikim. Bo każdy zawód potrzebuje profesjonalistów i tego pracodawcy będą wymagać!! Każdy

      • 1 0

  • Moglibyście wziąć pod uwagę interes społeczny (11)

    I nie umieszczać tego typu rankingów. Nie ma żadnego znaczenia do jakiej podstawówki chodzi dziecko, w każdej jest to samo. Za to duże znaczenie ma pompowanie oczekiwań rodziców, którzy przez tego typu rankingi wożą dzieci przez pół Trójmiasta w przeświadczeniu, że dzięki temu ich dziecko bedzie lepsze o 0,000001% od tych mieszkających obok nich. Przy okazji jest to grupa powodująca największe korki!!

    • 81 21

    • (7)

      Rodzice dzieci , które uczą się w w najlepszych szkołach i mają najlepsze wyniki na egzaminie ósmoklasisty powodują korki w Trójmieście. Zmień lepiej lekarza i tabletki.

      • 7 17

      • (6)

        Jeżeli nie jest to ich szkoła rejonowa tylko są tam wozone to dokładnie tak, powodują korki

        • 13 6

        • (5)

          Szkoły średnie w ogóle nie mają rejonizacji i co wszyscy rodzice tych dzieci powodują korki w Trójmieście ?

          • 8 0

          • do szkoły średniej nie ma obowiazku wożenia dzieci (4)

            do podstawówki musisz dziecko doslownie "odstawic", nie może iść samo

            • 4 7

            • Stań sobie ok. godziny 8 rano przy dowolnej szkole średniej i sprawdź ilu rodziców dowozi swoje dzieci. Zresztą niedawno był o tym post na tym portalu.

              • 6 0

            • Co za brednie? Dziecko od 7 roku życia może iść samo do szkoły. (2)

              to, że ktoś wozi konia z iphonem do klasy maturalnej autem to patologia. Ale nie pisz, że jest wymóg prowadzenia dziecka do podstawówki. Wyłącznie kiedy nie skończy 7 lat czyli w zerówce lub 1 klasie. Większość rodziców oczywiście wozi dzieci, bo sie boją, że ich Kacperek 13 letni nie poradzi sobie.

              • 6 2

              • Niektórzy wożą bo muszą

                Szkoła rejonowa czasem wcale nie jest tak blisko tylko daleko, prowadzi przez ruchliwe skrzyżowania gdzie zagadany/zamyślony ośmiolatek może się zagapić i ciemne zapuszczone zaułki, które zimą o 8 rano są jeszcze bardziej ciemne

                • 5 5

              • No właśnie ze nie, dziś radio Gdansk podali ze były przypadki ostatnio nagabywania dzieci pod szkoła i próby wciągnięcia do samochodu w Zukowie i okolicach a także innych miejscowościach. Proponuje wzmożenie ostrożności a jak złapiecie przypadkiem to najlepiej !!!

                • 0 0

    • Garstka dzieci z paru małych szkol społecznych czy prywatnych robi korki w Trójmieście. Po prostu kabaret.

      • 7 7

    • Ignorancja - straszna rzecz.

      • 0 0

    • Dziecko w szkole prywatnej ma 8 godz angielskiego i 2 godziny no hiszpańskiego tygodniowo, klasy są małe do 20 osób , wiec nauczyciel ms więcej czasu dla takiego ucznia niż w klasie publicznej gdzie jest 33 uczniow i na zmiany. Ale masz racje ze są takie dzieci co rozumieją ze trzeba się uczyć i swobodnie dostaną się do lo i na studia.

      • 2 0

  • Głodzenie szkolnictwa publicznego

    Te wyniki doskonale pokazują konsekwencje niedofinansowania szkolnictwa publicznego. Głodowe pensje dla nauczycieli, w konsekwencji czego mamy braki kadrowe w szkołach publicznych, wieczne zastępstwa i częste zmiany nauczycieli, braki w pomocach dydaktycznych, można by tak długo wymieniać... I wychodzi na to, że jak "twoi starzy" nie mają kasy na prywatne szkoły lub korepetycje to już na starcie w procesie edukacji masz o minimum 10pro mniejsze szanse na kontynuację nauki w "najlepszych" szkołach średnich, a później jeszcze mniejsze szanse na dobre studia.

    • 58 8

  • Pauperyzacja publicznych szkół podstawowych w Gdańsku (1)

    Gdańsk jest dużym miastem, o zróżnicowanych dochodach mieszkańców, więc powstaje tutaj wiele podstawowych szkół niepublicznych. Szkoły te ściągają dzieci zamożniejszych rodziców, lub tych, którzy chcą zainwestować w edukację dziecka. Niestety i to i tworzenie przez władze Gdańska podstawowych szkół publicznych niesamorządowych prowadzi do obniżenia poziomu szkolnictwa publicznego w Gdańsku na poziomie szkól podstawowych. A potem można się dziwić, że w tzw. topowych liceach 4/5 klasy jest ze szkół niepublicznych.

    • 24 8

    • w jakich topowych liceach 4/5 klas jest ze szkół niepublicznych?

      • 4 1

  • Moje dziecko jest zdolne ale leniwe. (4)

    Dalem do szkoly z pierwszego miejsca w rankingu. W zeszlym roku chodzil do szkoly, ktora wtedy byla na 1 miejscu. Za rok jesli zmieni sie pozycja znowu go przeniose. Powoli rosnie na geniusza.

    • 26 15

    • (3)

      Jednym słowem dziecko spełnia ambicje ojca. Współczuję twojemu dziecku. Przez ciągłe przenosiny będzie miał poczucie braku stabilności w życiu, co rodzi pewne problemy, które odbiją się na nim w przyszłości. Będzie miało ciągle presję, że mogło zrobić wszystko lepiej, będzie zmieniało ciągle pracę, bo będzie twierdziło, że nie jest najlepsza. Ciągłe zmiany szkół też mogą odbić się na życiu towarzyskim, bo będzie miało myśli, że jak z kimś nawiąże kontakt to za rok się urwie, przez co będzie wycofane. Przestań spełniać swoje ambicje i zacznij myśleć o dziecku...

      • 2 9

      • Przecież czuć na odległość, że "Janusz" ma bekę :-) :-) (2)

        • 20 0

        • A swoja droga to tekst zdolny ale leniwy to sie mowi (1)

          Jak dziecko jest głąbem

          • 1 1

          • Prawda jest zazwyczaj inna.Mało zdolny, ale do tego bardzo leniwy.

            • 0 1

  • (3)

    No i po co piszecie o wyborze. Szkoły publicznej nie można wybrać. Tylko do rejonowej przyjmują bez łaski, a gdzie indziej nie przyjmą, bo tak jak i u nas nie ma miejsc. U nas zajęcia na 2 zmiany, 9 klas na każdym poziomie, w klasie córki 27 dzieci.

    • 43 4

    • (2)

      Podziękuj ostatnim 20 latom rządów zwolenników "taniego państwa" oraz zabierania pieniędzy samorządom bo "centralnie planowane jest lepsze". Najbliższa okazja już niebawem przy urnie.

      • 15 2

      • jak ja w latach 90tych (1)

        chodziłam do szkoły podstawowej, to też było klas do F (i po +25 dzieci w każdej). oczywiście na dwie zmiany.

        • 2 0

        • Dzieci w klasie +40. Baby boom.

          • 0 0

  • To nie ma żadnego uzasadnienia (10)

    To jest ranking dla nadambitnych rodziców albo Słoików. Co z tego, że prywatne szkoły są w czołówce skoro to jest zasługa korepetycji opłacanych przez rodziców. Do szkół prywatnych nie przyjmuje się np. dzieci z dysleksją tylko te, które będą w stanie podbijać słupki właśnie w takich rankingach. A w przyszłości odbije się to na ich zdrowiu psychicznym.

    • 76 37

    • (1)

      W szkole mojego dziecka są dzieci z orzeczeniem i nikt nie robi z tego problemu. Nadmienię ze to mała szkoła społeczna.

      • 15 1

      • Szkoły społeczne

        W szkołach społecznych jest sporo dzieci z rożnymi dysfunkcjami i trafiają tam właśnie na świadomość rodziców. W takiej szkole (jest w pierwszej piątce) dzieci mają szansę pracować nad przezwyciężeniem swoich problemów. Podkreślam słowo pracować! Nie dostają niczego za darmo.

        • 16 2

    • Moje dziecko z dysleksją chodzi do szkoły społecznej, jest w rankingu. Musi po prostu więcej pracować, ale nauczyciele pracując z synem i oceniając go uwzględniają wskazania z opinii.

      • 11 2

    • To prawda - jest selekcja. (4)

      Tak jest np w autonomiku. Dodatkowo jest jeszcze rozmowa kwalifikacyjna z rodzicami czy aby będą pasowali do profilu szkoły. Zawsze lepszy okaże się lekarz czy prawnik niźli właściciel budki z warzywami.
      Teraz orzeczenia o dysleksji są wydawane jak recepta na wit C. Zaradniejsi rodzice załatwiają to mając wiedzę, że ich dzieci będą miały przez to dodatkowy czas na egzaminach ( nawet na maturze!)

      • 13 2

      • (3)

        Jak dziecko się nie uczy to żadne zaświadczenie i co za tym idzie dodatkowy czas na egzaminie nic nie zmieni w wyniku końcowym.

        • 6 5

        • Ale jak się uczy i ma np 3 godziny na rozważenie i zastosowanie sposobów na rozwiązanie zadań (2)

          a nie dwie, gdy nie zdąży policzyć, to jednak okazuje się że orzeczenie ma znaczenie kluczowe.
          Egzaminy w obecnej formie to nie sprawdzian, czy się dziecko "uczy", czy nie, a czysty test intensywnej pracy pod presją czasu i oceny, kompletny nonsens i sadyzm - tak na marginesie. Praca umysłowa, to nie praca na taśmie.

          • 7 3

          • (1)

            Egzamin ósmoklasisty zdaje każdy uczeń, który do niego przystąpił.

            • 1 0

            • Lepiej albo gorzej.

              • 0 0

    • W praktyce jednak na zdrowiu psychicznym dziecka odbijają się jego słabe oceny i zmniejszone szanse

      lepszego wykształcenia a nie odwrotna sytuacja.

      • 3 1

    • Jeżeli chcesz z dysleksja to jest szkoła średnia w Gdańsku Oliwie,

      • 0 0

  • (5)

    i po co te rankingi? Efekt jest taki, ze nadambitni rodzice zapisuja dzieci do odleglej szkoly, zamiast rejonowej i woza dzieci samochodami do innych dzielnic. Totalna glupota.
    Moje dzieci chodza do tej 20 w Gdyni i nie widze tam nic nadzwyczajnego. Szkola jak szkola. Przepelniona, dzieci chodza na zmiany, siedza do 17. Dzieci sa tez rozne, jedno zdolne plus ma rodzicow, ktorzy pilnuja nauki to ma dobre wyniki. Inne bardzo srednie.
    Wyscig szczurow od podstawowki to kompletna glupota.
    W wielu krajach nie ma tego dziwnego systemu z ocenami, ze zbieraniem punktow, byle sie dostac do najlepszego liceum. Straszna patologia.

    • 19 2

    • słaby z Ciebie rodzic

      • 2 7

    • (3)

      Zgadza się ten system to patologia. Dzieciaki od 4 klasy straszy się egzaminem ósmoklasisty. W ósmej klasie dzieciaki są tak znerwicowane, ze połowa korzysta z pomocy psychologa. Nauczyciele trzęsą porykami, w obawie, ze egzaminy wyjdą źle, dyrekcja również. To wszystko wpływa na brak przyjazności ze strony środowiska, na to by wzrastać i uczyć się we własnym tępie . Rekrutacja do liceów to już w ogóle hard core- kto wymyślił ten system, ma chyba coś nie tak z myśleniem, a przynajmniej ma brak postaw z pedagogiki i psychologii.

      • 3 3

      • Opinia wyróżniona

        (1)

        Dokladnie, poza tym w 8 klasie bardzo duzo dzieci chodzi na kursy lub korepetycje przygotowawcze do egzaminu. Wiec co pokazuja te rankingi? Bo to raczej nie jest wynik uczenia nauczycieli w przepelnionej szkole i klasie. Oni nie sa w stanie nauczyc na 45 min lekcji 27 osob przeladowanego programu. W zwyklych podstawowkach poziom dzieci jest naprawde rozny. W jednej klasie jest kilkoro b zdolnych, ktorzy umieraja z nudow, polowa jest srednia, ale rozkojorzano (bo telefony itd) i kilkoro ktore malo co ogarnia.. Rankingi pokazuja raczej poziom nauki na kursach i korepetecjach.
        Moge powiedziec na przykladzie mojego syna, ktory wzial udzial w konkursach kuratoryjnych. Do konkursow pomoglismy mu sie przygotowac my rodzice. Drukowanie zadan, tlumaczenie, nauka itd. W szkole , na lekcjach moze poznal 1/3 tego co jest wymagane na konkursach. Ale potem szkola sobie przypisze wynik ucznia. A rola nauczyciela ograniczyla sie tylko do zaprowadzenia go na ten konkurs. Na nic innego nie mialby czasu.

        • 30 4

        • Przecież rodzice na forach rozpisują się, że nauczyciele ponoć nic nie robią na lekcjach w szkole. Ponadto rodzice piszą, że w szkole są wakacje, ferie i dużo wolnych dni. To niech teraz rodzice sami uczą swoje pociechy w domach i się potem sami oceniają w rankingach na podstawie wyników z egzaminu ósmoklasisty.

          • 3 2

      • Chętnie poznam zdanie osoby minusującej.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum