• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Lampki Tacx Lumos, idealne dla szosowców

Krzysztof Kochanowicz
12 marca 2012 (artykuł sprzed 10 lat) 
Opinie (21)
Najnowszy artykuł na ten temat Nie jedź jak batman, używaj oświetlenia
Innowacyjne oświetlenie firmy Tracx Innowacyjne oświetlenie firmy Tracx

Zważywszy, że chcąc poruszać się po drogach publicznych koniecznością wyposażenia roweru są lampki, innowacyjne oświetlenie Lumos, holenderskiej firmy Tacx, z jednej strony to typowy gadżet jakich wiele na rynku rowerowym, z drugiej strony dość praktyczny element, nieoszpecający naszej "szosówki".



Lampki Lumos to nowe rozwiązanie w kategorii oświetlenia rowerowego. Lampy umieszcza się wewnątrz kierownicy roweru szosowego, czyli tzw. "baranka" z lewej i prawej strony. Każda z lampek została wyposażona aż w 3 diody LED: 1 przednią i 2 tylne - wszystkie obsługiwane za pomocą jednego przycisku. Przyciśnięcie powoduje równoczesne zapalenie diody przedniej (białej) i tylnej (czerwonej). Ponowne naciśnięcie przycisku włącza migający, pomarańczowy kierunkowskaz, który samoczynnie wyłącza się po kilku sekundach.

Montaż zestawu:

Aby wymienić baterię należy odkręcić obudowę, którą montuje się na specjalny gwint wewnątrz tzw. "baranka". Wewnątrz kierownicy znajduje się nakrętka na klucz nimbusowy o rozmiarze 4 mm, która rozpiera końcówkę w celu osadzenia lampki, tak, że element trzyma się mocno i pewnie. Na koniec wkręcamy lampki w wystające gwinty i gotowe. Sam montaż jest stosunkowo prosty.
Dla lepszej orientacji, zobacz filmik

Pomysł Taacx'a jest naprawdę świetny, gdyż późnym wieczorem lub w nocy jesteśmy dużo mniej widoczni i sygnalizowanie manewrów skręcania ręką nie zawsze przynosi pożądane efekty. Kolejną rzeczą jest fakt, że wszystkie diody wbudowane pozostały w parę lampek, dzięki czemu nie ma konieczności kupowania przedniej i tylnej osobno, a także montowania ich na rurze podsiodłowej lub kierownicy. Oświetlenie to zajmuje naprawdę bardzo mało miejsca, a jego umiejscowienie sprawia, że nie przeszkadza kompletnie w niczym!

Koszt zestawu: od 75 zł

Opinie (21) 4 zablokowane

  • Fajna sprawa... (1)

    Szosówka z tradycyjnymi lampkami wyględa komicznie
    Trzeba będzie rozejrzeć się gdzie to kupić

    • 0 3

    • przesada

      male lampki na kiere sa zgrabne. Polecam Magicshine - to jest MOC

      • 1 0

  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (5)

    Art. 53.

    ust. 1. Rower powinien być wyposażony:
    1. z przodu - w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej;
    2. z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające
    3. w conajmniej jeden sprawnie działający hamulec;
    4. w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku

    • 6 0

    • Jak będa 2 to chyba lepiej dla bezpieczeństwa samego użytkownika? (2)

      • 3 0

      • (1)

        Dwie, czy jedna lampka nie stanowi różnicy dla bezpieczeństwa rowerzysty. Jednakże dwie lampki z przodu, czy z tyłu są niezgodne z polskimi przepisami dotyczącymi ruchu drogowego i, teoretycznie, można za to dostać mandat karny. To nie znaczy, że przedstawione rozwiązanie jest złe. Osobiście nawet mi się podoba. Niestety, przepisy nieraz nie nadążają za nowymi rozwiązaniami.

        • 6 0

        • Nie nasze służby... od wszelkich boleści

          najpierw zaczną egzekwować przepisy od tych co w ogóle nie posiadają oświetlenia, a nie że maja jedno, czy dwa. Wielu po zmroku jeździ po omacku, a Ci tu mówią o egzekwowaniu prawa, co za bzdura!

          • 2 0

    • są za to zgodne z wymaganiami Konwencji Genewskiej o Ruchu Drogowym

      szkoda, że nasze prawodawstwo nie nadąża za międzynarodowymi aktami, które weszły w życie już za czasów PRLu!

      • 0 0

    • stary przepis

      sprawdz nowe przepisy :D

      • 1 0

  • Nielegalne (4)

    To oświetlenie jest nielegalne. Nie spełnia wymagań. W przepisach jest mowa o JEDNYM z przodu i JEDNYM z tyłu. Kiedyś nie było np. dozwolone 3 światło w samochodach i można za nie było dostać mandat. Podobnie z rowerami.

    • 5 2

    • Niektóre polskie przepisy "dla rowerzystów" (2)

      są tak bzdurne, że gdybym chciał ich sie trzymać, to rower stałby jako ozdoba na telewizorze. "Polskie prawo" ma się nijak do rzeczywistości ! Ważne, by rowerzysta był widoczny, czyli w ogóle wyposażony był w lampki.

      • 3 1

      • (1)

        Np. jakie są tak bzdurne? Mi jakoś udaje się przestrzegać przepisów o wyposażeniu roweru, jeżeli chcę. Tak, mam dzwonek w góralu, którym jeżdżę po lesie, mam dodatkowy hamulec w ostrym i z przodu światełko powieszone tak, aby nie przekraczało wysokości 90 cm nad ziemią. :)

        • 2 2

        • Dzwonek... to ja mam na choince

          a w góralu? Po co mi dzwonek? Chyba żeby wiewiórki w lesie straszyć :)

          • 4 3

    • a teraz najlepsze

      ten bubel prawny, mimo, iż mówi o jednym świetle pozycyjnym z przodu i z tyłu, określa też minimalną odległość między dwoma światłami :) W praktyce nikt za zrobienie z roweru "choinki" mandatu nie dostał.

      • 1 0

  • Rozporządzenie Ministra Transportu

    Art. 1045 ust. 2 pkt 128:
    Rower powinien być wyposażony w:
    1. armatę
    2. zderzaki
    3. pompę powietrza
    4. sześć zapasowych dętek
    5. koła bez kantów
    6. siodło z pierza
    7. opony z lateksu
    9. łańcuch z tytanu
    10. lampkę oliwną
    11. wielką flagę koloru zółtego

    • 9 0

  • (4)

    A ile to ma lumenów i jaki zasięg? Bo jesli z ledwoscia oswietla przednie kolo, to jest do kitu jak za ta cene.

    • 3 0

    • mają zasięg ok. 160 metrów!!!! (2)

      • 0 0

      • (1)

        Z takiej odległości mogą co najwyżej być widoczne przez innych. Natomiast nie podano, czy w ogóle oświetlają drogę chociaż kilka metrów przed rowerem.

        • 1 0

        • świecą na 160 metrów

          a widać je z linii horyzontu

          • 0 0

    • Lampki rowerowe nie służą do oświetlania sobie przedniego koła lub drogi przed rowerem. Rower ma być widoczny dla innych i to jest zadanie lampek.
      Do celów oświeleniowych porzebny jest co najmniej kilku watowy reflektor na żarówkach/diodach.

      • 1 0

  • słabe

    miałem dwa komplety delikatny włącznik który zepsuł się po dwóch tygodniach słabe zabezpieczenie przed wilgocią po drugim komplecie dałem sobie spokój a szkoda bo pomysł i wygląd efektowny skuteczność dobra

    • 0 0

  • brak miejsca na kolarza

    Kolarz z grubszą łydką zasłoni tylne lampki, a taki z cienkimi nogami będzie zasłaniał jedną przy kącie widzenia > 5°. Z kolei opuszczenia rąk na dół kierownicy zasłania lampki przednie. O ile gdy mnie zmrok złapie, i tak muszę sobie odpuścić szybka jazdę na pozycyjnych i mogę nie pochylać się nad kierownicą, o tyle tylne światła umieszczone na przedzie roweru uważam za niebezpieczne. Ładny i ciekawy gadżet, który nie zapewnia bezpieczeństwa, a jedynie spełnia wymogi kodeksu. Do tego wystarczy byle lampka typu mikro za 30 zł na allegro.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MTB Maraton Trąbki Wielkie

zawody / wyścigi

Rowermania 2022

festyn, zajęcia rekreacyjne

MTB Maraton Peplin

zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Ogłoszenia polecane

Forum