rowery

stat

Gdańsk dołoży 9 mln zł do przebudowy Podwala

Tak, już jesienią, ma wyglądać skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. kolaż trojmiasto.pl

Przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną będzie kosztowała blisko 16 mln zł. Urzędnicy postanowili dołożyć brakującą kwotę - ponad 9,4 mln zł - i rozstrzygnąć przetarg. Wykonawcą została firma MTM z Gdyni.



Czy Podwale Przedmiejskie potrzebuje przebudowy?

tak

65%

nie

35%
Wydawało się, że Podwale Przedmiejskie nigdy nie doczeka się przebudowy. Pierwsze zapowiedzi pojawiły się już trzy lata temu i jak dotąd w tej sprawie nie wydarzyło się nic.

Co prawda przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań został ogłoszony, ale kwestie finansowe nie pozwoliły go rozstrzygnąć. Okazało się bowiem, że kwotę jaką na ten cel chce przeznaczyć miasto, a jakiej życzy sobie wykonawca, dzieli 17 mln zł (budżet 21 mln wobec oferty 38 mln zł).

Urzędnicy postanowili podzielić inwestycję na etapy i jako pierwsze do realizacji wytypowali skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. I po raz kolejny mocno się zawiedli. Oferty względem budżetu znowu dzieliła przepaść. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała wydać na ten cel 6,6 mln zł, a propozycje wykonawców opiewały na blisko 16 mln (MTM) oraz 17,4 mln zł (Budimex).

Wydawało się, że los inwestycji jest przesądzony. Okazuje się jednak, że DRMG postanowiło wybrać na wykonawcę firmę MTM, która złożyła korzystniejszą cenowo ofertę.

- Dostaliśmy informację z miasta, że udało się wygospodarować środki, więc możemy rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do realizacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.

Co zmieni przebudowa Podwala Przedmiejskiego



graf. Trojmiasto.pl
W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.
Też przeżyłeś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę?
Podziel się wrażeniami z innymi, napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (201)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »