Miała być rowerostrada na Chełm, będą tylko znaki. Urzędnicy zmieniają projekt BO
Rowerzyści dzięki Budżetowi Obywatelskiemu mieli zyskać rowerostradę z prawdziwego zdarzenia na Chełm i Górny Taras wzdłuż al. Armii Krajowej. Wprowadzone zostanie jednak tylko nowe oznakowanie na pobliskiej ul. Rogaczewskiego. Ewentualne przedłużenie trasy będzie połączone z remontem nawierzchni "wuzetki" i zwężeniem do dwóch pasów w stronę Chełmu. Śródków na ten cel jednak nie ma.
- Zamiast wydzieloną drogą, po jezdni ul. Rogaczewskiego
- Droga rowerowa pomiędzy dwoma odcinkami Rogaczewskiego
- Docelowo droga rowerowa kosztem pasa al. Armii Krajowej
- Rowerowa Metropolia: działania niezgodne z projektem BO
- Druga próba budowy drogi rowerowej na Chełm
- Inwestycja na etapie przetargu na wykonawcę robót
- Niezbędna trasa rowerowa na Górny Taras
Zdobył aż 2414 głosów, podczas gdy projekt na drugim miejscu miał prawie połowę mniej głosów, co przełożyło się na rezerwację całej dzielnicowej puli środków w wysokości ok. 737 tys. zł.
Po dwóch latach okazuje się, że projekt doczeka się realizacji, ale w całkowicie innej formie niż planowali to jego autorzy - Rowerowa Metropolia.
Czytaj też artykuł z czerwca 2020 r.:
Którędy poprowadzić trasę rowerową na Chełm?
Zamiast wydzieloną drogą, po jezdni ul. Rogaczewskiego
Zgodnie z opisem projektu zgłoszonym do BO zakładano budowę wydzielonej drogi rowerowej wzdłuż północnej jezdni (tj. w stronę Chełmu) al. Armii Krajowej z niezbędnymi korektami jezdni oraz realizacji nadwieszanej konstrukcji na długości ok. 350 m.
Środki finansowe z BO wystarczyć miały na przygotowanie pełnej dokumentacji na odcinku od ul. 3 Maja aż do al. Sikorskiego oraz rozpoczęcie prac od strony ul. 3 Maja.
Nieoczekiwanie urzędnicy postanowili zmienić założenia projektu i skierować ruch rowerzystów na nieodległą ul. Rogaczewskiego, zaś dokumentację ograniczyć tylko do ok. 250-metrowego dolnego odcinka całej trasy.
Zamiast wydzielonej drogi rowerowej przewiduje się jedynie wprowadzenie oznakowania w formie tzw. sierżantów rowerowych, czyli piktogramów na jezdni informujących kierowców o wzmożonym ruchu jednośladów. Rozwiązanie tego typu spotkać można np. na środkowym odcinku ul. Myśliwskiej.
Ponadto na krótkim odcinku ul. Rogaczewskiego zostanie poszerzona do sześciu metrów, co będzie wiązało się z korektą ułożenia przyległego chodnika.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Droga rowerowa pomiędzy dwoma odcinkami Rogaczewskiego
W pobliżu kościoła pw. Chrystusa Króla wykonany zostanie nowy fragment chodnika i tuż obok krótki drogi rowerowej, który pozwoli przejechać do ul. Pohulanka. Będzie tutaj też zlokalizowany bezpośredni wyjazd na jezdnię al. Armii Krajowej, ale na razie bez żadnej kontynuacji.
W efekcie zamiast drogi na Chełm rowerzyści zyskają jedynie wygodny przejazd między rozdzielonymi fragmentami ul. Rogaczewskiego, gdzie już teraz układ chodników z pochylniami nie stanowi żadnej bariery architektonicznej.
- Takie rozwiązanie jest efektem rozmów Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska i projektanta z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni oraz Oficerem Rowerowym. Podczas rozmów brano pod uwagę uwarunkowania terenowe, warunki formalno-prawne i konieczność zapewnienia jak najbardziej optymalnego i bezpiecznego rozwiązania dla przebiegu trasy. Na zakres zadania wpływ miały także szacowane koszty realizacji oraz ograniczenia wynikające z kwoty zabezpieczonej w BO na ten cel - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Docelowo droga rowerowa kosztem pasa al. Armii Krajowej
Urzędnicy zakładają, że od rejonu kościoła rowerzyści będą wjeżdżać na prawy pas ruchu al. Armii Krajowej do al. Sikorskiego, który zostanie przebudowany na drogę rowerową. Kierowcy nie będą jednak stratni, bo korki na tym bezkolizyjnym odcinku są rzadkością, zaś w zamian otrzymają nową nawierzchnię jezdni.
- Takie założenie programowe obejmuje również wykonanie remontu pozostałej części pasa drogowego na odcinku od 3 Maja do zjazdu na Chełm. Dla realizacji tego zamierzenia wymagane jest wcześniejsze sporządzenie koncepcji przebudowy całego odcinka drogowego, następnie wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i uzgodnień. Koszt opracowania przekracza jednak założony budżet dla realizacji zadania w ramach BO 2020 - dodaje Niezgoda.
Rowerowa Metropolia: działania niezgodne z projektem BO
Działaniami urzędników oburzony jest Roger Jackowski, który z ramienia Rowerowej Metropolii był wnioskodawcą tego zadania w Budżecie Obywatelskim.
- Nigdy nie wyraziliśmy zgody na zmianę projektu w takim zakresie i nie zgadzamy się na przystąpienie do budowy jakiegokolwiek fragmentu trasy przed wykonaniem całości dokumentacji dla odcinka od Śródmieścia aż na Chełm - mówi Jackowski. - Podczas ostatnich rozmów z urzędnikami w grudniu 2020 r. wybrano na podstawie analizy rozwiązanie polegające na prowadzeniu trasy rowerowej po skrajnym pasie jezdni al. Armii Krajowej, a nie ul. Rogaczewskiego.
Druga próba budowy drogi rowerowej na Chełm
Dodajmy, że jest to już drugie podejście Rowerowej Metropolii do realizacji połączenia rowerowego na Chełm i Górny Taras. W 2017 r. podobne zadanie zostało zgłoszone w ramach większego projektu ogólnomiejskiego, jednak wówczas w wyniku błędu informatycznego doszło do błędnego zliczenia kilku tysięcy głosów.
Według wyliczeń Rowerowej Metropolii ich projekt zdobył wówczas ok. 7214 głosów, a nie jak podano po zamknięciu głosowania 3325 i powinien zwyciężyć całe głosowanie (ostatecznie po tzw. dogłosowaniu wygrał projekt związany z defibrylatorami z wynikiem 6350 głosów, zaś projekt rowerowy zdobył 3975).
Inwestycja na etapie przetargu na wykonawcę robót
Realizacja trasy rowerowej na Chełm według koncepcji urzędników jest na etapie poszukiwania wykonawcy. Jeżeli uda się go wyłonić w postępowaniu przetargowym, wszystkie prace powinny być zakończone w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy.
O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia trzyletniego okresu gwarancji robót (40 proc.).
Niezbędna trasa rowerowa na Górny Taras
Dlaczego droga rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej jest tak ważna z punktu widzenia rowerzystów? Obecnie, by dostać się w okolice al. Sikorskiego wydzieloną infrastrukturą rowerową trzeba nadkładać znacznie drogi i wybierać ul. Łostowicką lub Cienistą.
Obie drogi odznaczają się jednak znacznie większą stromizną niż "wuzetka", a ul. Cienista z tego powodu jest nazywana żartobliwie "Ciernistą" - na jej podjeździe posłuszeństwa odmawiają nawet silniki hulajnóg.
Poprowadzenie trasy rowerowej przez al. Armii Krajowej oznacza znacznie mniejszy wysiłek przy wjeździe na Górny Taras, skrócenie trasy do Śródmieścia oraz włączenie do istniejącej infrastruktury rowerowej w tej części Gdańska - m.in. drogi rowerowej wzdłuż al. Sikorskiego lub pasów rowerowych na ul. Dragana i dalej ul. Witosa, a stamtąd al. Havla i powstającym szlakiem wzdłuż Nowej Warszawskiej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-08 15:45
Zwężanie (64)
Zabieramy pasy na szerokich drogach pod parkingi, dla pieszych a teraz pod rowerzystów. Za chwilę zamkną wszystkie drogi. Nic nie budują. Tylko zabierają. Dokąd to prowadzi???
- 422 178
-
2021-08-10 06:59
brak kasy
miasto trwoni kasę na dotację do niewiadomo czego, ale zatrzymane sa projektu kilku kluczowych dróg , w mieście i nie wiadomo kiedy wrócą- owód brak kasy, a Dulca twierdzi , że sobie radzi, ale nie radzi sobie , budyń owszem , ale nie ona
- 0 0
-
2021-08-09 11:38
Do jezdzenia zbiorkomem i pozbycia sie auta do ktorego najwyrazniej przyrosl ci zadek.
- 3 2
-
2021-08-09 11:14
Prowadzi to....
do korków.
- 0 2
-
2021-08-09 10:36
(2)
Czy niektórym się to podoba czy nie, ale nie każdy będzie jeździć samochodem. Gdybyśmy wszyscy chcieli żyć na poziomie hamerykańców to niestety ale na świecie nie starczy zasobów. Dlatego samochody są też coraz droższe, aby było stać nielicznych. Do tego trzeba wprowadzić zakaz importu starych aut.
A więc tak - drogi będą zwężane i będzie sięCzy niektórym się to podoba czy nie, ale nie każdy będzie jeździć samochodem. Gdybyśmy wszyscy chcieli żyć na poziomie hamerykańców to niestety ale na świecie nie starczy zasobów. Dlatego samochody są też coraz droższe, aby było stać nielicznych. Do tego trzeba wprowadzić zakaz importu starych aut.
A więc tak - drogi będą zwężane i będzie się jeździło wolniej. Miasto musi to kompensować z kolei łatwym dostępem od usług/lokali oraz odpowiednim transporcie. Już teraz buduje się duże osiedla w taki sposób aby nie trzeba było ich opuszczać aby iść do kawiarni/restauracji czy na proste zakupy.- 3 2
-
2021-08-09 11:58
Osiedla się teraz buduje tak, że bez auta ani rusz (1)
W nowych osiedlach zamkniętych musisz iść godzinę do spożywczaka, którego widzisz z okna, ale żeby do niego dojść musisz okrążyć całe osiedle, bo wszędzie dookoła jest płot i zakaz przejścia. Więc zamiast spędzania 2h na spacer po bułki, lepiej szybko objechać to samochodem. Nawet nie wspominam o braku komunikacji miejskiej na nowych osiedlach, więc bez auta ani rusz.
- 5 1
-
2021-08-09 14:33
To nie wiem gdzie mieszkasz, ale na paru osiedlach w Gdyni nie trzeba ruszać zadka z osiedla bo jest wszsystko - cukiernie, pizzerie, masaże, żabki, lidl 10min piechotą.
- 1 1
-
2021-08-09 09:57
majster
Wszystkie rezerwy powstałe za komuny się zabiera, wydziela, przedziela, czy dziś nic nie potrafią zaprojektować funkcjonalnie i profesjonalnie, dziadostwo i pewno dużą kasę dostają za te urojone projekty.
- 2 1
-
2021-08-09 08:24
do lepszego świata
- 2 0
-
2021-08-09 00:48
Do przyszłości
- 3 1
-
2021-08-08 21:44
postawić słupki wszędzie na chodnikach
jak walka z autami to na poważnie, nie będą nam eciepecie zatrzymywać swoje złomy na chodnikach nielegalnie
- 6 0
-
2021-08-08 21:40
rusz d*pę bo zawału dostaniesz w aucie i po co ci to
- 10 6
-
2021-08-08 21:42
mózg ci mówi coś innego niż robi się obecnie na zachodzie
na kogo głosujesz?
- 1 2
-
2021-08-08 21:33
Spokojne dla pieszych też się znajdzie miejsce.
- 2 1
-
2021-08-08 20:56
Już nie mogę się doczekać, aż wasze paczki z obcisłymi gaciami z Chin będę mógł załadować na rikszę i wozić Wam po rejonie! Aktywiści rowerowi, wywólcie mnie od tego busa bo mnie opętało i nie wyzbyć się przyjemności siedzenia w nim po 12 godzin...
- 9 18
-
2021-08-08 20:39
to prowadzi do poprawy systemu transportu pasażerskiego w mieście (1)
a także do poprawy jakości życia mieszkańców metropolii Gdańsk - Gdynia - Sopot. Wynikają z tego także rozmaite inne korzyści: np. oszczędność wydatków na służbę zdrowia w wyniku poprawy stanu zdrowia ludności
- 14 7
-
2021-08-09 07:58
Przeczytałeś w jakiejś broszurce czy w memie? Jak na poprawę jakości życia i zdrowia wpływa zwiększanie korków i to, że samochody zamiast przejechać to stoją i smrodzą przez godzinę? Kiedy wy pseudo specjaliści od pustych haseł nauczycie się, że nie wystarczy zwęzić drogi i porobić ścieżki rowerowe? Że z tym musi iść, a raczej powinna iść przed tym
Przeczytałeś w jakiejś broszurce czy w memie? Jak na poprawę jakości życia i zdrowia wpływa zwiększanie korków i to, że samochody zamiast przejechać to stoją i smrodzą przez godzinę? Kiedy wy pseudo specjaliści od pustych haseł nauczycie się, że nie wystarczy zwęzić drogi i porobić ścieżki rowerowe? Że z tym musi iść, a raczej powinna iść przed tym budowa sprawnej komunikacji miejskiej? Każdy kto pisze takie bzdury powinien codziennie przez rok jeździć rowerem do pracy, szkoły, znajomych, ale nie na sąsiednie osiedle tylko przez pół gdańska. W deszczu i śniegu. Wtedy powinien mieć prawo się wypowiadać, bo zwężenie dróg nie jest sezonowe tylko na czas ładnej pogody.
- 8 10
-
2021-08-08 18:50
Do likwidacji śródmiejskich autostrad.
A o co chodzi?
- 20 9
-
2021-08-08 16:15
Cywilizacji.
- 6 1
-
2021-08-08 16:18
Dlaczego każdy remont ulicy wiąże się ze zwężeniem jej!? (8)
Stwierdzenie "Kierowcy nie będą jednak stratni, bo w zamian otrzymają nową nawierzchnię jezdni" brzmi jak nieśmieszny żart.
- 60 22
-
2021-08-08 20:40
piszesz ewidentną nieprawdę
wiele remontów ulic wiąże się z dobudowaniem pasa do skrętu w lewo lub w prawo. To nieznacznie wpływa na wzrost przepustowości zakorkowanych skrzyżowań, ale korki przesuwają się coraz bliżej i tak zakorkowanego śródmieścia.
- 8 9
-
2021-08-08 18:32
Dlatego, (6)
że każdy d**il (jakieś 80% populacji kierowców) zap...dala w mieście 80 km/h trzymając (chyba dla niepoznaki?) komórę przy kierownicy. A potem dzwony niczym u Hemingwaya.
- 21 27
-
2021-08-09 08:45
Jakies 80% kierowcow jezdzi ok 70km/h. Widac, ze nie jezdzisz samochodem
- 2 3
-
2021-08-08 20:53
Armii Krajowej (4)
na tej ulicy dopuszczalna predkosc to 80 km/k
- 15 5
-
2021-08-09 11:58
No tak, autostrada do Śródmieścia. W tym problem
- 1 2
-
2021-08-09 11:16
podoba mi sie ten wysoki kraweznik
juz widze oczami wyobraźni jak rozpedzony oszołom w rajtuzach o niego zaczepia i robi kilka pieknych koziołkow w powietrzu zanim wpadnie pod rozpedzone do 80km/h auto. Łeb pedalisty to znajdą dopiero na Dragana
- 4 5
-
2021-08-08 21:21
(1)
Co się Dziwisz to ciemniak rowerzysta on nie zna się na przepisach każde czerwone na pasach jego
- 13 20
-
2021-08-08 21:34
Wiedziałem że będzie wylew hejstu na rowerzystów, takie oczywiste.
- 15 10
-
2021-08-08 16:11
Na całym świecie tak się już robi (12)
nawet w samochodowym USA zwęża się ulice w miastach na potrzeby pasów rowerowych. Wyjrzyj głowę zza tego zaścianka i przejrzyj na oczy.
- 55 54
-
2021-08-09 17:51
Żeby zwężać
Trzeba mieć co. Jak są 3-4 pasy w jedna stronę ( nic niesamowitego w wielu miastach na zachodzie) i mamy względnie mały ruch to można zwężać- bo najlepsze są dwupasmówki + lewo i prawoskręty
Ale u nas 95% to jednopasmowkiuwielbiam oświeconych co by wszystko zlikwidowali w ciemno bo na zachodzie..- 1 0
-
2021-08-09 08:47
(8)
Ale zobacz jak w USA wygląda infrastruktura drogowa.
W 99% przypadków jest dużo gęstsza niż u nas.
A przy okazji, w USA, liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych zwiększyła się o połowę.- 5 2
-
2021-08-09 15:56
w USA infrastruktura drogowa w miastach jest mocno przewymiarowana
budżet tego kraju nie ma środków na utrzymanie istniejącej infrastruktury drogowej, stąd wiadomości o katastrofach wielu wiaduktów i mostów.
- 0 1
-
2021-08-09 10:38
(6)
W LA masz 8 pasów w jedną stronę... i dalej korki. Mają nawet specjalne pasy, którymi można jeździć jeśli w samochodzie jest więcej niż 1 osoba. To pokazuje skale patologii....
- 7 6
-
2021-08-09 16:55
W Toronto i okolicach tak samo
- 0 0
-
2021-08-09 14:28
(2)
A teraz napisz kto i jak jeździ tam rowerem, tak dla informacji, okaże się że tylko roznosiciele gazet.
- 4 2
-
2021-08-10 07:03
samochody w korkach i spaliny
jak jechac rowerem po czarnym dworze , jak tam korek od rana do wieczora, i spaliny , w tych nowych blokach będzie ich dużo, bo jeszce bardziej będa stać i więcej smrodzić
- 0 0
-
2021-08-09 15:57
zależy w jakim mieście
w stolicy stanu Oregon, Portland, przejazdy rowerowe stanowią ponad 6% ogółu podróży realizowanych w tym mieście. W Nowym Jorku ruch rowerów dynamicznie wzrasta od wielu lat.
- 0 1
-
2021-08-09 11:00
(1)
Czyli jednak zwężanie pasów na potrzeby ścieżek i inne wymysły nic nie dają.
- 5 4
-
2021-08-09 15:56
chyba masz problem z kojarzeniem zależności przyczynowo - skutkowych
- 1 6
-
2021-08-09 08:13
zweza sie... (1)
I za chwile bedziemy miec Chiny sprzed 40 lat.
Bo tam juz na rowerach sie nie jezdzi...- 5 7
-
2021-08-09 15:54
Tia, napisz jeszcze, że we Francji ostatnio wszyscy przesiedli się z samochodów na motocykle
po przekształceniu ulicy Rivoli na drogę dla rowerów.
- 0 0
-
2021-08-08 15:48
Lada chwila i tak nie wjedziesz do miasta autem więc po co Ci nowe ulice
- 23 30
-
2021-08-08 15:46
(22)
Do zmniejszenia liczby samochodow w miescie. Oby jak najpredzej.
- 95 102
-
2021-08-09 11:12
juz widze jak ten krzyczący "jak najpredzej" bedzie wiozł cięzarną zonę na poród na ramie rowerowej (1)
gdy oszołomy rowerowe w magistracie ograniczą wszedzie pasy ruchu dla samochodów. Ty facet jestes zwyczajnie głupi czy tylko takiego udajesz?
- 9 12
-
2021-08-09 16:13
przecież ten osioł nie może mieć żony... ma partnera :)))))))))))))
- 4 1
-
2021-08-08 18:48
(5)
Niech lepiej zatroszczą się o wykluczonych komunikacyjnie bo przez rozbieranie linii kolejowych i budowie ścieżek rowerowych przybywa aut w miastach.
- 20 12
-
2021-08-08 21:33
Prawda
- 1 0
-
2021-08-08 20:38
pracowity troll pisze dyrdymały o rywalizacji między projektami rowerowymi i kolejowymi (3)
Linia kolejowa Pszczółki - Skarszewy nie została zlikwidowana z inicjatywy środowisk aktywistów rowerowych. Jej ciągłość została zlikwidowana w wyniku budowy autostrady, a nie drogi dla rowerów.
- 16 6
-
2021-08-08 21:30
(2)
Obecna PKM została przerwana w kilku miejscach a mimo to udało się ją odbudować.
- 7 1
-
2021-08-09 15:53
Linia Pszczółki Skarszewy, którą przecina autostrada, aby zostać odtworzona (1)
musiałaby być budowana całkowicie od nowa. Jej stary nasyp "wjeżdża" w autostradę A1, a wiadukt nad dawną drogą krajową nr 1 został całkowicie rozebrany - i to na pewno nie z inicjatywy rowerzystów.
- 0 0
-
2021-08-09 16:26
Ta linia była w takim stanie że i tak należałoby wybudować ją od podstaw. Niestety są tacy którzy wolą ścieżkę rowerową a mieszkańcy niech sami sobie dadzą radę. Dwa wiadukty do odbudowy? To nic w porównaniu z PKM gdzie bodajże 5 wiaduktów odbudowano.
- 1 0
-
2021-08-08 16:35
Ogarnij się misiaczku (6)
Centrum miasta znowu zakorkowane, a po wybudowaniu tunelu korki zniknęły.
Przypadek?
Może zacznijmy od budowy dróg alternatywnych, a później wdrażajmy w życie pomysły różnych frustratów.- 72 28
-
2021-08-08 17:08
(2)
Misiaczku, 0.8 samochoda na czlowieka, jak u nas, jest w aglomeracjach trzeciego swiata. W cywilizacji, do ktorej rzekomo dazymy, znacznie, znacznie mniej.
- 32 20
-
2021-08-09 16:21
Nie wiem skąd te 0.8 samochoda na człowieka. Wynika z tego iż dzieci mają auto?
- 4 0
-
2021-08-09 08:38
Ok a ja bym chciał zobaczyć wyniki jak wyglądają procentowo, w tych zachodnich aglomeracjach, powody dla których ludzie nie posiadają samochodu. Ile jest z wyboru a ilu to po prostu ludzie których nie stać, są nielegalnie etc etc.
Z tego co pamiętam tam są takie dzielnice gdzie jest ludzi jak mrówek, samochodów mało i bieda aż piszczy.
Przestańmy myśleć fasadowo.- 10 9
-
2021-08-08 17:04
(2)
A te alternatywne drogi to będą w kosmosie? Jedyną alternatywą jest rower i autobus - dla mieszkańców miast. Tranzyt ma alternatywę, nawet jeśli nie, to nie on korkuje ulice miast.
- 28 45
-
2021-08-09 16:53
Alternatywne drogi powinny łączyć osiedla, w wielu kierunkach. Ale nasze brm pozwala na likwidację rezerw pod te drogi lub budowanie w mniejszym zakresie niż pierwotnie zakładano (nowa Warszawska bez drogi, przedłużenie Piotrkowskiej, przedłużenie Wadowickiej, nowa Unruga, normalna Jabłoniowa, Świętokrzyska to kuriozum, Myśliwska, Wołkowyska w dół, Olchowa , paranoja Niepołomickiej i równoległej Wielkopolskiej i wiele innych w innych dzielnicach,)
- 3 0
-
2021-08-09 16:12
tak tak... dzisiaj mówisz rowerem - jutro "rowerem już nie wolno... ekologia... tylko boso..." :)
- 6 4
-
2021-08-08 16:03
Tak, tak. (6)
Lektyki zamiast autobusów a straz pożarna na rowery! Jeszcze tylko sanitariusze z noszami zamiast ambulansow, wywoz śmieci taczkami i będzie miasto twoich marzeń!
- 111 47
-
2021-08-09 16:45
(2)
A głupków do Tworek
- 1 2
-
2021-08-09 23:21
(1)
W Gdańsku jest Srebrzysko.
- 2 0
-
2021-08-10 09:36
sreberko srebereczko srebrunio
a jak nie chcą przyjąć wariata (np.
bo nawalony alkoholem) to ostatnia nadzieja to
Kocborowo
nie tak daleko, a dobrzy są, nie boją się szlańców- 2 0
-
2021-08-09 11:37
No tak (1)
Bo od razu trzeba skrajnościami rzucać ? Wszystkie powyższe to akurat powinny mieć pełną przepustowość, ale leniuchy w osobówkach już nie. Miasto powinno zainwestować w bus pasy i rozwinąć sieć tramwajową na południu.
- 13 8
-
2021-08-09 16:10
3 poziomowe kolizyjne skrzyżowanie w centrum
niedokończony wiadukt na Armii Krajowej i posadzone drzewka... mnożenie skrzyżowań bo nowe osiedle... zwężenie do 1 pasa Armii Krajowej gdzie wiadukt praktycznie jest pusty.... żadnych planów i pomysłów nowych głównych tras żeby omijać centrum... co jeszcze można robić "nie tak"?
- 8 0
-
2021-08-08 16:04
Ogarnij się, upały już passe.
- 30 52
-
2021-08-08 23:39
Dzięki zwężeniu mniej nawierzchni do utrzymania (2)
Hokus pokus mniej nawierzchni, ale to dla waszego dobra. Podobnie zwężali krajówki w niektórych miejscach, bo dla dobra kierowców. Psychicznie trudniej jest jechać szybciej, oczywiście nie dotyczy osób bez wyobraźni. Dzięki temu więcej osób zginęło, bo łatwiej złapać nieutwardzone pobocze. Ale za taniej remont!
- 64 26
-
2021-08-09 12:32
ja tam zauwazyłem jedno - co temat to problem , co za czasy a prawda jest jedna - zauwazyć problem nawet dziecko potrafi , trak samo jak i marudzić , znaleźć problem i mieć rozwiązanie to juz nie każdy potrafi ,, natomiast naleźć problem , mieć rozwiązanie , przedstawić je i uzyskać aprobatę większości ... nieliczni
- 1 1
-
2021-08-09 11:10
wspołczuję tym co z Chełmu bedą jechac do pracy autem
przeciez tam w godzinach szczytu i tak juz wszystko stoi. Pozostaje juz chyba tylko zropbic uprawnienia na smigłowiec i kupic sobie mały pleksiglasowy helikopter do oprysku pól, albo wyprowadzic sie z Gdanska do bardziej cywilizowanego miasta.
- 2 1
-
2021-08-08 16:25
(7)
Po co robić trasy rowerowe, czy chodniki, skoro one po roku czasu pękają, zapadają się, bądź zarastają trawą, która o dziwo wyrasta ze szczelin między płytami chodników, lub też przy krawężnikach, nawet tych od strony jezdni asfaltowej. Złe wykonawstwo i materiały o niskiej jakości.
- 143 19
-
2021-08-09 13:26
To też ale:
1) Argument, że taka ściezka na AK "znacząco skróci odległość i czas dojazdu"- tak o ok. 1 km (liczone do skrzyżowania z łostowicką vs wjazd pod ul. Stoczniowców, przy średniej 16km/h to jakieś 3,75 min. Faktycznie znacząco.
2) Z własnych obserwacji to ruch rowerowy zanika od października do maja czyli na 8 msc. i po toTo też ale:
1) Argument, że taka ściezka na AK "znacząco skróci odległość i czas dojazdu"- tak o ok. 1 km (liczone do skrzyżowania z łostowicką vs wjazd pod ul. Stoczniowców, przy średniej 16km/h to jakieś 3,75 min. Faktycznie znacząco.
2) Z własnych obserwacji to ruch rowerowy zanika od października do maja czyli na 8 msc. i po to chcemy zwęzić AK żeby prze 4 msc ktoś miał zabawkę w postaci DR.
3) Koncepcja zgłoszona do BO jest bardzo fajna ale to co chcą nam zaoferować urzędnicy to jest jakaś patologia. Takie zróbmy byle zrobić.- 1 1
-
2021-08-09 00:33
Po roku czasu. Moze po roku jabłek albo liści?
Rok sam w sobie jest określeniem czasu
- 5 1
-
2021-08-08 20:46
Nie w tym jest problem
Problem jest u urzędników. Którzy pomimo głosowania mieszkańców mają ich w głębokim poszanowaniu i robią co chcą wbrew ich woliy.
Ale do czasu. Wybory blisko.
Nigdy więcej żadnej baby....- 19 2
-
2021-08-08 16:56
Od 10 lat, prawie codziennie jadę ddr, przy al. Zwycięstwa (1)
Nic nie pęka, nie zarasta, gdzie twój ból?
- 16 1
-
2021-08-08 17:24
Mój ból...
jest większy niż twój.
- 10 1
-
2021-08-08 16:52
Pękają i zapadają się bo jeżdżą po nich samochody ;) (1)
- 22 9
-
2021-08-08 18:15
fakt
dostawczaki, obsługa sprzatajaca, cwoki co odbieraja telefon itp- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.