• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauka bezpiecznej jazdy po mieście dla najmłodszych rowerzystów

Edyta Tombarkiewicz; opr.Krzysztof Kochanowicz
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Już niebawem w Gdańsku specjalnie przygotowana kadra poprowadzi warsztaty i treningi dla najmłodszych o tym jak bezpiecznie poruszać się po miejskich ścieżkach rowerowych i drogach.



Kadra, która będzie edukować najmłodszych najpierw sama odbędzie specjalistyczne szkolenia. W ramach projektu PIMMS TRANSFER w dniach 9-10 kwietnia odbędą się warsztaty "Training for Trainers". Kilkanaście osób wyłonionych spośród gdańskich nauczycieli i dyrektorów oraz pracowników policji otrzyma od międzynarodowych specjalistów wskazówki właściwego kształtowania zachowań dzieci na drodze oraz nauki jazdy w ruchu miejskim. Zajęcia poprowadzą zagraniczni specjaliści we współpracy z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Trening pozwoli poszerzyć program wychowania komunikacyjnego w szkołach oraz kursów na karty rowerowe. Oprócz nauki jazdy w miasteczku rowerowym dzieci będą mogły sprawdzić się w prawdziwym ruchu ulicznym.

Projekt ma na celu promocję praktycznej i teoretycznej nauki jazdy na rowerze w gdańskich szkołach oraz przeniesienie piętnastoletnich już doświadczeń austriackich na grunt gdański. Dzięki temu przy szkołach podstawowych powstanie w Gdańsku 6 rowerowych szkół pilotażowych. Do projektu wyznaczone zostały:

-Szkoła Podstawowa Nr 8 ul. Dragana 2 (Chełm),
-Szkoła Podstawowa Nr 11 ul. Stryjewskiego 28 (Stogi),
-Szkoła Podstawowa Nr 16 ul. Ubocze 3 (Orunia),
-Szkoła Podstawowa Nr 17 ul. Czarnieckiego 2 (Wrzeszcz),
-Szkoła Podstawowa Nr 44 ul. Jagiellońska 24 (Przymorze),
-Szkoła Podstawowa Nr 50 ul. Grobla IV 8 (Śródmieście).

Projekt PIMMS TRANSFER, realizowany jest w ramach Inicjatywy Europejskiej INTERREG IVC, to kontynuacja zakończonego w grudniu 2007 projektu PIMMS, który dotyczył zrównoważonego rozwoju transportu publicznego, w tym zarządzania ruchem (mobility management). Obejmował on wprowadzanie zmian w systemie, poprawę bezpieczeństwa na drogach i edukację dzieci w zakresie bezpiecznego poruszania się w mieście itp.

Celem projektu PIMMS TRANSFER jest przekazanie zdobytych doświadczeń innym partnerom w Europie. Zadania projektu realizowane są poprzez akcje pilotażowe wprowadzające w życie zdobyte doświadczenia, wspierane poprzez wizyty studyjne, seminaria i warsztaty.
Edyta Tombarkiewicz; opr.Krzysztof Kochanowicz

Wydarzenia

Opinie (22) 2 zablokowane

  • ta wiadomość powinna się znaleźć na głównej stronie portalu trójmiasto (7)

    Głównym wyzwaniem to niekoniecznie nauka dzieci

    ale przekonanie rodziców dowożących je samochodami że to jest lepsze rozwiązanie.

    Do tego dochodzi przekonanie kierowców i wielu mędrków uważających się za specjalistów od bezpieczeństwa ruchu, że rowerzyści mają się poruszać wyłącznie po drogach dla rowerów, a od jezdni im wara.

    Ciekawe jak się to rozwinie. To może być początek rewolucji w myśleniu o sposobie rozwiązywania problemu parkowania i korków w Trójmieście.

    • 18 6

    • sam/a pewnie dupe wozisz autem gdzie popadnie (2)

      • 1 11

      • podpisz się trollu i nie smuć na wiosnę (1)

        regularnie jeżdżę po jezdni

        i to rowerem
        często jeżdżę też autobusem lub SKM-ką, autem też nie gardzę

        po co się pultasz - to źle działa na serce

        • 5 1

        • Brzmi jak g@llux...

          • 0 2

    • (3)

      Ja uwazam ze rowerzysci nie powinni poruszac sie po jezdni. A przynajmniej nie po takiej gdzie nie mozna bezpiecznie ich wyprzedzic. Nie sadzicie ze troszke to nie fajnie zmuszac innych by wlekli sie x czasu 20km/h za rowerzysta? A przeciez napisane jest w KD ze trzeba sie tak poruszac zeby nie utrudniac ruchu innym.

      • 1 4

      • a jak stoisz w korku za samochodami to nie myślisz o tym, by ich wyslać na ksieżyc? (2)

        trochę wyobraźni

        więcej rowerzystów w mieście = więcej miejsca dla samochodów na jezdniach i na parkingach (50% przejazdów samochodami po mieście to przejazdy na mniej niż 5 km czyli 15 minut rowerem)

        samochody same się duszą; wyłącz silnik, włącz myślenie

        • 2 1

        • (1)

          A Ty wyłącz agresora i przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałem. Zaoszczędzę Ci fatygi i się powtórzę: "nie po takiej gdzie nie mozna bezpiecznie ich wyprzedzic". Czyli mam tu na myśli sytuację gdy dajmy na to mamy nie za szeroką jezdnię z jednej strony korek spowodowany popoludniowym szczytem a z drugiej strony drugi korek spowodowany rowerzystą, którego nie idzie wyprzedzić bez ryzykowania jego zdrowia.
          Ja nie napisalem ze powinno byc mniej rowerzystow, tylko ze w pewnych warunkach nie powinni sie znajdowac na jezdni. I kto tu powinien wlaczyc myslenie? Albo czytanie ze zrozumieniem?
          pozdrawiam

          • 1 2

          • a ile takich wąskich jezdni jest w Gdańsku?

            nie odbieraj rowerzystom prawa do jeżdżenia po jezdni - tyle wynika z twoich wywodów.

            Jeśli nawet niekiedy są tacy, co cię irytują, zastanów się nad kierowcami co cię irytują jadąc wg ciebie "zbyt wolno".
            Od myślenia, które reprezentujesz (niestety masz wielu popleczników) Polska przoduje w liczbie wypadków drogowych w statystykach europejskich.

            Po co chcesz rowerzystę wyprzedzać jeśli i tak po pewnym czasie staniesz na czerwonym za wieloma podobnie niecierpliwymi kierowcami samochodów?

            Ile razy rzeczywiście traciłeś czas z powodu rowerzysty a ile razy tkwiłeś w korku za samochodami? Nie irytuj się na próbujących szukać kompromisu czy mających inny punkt widzenia wmawiając im że nie potrafią zrozumieć twoich mądrości.

            • 0 0

  • ależ przerost formy nad treścią (4)

    kiedyś w każdej szkole dziecko zdawało na Kartę Rowerową i wpajano dziecku zasady ruchu drogowego. Kartę najczęściej dostawało na Dzień Dziecka.

    I komu to przeszkadzało, a teraz międzynarodowi specjaliści, eksperci, programy europejskie, grupy projektowe.

    ŚMIESZNE I KOMICZNE.

    CZY KTOŚ Z TEGO JUŻ NAPISAŁ DOKTORAT????

    • 16 4

    • Projekt zakonczył sie 4lata temu co to zmieni co to da praktycznie nic (3)

      jazda ulicami jest niebezpieczna Bo 90 % kierowców to piracu drogowi!!
      Sciezek rowerowych jest jak na lekarstwo a gdy jedziesz chodnikiem to idzie takie buractwo całą szerokoscia chodnika z jednej strony pcha wuzek z drugiej strony sobie lata dziecko na ostrzezenie dzwonkiem buraki sie pluja i wysyłaja na ulice.
      A gdy jest speudo scierzka rowerowa to chodza po ściezce rowerowej na której piraci drogowi tez chetnie parkuja auta.
      wiec coto da? guzik da bo trzeba by szkolic piratów drogowych i buraków rodziców ze dzieci niezostawia siebez opieki i ze obowiazuje unas ruch prawo stronny anie ze chodzi sie czała szerokoscią chodnika tak ze nikt inny niemoze przejsc ze jak ktos cwoni to kultura wymaga by sie odsunąć i ustapic miejsca!
      i ze trzeba wszedzie budowac drogi rowerowe bo to koszt niewielki a zsk ogromny! To wszystko wiedzą zagranicą od 10-ątek lat!!Unas nadal mieszkaja piracii drogowi i tubylcy rodzice buraki!!

      • 0 6

      • (2)

        Jest ślicznie napisane o burakach, jest o piratach, brakuje mi tylko kilku ciepłych słów o wtórnych analfabetach.

        • 2 1

        • i choćby słowa o piratach/burakach wśród rowerzystów, opatrzonego komentarzem, ze to głównie tacy plują na forach, 'bo nie mogą 60 na godzinę pruć'

          • 0 2

        • polacy to chołota niestety w wiekszosci i wy tutaj sie plujacy własnie sie do nich zaliczacie

          Niezałsugujecie by pisac do was gramatycznie :)

          • 0 2

  • jakich czasów dożyliśmy... (2)

    Międzynarodowi specjaliści, programy europejskie, myślenie zagraniczne... Niestety własnymi siłami nawet maluchów nie chcemy nauczyć bezpiecznej jazdy, a Karty Rowerowe to przecież "przeżytek babci komuny" - ohyda pewnie niektórych bierze. Czyli jak ktoś sponsoruje, zmusi i zorganizuje to "pewnie damy radę". Trzymam kciuki za pomysł i wykonanie, tylko czemu obcy takie podstawy muszą nam wykładać...

    • 8 0

    • (1)

      Kasa dla firm przeprowadzających szkolenie mających siedziby za granicą. Ale się liczy jako "pomoc" dla Polski. Smutne i żałosne jak nas wyciskają jak cytrynę.

      • 4 2

      • każdy kto głosował "za" wejściem do UE musiał się z tym liczyć. teraz jest za późno.

        Prezydencja Polski będzie kosztować Polaków 130 milionów euro. wkrótce ją obejmujemy, chyba na pół roku.

        • 3 3

  • Panie Grisza,

    o co innego w tym chodzi.

    jak są projekty, to są grupy projektowe, spotkania, a licznik tyka.
    takiej biurokracji jaka jest w strukturach UE (kosztuje ona rocznie podatników UE ca. EUR 4 miliardy) nie było w carskiej Rosji. Eksperci jak za czasów "Brygad Mariotta" jadą do Polski, (projekt obejmuje koszty zakwaterowania, przelotów, ekspertów od zakładania kasku, sprawdzania w lusterku itp.).
    będą dziennikarze, może wpadnie tvp. Dziennikarze jak czytamy już się dowiedzieli. Nagłośnienie jest ważnym elementem "projektów".
    takich to czasów dożyliśmy, ale pocieszające jest to, że podstawy finansowe tego molocha się chwieją. Niemcy mówią dość bycia dobrym wujkiem, a bez nich to nie będzie latać.

    • 2 5

  • Panie West (1)

    Biurokracja, koszty, medialny cyrk - ma Pan rację ale ostatecznie niech chociaż nasze maluchy mają z tego korzyść bo one mają być mimo wszystko w tym wszystkim najważniejsze.

    • 4 0

    • Per saldo cała w tym pociecha.

      • 1 0

  • wystarczy poczytac posty prostaków w tym artykule

    Jedziesz rowerem ulicą to narazasz własne zycie ,Bo jak widac chocby po postach kierowcy rowezystów nielubia i najchetniej by ich rozjechali !!
    Jedziesz rowerem chodnikiem to wszelkiej masci mądrale wysyłaja cie na ulice plujac sie ze niewolno chodnikiem.
    Zato jedni i drudzy chetnie chodza po ściezkach rowerowych a blachosmrody parkuja nanich auta!! Są 2 wyjscie edukować chołote ale to walka z wiatrakami koszt mega ogromny bo skoro kultury sie nienauczyli to sie nienaucza zmusic ich moga tylko mandaty na kazdym kroku!Albo budowac lub wyznaczyc wzdłuz kazdego chodnika ściezke dla rowerów wtedy zaden mądralińskie niebedzie mugł sie wiecej pluc jest to 100 X tańsze niz edukacja betonu jednokomórkowego z ulic i z chodników!

    • 3 1

  • a na Zaspie nie dość, że nie ma ścieżek rowerowych z prawdziwego zdarzenia to

    jeszcze nawet edukować dzieci z tej ponad 40-tys. dzielnicy nie chcą.

    Jaki to projekt PIMMS TRANSFER, do tego realizowany jest w ramach Inicjatywy Europejskiej INTERREG IVC, jak dyskryminuje jednych a prowadzi seminaria i warsztaty dla wybrańców?

    • 2 0

  • Dlaczego!!!

    Dlaczego nie uwzględniono żadnej szkoły z Nowego Portu - przecież to nie pustynia!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum