Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł
W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.
Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).
Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo
Czwarte odwołanie Nextbike
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.
Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.
- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.
Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych
NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.
Miejsca
Opinie (181) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-04 20:05
Brawo! (1)
#GdanskMuremZaNextBike
- 2 10
-
2022-01-04 20:20
widzę że next bike wykupiło komentarze żeby poprawić sobie renomę. Przecież każdy wie że to Nextbike jest winne OMGGS kupe kasy . Oczywiście się wykręcili i ogłosili upadłość tak że NB tricity upadło ale Nextbike polska żyje sobie dalej. Przekręt NB 100% :)
- 8 0
-
2022-01-04 20:09
Przestancie wazelinowac propagande z Urzedu Gdańska bo Nextbike jest najwiekszym operatorem w europie w wiemy jak sie to (1)
Identycznie ta peruwianska hiszpanko firemka co ma spólki córeczki w kazdym państwie!!
Mewo to idealny przykład niegospodarnosci i przekretów władz miasta głównie Gdańska bo 60% rowerów jest własnie tutaj!Wszyscy urzednicy zamieszeni w mevo 1 powinni zostac dyscyplinarnie zwolnienie !!Ale w Gdańsku i reszcie jest odwrotnie jeszcze dostali nagrody i stworzyli jeszce wiekszy prekret rower miejski za 160mln tak drogi dla mieszkanców ze nieoplaca sie zniego korzystac po podniesli stwki o 300%!!- 14 5
-
2022-01-04 21:15
urzednicy jak zawsze minusiki
- 4 1
-
2022-01-04 20:12
do czasu rozstrzygnięcia sądowego warto przeanalizować testowanie rydwanów klasycznych i wspomaganych elektrycznie
- 16 0
-
2022-01-04 20:13
Przepis na wydanie kasy z budżetu miasta i dotacji europejskich!
Głupota i dyletanctwo OMGGS + złodziejstwo i prowizorka Next Bike = tragedia Trójmiasta :/
- 9 0
-
2022-01-04 20:17
(1)
Heh niech NB tricity najpierw zapłaci za wszystkie kary pochodzące z niewywiązania się z umowy :)
- 9 0
-
2022-01-05 09:52
może własnie na te kary potrzebuje :D
- 0 0
-
2022-01-04 20:19
I bardzo dobrze bo to jest zasługa tych urzedników ,ze taki oszust moze sie odwoływac!
- 5 1
-
2022-01-04 20:43
haha no nie moge ze smiechu :) tu jest gdansk tu sie kazdy wyklada
- 9 2
-
2022-01-04 20:44
to nie ma sensu (1)
niech miasta dadza sobie spokoj. hulajnogi to biznes czysto prywatny, dlaczego nie mozna tak samo z rowerem? po co w tym bizesie udzial urzednikow, ktorzy jak widac niczego nie potrafia dobrze zrobic? niech zajmie sie tym biznes prywatny i ryzyko wezmie na siebie. dlaczego urzednicy chca uparcie trwonic na rowery publiczne srodki? sa wazniejsze sprawy. chocby bilet metropolitalny
- 43 4
-
2022-01-04 21:17
Dlaczego głupie pytania zadajesz?Robią to bo mozna zmarnowac 160mln z kasy mieszkanców a oni maja z tego tez milion
- 7 2
-
2022-01-04 21:13
Nigdy nie wróci to był wał stulecia
Nieopłacalny z punktu widzenia biznesowego i społecznego.
- 9 1
-
2022-01-04 21:16
Włocławek, Toruń i inne wysoko rozwinięte miasta: Działający rower miejski, elektryczne autobusy i biletomaty w autobusach.
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.