• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ścieżka na ul. Wita Stwosza. Czy spodoba się rowerzystom?

Maciej Naskręt
2 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz nową organizację ruchu na skrzyżowaniu przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego.


Drogowcy wytyczyli pasy dla rowerów w ciągu ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska i al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Pojawiły się tam także śluzy w czerwonym kolorze przed skrzyżowaniami i odrębna sygnalizacja dla rowerów. Na razie jednak nowa organizacja ruchu rodzi więcej pytań rowerzystów niż przyjemności z jazdy. Czy się przyjmie?



Jak oceniasz nową ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Wita Stwosza?

Ulica Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego w Gdańsku powoli zmieniają oblicze. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił tam wykonanie na obu jezdniach drogi dla rowerów. Natomiast na skrzyżowaniach pojawiły się śluzy i dodatkowe sygnalizacje świetlne wyłącznie dla rowerzystów. Pierwszy splot ulic - przy Uniwersytecie Gdańskim - jest już gotowy. Postanowiliśmy sprawdzić jak odbywa się tam ruch miłośników rowerowych podróży.

Cały plan utworzenia pasów rowerowych o długości ok. 3,5 km pochłonie ok. 800 tys. zł. W ramach przedsięwzięcia zostały również zlikwidowane dziury w jezdni, a także wystabilizowane studzienki kanalizacji sanitarnej. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie rowerzystów.

Dwie sygnalizacje, jeden kierunek jazdy, jak jechać?

Na uczestników ruchu czeka wyjątkowa niespodzianka. To nowość na gdańskich drogach - dwie sygnalizacje dla jednego kierunku ruchu. Pierwsza obowiązuje wyłącznie rowerzystów, druga - starsza - przeznaczona jest dla pozostałych uczestników ruchu. Sygnalizację dla rowerzystów można napotkać na słupach w ciągu ul. Wita Stwosza, m.in. przy skrzyżowaniu z ul. Abrahama i ul. Bażyńskiego, w zminiaturyzowanej wersji.

Co ciekawe, zielone światło dla rowerów zapala się ok. pięć sekund wcześniej niż dla samochodów. Problem w tym, że kierujący autem czasem ruszają przedwcześnie, sugerując się niewłaściwym sygnalizatorem. Może to powodować sytuacje niebezpieczne.

Bez poślizgów na wymalowanych na czerwono pasach

Wielu rowerzystów, ale także i motocyklistów, obawia się o przyczepność w trakcie opadów deszczu podczas pokonywania wymalowanych na czerwono pasów przed i na skrzyżowaniach. Pierwsze tego typu rozwiązanie pojawiło się już na splocie ulic przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego. Podobne nawierzchnie pojawią się jeszcze na skrzyżowaniu z ul. Abrahama i ul. Chopina.

Sprawdziliśmy nawierzchnię i - jak się okazuje - są to niesłuszne obawy. Naszym zdaniem nawierzchnia jest bardzo szorstka i przyczepna. Zapewnia ona o wiele lepszą przyczepność niż znajdująca się obok jezdnia asfaltowa, po której jeżdżą auta. Wykonawca w tym miejscu położył farbę, która dodatkowo została "uszorstniona" w celu poprawy właściwości antypoślizgowych.

Rowerzyści nie radzą sobie ze śluzami

Obszar jezdni, po którym mogą poruszać się rowerzyści, wymalowano czerwoną farbą. Obszar jezdni, po którym mogą poruszać się rowerzyści, wymalowano czerwoną farbą.
Wciąż hasło "rowerowa śluza" dla posiadaczy rowerów brzmi enigmatycznie. Widać to po tym, jak ruch odbywa się na skrzyżowaniu na ul. Bażyńskiego i ul. Wita Stwosza, gdzie tego rodzaju rozwiązanie właśnie wprowadzono. Niestety niewielu rowerzystów wie jak się w tej sytuacji zachować.

Prawidłowo rowerzysta skręcający w lewo na skrzyżowaniu powinien wjechać na śluzę, tzn. ustawić się przed samochodem osobowym na lewym pasie ruchu. Pamiętajmy, że rower na śluzie ma pierwszeństwo przed samochodem. Problemem nie jest sytuacja gdy chcemy skręcić w lewo z ul. Wita Stwosza - sytuacja jest tam w miarę jasna. Wielkim wyzwaniem dla rowerzysty jest za to skręt w lewo z ul. Bażyńskiego, czy to w kierunku Oliwy, czy Wrzeszcza.

Warto przyswoić tę wiedzę, bowiem rozwiązań usprawniających jazdę w Trójmieście będzie coraz więcej. Już niebawem śluzy pojawią się m.in. na wysokości ul. Chopina i ul. Arbahama.

Ograniczenie do 30 km/h i progi zwalniające

Kierowcy omijają progi zwalniające na Wita Stwosza

Kierowców na skrzyżowaniach wzdłuż al. Wojska Polskiego i ul. Wita Stwosza czeka jeszcze jedna niespodzianka. To ograniczenia ruchu do prędkości 30 km/h. Wprowadzone zostało z uwagi na rowerowe śluzy. Fotoradarów tam na szczęście nie ma, ale mimo wszystko odradzamy szybką jazdę. Miejsce na śluzie może zająć zawsze rowerzysta.

Drogowcy wykonali w okolicach zajezdni tramwajowej także progi zwalniające. Są one ustawione tak, że część kierowców z łatwością omija je wjeżdżając na nowy pas dla rowerów.

Miejsca

Opinie (599) 6 zablokowanych

  • (73)

    Jakaś dziwna moda ostatnio na dogadzanie rowerzystom, ktorzy stanowia maly procent uczestnikow ruchu przez kilka miesiecy w roku.

    • 446 380

    • (17)

      Znowu właściciel 15-letniego blachosmroda się odezwał

      • 75 131

      • i bezrobotny z komunalnego (16)

        zasiłek już wydałeś w monopolowym?

        • 19 33

        • Pracuję w biurze, dojeżdżam rowerem (15)

          jestem w formie, mam w biurze prysznic więc jest ok, zarabiam dośc dobrze jak na ten kraj, ale oszczędzone za paliwo pieniądze są dodatkowym bonusem.

          Ty swoje zarobki przepalasz w benzynie. I przez to masz ból pewnej części ciała.

          • 33 37

          • jak dorośniesz, założysz rodzinę, (8)

            i będziesz przed pracą dzieci do szkoły/przedszkola rozwoził to inaczej pogadamy

            • 45 15

            • Gdy lekarz karze Ci jezdzic na rowerze wtedy pogadamy.

              Chociaz lepiej co dzien ustawic radar i poczekac.

              • 5 13

            • dowożenie dzieci samochodami do szkół i przedszkoli samochodami rodziców (6)

              to zabieranie im dzieciństwa. Mały fotelik na bagażnik lub ramę i rowerem można przewozić nawet dwoje dzieci. Są też specjalne rowery do tego przystosowane, na razie u nas mało znane. Dzieci trochę większe mogą poruszać się na wiele innych sposobów na własnych rowerkach lub rowerkach doczepianych do rowerów rodziców. Wymówki już się opatrzyły

              • 21 26

              • dorośnij człowieku (1)

                • 15 15

              • stereotyp

                Czasy się zmieniają kolego....

                • 1 2

              • masz ochote pedalowac (1)

                w deszczu z dwojka dzieci na ramie to pedaluj ale uszanuj tych ktorym sie nie chce robic cyrkow

                • 17 4

              • Szanuję, szanuję

                nie na ramie, tylko na foteliku lub specjalnym siodełku. To nie żaden cyrk, nawet jeśli się komuś tak wydaje. Dzieciom można albo pozwalać taplać się w kałużach, albo skazać je na częste depresje. Deszcz żadnemu dziecku nie zagraża tak jak ograniczanie możliwości spontanicznego ruchu.

                • 2 6

              • (1)

                Wożenie dzieci rowerami do szkoły w naszym klimacie to taki trochę sadyzm. Szkoła jest od września do czerwca, i z tych 10 miesięcy pogoda na rower w Polsce jest przez góra 4 miesiące. Zgadzam się o tyle, że powinny dzieciaki raczej jeździć komunikacją a nie mieć tyłki wozone autem.

                • 10 4

              • jak sam nie jeździsz regularnie rowerem

                o nie chodzenie pieszo cię nie podejrzewam (jeśli tego nie potrafisz, to współczuję) to możesz pisać różne farmazony. Wystarczy byś zrozumiał, że gdyby rower nie dostarczał pozytywnych przeżyć emocjonalnych w każdej pogodzie, nie było by tylu osób jeżdżących rowerem w najbardziej rozwiniętych krajach Północnej Europy.

                • 0 6

          • Rowerzyści są szkodliwi społecznie (2)

            Osoba poruszająca się rowerem obecnie ma tylko "wymagania" a generuje wymierne straty.
            Nie dokonuje zakupu paliwa a paliwo w około 80% to różnego rodzaju daniny do budżetu, więc ja się pytam jakim prawem zabiera się chodniki oraz ulice na ścieżki rowerowe, które są wykorzystywane przez "pasożyty" społeczne ?!

            • 15 8

            • No tak, największymi dobrodziejami budżetu są piraci drogowi. (1)

              Nie zmienia to faktu, że mimo znaczących wpływów za mandaty społecznie opłacalne jest wyeliminowanie wariatów z dróg. Akcyza za alkohol i papierosy też daje dużo pieniędzy, a picie i palenie nie są popierane przez państwo. Podobnie daniny za benzynę są karami za zasmradzanie powietrza i niszczenie asfaltu, a nie darowiznami kierowców na rzecz mieszkańców miasta.
              Pasożytem może być nazwany co najwyżej ten, który zajmuje średnio 50-70 metrów kwadratowych na jedną osobę będącą w ruchu. Rowerzysta na ścieżce zajmuje 4-5 metrów (licząc pół szerokości ścieżki i 2 metry odstępu), a pasażer autobusu nie więcej niż 2-3 (przy 50% wypełnieniu pojazdu).

              Sam jeżdżę samochodem i rowerem. Chciałbym żeby benzyna była za darmo i żeby wszystkie drogi były trzypasmowe z dozwoloną prędkością 100km/h, oraz ścieżki rowerowe prowadziły przez parki bezkolizyjnie z ulicami i chodnikami. I żeby ptaszki śpiewały cały rok.

              • 7 3

              • Odpowiedź do Pana Rysiek 50+

                Bez daniny zawartej w paliwie zawali się budżet, dlatego uważam za szczyt hipokryzji popieranie tzw. zielonego transportu.
                I kolejna sprawa, jeśli spada sprzedaż samochodów to rządy rozpaczają a o rowerach jakoś cisza.
                I proszę wyjaśnij mi jaką korzyść państwu daje tzw. pirat drogowy ? Według mnie generuje on tylko stratę. Ja mówię o standardowym obywatelu, który porusza się samochodem.

                • 1 2

          • Jezu jaki obciach do pracy na rowerze he he!! (2)

            Ja tam wolę jeździć moim 2 letnim kupionym w salonie od nowości wypucowanym czarniutkim błyszczącym SUV-em, słuchając muzyczki i relaksując się na skórzanym fotelu, a nie jechać na "pedale" wdychając spaliny i narażając się na kalectwo w godzinach szczytu. Na rowerze to jeździło się w wieku 12 lat

            • 1 15

            • To taki trollo-dowcip, prawda?

              Jezu, jaki obciach chwalić się suvem, w dodatku czarnym i ze skórą. Narysuj jeszcze nam swój herb i podaj przekątną plazmy. Rozumiem, że dzieci jeszcze się nie dorobiłeś i jak Ci się w końcu uda, to Twoja niepracująca małżonka, będzie takim suvem (tylko czarniejszym i z kobiecą muzyką) dowozić je codziennie do szkoły oddalonej o 500m? Czy widzisz różnicę na drogach między sierpniem, a wrześniem? To te wszystkie mamuśki dowożące dają Ci czas na relaks przy muzyce. A teraz przejedź się do Londynu (klasą business i nie zapomnij podać opinii marek alkoholi podawanych na pokładzie) i popatrz.

              • 7 0

            • ... na rowerze jezdziło się w wieku 12 lat oczywiscie z bocznymi kolkami

              • 0 0

    • (4)

      to nie moda, tylko nadrabianie 40 lat zaległości w tworzeniu infrastruktury rowerowej.
      U użytkowników się nie martw, będzie infrastruktura to się znajdą i to bardzo szybko.

      • 135 35

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Dodalbym tez, ze jest to nadrabianie kilkunastu lat siedzenia przed komputerem i tv. Trzeba w końcu zadbać o swoje zdrowie.

        • 15 10

      • W Kopenhadze maja juz inny problem (1)

        Za mala przepustowosc drog rowerowych (tlok, korki i powolna jazda). Tam im buduja autostrady rowerowe...;) hi hi
        A wiec cos jak problemy naszych kierowcow samochodow tylko na odwrot! A wiec nie przeginac w zadna strone...:)

        • 2 0

        • taki problem mają nie tylko w Kopenhadze

          o tym mówi się w Berlinie, a u nas są jeszcze tacy, którzy sądzą, że rower nadaje się tylko do małych miast

          • 2 0

    • po to się dogadza, żeby % był wyższy - a wtedy i kierowcy będą mieli lepiej

      • 33 11

    • Nie dogadza się rowerzystom pomimo ich niewielkiej liczebności,,, (12)

      ...tylko po to by ich liczebność zwiększyć. To spora różnica. Jeżeli stworzy się sprzyjające warunki dla jakiejś grupy, to będzie się ona powiększać. A zyskają na tym wszyscy, na czele z samochodziarzami.

      • 79 17

      • (7)

        tylko szkoda że przy okazji zmusza się rowerzystów którzy świetnie sobie radzili wcześniej do korzystania z tych bubli bo w polskim debilnym prawie drogowym kolarz jadący 60 km/h który nie może korzystać z wyznaczonych na chodnikach dróg rowerowych jest zrównany w prawie z panią która na rower wychodzi dwa razy w roku albo z dzieckiem

        • 14 41

        • (5)

          tylko, że infrastrukturę rowerową buduje się dla wszystkich, także dla takiej pani z dzieckiem, żeby mogła z nim pojechać do szkoły i nie musiała go odwozić samochodem.
          I dzięki temu wsiądzie na rower częściej niż dwa razy w roku.
          Rowery w mieście to TRANsport, a nie sport.
          Jak chcesz trenować na szosie to jedź na Kaszuby.
          Tak samo ulice w mieście buduje się do użytkowej jazdy samochodem a nie wyścigów.
          A że niektóre rozwiązania to buble (np Słowackiego) to inna sprawa, ale akurat Wita Stwosza rowerowym bublem zdecydowanie nie jest.

          • 64 8

          • A ja myślałem, że to transPORT

            • 9 7

          • (2)

            Takie dziecko powinno być wcześniej nauczone jazdy prawostronnej. Często widzi się jadące dzieci tak jak im w danej chwili pasuje.Blokujące prawidłowo jadących rowerzystów,którzy to muszą zatrzymywać się by douczać takie niesforne pociechy.

            • 15 1

            • dzieci - jak to dzieci. Proces edukacji jest dluuuugi. Wielokrotnie powtarza sie to samo a efekt jest różny. Wie o tym kazdy rodzic. Na dzieci trzeba uwazac i tyle. Innej rady na to nie ma.

              • 14 1

            • nie muszą, nie muszą, wystarczy że zwolnią i ominą

              • 0 0

          • dla wszystkich czyli dla nikogo bo osoba która sprawnie sobie radzi w ruchu jest zmuszona chorym przepisem do uczestnictwa w ruchu z osobami które nie potrafią nawet równowagi utrzymać na rowerze nie sygnalizują swoich manewrów jadą jak chcą i gdzie chcą.Użytkowa jazda na rowerze to często więcej niż 30 km/h a żadna droga rowerowa nie gwarantuje bezpieczeństwa przy predkości 40 km/h

            • 2 1

        • Napisz 80km/h

          Żeby pojechać 60km/h na dystansie kilku kilometrów, to trzeba mieć:
          - bardzo dobrą nawierzchnię
          - dużo pary w nogach - treningi kilka razy w tygodniu
          - bardzo drogi rower
          - talent do kolarstwa.
          Maciej Bodnar, mistrz Polski w jeździe indywidualnej, wykręcił na mistrzostwach średnią 48,5, Wiggins na olimpiadzie 52.
          60 to można z górki, albo z dużym wiatrem, sportowcy w grupie na prostej tyle jadą, ale nie cały czas. Po mieście nie ma szans nawet się rozpędzić powyżej 50.
          Można sobie oczywiście ustawić licznik, tak, żeby pokazywał i 80km/h na ścieżce rowerowej w parku.
          Realna prędkość w mieście, to około 50 km/h gdy jedzie silny wariat i za nic ma przepisy i innych użytkowników. Na ulicy, czy ścieżce przekraczanie 45 jest niewygodne i bezsensowne. Takie prędkości to się jeździ po szosie.

          • 6 0

      • zwłaszcza w zimie... (3)

        już widzę te tabuny rowerzystów...

        • 23 9

        • nie musisz czekać do zimy (1)

          wygooglaj sobie Winter cycling in Finland.
          Dobrze działający system rowerowy skłania ludzi do jeżdżenia cały rok

          • 7 10

          • jak zwykle trolle dają minusy, bo nie mają argumentów

            • 0 0

        • tabuny może i nie

          ale jeżeli te pasy będą odśnieżane, to ludzie będą z nich korzystać. Jazda zimą nie jest szczególnie trudna.

          • 10 2

    • taa (7)

      te strefy 30 to jakaś kpina rozumiem na osiedlowych uliczkach tyle że one zaczynają się pojawiac na coraz większych ulicach....ja się zastanawiam czy chłopa z czerwoną chorągiewka nie zatrudnić co by przed autem szedł.
      Jak już chcemy byc tak eko i miasto dla ludzi to wróćmy do mieszkania w grotach a ekolodzy nam jeszcze ogniska zgasza bo CO2 przecież...

      • 50 48

      • uważaj, jak wyjeżdżasz z bocznej ulicy na główną (6)

        kierowca rozumujący tak jak ty: uważający że ma prawo do jazdy jak mu fabryka dała może ci wjechać w rufę lub w bok.

        • 19 23

        • (5)

          nie odróżniasz 30 od 50 km/h człowieku?30 to jest kpina a nie jazda nawet na rowerze swobodnie przekraczam na prostej taką prędkość

          • 12 4

          • Kpina to twój poziom dyskusji (4)

            Staram się być opanowany ale jak czytam takie bzdety to mnie szlag trafia. Płaczem bo nie możesz docisnąć to jedź na tor wyscigowy.

            • 4 11

            • (3)

              przestań pierd..lić frajerze czy wiesz że takimi debilnymi pomysłami powoduje się tylko niepotrzebny konflikt?Głupoty urzędasów i różnej maści lewaków sprawiają że na drogach zamiast tworzyc współpracę tworzy się konflikty a jakaż to prędkość 30 km/h dla współczesnego roweru ty durny patałachu.Mnie szlag trafia kiedy debile i pierd..ne poj..by biorą się za inzynierię drogową.Prędkość 50 km/h jest optymalna w warunkach miejskich i wszystkie te durne strefy 30 itp bzdury to bezsensowne stawianie znaków i utrudnianie ludziom normalnego ruchu.Mam dość bycia uszczęsliwianym na siłę poprzez tworzenie mitu że największe lebiegi które nie mają pojęcia o ruchu drogowym mają wsiadać na rowery i jechać

              • 10 1

              • ale to nie znaczy, że te lebiegi mają wsiadać w samochody

                to dopiero będzie nieszczęście

                • 2 0

              • Jak miło. Inteligent w każdym calu.

                • 3 0

              • konflikty są potrzebne, tylko trzeba umieć w nich uczestniczyć

                jeśli myślisz, że prawda jest tylko jedna i ty ją znasz, to znaczy że masz problem. Bez obrażania proszę.

                • 0 0

    • A co z pieszymi? (7)

      to ludzie ostatniej kategorii? Tak się zdaje, gdy się widzi coraz węższe chodniki, a i to zabarykadowane przez samochody. Z wózkiem z dzieckiem niekiedy nie ma jak przejechać

      • 51 8

      • W tej kwestii należy podziękować kierowcom (4)

        • 35 23

        • ciekawe, że wówczas nie ma straży miejskiej ani drogówki (2)

          chociaż chodnik po zaparkowania auta powinien mieć min. 2 m szerokości i jest to ewidentne naruszenie prawa

          • 11 13

          • 1,5 m a nie 2 m (1)

            • 30 1

            • Istotnie, nie zmienia to jednak faktu,

              że pieszym często pozostawia się chodnik nie szerszy niż 0,5 m

              • 24 3

        • heh, młody i stary da sobie radę.

          Ale co mają mówić ci z wózkami.

          • 5 0

      • Kupujesz spray w puszce, i po dwóch trzech takich parkowaniach wszyscy się nauczą, że (1)

        jak jest mało miejsca to parkuje się równolegle a nie prostopadle tak by zostawić dość miejsca dla ludzi. Ale co tutaj poradzić, jak lwia część kierowców nie potrafi prowadzić i panikuje jak ma zaparkować równolegle.

        • 16 16

        • Kupujesz spray w puszce...

          ...i po dwóch trzech takich sprayowaniach dostajesz kociej mordy.

          • 2 2

    • (1)

      moda owszem ale co to przepraszam ma wspólnego z rowerzystami ci doświadczeni jeżdżący dużo wcale nie potrzebują takich rzeczy na Wita Stwosza był spokój teraz będzie konflikt wypadki niebezpieczne sytuacje ja osobiście takich dróg rowerowych nie chcę i nie potrzebuję

      • 21 19

      • a kogo to obchodzi?

        rowerem po jezdni mają prawo poruszać się wszyscy mieszkańcy, również młodzież w wieku powyżej 10 lat, takie wydzielenie przestrzeni na jezdni jest sposobem na przypominanie o tym prostym fakcie również kierowcom, którzy się od korzystania z samochodu uzależnili.

        • 13 9

    • nowa moda to karanie p[iratów drogowych takich ja ty wiec sie przyzwyczajaj

      • 7 11

    • DOGADZANIE (4)

      Nastała teraz NIESTETY taka moda na dogadzanie wszystkim mniejszościom, muzułmanom budujemy meczety, związkom homosiów równamy prawa z tradycyjnymi związkami itd.Ciekawe po kiego grzyba!?Aby zwiększyć ich udział procentowy w społeczeństwie!Jeżeli tak to gratuluje, już niebawem odczujemy skutki takiego myślenia I będzie za późno do powrotu do tradycyjnej równowagi.

      • 27 17

      • napisz jeszcze o przywracaniu harmonii

        niektórzy uważają, że wzorem równowagi i spokoju jest cmentarz. Drogi mają być bezpieczne dla wszystkich, a nie głównie dla amatorów szybkiej jazdy.

        • 16 4

      • jestes z pisiu ? (1)

        • 5 11

        • Jak chce ci się pisiu to leć do toalety:)

          • 14 2

      • Ktos kiedys powiedział "jeszcze nigdy nie było tak, że mniejszość miała do powiedzenia więcej niż większość". Zgadzam się co do wszelakich mniejszości (równanie praw homo, związki partnerskie i inne nowoczesne wynalazki). Co do jazdy rowerowej - miasta sa coraz ciasniejsze i stad decyzje o zmianie srodka transportu. Sam od kilku miesiecy codziennie jezdze rowerem do pracy. Prysznic mam, korkow nie mam - jest dobrze. Oby tak dalej...

        • 5 6

    • rowerzyści to kierowcy którzy myślą ... (4)

      czyli rowerem po mieście autem za miasto i tyle w temacie grubasku :)

      • 10 15

      • PROPORCJA - mówi Ci to coś? (1)

        • 6 3

        • nawet proporcjonalnie dróg rowerowych jest w Gdańsku mniej, niż dróg zbiorczych

          • 2 7

      • Tak się składa, że nie wszyscy myślą. (1)

        Szczególnie ci, którzy jadą, nie patrzą, nic ich nie obchodzi, jakby sami na ścieżce czy ulicy byli.

        • 6 1

        • przecież to nie jest nic odkrywczego

          jak by rowerzysta nie myślał, miałby kłopoty wcześniej niż kierujący dwuśladem. Jak poniżasz innych, nie myśl że coś na tym zyskujesz

          • 0 0

    • należy dogadzać wszystkim po równo (1)

      • 3 1

      • jak się dogadzało kierowcom przez 70 lat

        warto pomyśleć o dogadzaniu innym przez najbliższe kilka lat. Są krytycy 800 tys. na 3,5 km drogi rowerowej, są też tacy, którzy zastanawiają się nad wydaniem 500 tysięcy na "badanie sensu budowy tunelu pod Pachołkiem" a potem 2 mld na budowę. Warto badać stopę zwrotu i ważyć argumenty. Przy takiej metodzie okazałoby się, że lepiej naprawiać chodniki i nawierzchnie oraz budować PKM niż realizować wielkie inwestycje tunelowe.

        • 2 0

    • to nie moda (1)

      to budyniowa propaganda. Dotychczas Gdańsk najwięcej chodników i ulic przemalował na ściezki rowerowe i ma najmniej rowerzystów na ścieżkach. Za to na chodnikach i ulicach to ich nie brakuje.

      • 8 4

      • policzyłeś?

        z jakimi miastami porównujesz Gdańsk?

        • 1 1

    • Po modzie, na malowanie chodników przyszła widać moda na malowanie dróg (1)

      Nie mam nic do rowerzystów, ale wolałbym, żeby dla tego rodzaju ruchu budować całkiem nowe ciągi drogowe, a nie dezorganizować już i tak mocno obciążone arterie. Po modzie, na malowanie chodników przyszła widać moda na malowanie dróg czerwoną farbą. Neokomuna gdanska będzie się na koniec roku mogła pochwalić sukcesami w "wybudowaniu" kilkudziesięciu kilometrów nowych dróg rowerowych. Brawo Panie Prezydencie !!!

      • 5 3

      • to akurat nie była mocno obciążona arteria

        za każdym razem, gdy tamtędy jechałem miałem wrażenie, że dwa pasy w jedną stronę to przesada.

        • 5 1

    • Ty obleśny chamie!

      • 0 4

  • Niebezpieczne rozwiązanie (19)

    Uważam, że bezpieczeństwo jest na drodze najważniejsze, a tu zamiast skupić się na nim wymyślono śluzy rowerowe, po których 90% kierujących nie będzie wiedziało jak się poruszać. Coś czuję, że często będziemy słyszeć o tej ścieżce, niestety w kontekście kolizji, które będą się tam zdarzać.

    • 334 45

    • Pojedź sobie do innych krajów (2)

      W Edynburgu takie śluzy i pasy rowerowe masz na ulicy podobnej do 3 Maja czy Nowych Ogrodów i jakoś jest bezpiecznie.

      • 21 17

      • No nie tak do końca - akurat infrastruktura rowerowa w Wielkiej Brytanii to nie jest dobry wzór. Przez wielu ekspertów rozwiązania, które np. teraz wprowadza się w Londynie, uważane są za skrajnie niebezpieczne i przestarzałe.
        Dotyczy to miedzy innymi stosowania śluz rowerowych, z których Holandia wycofała się jakiś czas temu, bo są po prostu lepsze rozwiązania.
        Tyle, że te lepsze rozwiązania wymagają kompletnej przebudowy skrzyżowania i zmian prawnych i maja sens przy dużym natężeniu ruchu rowerowego.
        Ale akurat na takiej ulicy jak Wita Stwosza śluzy to bardzo sensowne rozwiązanie. Na Nowe Ogrody już bym się z tym nie pchał tak ochoczo.

        • 25 6

      • Tak? Poczytaj sobie spokes.org.uk Rowerzysci w Edinburgu są tak samo kochani jak w Gdańsku.

        • 3 0

    • Śluzy są właśnie po to, żeby poprawić bezpieczeństwo - matko, ręce mi już opadają, nie czytam więcej komentarzy pod wątkami rowerowymi, bo głupota maniaków 4 kółek jest ponad moje siły...

      • 24 30

    • to, że większość nie wie jak się poruszać, nie jest ŻADNYM argumentem

      W cywilizowanych krajach europejskich takie śluzy to norma. Niekoniecznie w kolorze, ale to wystarczy (bo tam kultura kierowców wyższa). Przyzwyczaimy się, nauczymy i zaczniemy stosować. Kwestia czasu.

      • 26 12

    • Bo, niestety, kierowcy uważają że zdanie prawa jazdy w zupełności wystarcza. (5)

      A powinnością posiadaczy uprawnień jest podnoszenie poziomu wiedzy na temat ruchu drogowego i zapoznawanie się ze zmianami w przepisach i dopasowywanie do nowej infrastruktury. U nas pokutuje jazda "na pamięć", zgodnie ze stanem sprzed 20 lat kiedy zdaliśmy egzamin.

      • 20 10

      • Karta rowerowa (2)

        Czy ktoś wie ilu rowerzystów ma karty rowerowe i zna przepisy ruchu drogowego?

        • 17 7

        • spytaj się ilu rowerzystów ma prawo jazdy

          wśród dorosłych to większość. Spytaj się kierowców, który z nich uważa że limit ograniczenia prędkości to minimalna prędkość, jeśli ktoś przestrzega tego limitu uważany jest za zawalidrogę i przeszkodę szybkiej "normalnej" jazdy.

          • 14 6

        • a ilu pieszych zna przepisy?

          a jakoś pozwalamy im chodzić po publicznych chodnikach, a nawet przechodzić przez jezdnie

          • 5 5

      • jesli to taka nowosc (1)

        to czy nie powinno ukazac sie chocby na trojmiasto pl.dokladne wyjasnienie w jaki sposob teraz powinien odbywac sie ruch-byloby chyba bezpieczniej dla wszystkich,a nie niech sie kazdy domysli sam.ja np.nie do konca mam pewnosc jak sie zachowac

        • 12 0

        • jak będziesz jechał dość powoli, wszystko zdążysz skojarzyć.

          pamiętaj o tej zasadzie zwłaszcza jak siadasz do samochodu.

          • 1 1

    • Kliniczna (1)

      Co do bezpieczeństwa rozwiązań proponuje przyjrzeć sie budowanej ścieżce koło szpitala klinicznego. Samochody które wjeżdżają w ul Kochanowskiego maja zerowa widoczność. Nawet przy zastosowaniu max ostrożności nie widać czy na ścieżce jest rower. Dodając do tego szybka jazdę rowerów o wypadek nie trudno.

      • 23 4

      • lustra drogowe

        zapomniany wynalazek, ale życie ułatwia

        • 2 0

    • kierowco, wsiądź na rower i wtedy dopiero pisz o bezpieczeństwie

      korzystanie ze śluzy jest proste jak cep. Jak ktoś umie jeździć rowerem, to się tego szybko nauczy. Śluza zwiększa bezpieczeństwo pieszych, bo śluza to po prostu przesunięta linia stopu. Jak się kierowca zagapi, będzie miał więcej miejsca na wyhamowanie przed pieszym. Mniej kierowców przejedzie na wczesnym czerwonym, a to poprawi bezpieczeństwo wszystkim (również kierowcom jadącym po przecznicach)

      • 12 14

    • jeżeli bezpieczeństwo uważasz za najważniejsze

      to znaczy zachowujesz limity prędkości i rozmawiasz z kolegami, by również nie traktowali liczby na znaku jako dolnej granicy dopuszczalnej prędkości w mieście?

      • 3 2

    • (3)

      to poligon dla kierowców-analfabetów
      gdzie mogę się nauczyć jeździć w nowych czasach

      niech się lepiej przyzwyczają, to przyjdzie wszędzie

      i to jest JEDYNY sens wylania tego morza forsy na Wita, by zrobić ścieżkę znikąd donikąd, równolegle do ścieżki na Grunwaldzkiej

      • 6 7

      • to nie jest morze forsy

        w przeliczeniu na kilometry to najtańsza droga rowerowa w Gdańsku. Morze forsy wydaje się na ekrany dźwiękochłonne i drogi pseudoszybkiego ruchu takie jak Słowackiego lub estakada Nowej Wałowej.

        • 4 4

      • (1)

        Ja zadam inne pytanie. Skąd pochodzą pieniądze przeznaczone na budowę tej "ścieżki"?
        Czy nie jest to przypadkiem jakaś ledwo utrzymana dotacja z UE na rozwój infrastruktury rowerowej?
        Którą Gdańsk musiałby oddać jeśli nie została by wykorzystana? Kasa pewno dawno się rozeszła a koszt "budowy" jest zapewne zawyżony do wartości rynkowej takiej "inwestycji".

        • 3 1

        • ciekawe, czy kiedykolwiek liczyłeś efektywność inwestowania

          w ekrany dźwiękochłonne przy przewymiarowanych drogach przecinających miasto?

          • 3 1

  • (5)

    Marna tandeta.
    To jakas podroba sciezki rowerowej.
    Urzedasy sie nie popisaly,zakup farby nie zalatwia sprawy:)

    • 155 69

    • CZYTAĆ !!!

      www.zm.org.pl/?a=lewoskret-09b#Na_dwa

      • 4 2

    • i to za jaką kaskę

      jak nie wiadomo o co chodzi to ktoś wziął za to kaskę do kieszonki

      • 5 2

    • Chory pomysł!

      Chory pomysł, no ale Polak potrafi !

      • 1 2

    • a rowerzyści i tak po ulicach zamiast po ścieżkach jeżdżą (1)

      • 0 2

      • a gdzie mają jeździć jak nie ma ścieżki?

        ulice dla ludzi są koleś, nie tylko dla samochodów. Przypuszczalnie chodzi ci o jezdnię. Po chodniku rowerem jeździć nie wolno. Dlaczego uważasz, że parkowanie samochodów na chodnikach za darmo to normalne? A może też warto coś z tym zrobić? Miasta bez pieszych i rowerzystów na świecie nie istnieją, bez samochodów mogą istnieć - znam wiele takich.

        • 3 1

  • brawo Gdańsk ! (2)

    w Gdyni o takich projektach mozna sobie najwyżej pomarzyć. Jest z kogo brac przykład.

    Dzięki wielkie !

    • 89 146

    • IDIOTYZM (1)

      wielki błąd - lepiej byłoby zapewnić ciągłość obecnym trasom, tak aby z punktu a do b przejechać po jednej ścieżce rowerowej a nie po kilku ścieżkach rozdzielonych zwykłym chodnikiem.

      całkowicie bezsensu jest to robione, tym bardziej, że 300 metrów dalej jest ścieżka rowerowa na ul Grunwaldzkiej

      • 13 7

      • to poco budowali autostradę, jak obok była droga krajowa ?

        • 2 0

  • precz z rowerami (18)

    oni są bezkarni, oni są zagrożeniem dla pieszych i dla samochodów oni rozpychaja się już nawet w lasach.Mam dosc tych bezmyslnych rowerzystów ! naprawiajcie nam lepiej chodniki bo pamiętają jeszcze czasy PRL

    • 237 182

    • rowerzystom brak kultury i wyobrażni

      nie zwracają uwagi na przejścia dla pieszych pełno ich w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym nawet tam z dzieckiem nie można czuc się bezpiecznie bo pędzą nie zwracając na ludzi uwagi.Drogowcy dobrze wykonali swoją robotę takich sluz powinno byc więcej.

      • 49 34

    • nie lubie rowerzystów, to jakaś plaga (2)

      dziwne że dla 2,3 miesięcznych użytkowników dróg się dogadza a raczej powinno dogadzac się pieszym i budowac nowe chodniki czy schody które się sypią

      • 45 37

      • (1)

        kierowcom brakuje zdecydowanie kultury jazdy

        • 7 3

        • nie uogólniaj WOJT

          po co hejtujesz?

          • 2 0

    • nie zgadzam się! (3)

      kultury jazdy brak w jakimś stopniu wszystim użytkownikom ruchu! zarówno kierowcom, jak i rowerzystom oraz pieszym - więc proszę nie demonizować jednej z grup - bo to przypomina jakieś faszystowskie teksty

      • 28 18

      • (1)

        ale rowerzyści w tym przodują. Wystarczy tu przeczytać ich wypociny.

        • 11 9

        • wystarczy też przeczytać wypociny pieszych i kierowców.

          każdy niewinny tylko zawsze te dwie pozostałe grupy winne.

          • 5 5

      • Bardzo mądre słowa

        Popieram w 100% - rowerzystka

        • 4 3

    • Gdybyś pieszo chodził(a) po mieście to byś zauważył(a), że duży ruch pieszych jest w rejonach centrów handlowych i rekreacyjnych, ciągach głównych starówki, i tylko w godzinach szczytu. Chodniki przy ważnych arteriach komunikacyjnych ( z tramwajami i autobusami) są praktycznie pozbawione pieszych i widać tylko rowerzystów. Na przykład: ul. Marynarki Polskiej, ul Wojska Polskiego al. Zwycięstwa al. Grunwaldzka i wiele innych. Społeczeństwo jest coraz starsze, widać coraz więcej starszych ludzi na wózkach inwalidzkich, natomiast młodzi ludzie, mający chęć do pracy, jeżdżą samochodami lub rowerami a spacerują głównie w parkach i terenach zieleni. O kulturze pieszych, rowerzystów i kierowców nie będę pisał, bo w każdej grupie znajdują się złośliwcy i aroganci.

      • 21 10

    • precz z preczem

      • 7 1

    • zagrożeniem

      zagrożeniem jest durne myślenie a jak masz dość rowerzystów to siedz w domu!

      • 7 8

    • nikt nie jest bezkarny i nikt się nie rozpycha

      przypominam, że w lasach wyznaczono szlaki rowerowe (rekreacyjne oraz użytkowe). O ile w przypadku rekreacji różnie bywa (chociaż sam widziałem ostatnio całą rodzinę na rowerach - w tym ojca z dzieciakiem w foteliku) i są wybierane dobrowolnie, o tyle ścieżki użytkowe nieraz są jedynymi trasami dostępnymi w komunikacji między dzielnicami.

      • 6 1

    • (4)

      jezdze glownie po lesie i widze ze ludzie ktorzy do lasu ida raz na ruski rok nie wiedza jak sie zachowac, mysla ze sa na chodniku i ida cala szerokoscia drogi, puzczaja dzieci niczym psy zeby sie w lesie wyszalaly niezwracajac uwagi na otoczenie, pewnie jestes taka osoba, wiecznie z roszczeniowa postawa.

      • 4 4

      • No żeby jeszcze w lesie na siebie warczeć? (3)

        W TPK ludzi: pieszych, kijkarzy, rowerzystów, zimą narciarzy jest tak mało, że ustąpienie sobie nawzajem nie nastręcza kłopotów, podobnie jak zwolnienie przy dzieciach, czy przytrzymanie psa (Psiarze to już się wszystkich boją, że im zwierzę zastrzelą, a co najmniej zrugają za szczekanie pupila i merdanie ogonem). Rolkarzy nie ma w lesie, bo Reja za bardzo pochyła, to się warczy na wszystkich innych. Ludzie, takie nastawienie to chyba tylko na tym forum, w prawdziwym TPK to się ludzie raczej uśmiechają do siebie. Ja się na rowerze szczerzę, może to wygląda jak odsłanianie kłów u wilka, ale to jest w zamierzeniu uśmiech.

        • 7 0

        • (2)

          Niestety rowerzyści nawet w TPK się nie uśmiechają, bo jadą wyczynowo na górskich rowerach i pędzą na złamanie karku i chcą mieć wolną drogę i nikt i nic ich nie obchodzi.

          • 1 4

          • (1)

            Oprócz mnie? Bo ja jadę po TPK szybko, a omijam pieszych, zwalniam przy dzieciach, a jak piesi mi ustąpią, to wysapuję "dziekuję". Myślałem, że tak robi wiekszość.

            • 7 0

            • Dość odosobniony przypadek

              Przejechałem w wakacje około 2 tys kilometrów po Trójmieście i rowerzyści sa zdziwieni kiedy się ich pozdrawia. W TPK pojawiam się tylko w godzinach bardzo rannych. Na ścieżce nadmorskiej w ogóle, bo to makabryczne miejsce. Na trasie, gdzieś poza miastem już nieco lepiej, ale generalnie pierwsze wrażenia sa zawsze na "nie" lub nieufne. Potem okazuje się ze mozna zamienić kilka zdań o trasach i z usmiechem się rozjechać. Nie pisze o młodziezy, bo to zupełnie inny temat. Brakuje nam zrozumienia. Samym JA, JA, JA daleko się nie ujedzie.

              "Dziękuję" za przepuszczenie mnie przez dwóch karków na Olszynce na chodniku zakończyło się niespodziewanym " Prosze bardzo kolezko". No, można :)

              • 3 0

    • Gd

      A sam siebie nie masz dosyć? Koszmar!

      • 3 0

  • Niestety (12)

    To bardzo pokraczne rozwiązanie. Miało być łatwiej a tymczasem wszyscy będą pół godziny myśleli jak w ogóle skręcić. Brawo za farbę anty poślizgową, tylko czemu wściekle czerwona? Psuje estetykę miejsca. Czarna pewnie działała by tak samo i nie powodowałaby uczucia, ze wjeżdżamy na pole minowe.

    • 159 32

    • i dobrze (2)

      pospiech przydaje sie w innej sytuacji

      • 12 9

      • czyżby? (1)

        nikt nie mówi o pośpiechu, to niezdecydowanie będzie powodowało niebezpieczne sytuacje, które już miałem okazję oglądać jako mieszkaniec tej ulicy. jestem całym sercem za rowerową tkanką miasta, ale tutaj ten splot wysepek, pasów, zwęzeń pasów przy przystankach, ograniczników prędkości, podwójnej sygnalizacji to jest po prostu nieporozumienie

        • 12 4

        • po kilku tygodniach wszyscy się przyzwyczają

          to nie jest wcale trudne

          • 8 4

    • kolor farby ma działac na piratów drogowych!! Rozwiazanie niestety sie zgadza (1)

      Wprowadzają rozwiązania o których mało kto wie.Nie znają go rowerzyści a tym bardziej kierowcy.A obecnie większość nie potrafi nawet na rowerze sie utrzymać .Rower stał sie modny to hołota wskoczyła na rowery. Wprowadzić karty rowerowe!! Jak sie zachowywac na sluza powinny byc filmiki edukacyjne albo animacje.Kobieta na rowerye niewiedyiaa co yrobic wiec wjecha na pryejscie dla pieszych

      • 4 5

      • po co karta rowerowa posiadaczom prawa jazdy?

        • 2 3

    • Fatalne (3)

      Dziękujemy ZDiZ za zlikwidowanie zielonych strzałek na skrzyżowaniach i hople co kawałek. Nie ma jak upłynnić ruch. Ile dodatkowego spalonego paliwa na to pójdzie?

      Proszę, niech mi ktoś wyjaśni jak skręcić w jednokierunkową ul Moniuszki z Wojska Polskiego bez przecinania ciągłego pasa ścieżki !!!

      • 10 4

      • Spoko, ta "budowa" już nie jedną fuchę widziała. Kto widział jak to robili to widział też ile już razy poprawiali :)

        • 2 0

      • Faktycznie. Wielu dziękuje za likwidację strzałek.

        Rozumiem że na ti być rozwiązanie upłynniające ruch, aby nie trzeba było czekać przed pustym skrzyżowaniem. Jednak wielu kierowców traktuje he jak zwykłe zielone i pieszym prawie pi nogach jadą. Dwukrotnie nawet kierowca prawie we mnie wjechał i jeszcze miał pretensje "bo ja mam strzałkę!". Więc jako udogodnienie nadużywane strzałki są szkodliwe.

        • 2 1

      • Racja!

        Następny idiotyczny pomysł - to likwidacja dwóch pasów na Wojska Polskiego w stronę Oliwy przy skrzyżowaniu z ul. Chopina !!!!! SUPER POMYSŁ !!!! NOBEL ZA INTELIGENTNE posunięcie!!!! stoją na jednym pasie i Ci skręcający do Chrzanowskiego i Ci jadący w stronę Zajezdni... światła zatrzymują albo jednych, albo drugich a to że jest korek za nimi.... a co obchodzi to projektanta???? Przecież on tamtędy nie jeździ !!!

        • 0 0

    • Tylko czerwona!

      Oczywiście, że lepiej, że farba jest czerwona.
      Przecież ścieżki rowerowe w Gdańsku mają kolor czerwiny. Proste i logiczne.

      • 5 1

    • czarna nie miałaby żadnego sensu

      przyczyną położenia farby nie jest zapobieganie pślizgom, a uwidocznienie, że w tym miejscu ma prawo pojawić się rower. Być może lepszym rozwiązaniem byłoby sfrezowanie asfaltu i ułożenie czerwonej mieszanki, która ma nieco bardziej stonowany kolor, nadal się wyróżnia, a jednocześnie nie zetrze tak szybko, jak farba.

      • 2 0

    • Wsciekle czerwona bo kierowcy biala farbe w postaci pasów czy piktogramów z rowerem ignoruja. moze duze czerwone zobacza

      • 2 0

  • (4)

    I jak zawsze kwas. Durnoty za kółkiem nie potrafią jeździć ze śluzami? A GDZIE I KTO MIAŁ ICH NAUCZYĆ? Część instruktorów jazdy nie wie jak tam jeździć a co dopiero nasze sieroty kierowcy. Ale spoko 800 tys wywalili i gra muzyka. A tak w ogóle to wie ktoś kiedy będzie remont dróg na Morenie???

    • 85 32

    • jako mieszkaniec Moreny zakładam, że remont ulic będzie wtedy, (1)

      gdy będą robili tramwaj dojazdowy ;) Czyli w ciągu 2 lat na ciągu Rakoczego-Potokowa, a w ciągu 8 lat na Bulońskiej (2 etap tramwaju).

      • 15 0

      • dokładnie tak będzie

        remont dziur na rakoczego jest zapisany w przetargu na tramwaj

        • 8 0

    • durnie na rowerach ! (1)

      nie maja pojęcia o przepisach ruchu drogowego a pchają sie na ulice!Kiedy zaczną zdawac z przepisów tak jak kierowcy chcąc korzystać z ruchu ulicznego ?

      • 7 4

      • motorowerem czy skuterem też możesz jeździć bez prawka

        dopiero w tym roku wprowadzono obowiązek posiadania prawka AM ale... dla osób, które ukończyły 18. rok życia po 19. stycznia.

        • 1 0

  • Brawo za zdecydowany kolor! (5)

    widoczny i bezpieczny

    • 54 52

    • ta? (1)

      myślałem, ze mam patrzeć na światła i kierowców a nie kolor podłoża

      • 6 8

      • patrz na piękne rowerzystki

        które będą się pojawiać na czerwonym asfalcie

        • 9 2

    • (2)

      Proponuję raz w życiu wsiąść na jakikolwiek jednoślad po deszczu i pojeździć sobie na dowolnej malowanej powierzchni na polskich drogach. Przestaną Cię cieszyć kolorki, gdy będziesz miał z nimi bliskie i bolesne spotkanie.

      • 4 7

      • (1)

        proponuję przeczytać chociaż nagłówki

        • 4 0

        • poczekamy do zimy, wtedy dopiero będą cyrki na tej farbie :)

          • 4 2

  • dziurawe drogi, dziurawe chodniki (7)

    zaniedbane drogi, setki uszkodzonych samochodów a "władza" dogadza promilowi użytkowników dróg. Resztę mając w d.pie.

    • 162 42

    • uspokojenie ruchu jest dla wszystkich (2)

      mniej zabitych na drodze,
      mniejszy hałas wkoło,
      czystsze powietrze,
      zdrowsi, mniej zestresowani ludzie

      • 19 18

      • Polecam (1)

        rowerem z Osowej a raczej powrót. :)

        • 9 5

        • nie jest aż tak źle, w końcu przydają się przełóżenia podjazdowe:)

          • 2 0

    • Zrozum człowieku,

      im lepsza infrastruktura rowerowa tym więcej ludzi na rowerach a mniej w samochodach, i dzięki temu między innymi tobie będzie się lepiej jeździć samochodem

      • 12 17

    • wg statystyk z roweru korzysta ok. 70% mieszkańców Polski

      Im więcej rowerzystów na jezdni, tym mniej korków i mniej narzekania hipokrytów parkujących samochody na chodnikach, że rowerzystki na chodnikach są głównym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu, tak jak autorzy plakatu: Ulica to NIE plac zabaw.

      • 8 12

    • dziurawe drogi, dziurawe chodniki

      zanim coś napiszesz głupiego to się trochę zastanów i poczytaj. rocznie rowerów w Polsce sprzedaje się ok. 1 miliona a samochodów ile no napisz ile( nie szukaj w google )poza tym rowery nie niszczą dróg ani chodników, nie smrodzą itd

      • 4 0

    • promilowi?

      a to rowerzyści całe życie jeżdżą rowerem? z własnego doświadczenia wiem, że posiadacze rowerów w przeważającej większości posiadają też samochody... nawet nieraz im się zdarza używać nóg do chodzenia piechotą! Ale bardzo myślący komentator nie weźmie pod uwagę, że część osób w sprzyjających warunkach pogodowych przesiądzie się na rower, żeby chociażby uniknąć korków.

      • 3 0

  • Skręt na dwa (o czym Pan redaktor nie napisał) (11)

    Na skrzyżowaniach są śluzy i osobne światła ale obok informujący wyraźnie pokazujący, że w lewo można skręcać "na dwa".
    To daje możliwość wyboru rowerzyście sposobu skrętu.
    Pierwszy sposób to skorzystanie ze śluzy - najlepiej to robić gdy rowerzysta trafia na czerwone. Po prostu ustawia się w śluzie przed samochodami.
    Drugi pokazany na znakach, tzw. skręt w lewo "na dwa". Jedziesz przy prawej krawędzi, lekko odbijasz w prawo w poprzeczny wlot i zatrzymujesz się na światłach. Gdy światła się zmieniają jedziesz prosto.
    Skręt na dwa jest bardzo bezpieczny i stosowany powszechnie np. w Danii.

    Ogólnie rozwiązanie w naszych warunkach dość eksperymentalne ale bardzo mi się podoba i mam nadzieje, że się upowszechni.

    Co mi się NIE podoba na Wita Stwosza:
    - trzeba będzie dorobić separatory przy progach zwalniających, bo niektórzy kierowcy je omijają wjeżdżając na pas rowerowy- zachowanie bardzo niebezpieczne
    - na razie jest tam sporo zaparkowanych samochodów, warto, żeby SM tego miejsca przypilnowała

    • 84 60

    • SM niestety nie widzi problemu parkujących na pasie dla rowerów (3)

      oraz parkujących na trawnikach - szczególnie przy zajezdni tramwajowej

      • 17 12

      • (2)

        Ciekawe gdzie pracownicy zajezdni wrzesz mają stawiać auta,jak zabrano im parking. Zostaje tylko trawnik mądralo.

        • 5 7

        • twój samochód twój problem, a za łamanie przepisów będzie mandat

          • 5 3

        • niech ZKM wyśle autobus po pracowników zajezdni

          to, że jesteście spółką miasta nie oznacza, że macie parkować gdzie popadnie. Gdyby każdy miał mieć samochód i miejsce parkingowe, to należałoby wygospodarować na ten cel ok. 10km^2 (dwa miejsca parkingowe - dom i praca dla każdego mieszkańca Gdańska). Do tego oczywiście parkingi przy każdym budynku użyteczności publicznej. Gdyby spełnić żądania parkingowe wszystkich użytkowników samochodów, na same parkingi przypadłby teren wielkości Wyspy Sobieszewskiej.

          • 5 2

    • to jest nowość

      A nie śluzy. Wczoraj próbowałem przejechać na dwa, ale się nie dało - brak wymalowanych torów jazdy. Tylko, że takie rozwiązania stosuje się na bardzo ruchliwych jezdniach, wg mnie starczyły by śluzy. Teraz mamy dwa sposoby skrętu w lewo - trochę to niebezpieczne.

      • 5 4

    • Progi omijał takze kierowca ZTM tablica GD291AK kiedy zostanie ukarany !! Taki daja przykład!!Jest na filmiku!! (3)

      To jest zbyt skomplikowane dla rowerzystów bez żadnej edukacji.Nie potrafią nawet jechać na wprost na drodze rowerowej jadą lewą stroną czyli pod prąd!!Jadą środkiem i obok siebie!!Jadą zygzakiem wyprzedzają na trzeciego jadą w nocy bez oświetlenia,skręcają nagle bez spojrzenia czy ktoś za nimi rowerem nie jedzie można tak długo wymieniać . Rower stał się modny hołota jedzie jak chce.A wy tu o śluzach piszecie!A gdzie edukacja i informacja, kobieta na filmiku skręciła na przejście bo nie wiedziała o co chodzi.Powinna buc edukacja animacje na stronie Gdańska i kampania reklamowa że takie animacje są !! A kierowców karać teraz nawet jak są nagrywani to się nie boją bo niema reakcji jest bezkarność!

      • 11 1

      • jako normalny rowerzysta przepraszam za hołotę (2)

        ale co do jazdy zygzakiem mam jedną uwagę - jak są dziury w drodze to pewnie starasz się je omijać. JA tak samo, zwłaszcza, że raz w jednej utkwiło mi przednie koło. Owszem, przyda się kampania informacyjna, ale przede wszystkim w szkołach. To dzieci i młodzież należy obligatoryjnie uczyć zasad ruchu drogowego, zarówno pieszego jak i rowerowego. Dorośli są chyba na tyle inteligentni, że sami się nauczą. A jeżeli nie - cóż, dobór naturalny działa.

        • 6 0

        • nie przepraszaj za hołote skoro do nich nie należysz bo to nic niezmieni (1)

          to ze się dziury omija to normalne ,ale hołota jedzie zygzakiem gdy tych dziur nie ma .Codziennie takich spotykam co patrzą na boki ale nie przed siebie nawet cymbał nie zauważył że skręca na lewa stronę .Hołotę trzeba przymusowo edukować apotem karać ja sie będzie stawiać .Rowery sprzedawać tylko z oświetleniem bo jest obowiązkowe a jak mu sie nie podoba to niech sobie kupi inne!!

          • 1 1

          • oświetlenie obowiązkowe jest już tylko w nocy

            chociaż ja tam nawet za dnia mam założone lamkpi "na wszelki wypadek". Ponieważ mam problemy z kręgosłupem szyjnym, to mam lusterko na kierownicy (i w poważaniu opinie o tym, jakie to nieprofesjonalne). Ułatwia życie. Z hołotą jest ten problem, że jak się zaczyna egzekwować przepisy, to podnosi larum.

            • 1 0

    • Czy "skręt na dwa" to te dziwaczne znaki ze strzałkami? (1)

      Widziałem w piątek to szaleństwo, próbowałem znaleźć informację, co mają oznaczać i.... wielkie g... Żadnej informacji NIGDZIE. Rowerzysty nie rozjadę, bo staram się ich widzieć, chociaż przyznaję, niektórzy bardzo się starają, żeby ich rozjechać.
      Ale wg jakiego przepisu prawnego wprowadzono te "strzałki", co oznaczają i jak się do nich stosować? Który "mądry inaczej" to wymyślił? Bo że sowitą premię już za to wziął w to nie wątpię.

      • 9 0

      • To jest właśnie ten skręt na "2" :)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum