• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy. Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy.

Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.



Do czego używasz roweru Mevo?

Mimo kilku niepopularnych decyzji operatora systemu (wstrzymanie rejestracji, zawieszenie rezerwacji) popularność roweru Mevo nie słabnie. Do 4 czerwca w systemie zarejestrowało się 101 tys. osób, które skorzystały z rowerów 613 tys. razy.

Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.

Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo



Gdynia

W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.

W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów. W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów.

Gdańsk

W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.



Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre. Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre.
Sopot

W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.



W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga. W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga.

Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście



Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.

Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.

Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy. Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy.
Gdynia



Gdańsk



Sopot


W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń. W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń.
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.

Opinie (272) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Mevo-zombi (20)

    Jedna ręka na kierownicy, w drugiej smartfon, głowa opuszczona, słuchawki na uszach, ciemne okulary, jazda na czołówkę z pełną prędkością. Wylegli masowo na miasto.....

    Przeraża mnie to, dopiero jedna trzecia rowerów, a widać je wszędzie, zrobił się tłok. Bym powiedział że więcej mevo jak zwykłych rowerów. Komfort i bezpieczeństwo jazdy na drogach dla rowerów poszły znacznie w dół.

    • 123 40

    • (7)

      Jeżdżę mevo, jak się uda ;-) żadnych telefonów, slychawek.....jadę wolno , nie zapier..... ścieżka to nie tor wtscigowy o czym zapominają kolaze w lykrach wyprzedzajac na 3ciego.

      • 19 4

      • tzw. ścieżka może i nie jest torem wyścigowym ale jest trasą komunikacyjną (6)

        prędkość jaką można jechać powinna być zgodna z tym co na jezdni, czyli we większości wypadków ograniczenie do 50/h
        Ktoś, kto w barchanowych gaciach się tłucze taką ścieżką 15/h i zajeżdża drogę wyprzedzającemu zmusza go najzwyczajniej do różnych zachowań, które są skutkiem właśnie zajechania drogi.
        Kolarze powinni mieć możliwość unikania dróg nieprzystosowanych, zwłaszcza rowerowo pieszych. Jest mnóstwo takich dróg nie nadających się do użytkowania przez kolarzy w zasadzie uniemożliwiających komunikację rowerową lub stanowiącą utrudnienie zakrawające na prześladowanie.

        • 8 19

        • Te Ty (3)

          Jeździj sobie na torze rowerowym, ścieżki wybudowane przez miasto nie są dla kolarzy a dla zwykłych użytkowników w barchanach, jadących często 15/h, dzieci, starszych itp, Taka jest idea miejskich ścieżek, koleś

          • 9 3

          • prawo nie ogranicza prędkości na ścieżkach rowerowych

            jakoś specjalnie, jak nie ma ograniczenia to jest 50km/h , na ulicy też nie zwalniamy całego ruchu z powodu ramola tylko go wyprzedzamy. A dzieci do fotelików. Tak jak napisał ktoś wcześniej to taka sama ulica tylko nie wolno tu jeździć samochodom.

            • 0 0

          • owe ścieżki lamusie

            są zbudowane po to, by z nich korzystać w sposób prawidłowy tj, jechać prawą stroną, nie blokować, nie wypuszczać dzieci itd. Tak jakby była to normalna jezdnia. Jedyny wyjątek, to drogi rowerowo-piesze, gdzie piesi mają pierwszeństwo.

            • 0 0

          • prawo:

            dzieci do 10 roku nie mają prawa znaleźć się na "ścieżce"
            chyba że w foteliku bobasa

            • 2 0

        • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów (1)

          Odcinek 13762

          • 8 4

          • nie nudź patolu

            • 0 0

    • (5)

      jakoś największy poziom głupoty i łamania przepisów zaobserwowałem u "zawodowych" kolarzy, od stóp do głów spandex, aerokask i przepłacony rowerek jak widać robią jakieś siano z głowy, by notorycznie wyjeżdżać na czołówkę, wymuszać pierwszeństwo czy wyprzedzać na trzeciego notorycznie.

      • 14 3

      • co za brednie

        • 1 1

      • ZAŚ (2)

        Przede wszystkim użytkownicy Mevo (ale nie tylko) mogliby przestać oślepiać przednim światłem. Walą prosto po oczach!

        • 7 8

        • (1)

          swiateł w mevo niestety nie da sie wyłączyć, załączają się automatycznie

          • 2 2

          • kto ustawia te światła by ślepiło po oczach?
            urzyszkodnicy, czy serwisanci?
            w rajchu co drugi dostał by mandat...

            • 1 1

      • I nieśmiertelne: z drooogi k..wa

        • 2 2

    • Czasem tak, czasem nie. (5)

      po części się zgodzę, że smarfon w ręce i opuszczona głowa to rzeczywiście problem.

      Co do ciemnych okularów częściowo muszę się zgodzić - zbyt ciemne przy wjeździe w zacieniony obszar rzeczywiście mogą powodować zagrożenie.

      Co do jazdy w słuchawkach - tu się nie zgadzam i uważam, że jeśli stosujemy odpowiednie słuchawki to nie ma żadnego zagrożenia. Zobacz ilu ludzi słucha bardzo głośno muzyki w samochodzie. Tego jakoś nikt się nie czepia. Słuchawki na rowerze to nie tylko muzyka! Dużo osób korzysta z nich do: komunikatów z endomondo/strava, nawigacji, odsłuchiwania audioprzewodników czy słucha po prostu audiobooków lub podcastów.

      • 1 13

      • ja się czepiam (4)

        W czasie jazdy zmysły powinny być skupione na drodze, a nie na muzyce czy, o zgrozo, komunikatach z endomondo.

        • 7 2

        • ryli? (3)

          Jasne, w samochodzie też nie słuchasz radia, komunikatów drogowych, ogólnie cisza....

          • 2 7

          • zgadza się, nie słucham (2)

            • 2 2

            • No to swietnie, a inni sluchaja (1)

              Jeden lubi pomarancze drugi jak mu nogi smierdza

              • 1 2

              • brawo

                potem przez te pomarańcze giną ludzie na drodze

                • 0 0

  • Mevo

    Zbyt mało rowerów zwlaszcza w dzielnicach między innymi Witomino, polowanie od samego rana bez szczęścia .....A chętnie dojeżdżałoby się do pracy..

    • 0 0

  • Hmmm.....

    Spod Arkońska Biznes Park do Olivia Biznes Centre. Ulicami Arkońską i Kołobrzeską. Jest li tam jakaś ścieżka rowerowa?? Ano nie ma. I slalomik pomiędzy przechodniami. Po chodnikach. Raz wolniej, raz szybciej.

    • 0 0

  • Relokacja

    Mam nadzieję ,że Mevo w końcu zacznie funkcjonować jak trzeba.Na razie relokacja leży, chciałam jeździć rowerem do pracy przynajmniej częśc trasy, ale na moim osiedlu rano roweru nie uświadczysz. Zdarzyło mi się kilkakrotnie,że aplikacja nie ruszyła blokady, ale jakoś nigdy nie miałam problemu z dodzwonieniem się do Biura Obsługi i zawsze zwolniono blokadę zdalnie. Czekam z utęsknieniem kiedy system będzie w pełni wydolny.

    • 0 0

  • Naprawdę tyle leni wypozycz rower po to by przejechac 300m. na drugą stronę ulicy??

    • 0 0

  • Jest fajnie

    Widzę że pojawiło się więcej rowerów. Było ich zbyt mało musiałem chodzić po mieście by coś znaleźć i nie udawało się. Wszystkie były rozładowane.
    Dojeżdżam z Pruszcza do Gdańska trasa dość długa 15 km, ale czasowo porównywalna z autobusem 50 min. Niestety nogi mi wysiadają po kilku dniach i muszę robić kilkudniowe przerwy.

    • 0 0

  • Tragedia (1)

    Zlikwidować to g*wno. Ludzie korzystając z tego nie posiadają żadnej wiedzy o ruchu drogowym zielone mogę jechać czerwone tez w końcu jadę na mevo. Jak cię nie stać na rower weź na raty albo nie jeździj

    • 0 2

    • I bardzo dobrze

      Szoferzy wreszcie mają problem. Niech się uczą ustępować. Bo jak nie to uwaga! To rowery firmy niemieckiej.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Relokacja nie funkcjonuje (5)

    Bardzo jestem ciekawa, jak zmieniłyby się najpopularniejsze trasy, gdyby działała relokacja rowerów. Rano w dzielnicach mieszkalnych oddalonych od centrum, np. Chwarzno i Wiczlino, Mevo nie uświadczysz na żadnej z kilku stacji. A wiele osób wybrałoby właśnie ten sposób podróży do pracy lub szkoły, żeby nie stać w porannych korkach.

    • 112 4

    • no własnie w Gdyni jest fatalna sytuacja (3)

      w centrum praktycznie zawsze zero rowerów - czyli nie da się korzystać

      ostatnio relokacja Nextbike to przewożenie 22 rowerów na koniec skweru, tak by tam stały i nikt z nich nie korzystał lub 15 gdzieś pod obwodnicę

      warto śledzić co jakiś czas jak to wygląda na mapie, bo to wiele mówi

      • 4 1

      • (2)

        Akurat w Gdyni w centum jest dostępnych dużo rowerów. Jeszcze nie miałam sytuacji by nie wyporzyczyć roweru w Gdyni będąc w centrum. Większy problem jest na wyższych dzielnicach, na Witominie czasem coś tam stoi jak ktoś zlituje się i podjedzie do góry, ale często same zera. Choć to i tak lepsze od zer które są w Gdańsku. Gdynia w porównaniu do Gdańska naprawdę świetnie wychodzi.

        • 3 1

        • Zapomniałeś o niku to ja prezes mevo

          • 0 0

        • bardzo prosze nie kłamac - tak się składa że codziennie chodze po centrum

          i gdy tylko widzę rower mevo (co zdarza się rzadko), to sprawdzam jaka jest dioda, w 99% przypadków, i to tych nielicznych, które stoją na stacjach, dioda jest czerwona

          poza tym wystarczy spojrzeć na mapkę i twoje kłamstwo od razu wychodzi na jaw

          • 2 2

    • Brak rowerów na osiedlach

      dokładnie, też bym mogła codziennie z roweru korzystać, zamiast jechać 35 minut autobusem, ale stacje najbliżej mnie są wiecznie puste.

      • 6 1

  • ręce opadają

    aplikacje aktywowałam zaraz po jej premierze , całe szczęście że przelałam tam tylko 30 pln , do tej pory mam tam" ulokowane" 28 pln , i nijak tego nie idzie wykorzystać , w Gdańsku Głównym w godzinach , 17-19 rowerów brak , przypuszczam że w innych porach podobnie bo często spoglądam na stacje MEVO i pusto , kiedy to będzie działać , bo nikt mi nie wmówi że teraz działa. Wtopa na całego , i niezły wałek ,

    • 0 0

  • MEVO (2)

    Przestańcie oślepiać przednim światłem! Szczególnie za dnia ludzie skumajcie że u 30% przedni LED jest skierowany w Horyzont..

    • 7 4

    • Nie da się wyłączyć lampki w Mevo (1)

      • 1 1

      • ale da się ją ustawić w dol, w jezdnię, a nie w gorę, po oczach

        chiba że to też za trudne dla pożal sie boh serwisantów

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum