• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy. Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy.

Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.



Do czego używasz roweru Mevo?

Mimo kilku niepopularnych decyzji operatora systemu (wstrzymanie rejestracji, zawieszenie rezerwacji) popularność roweru Mevo nie słabnie. Do 4 czerwca w systemie zarejestrowało się 101 tys. osób, które skorzystały z rowerów 613 tys. razy.

Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.

Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo



Gdynia

W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.

W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów. W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów.

Gdańsk

W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.



Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre. Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre.
Sopot

W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.



W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga. W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga.

Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście



Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.

Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.

Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy. Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy.
Gdynia



Gdańsk



Sopot


W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń. W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń.
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.

Opinie (272) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Kiedy rezerwację zaczną działać poprawnie? (10)

    Wciąż mało rowerów!

    • 107 19

    • (7)

      nie ma już możliwości rezerwacji, niedawno o tym napisali.

      • 15 1

      • dkaczego? (2)

        Dno!

        • 10 9

        • Właściciel, Niemiec z Lipska się nie zgodził

          • 6 6

        • Bo z biurowców klikali co chwilę rezerwacje i rowery stały bezczynnie cały dzień

          • 13 2

      • (3)

        Pisali o rejestracji, a nie rezerwacji

        • 2 21

        • Pisali o rezerwacji. O rejestracji pisali wcześniej.

          • 3 1

        • Rejestrację wstrzymywali już dawno temu

          ale ją potem odblokowali. Teraz nie można rezerwować.

          • 2 1

        • o rezerwacji

          • 0 1

    • Korpo zera przejeli wszystkie rowery

      I co im zrobicie ;))

      • 10 4

    • 15 sierpnia

      • 1 1

  • (5)

    Ciekawe, czy ten system przetrwa. Nie liczę na to, ze będzie działa wydajnie.

    • 42 32

    • (2)

      Najpopularniejsze przejazdy to widać przez przejścia dla pieszych

      • 10 6

      • Lęborska to sypialnia dla wynajmujących mieszkania i pracujacych w OBC (1)

        Każdy o tym wie

        • 3 2

        • Tam brakuje kładki

          Między Arkońską a OBC, nad torami kolejowymi i grunwaldzką

          • 1 2

    • Bajka Kto widzial Mevo?

      • 5 6

    • Dlaczego Mevo dyskryminuje pozostałych

      chętnych mieszkańców do skorzystania z jego usług?
      Z naszych podatków powstał ten gniot, a rejestracje nowych osób są niemożliwe do Mevo.

      • 0 1

  • Ciągle za mało rowerów (9)

    Poza tym powinna być jakaś ich redystrybucja... Wielokrotnie chciałem skorzystać aby dojechać do przystanku komunikacji czy z przystanku do domu... Niestety zawsze jak potrzebuję to w pobliżu nie ma pojazdów. System niewydolny!!! Może warto doinwestować lub zmienić operatora? Za chwilę dojdą turyści... I co? I nic? Bo brakuje rowerów. Sukces MEVO okazał się jego największą porażką...

    • 141 23

    • (2)

      A co jeśli poprostu ktoś wypożyczył i nie ma? Chciałbyś mieć prywatny rower?

      • 8 8

      • Nie o to chodzi (1)

        Mam swój prywatny rower, z którego korzystam tak często jak mogę. MEVO chcę wykorzystywać do krótkich dystansów - wtedy gdy nie mogę korzystać ze swojego roweru. Wierz mi, rekreacyjnie zdecydowanie wolę swój. No i wtedy gdy akurat chce skorzystać to połowa wolnych stoi pod oliwskim Mordorem... Jaki sens?

        • 20 6

        • taki, że ktoś wypożyczył rower przed tobą i pojechał do mordoru

          • 3 1

    • w Warszawie nie ma takich problemów jak w Sycyli (2)

      • 10 15

      • Zgadza się (1)

        Komunikacyjne rozwiązania w Warszawie jak na razie u nas są marzeniem. Zintegrowana komunikacja, prosty system biletów. Trudno mi stwierdzić jak wydolny jest rower miejski ale widzę, że zazwyczaj na stacjach są widoczne wolne pojazdy. Sprawa jest prosta: skoro każdym miastem i gminą w obszarze metropolitalnym zarządza ktoś inny to mamy co mamy. Może czas na integrację - również administracyjną - skończą się problemy z zarządzaniem komunikacją jeśli będzie jeden zarządca. A w tej chwili to mi to dynda czy będę nadal betonem czy śledziem :D Liczy się skuteczność rozwiązań. Obawiam sie tylko, że trzeba by było usunąć wiele stołków - i to będzie największy problem!

        • 20 2

        • Już od wielu lat debatują nad tym wspólnym biletem

          a efektów brak.

          • 7 2

    • (1)

      Dokładnie, 60 rowerów w Oliwie stoi.....pisałam w tym celu do Mevo by były relokacje także w ciągu dni, odp: "użytkownicy sami decydują gdzie rowery są potrzebne, taka zaleta! "No tak.... stojące rowery pod korporacjami.

      • 9 1

      • możesz iść i je wziąć

        • 2 2

    • Dla nas Polaków nawet sukces jest porażką

      • 5 2

  • (6)

    A co z takimi ulicami jak Jabłoniowa czy Przywidzka?

    • 33 8

    • (1)

      W tym rejonie zanotowano bardzo mało przejazdów, w związku z tym sytem nie będzie tu rozwijany.
      (prowokacja)

      • 16 3

      • zanotowano mało przejazdów bo nie było czym jeździć :)

        i koło się zamyka

        • 7 1

    • po co rowery na wysypisku:)))???? (1)

      • 9 4

      • Mevo tam się nadają.

        • 3 0

    • Mevy

      Tam na mewach

      • 2 0

    • Dla 20 tyś mieszkańców się nie opłaca

      Dziadostwo że aż szkoda gadać. Wszystko rozkopane ulice zamknięte a Mevo w d..... a nie na dzielnicy. Gratuluję poczucia czarnego humoru tym magikom co to ustalają te stacje i dostępność

      • 1 0

  • Potrzebne stacje na Maćkach i Osiedlu Vivaldiego (1)

    • 21 24

    • vivaldi sie w grobie przewraca

      • 16 4

  • Mevo - ktokolwiek widział ktokolwiek wie

    • 85 9

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (16)

    A dlaczego nikt nie pisze o tym że ciągle nie ma rowerów ? Zaraz minie miesiąc a ja wciąż wypożyczyłem tylko 2 razy rower. Dlaczego nikt nie pisze o fatalnym ich stanie ? I dlaczego nikt nie pisze o tym, że aplikacja nie odblokowuje blokady w rowerze ?! System nie działa, czekam az to wszystko padnie, a najgorsze ze zostalo to sfinansowane z naszych podatkow. Jestem ciekawy kto sie pod tym podpisal bo normalnie działajacej firmie, są osoby odpwoiedzialne za odbiór czegoś co zamawiali.

    • 125 24

    • Co Ty pitolisz chłopie? Cały czas o tym piszą. (1)

      • 6 9

      • piszą o mevo a nie o braku rowerów - chyba że nie czytasz tych artykułów tylko nagłówki

        jesli podstawowym problemem jest brak rowerów, to cyatty jak to się nextbike stara niczego nie zmieniają

        • 11 1

    • (4)

      Skąd wiesz, że fatalny stan, skoro jechałeś tylko dwa razy?

      • 15 4

      • (2)

        Jechałam z 40x w miesiącu i także uważam, że system fatalny.

        • 14 2

        • A bron 2x, zatem po co brać jego opinie pod uwagę.

          • 2 2

        • Zapraszam do Poznania. Przekonasz się szybko, że rowery Mevo u nas nad morzem są w idealnym stanie.

          • 1 2

      • Właśnie dlatego jechałem 2 razy. 80% przypadków blokada nie odbija, 10% pęknięta dętka,10% "latajace" siodelko lub kierownica. Mało tego ! Raz jak jechalem mialem 100% baterii a silnik elektryczny nie wspomagał pedałowania i zmęczyłem sie kilak razy bardziej niz na zwyklym rowerze a drugim razem było 60% i efekt był znacznie lepszy !

        • 2 3

    • To szczęściarz z Ciebie

      Mi się jeszcze ani razu nie udało wypożyczyć. Raz nawet gdy facet przy mnie odstawiał rower na stację i ja go chciałem wypożyczyć, to aplikacja go nie widziała i nic nie mogłem zrobić.

      • 6 3

    • O wlasnie! (3)

      Bardzo chetnie bym pojechala tym rowerem do pracy. Problem polega na tym, ze chec to nie wszystko. Nie moge zakladac, ze pojade rowerem, skoro wiecznie sa niedostepne, wiec tak czy siak konczy sie na samochodzie, inaczej nie zdaze.

      • 7 2

      • Oczekujesz gwarancji dostępności? (2)

        Kup sobie taki rower i po krzyku.

        • 5 6

        • Oczekuje funkcjonującego systemu

          To miała być wielka alternatywa przy codziennych dojazdach do pracy. Przez cały 2018 mało się nie z******i tu na portalu pompując balonik pt. Mevo aż do pęknięcia. Więc teraz proszę się nie dziwić, że ludzie mają w d*pie system, na którym nie można w żaden sposób polegać.

          • 7 2

        • Gdybym miala miejsce na rower, to bym go sobie kupila dawno temu. Natomiast smiesza mnie teksty, ze Mevo z zalozenia ma sluzyc mieszkancom do dojazdow m.in. do szkoly czy pracy, kiedy rowerow po prostu nie ma albo sa dostepne bardzo nieregularnie i nie mozna na nie liczyc.

          • 7 2

    • na 10 prób wypożyczenia roweru - 6 razy nie odskoczyła blokada (1)

      to o czymś świadczy...

      • 10 1

      • Jak zamykasz od razu aplikacje to system może tego nie załapać. Wystarczy poczekać, a jak nie zejdzie to kliknij postój i wznów, wtedy powinna odskoczyć. Niestety system nie jest idealny, ale trzeba się go nauczyć. Tak samo jak ludzie się dziwią, że rowery są uszkodzone, ostatnio byłem świadkiem jak nóżkę z roweru chciano złożyć jak w motorynce.. Po to z tyłu jest rączka, żeby móc podnieść rower i złożyć nóżkę.

        • 3 1

    • bo to nie są prywatne rowery dla każdego mieszkańca (1)

      Jest rower - wypożyczasz, nie ma - to znaczy, że ktoś inny nim jeździ. Ludzie myślą, że każdy będzie miał pod domem indywidualny rower, którym będzie mógł pojechać kiedy zechce?

      • 2 2

      • Rower nie ma być przypisany do mieszkańca

        Ok, ale chyba racjonalnym jest wymaganie, że na stacji będzie choć jeden dostępny rower? Nie mówię, żeby każda stacja była pełna po brzegi, natomiast jeśli Mevo ma pełnić jakąkolwiek funkcję poza rekreacyjną, to jednak powinna być realna szansa trafienia na rower. Np. teraz nie ma ani jednej dostępnej sztuki w promieniu dwóch kilometrów. A nie uwierzę, że wszystkie są w użyciu.

        • 3 1

  • (4)

    Jeszcze niech Ci użytkownicy nauczą się jeździć, a nie cisną po chodniku i trąbią na pieszych. A do tego jeszcze się awanturują...

    • 81 10

    • (1)

      rowerzysci na swietokrzyskiej zamiast po ulicy to po chodnikach jezdza. a chodniki na swietokrzyskiej maja 1m szerokosci

      • 10 3

      • jezdnia na świętokrzyskiej ledwo starcza na ciężarówkę :)

        • 4 4

    • tak trąbią i nie rowerami a samochodami i nie rowerzyści a kierowcy i nie na pieszych a na wszystko co się rusza lub nie rusza

      • 9 15

    • Nakazać rowerzystom jeździć

      "pod krawatem", bo jak wiedomo "rowerzysta pod krawatem mniej awanturujący się jest"!

      • 11 3

  • Mevo-zombi (20)

    Jedna ręka na kierownicy, w drugiej smartfon, głowa opuszczona, słuchawki na uszach, ciemne okulary, jazda na czołówkę z pełną prędkością. Wylegli masowo na miasto.....

    Przeraża mnie to, dopiero jedna trzecia rowerów, a widać je wszędzie, zrobił się tłok. Bym powiedział że więcej mevo jak zwykłych rowerów. Komfort i bezpieczeństwo jazdy na drogach dla rowerów poszły znacznie w dół.

    • 123 40

    • (7)

      Jeżdżę mevo, jak się uda ;-) żadnych telefonów, slychawek.....jadę wolno , nie zapier..... ścieżka to nie tor wtscigowy o czym zapominają kolaze w lykrach wyprzedzajac na 3ciego.

      • 19 4

      • tzw. ścieżka może i nie jest torem wyścigowym ale jest trasą komunikacyjną (6)

        prędkość jaką można jechać powinna być zgodna z tym co na jezdni, czyli we większości wypadków ograniczenie do 50/h
        Ktoś, kto w barchanowych gaciach się tłucze taką ścieżką 15/h i zajeżdża drogę wyprzedzającemu zmusza go najzwyczajniej do różnych zachowań, które są skutkiem właśnie zajechania drogi.
        Kolarze powinni mieć możliwość unikania dróg nieprzystosowanych, zwłaszcza rowerowo pieszych. Jest mnóstwo takich dróg nie nadających się do użytkowania przez kolarzy w zasadzie uniemożliwiających komunikację rowerową lub stanowiącą utrudnienie zakrawające na prześladowanie.

        • 8 19

        • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów (1)

          Odcinek 13762

          • 8 4

          • nie nudź patolu

            • 0 0

        • Te Ty (3)

          Jeździj sobie na torze rowerowym, ścieżki wybudowane przez miasto nie są dla kolarzy a dla zwykłych użytkowników w barchanach, jadących często 15/h, dzieci, starszych itp, Taka jest idea miejskich ścieżek, koleś

          • 9 3

          • prawo:

            dzieci do 10 roku nie mają prawa znaleźć się na "ścieżce"
            chyba że w foteliku bobasa

            • 2 0

          • owe ścieżki lamusie

            są zbudowane po to, by z nich korzystać w sposób prawidłowy tj, jechać prawą stroną, nie blokować, nie wypuszczać dzieci itd. Tak jakby była to normalna jezdnia. Jedyny wyjątek, to drogi rowerowo-piesze, gdzie piesi mają pierwszeństwo.

            • 0 0

          • prawo nie ogranicza prędkości na ścieżkach rowerowych

            jakoś specjalnie, jak nie ma ograniczenia to jest 50km/h , na ulicy też nie zwalniamy całego ruchu z powodu ramola tylko go wyprzedzamy. A dzieci do fotelików. Tak jak napisał ktoś wcześniej to taka sama ulica tylko nie wolno tu jeździć samochodom.

            • 0 0

    • Czasem tak, czasem nie. (5)

      po części się zgodzę, że smarfon w ręce i opuszczona głowa to rzeczywiście problem.

      Co do ciemnych okularów częściowo muszę się zgodzić - zbyt ciemne przy wjeździe w zacieniony obszar rzeczywiście mogą powodować zagrożenie.

      Co do jazdy w słuchawkach - tu się nie zgadzam i uważam, że jeśli stosujemy odpowiednie słuchawki to nie ma żadnego zagrożenia. Zobacz ilu ludzi słucha bardzo głośno muzyki w samochodzie. Tego jakoś nikt się nie czepia. Słuchawki na rowerze to nie tylko muzyka! Dużo osób korzysta z nich do: komunikatów z endomondo/strava, nawigacji, odsłuchiwania audioprzewodników czy słucha po prostu audiobooków lub podcastów.

      • 1 13

      • ja się czepiam (4)

        W czasie jazdy zmysły powinny być skupione na drodze, a nie na muzyce czy, o zgrozo, komunikatach z endomondo.

        • 7 2

        • ryli? (3)

          Jasne, w samochodzie też nie słuchasz radia, komunikatów drogowych, ogólnie cisza....

          • 2 7

          • zgadza się, nie słucham (2)

            • 2 2

            • No to swietnie, a inni sluchaja (1)

              Jeden lubi pomarancze drugi jak mu nogi smierdza

              • 1 2

              • brawo

                potem przez te pomarańcze giną ludzie na drodze

                • 0 0

    • (5)

      jakoś największy poziom głupoty i łamania przepisów zaobserwowałem u "zawodowych" kolarzy, od stóp do głów spandex, aerokask i przepłacony rowerek jak widać robią jakieś siano z głowy, by notorycznie wyjeżdżać na czołówkę, wymuszać pierwszeństwo czy wyprzedzać na trzeciego notorycznie.

      • 14 3

      • ZAŚ (2)

        Przede wszystkim użytkownicy Mevo (ale nie tylko) mogliby przestać oślepiać przednim światłem. Walą prosto po oczach!

        • 7 8

        • (1)

          swiateł w mevo niestety nie da sie wyłączyć, załączają się automatycznie

          • 2 2

          • kto ustawia te światła by ślepiło po oczach?
            urzyszkodnicy, czy serwisanci?
            w rajchu co drugi dostał by mandat...

            • 1 1

      • I nieśmiertelne: z drooogi k..wa

        • 2 2

      • co za brednie

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum