• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nielegalne przyciski na skrzyżowaniu w Gdyni

Michał Sielski
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na skrzyżowaniu pojawiły się trzy nowe przyciski dla pieszych i rowerzystów.
  • Problem w tym, że na przejazdach rowerowych nie można ich instalować.
  • Jeśli pieszy lub rowerzysta spóźni się z naciśnięciem, poczeka na przejście lub przejazd do następnej fazy świateł.

W ramach budowy buspasów na ul. Morskiej w Gdyni przebudowywane jest też skrzyżowanie z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni. - Projekt miał służyć pasażerom komunikacji publicznej, a urzędnicy łamią prawo, dyskryminując pieszych i rowerzystów, którzy będą prosić o przejście i przejazd na drugą stronę ul. Morskiej - mówi dr Kajetan Lewandowski.



Czy piesi i rowerzyści powinni korzystać z przejść i przejazdów po naciśnięciu przycisku?

Remont ul. Morskiej obejmuje nie tylko budowę buspasów, ale też części chodników, dróg rowerowych oraz przebudowę skrzyżowań. Jednym z nich jest splot ul. Morskiej i ul. Mireckiego. Pasażerowie komunikacji publicznej zyskają tam buspas, ale urzędnicy przygotowali też projekt przejazdu rowerowego przez ul. Morską, którego w tym miejscu zdecydowanie brakowało.

Czytaj więcej: Tu będą nowe buspasy w Gdyni.

Problem w tym, że ułatwienie dla pasażerów komunikacji publicznej, będzie utrudnieniem dla pieszych i rowerzystów, czyli często tych samych osób, które korzystają z autobusów i trolejbusów. Przy przejściu dla pieszych i powstającym przejeździe pojawiły się bowiem trzy dodatkowe przyciski. Piesi i rowerzyści - których w tym miejscu w ciągu całego dnia jest masa, ze względu na duży sklep spożywczy, punkty usługowe i zabudowę mieszkaniową - będą musieli więc poprosić o przejście poprzez naciśnięcie przycisku. Dlaczego?

Urzędnicy: stawiamy na zwiększenie przepustowości



- Dzięki temu pieszym i rowerzystom łatwiej będzie dokonać zgłoszenia na przejściu dla pieszych połączonym z przejazdem rowerowym. Dzięki możliwości pomijania zielonego światła dla pieszych, w przypadku braku ich obecności na przejściach, jest możliwość zwiększenia przepustowości skrzyżowań, a tym samym zmniejszenie kolejek przed skrzyżowaniami - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Społecznicy: to niezgodne z prawem



Problem w tym, że montowanie przycisków dla rowerzystów jest niezgodne z prawem.

- Z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, jasno wynika, że detekcja za pomocą przycisków może być stosowana tylko w przypadku pieszych, zaś zgodnie z art. 2 ust. 47 Prawa o Ruchu Drogowym rower jest pojazdem - podkreśla dr Kajetan Lewandowski, prezes stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Dodaje przy tym, że urzędnicy nie chcieli wcześniej pokazać projektu organizacjom społecznym.

- Dla ruchu rowerowego przyciski są skrajnie niekorzystne. Rowerzysta musi się zatrzymać, odczekać na zielone światło, nawet gdy dla samochodów w tej samej relacji świeci się zielone. Detekcja dla rowerzystów jest oczywiście dozwolona i stosowana, ale musi to być detekcja automatyczna - dodaje Kajetan Lewandowski.

Nikt nie lubi "Przycisków żebraka"



W zachodnich mediach przyciski dla pieszych doczekały się nawet określenia "przyciski żebraka". To bowiem oczywiste utrudnienie, bo jeśli osoba chcąca przejść przez jezdnię nie zdąży w porę nacisnąć przycisku, to musi czekać do kolejnej fazy świateł. Niezależnie od tego czy jakikolwiek samochód akurat przez jezdnię przejeżdża czy nie.

Poza tym w strategicznych dokumentach Gdyni rola pieszych ma być priorytetowa. Upominają się też o to sami mieszkańcy, na wniosek których przyciski na większości skrzyżowań pomiędzy Karwinami a Wielkim Kackiem na ul. Wielkopolskiej zostały wyłączone.

- Najbardziej w tym wszystkim smutny jest fakt, że w 2018 roku, gdy tyle mówi się o dostępności, o priorytecie pieszych, o wypadkach powodowanych przez nadmierną prędkość, urzędnicy wracają do złych praktyk sprzed około dekady. Co ciekawe, kłóci się to także z deklaracjami wyborczymi prezydenta Wojciecha Szczurka, że jego celem jest wyeliminowanie wypadków drogowych z udziałem pieszych. Najwyraźniej urzędnicy odpowiedzialni za budowę buspasa mają inne zdanie. Nie wahają się przy tym ignorować strategicznych dokumentów uchwalonych przez Radę Miasta, a nawet łamać prawo - kończy Kajetan Lewandowski.

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni

 

Tu powstają nowe buspasy na ul. Morskiej. Tu powstają nowe buspasy na ul. Morskiej.
Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Opinie (385) 9 zablokowanych

  • nec

    No, to zapraszam wszystkich na Pogórze, na skrzyżowanie Kwiatkowskiego i Dąbka, to dopiero masakra. Co każdy remont do tej pory poszerzali prawoskręt do Oburza i zawsze dochodzili do wniosku, że to jest źle a teraz wcale nie będzie lepiej. Sellin w przedwyborczej kampanii obiecywał dwupasmowe połączenie z ulicą Derdowskiego w Kosakowie ale wiadomo, nic z tego nie wyszło a to, co teraz się robi to znowu "na wczoraj" i dalej w godzinach szczytu będą kilometrowe korki. Wszystko dlatego, że obietnice przedwyborcze i niekontrolowane wydawanie społecznych pieniędzy jest bez konsekwencji.

    • 0 0

  • przejscia

    rowerzyści traktują siebie jako świętych jeżdże codziennie po ul Morskiej naprawde trzeba bardzo uważać zeby jakiegos pajaca na rowerze nie rozjechac nie patrzą na nic

    • 0 0

  • ped**arze znów niezadowoleni. (46)

    • 349 146

    • ciekawe jak byś się czuł gdyby tobie ktoś sprawił taki obowiązek, wysiadasz z auta, naciskasz i czekasz (39)

      • 54 42

      • (22)

        pętle indukcyjne na lewoskrętach i ulicach bocznych są właśnie tym samym dla kierowców. jak nie zdążysz najechać na pętlę w odpowiednim momencie, to też czekasz całą kolejną fazę na zielone. nawet, jeśli nic nie jedzie główną ulicą i widzisz, ze spokojnie da się przejechać. różnica jest tylko jedna - w samochodzie czekasz na zielone, a jako pieszy lub rowerzysta widząc pustą drogę w 99% przypadków po prostu przez nią przechodzisz/przejeżdżasz na rowerze, nie czekając na zielone.

        • 57 35

        • (4)

          Miasto nie jest dla samochodów!

          • 17 21

          • Co za bzdury!

            To wyjedz na wies.

            • 0 0

          • warzywniak dla buraków!

            • 14 0

          • miasto dla miastowych!

            • 11 2

          • miasto dla dorożek!

            • 12 4

        • (9)

          masz w artykule ze automatyczne detekcja dla rowerzystow tez jest dozwolona. nie dozwolony jest przycisk. Skoro tak jest w przepisach to powinni robic zgodnie z przepisami.

          • 25 9

          • Korona ci z głowy spadnie jak wciśniesz przycisk? (8)

            • 32 33

            • (4)

              to montujmy je tez dla rownowagi dla kierowcow. Korona wam nie spadnie, prawda?

              • 28 18

              • Kierowcy nie jeżdżą w rajtuzach, a zresztą liczy się ogół nie margines (1)

                • 19 18

              • kierowcy jeżdżą

                w przesmrodzonych gaciach i bawią się gałką zmiany zapatrywań.
                Czy więcej ma pedałów, tym większy zawodowiec

                • 2 6

              • Prawda (1)

                Powtórzę to co napisałem niżej - jadąc na motocyklu pętle indukcyjne mnie nie łapią i stoję tak długo na czerwonym aż za mną nie podjedzie samochód. Sam nie raz już pisałem do gddkia o zamontowanie takich przycisków.

                • 21 8

              • hehe widzę, że mój komentarz

                nie wpasował się w ton narracji niezadowolonych pieszych i rower-raków :)

                • 10 5

            • korona nie, ale rękawiczka z ręki (2)

              • 6 19

              • Doprawdy przerażające.

                Napisz do przyjaciółki albo innych skandali.

                • 20 13

              • Straszne!

                • 13 13

        • tia, porównanie jak pralki automatycznej do frani (6)

          • 27 19

          • Powiem Wam tragedia (3)

            W Iranie bomby spadaja a oni o guziki sie spieraja

            • 12 10

            • Obcisłe gacie uciskają im jajka i wpływa to na pracę mózgu.

              Rowerzyści znowu swoje...

              • 14 12

            • (1)

              Gdzie konkretnie w Iranie bomby spadają? A nawet gdyby, co to obchodzi czytelnika portalu ukierunkowanego na sprawy lokalne?

              • 9 4

              • Co obchodza czytelnik jakies guziki

                • 3 6

          • ten Kajetan to jakaś menda jest (1)

            a Sielski nie lepszy

            • 15 7

            • I Piesiewicz do kompletu. Wszyscy oni cierpią na jakąś antysamochodową fobię. Powinni się leczyć!

              • 10 9

      • I tu Ciebie zaskoczę.... (3)

        I tu Ciebie zaskoczę bo widziałem takie światła w Świeciu, przy ul. Wojska Polskiego na wysokości młynów. Kierowca chcąc wjechać na główną ulicę musiał wysiąść z samochodu i włączyć sobie zielone światło.

        • 4 1

        • (2)

          https://dziennikzachodni.pl/uwaga-absurd-kierowcow-reczne-sterowanie-swiatlami-na-skrzyzowaniu-w-swieciu/ar/254056

          • 3 0

          • (1)

            no i tak powinno być wszędzie

            • 2 1

            • Pod warunkiem, że dla rowerzystów będzie tak samo przed każdym przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem. Wtedy jestem za tym, żeby dla pieszych wszędzie i zawsze paliło się zielone światło.

              • 0 2

      • pewnie masz racje.... (2)

        ale w przeciwieństwie do Ciebie nikt jeżdżący autem nie che przewozić auta w środkach komunikacji miejskiej a rower jak cytuje dr Kajetan Lewandowski jest pojazdem ahah to raz jest a raz jest "towarem" w końcu niech to ktoś określi a nie jak wygodniej i jak pasuje to klasyfikujecie ten rower ahahah

        • 23 8

        • to nie rowerzysta klasyfikuje, tylko PoRD

          taki dokument, który teoretycznie powinieneś znać.

          W skrócie - rowerzysta na rowerze = pojazd
          rowerzysta obok roweru = pieszy

          • 8 3

        • co ma piernik do wiatraka?

          • 5 10

      • Bardzo chętnie. (6)

        Pętle indukcyjne nie łapią motocykli więc stoisz i czekasz tak długo na zielone, aż ktoś za tobą podjedzie samochodem albo wybierasz inną drogę. Więc tak. Przyciski dla kierowców na plus.

        • 17 2

        • (3)

          Podejrzewam, że nie problem przy pętli indukcyjnej dodatkowo zamontować przycisk. Jedynie koszty odrobinę większe, a i motocykliści nie będą mieli utrudnionego życia.

          • 8 1

          • Motocyklistom nie przeszkadzają przyciski.. (2)

            Uczcie się rowerzyści bo nikomu poza wami nie przeszkadzają przyciski.. z wami ciągły problem. Po prostu ciężko d*pę ruszyć.. żenada.

            • 23 13

            • Kto jak kto, ale rowerzysta to akurat d*pę rusza - w przeciwieństwie do tych, co tego nie robi i nawołują do ruszania d*py.

              • 8 6

            • No bo ci zrzeszeni "rowerzyści" to jest

              najbardziej roszczeniowa banda jaka istnieje. Raz rower jest pojazdem, raz jest pieszym, nie musi stać na światłach bo te przecież są dla samochodów i pieszych, nie musi mieć oświetlenia jadąc po ulicy nocą, może sobie wybierać którędy akurat mu wygodniej jechać - czy po jezdni czy po ścieżce. Najgorsi są ci "kolarze" co jedzie jeden obok drugiego i nie zjedzie na bok żeby dać się wyprzedzić bo jakby zjechał to łańcuch by mu się wplątał w szprychy.

              • 32 14

        • Też jestem za,lekarz mi mówił żebym dużo chodził, także jak zamontują te przyciski dla samochodów (1)

          to zanim wysiądę, dojdę ,wcisnę ,potem wrócę do auta to z 20 minut minie także zalecenie lekarza spełnione.Gorzej ,że podczas powrotu do auta zielone minie czerwone się zaświeci i znów będę musiał się przejść.

          • 9 1

          • samo zdrowie :)

            • 7 0

      • w

        • 0 0

      • Uspokajanie ruchu :)

        • 10 0

    • Gdyby te przyciski chociaż działały (1)

      Połowa Trójmiasto obsiana jest tymi atrapami... Znam tylko jedno miejscem w którym to działa a pozostałe to fikcja pobożnych życzeń. Mam pod blokiem takie, świstak znam na pamięć i nie działają te przyciski o żadnej godzine. Po co to jest montowane skoro nie działa, marnowanie pieniędzy!

      • 8 4

      • na skrzyżownich działało to w taki sposób, że światło zielone dla pieszych i tak się nie włączało

        pomimo wstrzymania ruchu i światła czerwonego dla pojazdów.
        Tak to działa przy obwodnicy w Gdyni za Chwarznem.
        Najlepsze, że kiedyś tam włącznik dla rowerzystów nie działał dłuuuugi czas!

        • 1 0

    • (2)

      Powinni zlikwidować przejazd i niech przeprowadzają.

      • 11 8

      • niech likwidują (1)

        Ścieżka bez ciągłości po lewej stronie drogi = legalna jazda ulicą. Wtedy dopiero będziesz płakał, złośliwcze

        • 7 6

        • i tak zawsze możesz jechać prawą stroną. Nie ma takiego prawa, które zmusza cię do jazdy lewą stroną drogi do której jesteś uprawniony.

          • 1 1

    • do autora!

      na Karwinach wszędzie na przejściu przyciski trzeba włączać, jeśli nie naciśniesz to czekasz kolejny cykl, pieszy w ogóle jest słabo chroniony rowerzyści pędzą bez opamiętania więc pieszego mogą przejechać i auta i rowerzyści.

      • 8 1

  • Ludzie (23)

    To jednak lubią stwarzać sobie problemy... Straszne żeby wcisnąć przycisk... Bądźmy poważni.

    • 348 91

    • No to qźwa (11)

      wprowadźmy te przyciski również dla kierowców blachosmrosów.Chce przejechać przez przejście niech zatrzyma swój złom i przycicnie i poczeka.....

      • 49 35

      • brrr: To rozumowanie jest nielogiczne przeciez wtedy samochody beda staly dluzei i bardziej smrodzily (2)

        • 2 4

        • Logiczne jest zabronić jazdy samochodom. Wtedy najmniej będą smrodziły.

          • 0 0

        • nie przetłumaczysz

          • 0 0

      • Przecież są... (6)

        Tak jak napisał ktoś powyżej są pętle indukcyjne na lewoskrętach i ulicach bocznych

        • 19 16

        • chodzi o przycisk nie o pętle. (5)

          podjezdzasz wciskasz czekasz i dopiero jedziesz.

          • 25 11

          • chodzi o przycisk nie o pętle? (3)

            To po kiego ludzie piszą o przyciskach dla aut skoro pętle już są i działają? Pętla jest alternatywnym rozwiązaniem przycisku dla aut. Jeżeli chcesz to wytłumaczę Ci jak to działa.

            • 10 10

            • skup się na przeczytaniu artykułu przed dyskusją (1)

              automatyczne systemy wzbudzania dla pojazdów są legalne
              przyciski są nielegalne

              i o to cały czas się rozchodzi

              • 7 4

              • czyli nie dal przycisków ... no w sumie, taki rowerzysta będzie zdany na łaskę samochodów lub pieszych :P jak nikt nie wjedzie na pętlę czy nikt nie przyciśnie przycisku :P to będzie sobie kwitł na czerwonym :D serio to dobre rozwiązanie ? chyba jednak przycisk nie jest taki zły :)

                • 2 7

            • Daj spokój. On pętli nie widzi i nawet nie wie, że coś takiego istnieje, no bo jak może istnieć coś o czym nie ma pojęcia. On widzi przycisk przy przejściu. To jest jego największy problem życiowy.

              • 13 12

          • To niech pieszy ma zesobą troche żelastwa, to się mu pętlę indukcyjną też zamontuje w chodniku.

            No dobra, można czujniki ruchu zamontować.

            • 15 8

      • bardzo słusznie

        co to za problem w końcu, jak mówi przedmówca ;P

        • 5 4

    • (2)

      Ludzie to d**ile. Ze wszystkim mają problem. Latem w komunikacji nie ma komu okna otworzyć bo by im korona spadła z głowy. Wcisnąć przycisk też wielki problem. Zejść po schodach nie mogą tylko na windę czekają. Kopa w d*pę zasadzić to może wreszcie oprzytomnieją królewny i królewicze.

      • 5 5

      • ok, skoro wciśnięcie to dla ciebie nie jest problem

        niech przejazd samochodu też uruchamia się wciśnięciem przynisku

        • 4 1

      • Trzeba być "yntelygentem" aby otwierać okno w klimatyzowanym pojeździe ;)

        • 5 0

    • nie chodzi o wciskanie przycisku, tylko o to że to nielegalne (7)

      progi zwalniające też działają, dlaczego więc nie wstawia się ich wszędzie przed skrzyżowaniami? bo nie wolno.

      odcinkowy pomiar prędkości na Słowackiego? Jest i działa, tylko nie wolno karać kierowców bo kamerka nie ma homologacji...

      • 20 1

      • yhmm (6)

        1. Progi leżą przed większością przejść dla pieszych na mniejszych drogach mimo, że są nielegalne i nikt z tego tragedii nie robi.
        2. Odcinkowy pomiar na Słowackiego nie może działać w związku z tym, że jest za dużo zakrętów i kierowca zmieniając pasy przed każdym zakrętem, nawet jadąc dozwoloną prędkością, na dole może załapać się na mandat.
        3. W życiu nigdy nie złamałeś pewnie żadnego przepisu i nigdy przenigdy nie przeszedłeś na czerwonym. Po to są przyciski przy przejściach. Uważam, jako pieszy, że jest to bardzo dobre rozwiązanie tak dla pieszego jak i dla kierowców.

        • 14 16

        • (5)

          Ad. 1 A kto ma robić problemy? Urzędnicy, którzy jak widać po powyższym artykule, jawnie łamią prawo, czy ludzie, którzy są po prostu nieświadomi tego, że w razie W ten próg zwalniający bezpośrednio przed przejściem, zadziała tak, że samochód ich po prostu zabije? A garstki osób świadomych nikt nie chce słuchać...

          Ad. 3 Rewelacyjne są te przyciski, szczególnie jak musisz stać dwie zmiany świateł w deszczu...

          • 5 4

          • (4)

            Ad ad 1 Wszyscy, którzy wiedzą o tym, że jest to nielegalne i niebezpieczne. Wymusza jednak zmniejszenie prędkości przed przejściem, więc pieszym to na rękę i problemu nie widzą. Takie widzenie wybiórcze na przepisy.
            Ad ad 3 Bez przycisku byś stał dokładnie tyle samo, ewentualnie minutę krócej. Zresztą wymyślono coś na niekorzystne warunki pogodowe - nazywa się parasol.
            Skoro samochody emitują najwięcej zanieczyszczeń przy ruszaniu (CO2) i hamowaniu (PM2,5, PM10) to powinno zależeć wszystkim, żeby mogły poruszać się płynnie, bez ciągłego stawania na światłach.

            • 3 4

            • (3)

              Nie stałby tyle samo - ktoś, kto nie praktykuje bycia pieszym nawet nie wie, jak na niekorzyść zmieniły się warunki poruszania pieszych po przejściach po wprowadzeniu Tristara (który przyniósł całą falę tych przycisków)

              Notabene, skoro samochody są takie szkodliwe, to zamiast ułatwiać im poruszanie się po mieście trzeba je eliminować poprzez wzrost kosztów parkowania, radykalne zwiększenie skuteczności łapania naruszających przepisy i wyłączanie ulic w centrach z ruchu

              • 1 5

              • Pewnie! (2)

                Muszę cię zmartwić. Jestem pieszym i uważam, że przyciski są bardzo dobrym rozwiązaniem przed mocno uczęszczanymi przejściami. Co do twoich sugestii o ograniczaniu samochodów - to może wróćmy do dorożek, wozów drabiniastych i osiołków. Wyrzućmy energetykę i elektrownie, bo przecież szkodzą i trują. Siedźmy wieczorami przy świeczkach i gotujmy obiady na energii słonecznej. Zróbmy z miast wioski Amiszów.

                • 9 5

              • (1)

                Wiesz, motoryzacja indywidualna była wyznacznikiem postępu w XX wieku, teraz świat się mocno zmienił, a Ty dalej myślisz kategoriami XX wieku.

                Przed tristarem miałeś wszędzie dwuetapowe, gdzie niezależnie czekasz ponad minutę? Raczysz żartować.

                • 0 3

              • Komuno wróć

                Indywidualizm zagrożeniem zdrowej tkanki narodu!

                Natomiast Ty myślisz kategoriami XIX w, gdzie większość ludzi poruszała się na rowerach bo nie było innych dostępnych środków lokomocji.
                Sorry ale ja osobiście wolę decydować o swoim życiu i sposobie przemieszczania się sam.
                Co do przejść dwuetapowych to oczywiście tak być powinno na drogach głównych. Tam gdzie nie masz dróg 2 pasmowych i dwujezdniowych może być przejście jednoetapowe.

                • 1 2

  • Spolecznicy rowerowi???

    Po raz kolejny najbardziej roszczeniowa grupa społeczna czyli roweżyści są niezadowoleni.

    • 0 0

  • ten tekst to jakis belkot (5)

    temu doktorowi chodzi o to by ped**arze nie musieli zatrzymywac sie przed przejazdem i wciskac przycisku, ok rozumiem, ze doktor twierdzi, ze to niezgodne z prawem. Po co ten dodatkowy belkot o dyskryminowaniu pieszych? Przeciez to nie jest prawda. To wasze pedalarskie zaciecie mocno utrudnia wam bycie obiektywnym medium. Lobbujecie w zenujacy sposob na rzecz pedalarstwa

    • 14 5

    • (3)

      słuchaj d**ilu będąc pieszym kiedy spóźnisz się d**ilu o sekundę to nie dostajesz zielonego światła rozumiesz d**ilu?Samochody mają czerwone i piesi w tym samym czasie też po czym samochody dostają zielone a pieszy kibluje kolejne 2 czy 3 minuty d**ilu by przejść. W tym czasie np ucieka mu autobus na który mógłby zdążyć

      • 2 5

      • d**ilu (2)

        Wyluzuj. Jak się spóźnisz na zielone to też będziesz stać do następnej zmiany świateł, więc? Co cię obchodzi jakie światło ma kto inny. Masz czerwone - stoisz, masz zielone - idziesz. Takie trudne?

        • 1 0

        • (1)

          a dlaczego ty ch.ju pieszy ma być stratny?"Co ch..ju?Wytłumaczysz to gnoju? Samochód ty głupi ch..ju otrzyma zielone światło szybciej niż pieszy ty głupi idioto. Pomijam ju.ż całkiem ty idioto fakt że czas trwania zielonego światła dla pieszych przy Kauflandzie ty idioto jest tak krótki że trzeba biegać by zdążyć pokonać tyle pasów ruchu i szeroką wyspę za jednym razem

          • 0 0

          • wyluzować! nie bluzgać! spokój!

            Wydłużanie jednym a skracanie drugi nic nie daje,
            guziki i pętle indukcyjne dla pieszych i rowerzystow też nic nie dają,
            nie tędy droga!

            Trzeba po prostu znieść obowiązek stania jak wał na czerwonym świetle
            dla pieszych oraz dla rowerzystów. Niechroniony użyszkodnik powinien tylko ustępować pierwszeństwa chronionym pancerzem użytkownikom, którzy mają zielone światło. Jak w normalniejszych niż nasz krajach.

            Tylko o "Idaho Stop" warto walczyć, bo tylko wprowadzona w całości ta reguła działa, zmniejsza (istotnie statystycznie, udowodniono to w wielu krajach!) wypadkowość pieszych i rowerzystów w rejonach przejść, a znacznie przyspiesza przechodzenie przez jezdnię.

            Tylko że nasza psiarnia (oraz pisiarnia i ich konfidenci) będą bronić prawa dawania mandatów pieszym, jak konstytucji, jak by te żebraki nie mieli z czego żyć, więc szansa, że "Idaho Stop" dotrze do Polski wcześniej, niż np. do Niemiec i Rosji, jest taka, jak była, że tu dotarła pierwsza moda mini, albo motoryzacjia, albo rolnictwo. Nil.

            "no striemitsa nada"

            • 0 0

    • A ty się zatrzymujesz samochodem na zielonym?

      • 1 4

  • Rowerzysta musi sie zatrzymac (34)

    To jest cos czego rowerzysci chyba najbardziej nie rozumieja

    • 271 40

    • I jeszcze muszą (13)

      odczekać na zielone światło - rzeczywiście, skrajnie niekorzystne te przepisy dla nich są bo póki co nie zatrzymują się wcale i zapiep**ają najczęściej na czerwonym! ;)

      • 8 4

      • oj, oj. Ta to akurat rozumiem (12)

        bo dla czyjejś wygody rowerzyści są właśnie dyskryminowani.
        Nie chodzi o to, że muszą się zatrzymać na jakimś świetle. Chodzi o to, że są w pełni uprawnieni do jazdy jezdnią i mnożenie przed rowerzystami kolejnych etapów utrudnień i spowolnień jest najzwyczajniejszym draństwem i hipokryzją.

        • 1 3

        • (11)

          Uprawnieni są też do jazdy chodnikiem, zkm, pkm i SKM. Jeszcze niech wam helikoptery najlepiej zaczną podstawiać.

          • 2 1

          • (10)

            no i co w związku z tym?

            • 1 1

            • Właśnie to, (9)

              że narzekacie biedaczki jak to jesteście dyskryminowani. Nie zauważacie jednak tego, że wasze przywileje biorą się z ograniczania przywilejów innym - pieszym i kierowcom. Chcecie ścieżek - dostajecie. Dostaniecie ścieżki - płaczecie, że nie takie, bo WY jeździcie szosówkami i na upartego musicie korzystać z jezdni.
              To ja się pytam: Po co robić cokolwiek dla WAS skoro i tak to olejecie?

              Szanujmy się wzajemnie! Widzisz, że po mieście jeździ się coraz gorzej zmotoryzowanym, bo jest coraz więcej ludzi tu pracujących spoza miast, lub ludności napływowej która się tu osiedliła. To jeszcze dodatkowo utrudniacie podróż. Rowerzysty nic nie kosztuje droga poza minimalnie dłuższym czasem, kierowcę owszem-koszt paliwa, parkowania, utrzymania pojazdu + czas. Nie każdy pracuje w korpo i jeździ dla przyjemności z domu do pracy 5km i z powrotem. Niektórzy jadą dużo dalej do pracy czy mają złe połączenie komunikacją miejską, która działa jak działa. Jeszcze inni muszą jeździć po mieście codziennie w kółko bo są np. kurierami, dostawcami i to jest ICH praca.

              Wasze podejście, że jak mu źle to "niech się przesiądzie na rower" nie trafi nigdy do samochodziarzy, którym utrudniacie. Po prostu - nikt się z grupą takich rowerzystów, utrudniającym innym życie, nie chce identyfikować.

              • 1 1

              • (1)

                bo szosówka służy do jazdy po czym głupi gnoju?:Po szosie gnoju jak sama nazwa wskazuje

                • 0 2

              • Muszę cię zmartwić. Szosówka to nadal RoWeR

                I ch. mnie obchodzi do czego służy. Masz ścieżkę rowerową to nią jedziesz. Nie ważne czy trekking, góral, enduro, kolarzówka czy rowerek na trzech kółkach.
                Proste.

                • 1 0

              • (1)

                Ty baranie ty palancie w czym ci rowerzyści utrudniają?Korki ty palancie są z powodu nadmiaru samochodów a nie rowerów

                • 0 2

              • Ależ masz piękny ból d*py :D

                Zluzuj bo ci się espedeki wypną i dętka pęknie.

                Proszę niedouku:
                Wielu rowerzystów powołując się na tą zmianę argumentowało, że po drodze dla pieszych i rowerzystów nie ma obowiązku jechać, nawet jeśli jest wyznaczona dla naszego kierunku jazdy. Niestety takie rozumowanie jest błędne.

                Wszystkie wątpliwości wyjaśnia Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, które w § 40 definiującym drogę dla pieszych i rowerzystów wyraźnie narzuca obowiązek jazdy po takiej drodze, jeśli jest wyznaczona dla naszego kierunku jazdy.

                Podsumowując: rowerzyści mają obowiązek jazdy rowerem po drodze dla pieszych i rowerzystów potocznie określanej ciągiem pieszo rowerowym (CPR) oznakowanej znakami C-13/C-16 z kreską poziomą lub pionową.

                Podstawa prawna:
                rozporządzenie ministrów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji

                z dnia 31 lipca 2002 r.

                w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

                Stan prawny aktualny na dzień: 19.06.2016

                § 40 Droga dla pieszych i rowerzystów

                1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić. Ruch pieszych i rowerów odbywa się na całej powierzchni tak oznaczonej drogi.

                2. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerów i drogę dla pieszych położone obok siebie, odpowiednio po stronach wskazanych na znaku. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić.

                3. Przepisy ust. 1 i 2, § 37 ust. 2 i 3 oraz § 39 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami oraz końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie, przy czym znak C-13/C-16 jest odwoływany również znakami C-13 albo C-16.

                Jeśli będziesz dalej gadać, że nie masz obowiązku jeśli nie jest po twojej stronie drogi to masz jeszcze to:

                Zgodnie z artykułem 33 Kodeksu Drogowego rowerzysta ma obowiązek korzystać z drogi dla rowerów jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku w którym się porusza. Istotna jest druga część zdania - zgodnie z tym zapisem jeśli wzdłuż jezdni jest wyznaczona droga dla rowerów jednokierunkowa, to obowiązek poruszania się nią jest tylko w jednym kierunku (co jest logiczne). Rowerzysta jadący w przeciwnym kierunku musi poruszać się po jezdni.

                • 1 0

              • ależ ty bzdury wypisujesz mitomanie (4)

                Kolarze chcą ścieżek? Od kiedy? Ścieżek chcą działacze, którzy jeżdżą sobie z dziećmi, turystycznie i dla zabawy po mieście. Ścieżek chcą kierowcy, którym wszystko przeszkadza.
                Nikt ci bandziorze nie utrudnia żadnej jazdy, to dlaczego właśnie rowerzystom chcesz utrudniać dojazd swoimi infrastrukturami, które i tak nie obowiązują rowerzystów.
                Ciesz się i podziękuj jak ktoś jedzie tamtędy, ale odczep się niedouku od rowerzysty jadącego jezdnią, bo też jedzie legalnie.

                • 0 3

              • (2)

                Gó.no prawda, że nie musi. Jak ma oznaczoną ścieżkę to musi. Kupi sobie jeden z drugim szosówkę z decathlonu za 1500 i koszulke za 30 i juz Pan Kolarz. Jacy wy jesteście upośledzeni.

                • 2 0

              • a nawet gdyby palancie sobie kupił to co baranie zabronisz?Zabronisz idioto?Czym jest łatwiej zrobić 150 km jeśli ktoś ma taką ochotę palancie szosówką nawet taką z decathlonu czy rowerem górskim o oponach 2,5 calowych?

                • 0 2

              • gnoju wiesz jak wygląda znak C13?Ustawa mówi wyraźnie o drodze dla rowerów a jak ona ma wyglądać i jakie warunki spełniać też napisane pieszo-rowerówki baranie nie spełniają żadnych norm ustawowych

                • 0 2

              • Tu masz przykład jak jeździcie.

                Nie z naszego podwórka ale mniej więcej pokazuje wasz stosunek do innych.
                YT: idiot cyclists on the ROAD - compilation

                • 1 0

    • problem jest w przycisku, nie zatrzymaniu, ale to trudny w odbiorze artykuł, więc można wybaczyć (17)

      • 15 26

      • Dokladnie tak jak piszesz. Nie rob glupka z innych bo sam... (2)

        Cytuje z artykulu:
        „Rowerzysta musi się zatrzymać, odczekać na zielone światło, nawet gdy dla samochodów w tej samej relacji świeci się zielone.”

        Serio az taki trudny tekst? :D

        • 18 5

        • (1)

          Zapomniałeś jeszcze o zgłoszeniu, najlepiej pisemnym z notarialnym potwierdzeniem. "Dzięki temu pieszym i rowerzystom łatwiej będzie dokonać zgłoszenia na przejściu dla pieszych połączonym z przejazdem rowerowym."

          • 2 5

          • Widze, ze podchodzisz do tematu jak z seksem do swojej zony

            Wystarczy dobrze dotknac, ale Ty musisz pisac prosby pisemnie... potwierdzenia notarialne...
            Wspolczuje

            • 3 0

      • No trzeba pojechać do przycisku i go wcisnąć (13)

        Jako rowerzystka nie rozumiem dlaczego jest to bardziej uwłaczające niż oczekiwanie na zielone na pętli indukcyjnej. Niech mnie ktoś oświeci bo do tej pory uważałam przyciski za dobre rozwiazanie.

        • 37 9

        • Bo jesteś normalna (10)

          myśląca i niekonfliktowa...czyli jak 5 % naszego społeczeństwa

          • 24 4

          • Akurat "normą" to jest to (9)

            że większość ludzi jest niemyśląca i niekonfliktowa. Bierze wszystko tak, jak mu dają, nigdy nie ma żadnych zastrzeżeń. Jak niewolnik.

            • 3 8

            • (8)

              Za to ci co "coś dostają" zawsze chcą więcej i im nigdy nic nie pasuje (patrz rowerzyści).

              • 8 4

              • to co przytoczyłeś (7)

                to wypisz-wymaluj charakterystyka polskiego kierowcy

                miliardy co roku idą, a im ciągle mało

                • 3 4

              • Tak? (5)

                Kierowcy są najbardziej dojoną grupą społeczną w tym kraju!
                Pokaż mi grupę inną niż cykliści, którzy drą się o ścieżki a potem z nich nie korzystają, wcisnąć przycisk na przejeździe jest im trudno i czego by jakiekolwiek miasto nie zrobiło to im się nie podoba.

                • 7 6

              • (4)

                Po co rowerzysta ma wciskać przycisk w sytuacji, gdy samochody jadące w tym samym kierunku mają zielone światło? Jaki jest tego sens?

                • 5 4

              • Bo tak jest poprowadzona droga? (3)

                Dobuduj z własnej kasy pas rowerowy to nie będziesz musiał wciskać przycisku.

                • 4 2

              • nie musi jechać żadną infrastrukturą (2)

                jedzie jezdnią i wali ten syf.
                Tym bardziej, gdy infrastruktura jest po lewej stronie drogi, nie tylko nie musi, ale ma obowiązek jechać prawą.
                Wynika to z podstaw prawa o r.d. zawartych w konwencji art. 1 lit. z.

                • 1 3

              • (1)

                A guzik prawda. Przepisy nie są jednoznaczne i jeden sąd wyda jedną decyzję a inny dokładnie odwrotną. Sprawdź sobie orzecznictwo.

                • 1 1

              • Niestety obowiązek argumentowania ciąży na stronie postępowania. Jeżeli ktoś nie przyjmie mandatu i pójdzie do sądu, to polegnie pod falą idiotycznych roszczeń formułowanych przez Policję. Policja też nie zna przepisów.

                • 0 2

              • Powiedz mi na co tak biadolą ci kierowcy? To, że paliwo coraz droższe i koszty utrzymania samochodu coraz wyższe? Może wprowadzanie coraz szerszej SPP i to tak, że niedługo całe 3miasto będzie jedną wielką strefą? Może powinni się jeszcze cieszyć z zabieranej szerokości jezdni na wasze ścieżki rowerowe, które jaśnie pan "cudowne dziecko dwóch pedałów" i tak olewa i jedzie jezdnią? Może z kontrapasów dla WAS? Może z łapanek policji i mandatów za brak jednej postojówki?

                No oświeć mnie na co tak biadolą kierowcy?

                • 2 1

        • a wiesz (1)

          ile bakterii znajduje się na takim przycisku? myślisz, że codziennie ktoś je czyści?, z pewnością jest tam więcej bakterii niż na typowym telefonie, jest to idealny wektor wszelkich chorób zakaźnych

          • 1 3

          • A wiesz, że twój telefon jest najbrudniejszą rzeczą w twoim domu? Wiesz ile bakterii jest na pieniądzach którymi codziennie się posługujesz? Wiesz że wymyślono kiedyś mydło?

            • 2 1

    • Rowerzysta musi się zatrzymać (1)

      Ci bardziej inteligentni rozumieją, że absurdem jest fakt, iż rowerzysta musi nacisnąć przycisk i czekać na zielone w sytuacji, gdy samochody jadące w tym samym kierunku mają zielone światło. Ale jak widać, na forum są również mniej inteligentni czytelnicy.

      • 5 5

      • ależ jesteś prostoduszny i intelekt masz też nieskomplikowany

        • 1 2

  • bezpieczeństwo ponad bzdurne przepisy (5)

    Rowerzysta dla własnego bezpieczeństwa powinien zatrzymać się przed przejsciem a nie przejeżdżać w pełnej prędkości. Samochód skręcający w prawo na zielonej strzałce ma duży problem z widocznością na kilkadziesiąt metrów w tył aby zobaczyć daleko, ale szybko jadącego rowerzystę.
    Zwykle jest on daleko w tyle za słupkiem "B" samochodu

    • 20 4

    • (2)

      przeważnie taki samochodowy d**il ma problem by zobaczyć rowerzystę z 2 m przed swoją maską

      • 2 5

      • (1)

        zejdź ze swojego rowerka i przesiądź się kiedyś do samochodu, to pogadamy.

        • 1 0

        • dziwne baranie ale parę razy omal nie potrącił mnie idiota który skręcał w prawo z przeciwnej strony niż ja jechałem nie zauważył baranie przez przednią szybę roweru z kilku metrów?Zrób palancie 10 czy 15 tysięcy km rocznie na rowerze głównie po mieście tak jak ja to możemy o czymkolwiek mówić

          • 0 0

    • Raczej powinno się zlikwidować zielone strzałki tam gdzie są drogi rowerowe lub zestroić z zielonym na tej drodze. Droga rowerowa w takim miejscu jest tożsama z uprzywilejowanym kierunkiem ruchu głównej jezdni, więc byłoby to kuriozum aby trzeba było się zatrzymywać przed każdą drogą podporządkowaną jadąc uprzywilejowaną na wprost.

      • 3 4

    • nie kompromituj się. jak masz z tym problem to przesiądź się do komunikacji publicznej.

      • 2 12

  • To jest dyskryminacyjne i bezprawne kuriozum. (6)

    Z powodu takiej dyskryminacji, musiałem zapłacić mandat 100 zł, ponieważ, jako rowerzysta nie chciałem czekać na kolejną zmianę świateł po naciśnięciu tej żebraczej łapki, a wczesnym niedzielnym rankiem nikogo w zasięgu wzroku nie było widać. Mogłem tam stać samotny jak idiota i czekać, więc przejechałem i na następnym skrzyżowaniu doścignął mnie wcześniej ukryty niby cywilny samochód policyjny, zajeżdżając mi drogę tak, jakby łapał jakiegoś przestępcę w policyjnej obławie. Wyglądało to jak z komedii Barei. W czasie wypisywania mi mandatu dalej nie przejechał żaden samochód. Wszystkim ewentualnym fałszywo-prawnym pyskaczom przypominam, że prawo stosuje się w jakimś celu. Prawo o ruchu drogowym ma na celu sprawność i bezpieczeństwo ruchu na drogach, a nie cel fiskalny. Dlatego w konkretnych okolicznościach należy stosować jego interpretację celowościową, a nie literalną. Oczywiście nagrzane celem fiskalnym gdyńskie policyjne cwaniaczki, podobnie jak i władze tego miasta, tego nie rozumieją.

    • 5 9

    • Prawidłowo! Karać ped**arzy łamiących wszelkie przepisy! (1)

      • 1 3

      • policyjne pedały zaparkowały na chodniku?Ja bym tym ch..m zmierzył linijką ile odstępu zostawili pieszym

        • 0 0

    • dlatego wszędzie gdzie możliwe jedziesz z zasadą kierunku jazdy i kierunku ruchu

      nie ma takiego prawa, które zmusza do jazdy infrastrukturą po lewej stronie. To nie tylko stwarzanie zagrożenia, ale maksymalne utrudnianie trasy przejazdu.
      Dlatego właśnie wszędzie maluje się pas rowerowy po prawej, żeby właśnie nie było takich dylematów.

      • 0 0

    • Dura lex, sed lex (1)

      Tia. Ale prawo do wyprzedzania prawą stroną wykorzystujecie nawet w najbardziej absurdalnych warunkach. Bo macie prawo.

      Prawo jest prawem, należy go przestrzegać. Masz przepis, który ci nie pasuje - dąż do jego zmiany. Ale póki obowiązuje masz go przestrzegać.

      Jest takie powiedzenie, że kultura obywatelska to przestrzeganie zasad, gdy nikt nie patrzy.

      • 1 2

      • Widać, że nie jesteś prawnikiem i zapewne też nie masz wiele do czynienia z prawem, ale śmiało walisz zasłyszaną regułką, bo akurat pasuje ci jako pseudo-argument. A może jesteś bezrefleksyjnym policjantem, który opresyjność wyniósł z tradycji poprzedniego ustroju, chociaż i wtedy czasem można było liczyć na ludzką normalność.

        • 1 2

    • współczuję

      mogleś próbować uciec tym siepaczom fiskusa

      • 0 2

  • (3)

    Kto jest za wprowadzeniem ograniczeń prędkości na ścieżkach rowerowych, oraz wprowadzeniem obowiązkowego widocznego, oznakowania rowerów? Co za d**ile tworzą skrzyżowania, na których dopuszczają skręt na warunkowej strzałce, ale dopuszczają tworzenie ścieżki rowerowej pomiędzy przejściem dla pieszych a skrzyżowaniem, zamiast od strony zewnętrznej. Ktoś chciał dobrze, a wyszło jak zawsze. Przykład realizacji
    https://www.google.com/maps/@54.5441943,18.4526236,3a,75y,221.05h,57.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRX1XwdtBxiEy0VPDYie2qQ!2e0!7i13312!8i6656

    • 5 2

    • Chyba tylko Janusze dla których rower to zagrożenie polskosci (2)

      Ogarnij się, rower to tylko wygodny bezemisyjny pojazd rozwijający niewielkie prędkości. Świetny do miasta, gdzie odległości są raczej niewielkie.

      To ze 5% na rowerach to niespełnieni kolarze to nie znaczy, ze reszta jest nienormalna. To ludzie którzy chcą szybko i przyjemnie poruszać się po mieście.

      • 2 1

      • (1)

        Sam się ogarnij, jazda w ruchu ulicznym to nie zabawa. Za potrącenia bezmózgiej istoty na rowerze można trafić do pierdla. Kiedy jeszcze nie miałem kamerki w aucie wyleciał mi taki pod koła, ja zdążyłem zahamować, ale kij jeden stracił równowagę i oparł mi się o maskę(przejeżdał z chodnika na chodnik w miejscu gdzie nie ma pasów) Był taki beszczelny, że zawołał koleżkę, który z nim jeździł że mógłby zeznać że było inaczej. Na odczepnego wziął kasę i poszedł w pi*du. Od tego czasu kamerka działa. A z tą niewielką prędkością to sobie daruj, 25 km/h to nie jest mała prędkość

        • 0 0

        • ale na ulicy 25 to spowalnianie ruchu matole prawda?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum