Nowe liczniki rowerowe w Gdańsku. Milion rowerzystów w pasie nadmorskim
W październiku Gdańsk rozpoczął automatyczne zliczanie rowerzystów w kolejnych miejscach - na al. Adamowicza oraz al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Pomiar dokonywany jest już łącznie w 29 lokalizacjach na terenie całego miasta. Na początku miesiąca odnotowano też milionowego rowerzystę w tym roku na nadmorskiej drodze rowerowej, która jest najpopularniejszym szlakiem w Gdańsku.
- w pasie nadmorskim w pobliżu molo w Brzeźnie,
- na al. Zwycięstwa na wysokości kompleksu sportowego Politechniki Gdańskiej.
Nie są to nowe lokalizacje, ponieważ już wcześniej w tym miejscu dokonywano pomiarów z wykorzystaniem liczników. Starsze urządzenia postanowiono jednak przenieść w nowe lokalizacje:
- al. Grunwaldzką na wysokości kompleksu biurowego Alchemia,
- al. Adamowicza w pobliżu skrzyżowania z tzw. ul. Nową Wołkowyską (łącznik al. Adamowicza z ul. Myśliwską).
- Montażowi liczników nie będą towarzyszyły totemy z wyświetlaczami. Dane pomiarowe są już prezentowane na stronie RowerowyGdansk.pl - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W przypadku al. Grunwaldzkiej dane z licznika będą połączone z istniejącym pomiarem dokonywanym na drodze rowerowej po stronie Uniwersytetu Gdańskiego. W przypadku al. Adamowicza jest to jedyny pomiar na tej drodze - od momentu montażu odnotowano tam ponad 17 tys. rowerzystów.
Milion przejazdów nadmorską drogą rowerową
3 października po raz pierwszy przekroczono 1 mln rowerzystów odnotowanych w ciągu jednego roku w pasie nadmorskim. To jednocześnie najpopularniejszy odcinek infrastruktury rowerowej w Gdańsku, co potwierdzają zarówno liczniki, jak i inne pomiary ruchu rowerowego np. przy okazji zmagań rowerowych lub serwisach rejestrujących aktywność fizyczną użytkowników.
Milionowym rowerzystą, wytypowanym przez urzędników na podstawie bieżących pomiarów z pętli indukcyjnej i obecności bezpośrednio w terenie, został pan Bogusław z Wrzeszcza, który tego dnia wybrał się z małżonką w przejażdżkę na trasie Wrzeszcz - falochron w Brzeźnie - Sopot - Wrzeszcz (ok. 30 km). W nagrodę otrzymał torbę rowerową, blokadę typu U-lock oraz zestaw lampek do roweru.
Epidemia koronawirusa znacznie wpływa na ruch rowerzystów
W bieżącym roku najwięcej przejazdów rowerami w pasie nadmorskim odnotowano w niedzielę 19 lipca - 11 493 przejazdów.
Co warto podkreślić, ograniczenia związane z epidemią koronawirusa miały bardzo duże przełożenie na ruch rowerowy - po 19 kwietnia, kiedy złagodzono ograniczenia, ruch rowerowy w pasie nadmorskim wzrósł aż dziesięciokrotnie.
Czytaj też:
Hucisko: chodniki także dla rowerzystów
Opinie (74) 1 zablokowana
-
2020-10-20 14:09
To straszne! (1)
80% rowerzystów nawet nie naz zasad ruchu drogowego bo nie posiada nawet karty rowerowej. To widać ewidentnie!
- 2 2
-
2020-10-21 10:05
to ciekawe
80% kierowców lekceważy limity prędkości i przepisy o parkowaniu, a mają prawo jazdy!
80% rowerzystów to posiadacze samochodów i prawa jazdy. Proszę nie obnosić się ze swoimi przejawami samochodozy. To się leczy.- 0 1
-
2020-10-20 14:42
Pomiar
większość rowerzystów jeździ po przeciwnej stronie
- 1 3
-
2020-10-20 22:08
Te liczniki zliczają chyba także hulajnogi elektryczne (1)
Czy ktoś to zweryfikował?
- 2 1
-
2020-10-21 10:05
jakie to ma znaczenie? fundamentalne? śmiem wątpić
- 0 0
-
2020-10-21 09:15
a co by było, gdyby mona było rowerem dojechać wzdłuż plaży z Nowego Portu do portu w Gdyni? (1)
Tymczasem nasze bezjajeczne "władzuchny" nie są w stanie pokonać nie tylko dużego (Orłowo/Centrum), ale nawet małego (Sopot/Orłowo) klifu.
Proponują wsponaczki po schodach, jazdę ruchliwymi ulicami...- 2 1
-
2020-10-21 10:06
poprowadzenie drogi dla rowerów pod klifem jest sposobem na jego likwidację
to jest rezerwat, koleś
- 0 0
-
2020-10-22 18:31
W Niemczech , wreszcie zaczęło sie postępowanie (1)
w kierunku obowiązkowych tablic rejestracyjnych na rowerach . Nagminne wykroczenia drogowe, powodowanie wypadków i ucieczki z miejsca zdarzenia chamskie zachowanie wobec innych użytkowników dróg są wystarczającym powodem aby i u nas wprowadzono to urzędowo. Czas skończyć z anonimowością. !!!
- 1 2
-
2020-10-25 10:04
eksperci bezpieczeństwa ruchu zauważają, że istnienie tablic rejestracyjnych na samochodach
nie pomaga w istotny sposób na możliwość zidentyfikowania sprawców olbrzymiej większości kolizji i wypadków drogowych, które powodują kierowcy. Pomysł na wprowadzanie tablic rejestracyjnych na rowery owszem, pojawił się niedawno w Niemczech, ale nie został poważnie potraktowany, ponieważ tam jest wystarczająca liczna i wpływowa grupa przytomnych ekspertów i zwykłych ludzi, którzy te sprawy znakomicie rozumieją i wiedzą, że wprowadzanie dodatkowych komplikacji powodujących zmniejszenie skłonności do korzystania z rowerów powoduje obniżenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Im większy udział przejazdów rowerem w ogólnej strukturze przejazdów w mieście, tym wyższe bezpieczeństwo ruchu drogowego wszystkich, w tym kierowców, którzy częściej bywają sprawcami niż ofiarami wypadków, ale ofiarami przecież też bywają - i to nie z winy rowerzystów.
- 0 0
-
2021-01-07 14:24
Milion rowerzystów ... , przejazdów redaktorku . Hulajnogi też są rejestrowane. Tam i z powrotem.
- 0 0
-
2021-06-13 14:02
Problem w tym że jadąc szlakiem "nadmorskim", nie widac morza :(
Co to za atrakcja, skoro morza i tak nie widac bo kzaki zasłaniają i drzewa. Gdynia ma z kolei przerwę w szlaku rowerowym na odcinku klifu orłowskiego. A oznakowanie ścieżek rowerowych w Gdyni to już kompletne dno. Nic nie można zrozumieć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.