rowery

Nowa droga rowerowa i dojście do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek

Nowa infrastruktura pieszo-rowerowa połączy kładkę nad obwodnicą z przystankiem PKM Kiełpinek.
Nowa infrastruktura pieszo-rowerowa połączy kładkę nad obwodnicą z przystankiem PKM Kiełpinek. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Za kilkanaście miesięcy powstanie wygodny dojazd rowerem i dojście piesze od kładki nad obwodnicąMapka do przystanku PKM Gdańsk KiełpinekMapka. Urzędnicy ogłosili przetarg na wybór wykonawcy niezbędnej dokumentacji technicznej. Planowana organizacja ruchu będzie zbliżona do rejonu PKM Brętowo, gdzie rowerzyści pod górę poruszają się ciągiem pieszo-rowerowym, a w dół wydzieloną drogą.



W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanków PKM?

pieszo 48%
rowerem 16%
komunikacją miejską 17%
samochodem 19%
zakończona Łącznie głosów: 191
Nowy infrastruktura dla pieszych i rowerzystów będzie zaczynała się w rejonie kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą na węźle Karczemki. Tu po przekroczeniu ul. Szczęśliwej (w formie wyniesionego przejścia i przejazdu rowerowego) chodnik i droga rowerowa będą przebiegać obok łącznicy z obwodnicą oraz wzdłuż muru oporowego i skarpy przy sklepie motoryzacyjnym.

Następnie połączą się ponownie z ul. Szczęśliwą przy sklepie z wyposażeniem łazienek, skąd do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek jest jeszcze ok. 420 m.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Na najbardziej stromym odcinku do przystanku PKM Kiełpinek przewiduje się zastosowanie organizacji ruchu na wzór rejonu przystanku PKM Brętowo.
Na najbardziej stromym odcinku do przystanku PKM Kiełpinek przewiduje się zastosowanie organizacji ruchu na wzór rejonu przystanku PKM Brętowo. fot. Kamil Gołębiowski/Trojmiasto.pl

Pod górę rowerem z pieszymi, w dół wydzieloną drogą rowerową



Pod względem rozwiązań przestrzennych planuje się powielić schemat zastosowany na ul. Rakoczego w pobliżu przystanku PKM Gdańsk BrętowoMapka:
  • na najbardziej stromym odcinku od kładki do rejonu sklepu z wyposażeniem łazienek rowerzyści w dół pojadą wydzieloną drogą jednokierunkową o szerokości 1,5 m, zaś pod górę będą poruszali się z pieszymi ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 2,5 m (w obu przypadkach nawierzchnie będą asfaltowe),
  • na odcinku o mniejszym spadku, bliżej przystanku PKM Kiełpinek droga rowerowa będzie dwukierunkowa o szerokości 2 m (nawierzchnia asfaltowa), zaś dla pieszych zostanie wykonany wąski chodnik o szerokości zaledwie 1,5 m (kostka betonowa; 1,5 m to minimalna szerokość chodników w Polsce).

Ostatni odcinek do przystanku PKM rowerzyści będą pokonywali jezdnią ul. Szczęśliwej (pojawi się dodatkowe oznakowanie), zaś piesi istniejącym chodnikiem.

Co ważne, nowy odcinek infrastruktury pieszo-rowerowej zostanie oświetlony na całej długości. Projektant będzie musiał uwzględnić również rozwiązania z zakresu odwodnienia terenu oraz przebudowy sieci teletechnicznych.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Element projektu budowy dojazdów do przystanków PKM i SKM



Realizacja inwestycji jest elementem projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstaje m.in. droga rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego, a wcześniej wykonano ciąg pieszo-rowerowy i drogę rowerową wzdłuż al. Legionów.

O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: w 60 proc. najniższej ceny oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi na przygotowaną dokumentację.

Dokumentacja musi powstać w ciągu 32 tygodni (ok. osiem miesięcy) od podpisania umowy. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych.

Zobacz dawną bazę paliw w pobliżu PKM Gdańsk Kiełpinek


Nietypowe Budowle Trójmiasta. Dawna baza paliw w Kiełpinku

Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (37)

  • Sto razy bardziej przydatna byłaby trasa z kiełpinka na matarnie

    dużo robić tam nie trzeba. wyrównać. wystarczy wertrepy na krótkim odcinku i trasa byłaby jak złoto....albo w drugą stronę wzdłuż pkm do jasienia

    • 53 9

  • Świetnie!

    Będzie gdzie parkować pasaty w tedeiku

    • 5 11

  • kiedy powstanie ścieżka rowerowa wzdłuż obwodnicy ?

    • 22 12

  • moje zdanie w tej sprawie jest takie

    W 1953 powstało Państwowe gospodarstwo rolne Kiełpinek. Powstało sześć nowych budynków w okolicy skrzyżowania ulicy Szczęśliwej z Przytulną, zasiedlonych przez osoby, które przybyły w poszukiwaniu pracy. PGR zajmował się hodowlą świń oraz uprawą zbóż i ziemniaków. PGR został zlikwidowany ok. 1970. W 1970 rozpoczęły działalność Zakłady Transportu Mięsnego (parking dla ciężarówek i warsztaty samochodowe). 1 stycznia 1973 Kiełpinek został przyłączony do Gdańska. Ok. 1981 w Kiełpinku rozpoczęła działalność Spółdzielnia Produkcyjno-Rolnicza Morena

    • 10 3

  • I po co?

    I tak co odziani w lajkrę nienawidzący wszystkich innych użytkowników, kierowców, pieszych, matek z wózkami etc. będą jeździć jezdnią , bo przecież są sportowcami.

    • 8 31

  • Ano.

    Na szczęście to niewielki odsetek rowerzystów, w przeciwieństwie do kierowców, którzy jazdę zgodnie z przepisami uważają za zbrodnię.

    • 16 5

  • A po co?

    Chcesz jadąc na rowerze wdychać spaliny z obwodowej?

    • 12 9

  • PGR Kełpinek tu taj byłem traktorzystą i kombajnistą

    • 9 0

  • Myśmy pracowali w tym PGR Kełpinek

    • 5 0

  • o matko ile to już lat po tym jak obiecywali... Teraz jeszcze jakiś dojazd z Karczemek do Kiełpinka PKM by się przydał, albo przystanek na Karczemkach

    • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »