• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo (niemal) nie śpi. Dobowy cykl wykorzystania rowerów

ms
10 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Przemieszczanie się rowerów Mevo po Trójmieście.

Tylko kilka przerw w nocy, dłuższe przejazdy już ok. godz. 5 rano, erupcja popularności po godz. 7 rano - tak wygląda dobowe wykorzystanie rowerów Mevo w filmie stworzonym przez naszego czytelnika.



Ile trwała twoja najdłuższa podróż Mevo?

Filmik prezentuje przemierzone przez mieszkańców Trójmiasta trasy rowerów Mevo w czwartek, 4 kwietnia. Tego dnia użytkownicy rowerów Mevo odbyli ponad 6,5 tys. podróży.

Jak zbierane były dane?

- Co 90 sekund pobierałem plik locations.js ze strony rowermevo.pl. Przez to, że nie zwiększałem interwału pobierania danych (by nie przeciążać serwerów operatora Mevo) możliwe, że nie widać dokładnych tras na filmiku. Załóżmy, że rower zwrócono i wypożyczono ponownie w mniej niż 90 sekund. Wówczas nie widać dokładnej trasy, jaką przebył rower - tłumaczy autor filmu, Konrad Mrozewski, zawodowy programista pracujący w Gdańsku.
W jaki sposób powstała wizualizacja? Na postawie danych ze strony rowermewo.pl oraz przy użyciu publicznie dostępnych narzędzi do ich obróbki.

- Plik locations.js na stronie rowermevo.pl zawiera lokalizację wszystkich dostępnych rowerów Mevo. Poprzez pobieranie tego samego pliku co pewien okres czasu można wyliczyć hipotetyczną trasę, jaką przebył rower. Wykorzystałem OpenStreetMapRouting do wyliczania optymalnych tras rowerowych - informuje Konrad Mrozewski.
Sam jest użytkownikiem Mevo od samego początku i ocenia go pozytywnie, choć zwraca uwagę na niedociągnięcia.

- Według mnie system wygląda dobrze, choć wiele spraw trzeba poprawić, jak np. nieodskakiwanie blokady po wypożyczeniu roweru, a następnie brak możliwości zwrócenia roweru przez kilkanaście minut. Fajnie też, że powstały takie aplikacje, jak "gdziejestmevo" i "mevowatchdog", które usprawniają korzystanie z rowerów - mówi pan Konrad.

We wtorek w dańsku pojawiło się kilkadziesiąt nowych rowerów. Nie są jeszcze gotowe do jazdy, trzeba je zmontować i oznakować.

ms

Opinie (217) 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Zdecydowana większość tras, to trasy wzdłuż Gdańska, gdzie nie jest pod górkę. (1)

    Widać wyraźnie, że ukształtowanie terenu nie sprzyja jeździe rowerem, nawet że wspomaganiem.

    • 5 1

    • to lenistwo nie sprzyja, a nie ukształtowanie terenu ;)

      • 2 3

  • (1)

    Nie ma to jak własny rower jest w domu lub w piwnicy i zawsze pod ręką no i bez podawania Pesela ….

    • 7 0

    • małe mieszkania a

      z piwnic kradną?

      • 0 0

  • (2)

    Ja myślałem że te stojaki na ulicach to będą punkty ładowania na kabel lub indukcje a tu okazuje się że potrzeba podmienić baterie a jak człowiek jedzie tym rowerem to w ogóle nie czuje się że jest tam jakiś dodatkowy napęd.
    Ktoś tu ostro przekąbinował z wyborem roweru i operatora. Czuję swad POlszewikow i korupcji.

    • 6 3

    • u Ciebie nauczyciele chyba strajkowali wcześniej

      kąbinatorze

      • 1 0

    • Też tak myślałem że nie czuć wspomagania

      Ale przy większej górce jest to odczuwalne. Im wolniej jedziesz tym wspomaganie jest bardziej odczuwalne. Koniecznie trzeba wybrać rower naładowany w więcej niż 70 procent.

      • 0 0

  • Jeździmy nimi 24h/7dni w tygodniu

    Zuza z Mevo rowery od samego początku wmawia wszystkim że jeździmy nimi 24/7 i dlatego dostępna jest tylko połowa zadeklarowanych rowerów :)

    • 3 1

  • Przeterag powinien zakladac 30% rowerów normalnych nie elektrycznych !niestety chcieli same elektryczne (3)

    • 3 2

    • I tak było. Przetarg zakładał minimum 30% rowerów elektrycznych (1)

      no ale ze nextbike wyskoczył ze dostarczy 100% i do tego taniej niż inni ..... to jak można było nie brać.

      • 3 0

      • Jednak trzeba było nie brać

        • 0 1

    • chcieli nie tylko elektryczne: zakładali pewne minimum % elektrycznych, ale nie ustalili maksimum

      w ten sposób niechcący wypromowali kupowanie prywatnych rowerów wspomaganych elektrycznie i podważyli tezy niedowiarków, którzy uważali, że Trójmiasto jest zbyt pagórkowate by móc skutecznie promować jazdę rowerem jako poważnie liczącym się środkiem transportu. Wszystko jeszcze przed nami.

      • 0 0

  • Mi to wygląda na przypadkowe linie (1)

    • 0 1

    • wyglądają jak ruchy Browna

      warto się uczyć fizyki

      • 0 0

  • dodajcie do ankiety wartość - ZERO

    dwa tygodnie po premierze i nadal nie udało mi się podjechać na kolejkę rowerem Mevo - bo ich po prostu nie ma !

    • 4 1

  • na filmie brak Sierakowic

    • 1 1

  • Te trasy potwierdzają, że 100% rowerów ze wspomaganiem to nieprzemyślana inwestycja

    • 3 2

  • Kolejny artykul portal propaganda

    O niedzialajacym systemie

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum