• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo 2.0 na testach

Maciej Korolczuk
16 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.



Jak oceniasz wygląd nowego Mevo?

Rower Mevo 2.0 pokazujemy jako pierwsi. O tym, że pojawił się na ulicach Gdańska poinformował nas jeden z czytelników, który zauważył rower oklejony reklamą Mevo.

Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.

- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.

We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.

- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.

Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.

  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
14:12 16 LISTOPADA 21

Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)

Po Gdansku jeżdżą jakies dziwne elektryki - czarne, matowe, nowoczesne, nawet ładne. Oznaczone napisem Mevo. Widziałam ten rower, nie zdążyłam zrobić foty. Wygladal na taki lepszy i nie nadajacy sie do masowego udostepnienia. Ktoś wie o co chodzi? Bo z tego co mi wiadomo temat Mevo leży i nie ma już tych rowerów dostępnych.
Po Gdansku jeżdżą jakies dziwne elektryki - czarne, matowe, nowoczesne, nawet ładne. Oznaczone napisem Mevo. Widziałam ten rower, nie zdążyłam zrobić foty. Wygladal na taki lepszy i nie nadajacy sie do masowego udostepnienia. Ktoś wie o co chodzi? Bo z tego co mi wiadomo temat Mevo leży i nie ma już tych rowerów dostępnych. Zobacz więcej

Opinie (469) ponad 10 zablokowanych

  • Wszystko było po urzędniczemu (16)

    Zrobiono jakiś pilotaż, żeby się dowiedzieć, że są potrzebne elektryki? Nie zrobiono, tak się zwyczajnie wydawało urzędnikom. Nie zrobiono dobrego rozeznania, nie poznano potrzeb a potem było zdziwienie, że rowery są o 8 pod OBC/Alchemią a nie na Morenie. Potem były problemy logistyczne z bateriami, bo też nikt wcześniej nie porobił prób.

    • 145 16

    • dobrze , że nie mają bagażnika z tyłu roweru który był traktowany przez wielu "cyklistów" jak fotel do przewozu dodatkowego pasażera

      • 23 0

    • (1)

      bez prób można stwierdzić że jeśli bateria nie wytrzymuje cały dzień na jednym ładowaniu to system z ich wymianą nie ma sensu - ilość samochodów potrzebnych do wymiany na bieżąco baterii to powyżej setki - nawet bez korków w ciągu dnia

      po prostu w założeniach było ze nikt nie będzie z systemu korzystał - stąd jeden punkt ładowania i kilku techników do wymiany baterii - a patrząc na puste albo zawalone stojaki system relokacji nie działał w ogóle - tak samo jak system wymiany baterii pod obc stało po kilkadziesiąt rowerów z których żaden nie nadawał się do jazdy ze względu na wyładowaną baterię

      • 11 1

      • Żaden?

        • 0 1

    • Nie wyobrażam sobie codziennej jazdy Wrzeszcz - Łostowice bez elektryków. (9)

      Jak tylko Mevo było dostępne to je wybierałem i podjazdy pod jaśkową i łostowicką były bezproblemowe.
      Jazda prywatnym rowerem na tej trasie to pot na czole. Nie wyobrażam sobie wejść do biura na 8 godzin po takim dojeździe

      Gdańsk Główny-Oliwa - jak najbardziej można jechać zwykłym rowerem. Ale dojazdy do pracy nie wchodzą w grę z górnego tarasu

      • 17 3

      • Przebranie (4)

        Dlatego cyklisci biora rzeczy na przebranie i zostawiaja w pracy, w dobrej pracy jest tez gdzie wziac prysznic.

        • 13 6

        • prysznic w pracy po czy przed?? (1)

          co za brednie

          • 3 16

          • czego nie rozumiesz?

            Przyjeżdżasz spocony to się kąpiesz.
            W wielu biurowcach łazienki i rowerownie to norma. Nie wiem jak jest w innych miejscówkach.
            Ja kiedyś jak nie było prysznica 'przemywałem się' w umywalce. Nie było problemu

            • 18 3

        • To też jest absurd: wybierasz ekologiczny transport (1)

          , żeby potem marnować wodę na bonusowy prysznic.

          • 2 2

          • To prysznic bierzesz tylko w pracy

            A w domu nie marnujesz wody. Po drodze i tak nikt cię wąchać nie będzie.

            • 0 0

      • Czemu nie kupisz sobie swojego elektryka? (1)

        • 0 5

        • Bo pewnie mieszka w bloku

          I nie chce mu się dźwigać 30 kilowego nieporęcznego grzmota po schodach.

          • 0 0

      • (1)

        Dojechanie z górnego tarasu do biura w Oliwie nie wymaga żadnego wysiłku, a po powrocie do domu można chyba się wykąpać. Czy się mylę.

        • 3 0

        • Z Łostowic do Oliwy jest ponad 12 km z dwoma podjazdami (Havla, Rakoczego) - ja bym się spocił

          Chyba, że chcesz objechać dookoła, wtedy 18 km bez podjazdu.

          • 0 0

    • gdyby nie elektryk, nikt by nie wynajmował roweru, żeby wjechać na górny taras

      • 10 1

    • Masz rację, że powinno to zostać zrobione

      Nie mniej jednak, na zdrowy rozum: jeżeli ludzie mieszkają na górnym tarasie, a SKM jeździ po dolnym, to całkiem prawdopodobne jest, że ludzie mogliby korzystać z Mevo żeby dojechać na pociąg, a powrót cóż: droga na niemałą górę, gdzie wsparcie elektryka bardzo uprzyjemnia podróż.

      • 0 0

    • elektryki to pomysł Karnowskiego, który rowery zna z telewizji

      w projekcie doradzali ludzi z Wielkiego Przejazdu Rowerowego, którzy od początku mówili, że to nie ma sensu. Ale kto by słuchał ekspertów, zrobiło się reklamy, uściski dłoni poszły, a że potem wszystko padło wpizdu? kogo to obchodzi

      • 0 0

  • Socjalizm 2.0 (1)

    ...i wszystko na temat. Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!

    Stefan Kisielewski

    • 22 1

    • Tak w skrócie w pocie czoła działa obecnie PiS

      • 8 2

  • Wszystko na odwrót. (2)

    Rowery ktore mogą się spokojnie ładować przez noc - z wymiennymi akumulatorami. A samochody elektryczne zamiast wymiennych akumulatorow (jak u Chińczyków, gdzie wymiana trwa kilka minut i można ruszać dalej w trasę) ładowane godzinami z gniazdka.

    • 40 2

    • powinny być stacje bazowe ładowania przy latarniach, bez głupiego jeżdżenia w kółko samochodem z bateriami

      • 5 0

    • czy rower "mevo" skradziony do obwodu kaliningradzkiego został już odzyskany? , czy stoi tam pod plandeką jak tupolew w smoleńsku ?

      • 1 0

  • co? (1)

    tam nie mozna jezdzic

    • 5 0

    • Spóźniłeś się z 10 lat. Można.

      • 0 0

  • Porażka 2.0

    • 15 3

  • Umarł ktoś ??? (3)

    Dlaczego rower jest czarny ???? Powinien mieć kolor jaskrawy po pierwsze jest bezpieczniej a po drugie łatwiej będzie go wygrzebać z krzaczorów jak jakiś mózg go tam odstawi bo właśnie zakończył traskę ....

    • 19 5

    • Umarło MEV0 1.0

      • 3 0

    • a jak by był różowy to pytalibyście się czemu różowy (1)

      odpowiadam: bo jest czarny

      • 2 4

      • Wiesz że są jeszcze inne barwy niż czarny i różowy?

        Podpowiem, że nie musi być też tęczowy

        • 4 0

  • Seniorom też się należy

    Seniorzy za darmo powinni jeździć bo odbudowywali to miasto również w latach 90 tych

    • 7 4

  • Będą rower testować w 2020 roku.

    • 5 2

  • Kolejny wałek za pieniądze podatników (2)

    Za poprzednie MEVO nikt nie poniósł konsekwencji, sprawa przycichła to jadą z tematem od nowa. Bezczelni, nawet nazwę zostawili tą samą.

    • 36 3

    • to i tak mniejszy koszt niż parking przy biskupiej

      także najlepsze wałki robi się z samochodziarzami.

      • 4 2

    • Prezes Zarządu OMG-G-S

      Zarobił na MEVO 1 i zarabiać będzie dalej na MEVO 2 MEVO 3. Odpowiedzialności nie ma żadnej.

      • 2 1

  • Czy nikt nie zauważył, że na reklamie jest błąd? (3)

    • 17 1

    • tenu

      • 2 1

    • Robione na odwal

      jak cały ten projekt. Pyk pyk pyk, jako tako i fajrancik

      • 8 1

    • to dopiero pierwszy z błędów tego projektu

      i wcale nie największy

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum