Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego
Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".
Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.
- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.
- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.
Co z Mevo 2.0?
Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.
Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?
Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.
- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
Miejsca
Opinie (132) 7 zablokowanych
-
2020-05-20 11:16
Ooo
Jeszcze mi za abonament wiszą
- 13 2
-
2020-05-20 11:16
A niech pada - moją firmą nikt się nie martwi - mamy kapitalizm! Może jakiś minister sypnie groszem? Ale tam trzeba mieć
układy :) Tak ze 140 milionów dotacji od ministra chętnie przyjmę :)
- 13 4
-
2020-05-20 11:17
Rower miejski jest na całym swiecie dotowany wiec skandalem jest promowanie stawki podniesionej na 300zł przez tego z (3)
"Gorszego Gdańska " I tylko szkodnik może mówić ze rower nie może być konkurencją dla komunikacji miejskiej dlatego ma być drogi! W całej Europie zachodniej rower jest dotowany ,a teraz dotacje na popularyzowanie roweru wzrosły 10 krotnie jak np. Francja i Włochy 500 euro na zakup roweru.
I kilkaset milionów euro na infrastrukturę rowerową .Polska jest za murzynami w rozwoju i inwestycjach i popularyzacji roweru. Za to wydaje ogromne srodki na ułatwienia dla blachoszrotów trujących spalinami .Mimo ,ze jesteśmy największym złomowiskiem Europy najbardziej zatrutym właśnie ich spalinami.- 9 14
-
2020-05-20 19:07
Odpowiedz na jedno proste pytanie (2)
Dlaczego nie kupisz sobie roweru tylko wypisujesz mądrości ?
- 0 1
-
2020-05-21 11:33
Skoro nie rozumiesz prostego tekstu niech ci dziecko przeczyta i wytłumaczy. (1)
- 0 0
-
2020-05-21 13:12
Rozumiem lepiej od Ciebie
1. Powiadasz, rower miejski powinien być dotowany. Czyli dopłaty z podatków. Dlaczego ja mam komuś finansować jazdę na rowerze ? Ja cały rok poruszam się na rowerze i nikt mi nie dopłacał do roweru.
2. Nie potrzeba popularyzować roweru bo każdy wie co to jest rower i większość stać na zakup "prostego" roweru.
3. Nowy rower można kupić powiedzmy od około 600 zł , używany za 100 zł. Bilet miesięczny (autobusy i tramwaje) dla dorosłego to koszt około 100 zł. Łatwo sobie obliczyć po ilu zakup się zwróci.
Ponawiam pytanie jak Ci drogo płacić za miejski czemu nie kupisz sobie własnego ?- 0 0
-
2020-05-20 11:20
Taka fajna sprawa byly te rowerki duzo ludzi korzystalo i musieli oczywiscie jakies przekrety zrobic zeby to zepsuc tylko w Gdansku takie zeczy
- 6 9
-
2020-05-20 11:20
Oddajcie ten pomysł prywatnemu inwestorowi bez udziału gmin bez dotacji i td. to będzie działać.
- 17 0
-
2020-05-20 11:23
Oddawaj kase !
- 14 0
-
2020-05-20 11:24
"Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników."
Po tym co zrobili w Trójmieście taka litościwa laurka?- 18 1
-
2020-05-20 11:26
Tyle hejtu na Nextbike ale zrozumcie ze to byl nowy projekt. (12)
Teraz to wlasnie Nextbike ma najwiecej doswiadczenia i powinien dostac projekt Mevo 2.0. Zreszta projekt jest finansowany z budzetu Gdanska wiec to pieniadze publiczne wiec i tak de facto nikt nie straci.
Sebastian- 1 54
-
2020-05-20 11:30
Gimbus dopalacze ci zaszkodziły i jeszcze sie tym chwalisz? (4)
- 14 0
-
2020-05-20 11:39
Sam jestes Gimbus. Kto stracil na mevo 1.0 ? (3)
Klienci mieli dobry produkt w dobrej cenie. Wiecej bylo chetnych niz przepustowosc projektu.
Sebastian- 0 15
-
2020-05-20 11:49
(2)
Masz tam swoje udziały? Lub kogoś z rodziny, ciotkę lub wujka?
- 11 0
-
2020-05-20 11:51
Moj instruktor narciarstwa ma tam udzialy. A jakie to ma znaczenie ? (1)
Sebastian
- 1 7
-
2020-05-20 20:18
Sebek twoje imię jednak zobowiązuje . Nie zawiodłeś czytelników i potwierdziłeś utarty stereotyp ... Sebix + Karyna = szczyt głupoty.
Skoro dla ciebie publiczne pieniądze są niczyje i biorą się znikąd to czas już chyba na lobotomię a najlepszym wypadku lewatywę z pianki do uszczelniania okien.- 3 0
-
2020-05-20 12:11
gimbus na mevo straciłi wszyscy mieszkancy miasta i urzytkownicy do dzisiaj niedostali zwrotu za abonament (1)
- 12 0
-
2020-05-20 17:30
uważałbym z tym gimbusem
bo "urzytkownicy" i "niedostali" na studenta nie wygląda gimbusie :)
- 1 0
-
2020-05-20 12:13
A pieniądze publiczne to skąd się biorą? (1)
Rosną na drzewie? My się na nie składamy!
- 14 0
-
2020-05-20 21:12
A ja myslalem ze z drzewa sa...
Pozdrawiam.
- 1 0
-
2020-05-20 13:46
pracowników nextbike uprasza się (tradycyjnie) o powstrzymanie się
od pisania głupot
- 12 0
-
2020-05-20 15:16
Mieli olbrzymie doświadczenie bo w innych miastach jakoś się udało im wprowadzić system rowerów miejskich. Tylko w małej Sycylii (Gdańsk) jak zwykle wyszedł przekręt bo tu wszystko można.
- 1 1
-
2020-05-20 21:43
Zamach
Nie chrzań. Dulkiewicz i Adamowicz są mi winni 10 złotych. Niby nie wiele, ale mając niecałe 50 tysięcy aktywnych na ten czas użytkowników to ogólny budżet nie mały. Zostaliśmy okradzeni w biały dzień metodą na Rostoskiego
- 1 0
-
2020-05-20 11:32
NextBankrut
Bankrut teraz, bankrut później. Co niby ma zmienić się w podejściu tej firmy w której zarządzający dbają tylko o swoje wypłaty i premie w pierwszej kolejności a przy okazji robią coś tam coś tam. Ta firma już pokazała jak nie potrafi zarządzać więc nie rozumiem z jakiego powodu jest dalej brana pod uwage. Niech zajmą się lodziarnią bo kręcić lody to akurat potrafia
- 17 0
-
2020-05-20 11:36
Nikogo nie zamkneli
To probują jeszcze raz kase wyszarpac
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.