rowery

Nowy przejazd dla rowerzystów przy SKM Wzgórze

Stworzenie przejazdu na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego pozwoli rowerzystom jechać tamtędy bez konieczności łamania przepisów.
Stworzenie przejazdu na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego pozwoli rowerzystom jechać tamtędy bez konieczności łamania przepisów. fot. Trojmiasto.pl

Gdynia szuka wykonawców przebudowy 250-metrowego odcinka drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ulicy Władysława IV od SKM WzgórzeMapka do X LOMapka. Najważniejszym elementem będzie stworzenie oczekiwanego przez cyklistów przejazdu przez skrzyżowanie z al. PiłsudskiegoMapka.



zakończona Łącznie głosów: 148
Droga rowerowa wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni jest chętnie wybierana przez rowerzystów. Ciągnie się od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do SKM Wzgórze. Problem pojawia się w okolicach stacji.

Na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego nie ma drogi rowerowej, a jedynie przejście dla pieszych.

Mimo to wielu cyklistów jeździ tamtędy, nie schodząc z roweru, ryzykując, bo kierowcy jadący od strony ul. Władysława IV i skręcający w prawo dzięki zielonej strzałce starają się jak najszybciej opuścić skrzyżowanie.

Niebezpieczna jazda przez skrzyżowanie



Powodem zachowania rowerzystów jest przede wszystkim wygoda. Obecnie, by legalnie i bezpiecznie przejechać na drugą stronę na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego, trzeba wjechać na kładkę. Krótko po zjeździe droga rowerowa urywa się przed tunelem. Tylko nieliczni schodzą w tym momencie z roweru, jeszcze mniej osób jedzie przez pełen wyrw teren niemiejski, by znów trafić na drogę dla rowerów przy ul. Władysława IV.

Sklepy i serwisy rowerowe



Do tego chodnik od kładki nie jest oświetlony, a przed samym tunelem od lat znajduje się punkt, gdzie sprzedawany jest fast-food, więc jest ciasno i niebezpiecznie.

Czytaj też: Rowerzyści zostają na drodze rowerowej

W najbliższych miesiącach ma zostać stworzony przejazd przez skrzyżowanie. Gdynia ogłosiła przetarg na przebudowę najbardziej newralgicznego odcinka od X LO do SKM Wzgórze i czeka na oferty potencjalnych wykonawców do 11 września.

Nowy przejazd, oświetlenie i remont chodnika



- Nowy odcinek jest bardzo ważny, ponieważ połączy istniejące już drogi rowerowe. Dzięki temu rowerzyści nie będą musieli jeździć naokoło po nierównościach. Nowa trasa będzie pozbawiona wzniesień, lepiej doświetlona, równa, a jej przebieg będzie bardziej intuicyjny. Inwestycja podniesie również komfort pieszych poprzez zmniejszenie punktów kolizji z ruchem rowerowym - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Przejście dla pieszych i przejazd zostaną doświetlone, pojawią się nowe sygnalizatory. Nie zabraknie nowych elementów małej architektury, przeprowadzony zostanie remont chodnika.

Zobacz również: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni

Częścią inwestycji będzie również usunięcie starego i wykonanie nowego wpustu kanalizacji deszczowej wraz z jego podłączeniem. Krzewy oraz pozostała zieleń mają zostać w odpowiedni sposób zabezpieczone, a następnie przesadzone w nowe lokalizacje.

- Inwestycja ta z pewnością poprawi komunikację rowerową w tym rejonie Śródmieścia, dlatego liczymy na sprawne wyłonienie wykonawcy - zaznacza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Prace pod podpisaniu umowy mają potrwać co najwyżej nieco ponad dwa miesiące.

Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (41) 1 zablokowana

  • I tak kierując autobusem, po ruszeniu z przystanku Wł 4 UM, przed skrętem w prawo, będę musiał się zatrzymać. (4)

    Tak samo jak jadąc Zwycięstwa w prawo na Wielkopolską - ani lusterko, ani rozglądanie się nie przynosi efektu, szczególnie jak ktoś siedzi w "biznes klasie" to dokładnie zasłania ścieżkę.

    • 11 6

    • Od tego masz właśnie szerokokątne lusterka i to nie jedno. (3)

      A ponadto już zbliżając się do skrzyżowania masz obowiązek patrzeć w to lusterko czy jakiś rowerzysta nie nadjeżdża. To ty skręcasz, ty zmieniasz kierunek ruchu a rowerzysta jedzie prosto więc masz ustąp, pogódź się z tym.

      • 8 4

      • Haha! Są też w nowszych autobusach kamery... I co mądralo? - widać wszystko?

        Tylko jak autobus zatrzymuje się skosem do ścieżki / przejścia aby kierowca widział całe przejście i ustąpił pieszym, to ma "martwe pole" - i w szerokokątnych lustrach i w kamerze właśnie tam gdzie 50m od skrzyżowania znajduje się szybki rowerzysta... więc wieżdża na przejście, a zanim opuści, to rowerzysta musi wyhamować, lub doprowadzić do kolizji.
        Czyli - nie ma nikogo na skrzyżowaniu - jedziemy!
        Widać tylko trochę więcej przez szklane przednie drzwi, ale to pod tym kontem kilka dobrych metrów.

        • 5 3

      • Tia, a wy przeprowadzacie rowery na tym przejsciu (1)

        Uwielbiam jak te rowerowe lebiegi bez pojecia o przepisach wymadrzaja sie na forum.

        • 3 5

        • skręcając w lewo masz baranie pierwszeństwo przed pojazdem jadącym z przeciwka prosto?Abecadło przepisów ruchu drogowego podstawy poruszania się po drodze

          • 3 2

  • nowy przejazd rowerowy (2)

    brawo za decyzję,sam przejeżdżam tamtędy wielokrotnie w ciągu tygodnia,kierowcy już prawie przyzwyczaili się do tego faktu, wielkie dzięki za ten ich gest, sami hamują widząc rowerzystę, świetne zrozumienie rowerzystów i kierowców.

    • 16 4

    • A ja jestem kierowcą i rowerzystą zarazem (1)

      I prawie nigdy nie przepuszczam rowerzysty przejeżdżającego wbrew przepisom przez przejście dla pieszych. W trosce o niego (aby się oduczył tego niebezpiecznego manewru), a przede wszystkim o siebie jako kierowcę (abym kiedyś nie rozjechał nagle wpadającego ma przejście rowerzysty).

      • 4 6

      • przypuszczalnie ściemniasz

        lub jesteś rowerzystą rekreacyjnym, a nie osobą regularnie jeżdżącą rowerem po mieście

        • 1 1

  • Czy kierofczyki to ogarną? (3)

    może jakąś akcję edukacyjną trzeba im zorganizować.
    Duży jakiś wielki szyld jak na świętojańskiej?

    • 13 17

    • I po co te bzdurne zaczepki ?

      Jestem rowerzystą, kolarzem, kierowca i pieszym i nie rozumiem tego nakręcania tego konfliktu.

      • 6 1

    • Wcześniej ogarną niż rowerzyści skomplikowany manewr zejścia z roweru i przeprowadzenia go przez przejście dla pieszych.

      Siodełko za głęboko wchodzi, że to taki problem?

      • 4 4

    • robisz się już nudny

      • 1 3

  • Absurd goni absurd (4)

    Po co tam ścieżka rowerowa. Dwadzieścia metrów od przejścia jest kładka , ścieżka rowerowa powinna być na tej kładcei , powinna biec od Wzgórza po kładce i dalej prosto wzdłuż torów aż do Gdyni Głównej.

    • 25 11

    • (1)

      bo własnie ścieżką jedzie się naokoło zamiast prosto 50 m, a trasy wzdłuż torów nie będzie bo tam są niezrozwiązane sprawy własnościowe.

      • 5 1

      • znaczy, sprawy własnościowe trzeba rozwiązać

        wzdłuż linii SKM powinna powstać bezkolizyjna cyklostrada co najmniej do Gdyni Chyloni. Zbudowano kładkę nad ulicą Podjazd, trzeba zadbać o jej kontynuację w obie strony.

        • 2 0

    • Kładka i jej ciąg dalszy

      Czy ty w ogóle czytać potrafisz bo o rozumieniu tekstu nawet nie pytam skoro zadajesz tak głupie pytanie?

      • 1 1

    • Właśnie jest bardzo fajna trasa wzdłuż torów do Gdyni Głównej

      • 1 0

  • Nooooo Gdynia poszalała...

    ... ile zrobią? 300 metrów? W dodatku tam, gdzie ścieżka winna była powstać jak robili cały węzeł. Klękajcie narody.

    • 12 8

  • (3)

    Ciężko tyłek ściągnąć z roweru? Ja nie mam z tym problemu.

    • 11 19

    • dokladnie.

      tak jak przedmówca, ściągnąłem tyłek z mojego Bobo - Turbo i od tego czasu tylko samochód, sznycel, kufel i Makdonald, bo nigdy dość kochanego ciała

      • 4 0

    • (1)

      Oczywiście, zejść z roweru, przeprowadzić przez pasy i jazda dalej. Robię tak codziennie i problemu żadnego z tym nie mam. Pozdrawiam

      • 4 1

      • tylko że jadąc po chodniku baranie łamiesz przepisy tzw ścieżka rowerowa pojawia się dopiero na wysokości wyjścia ze stacji kolejowej

        • 1 3

  • Hehe.... to poczekamy:) Plany projekty dysputy:)

    Prędzej zaoram z 3 rowery niż się doczekam.
    Przypomnę.... Polanka Redłowska...miałem z 12 lat jak zaczęli:) Teraz mam 47:)

    • 5 4

  • i bardzo dobrze. w końcu zrobią ten brakujacy fragment.

    • 6 2

  • Bezsensowna inwestycja (1)

    Po co w takim razie ta.kladka tuz obok? Kolizyjna sciezka obnizy bezpieczenstwo rowerzystow i zwiekszy korki na Wladyslawa IV, ktora w tym miejscu regularnie sie korkuje. Bardzo glupi pomysl ze sciezka w tym miejscu

    • 9 12

    • Dużo szybciej jechać kładka a potem wzdłuż torów

      • 3 0

  • Dziwne (1)

    Jeżdżę tam prawie 40 lat i nigdy nie miałem problemów. Jest to jedno z niewielu przejść gdzie nie da się przejechać na czerwonym rowerem trzeba poczekać więc ten sygnalizator dużo nie zmieni. Chodnik szeroki i prosty. Zostawić i nie zmieniać

    • 8 3

    • środki zainwestować w przedłużenie kładki - podjazd na Aleję 17 grudnia tak, by wzdłuż torów

      docierać bezkolizyjnie do stacji Gdynia Główna potencjalną cyklostradą.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.