rowery

Koszwały. Czołowe potrącenie rowerzystki

Poszkodowana z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana do szpitala.
Poszkodowana z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana do szpitala. fot. Jakub Czaja/Facebook

Do czołowego potrącenia rowerzystki doszło dziś na drodze równoległej do S7 na wysokości Koszwał. Trenująca na Żuławach kobieta z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana do szpitala helikopterem. To nie pierwszy tegoroczny wypadek tego typu na polskich drogach. W środowisku rowerowym pojawia się coraz więcej głosów na temat wyjątkowo nieszczęśliwego roku.



Prawidłowo jadąca rowerzystka została czołowo potrącona przez kierowcę wyprzedzającego "na trzeciego", na podwójnej ciągłej, na wzniesieniu. 43-latka, amatorsko uprawiająca triathlon, z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana helikopterem do szpitala.

Poszkodowana z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana do szpitala.
Poszkodowana z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana do szpitala. fot. Jakub Czaja/Facebook

- Szczęście w nieszczęściu, wszystko dobrze się kończy, bo wysoka sprawność pozwoliła jej wyjść z tego bez groźnego dla życia urazu - zaznacza Jakub Czaja, trener zawodniczki. - Ile jeszcze takich akcji potrzeba, by kierowcy zrozumieli, że też jesteśmy uczestnikami ruchu drogowego...
Jak podkreśla Czaja, droga obok S7 na Żuławach jest bardzo często uczęszczana przez trenujących rowerzystów.

Kobieta szczęśliwie została już wypisana ze szpitala. Nie odniosła obrażeń zagrażających jej życiu. W tym roku w polskim środowisku rowerowym słychać o niepokojąco dużej liczbie wypadków z samochodami, również ze skutkiem śmiertelnym. Jest to również kolejny wypadek w tym roku, w którym prawidłowo jadący rowerzysta zostaje czołowo potrącony przez nieprawidłowo wyprzedzającego kierowcę auta.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (379) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Po kilku godzinach od wypadku "szczęśliwie wypisana ze szpitala" ? Dziwne. Choć szczęśliwe. (13)

    Nadal dziwne.

    • 71 23

    • (9)

      szosa do trenowania?

      • 14 25

      • Szosa na szosę (5)

        Rower szosowy jest do jeżdżenia po szosie

        • 40 9

        • (4)

          Rower szosowy służy do zginięcia na szosie, miejski w mieście, góralski na wzniesieniach i tak dalej...

          • 4 25

          • Rower góralski??? co to za jeden? (3)

            rower góralski???
            zginięcia na szosie???
            Polska język, trudna język. Wakacje dopiero się zaczęły, a odmóżdżenie szczeniaków już maksymalne.

            • 15 0

            • Rower bacy (1)

              Rower bacy może być rowerem góralskim

              • 6 0

              • z kierownicą "baranie rogi", zbyrcokiem i bidonem żętycy

                • 5 0

            • taki rok szkolny. Nauka zdalna. Czyli na laptopie szkoła, na tv gierka non-stop XD

              • 0 0

      • Drogi są nie tylko dla samochodów. Ps. W Polsce na nich umieraja tysiące rocznie (1)

        Głównie w samochodach. Trzeba się za to wariactwo wziąć

        • 32 6

        • Tak jest! powycinać drzewa! porobić cmentarze!

          • 3 15

      • TAK !!! trening wyprzedzania na trzeciego.zabłysnąłeś.zabrać prawo jazdy.sanki !!!

        • 8 0

    • Powinna zostać min dobę na obserwacji, ale cóż te limity ech.

      • 10 0

    • wcale nie dziwne

      Miała kask na głowie i trenowała. Sama wytrenowana umiejętność padania z odpowiednim wytracaniem energii, zwłaszcza kiedy już jest odruchowa, znacznie zwiększa szanse.

      • 8 1

    • Widzisz

      jesteś pewnie z elektoratu pisowskiego, więc nie są dziwne, twoje dziwota.

      • 0 1

  • Mogła poleżeć sobie parę dni w szpitalu to ten kierowca kretyn trochę by dostał .... a tak to mandacik i luzik (4)

    • 119 18

    • (2)

      Jak zabrała Cię karetka, to jest to już wypadek.

      Ktoś musi też zwrócić transport helikopterem - więc nie żaden mandacik.

      • 11 5

      • mandat 500zł. koszt akcji na koszt państwa czyli nas wszystkich. oc nie pokrywa takich rzeczy. Wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas rocznie 56mld. OC to zaledwie 12mld z tego.

        • 21 1

      • poniżej 7 dni, to zdarzenie więc mandat tylko

        • 1 0

    • jeszcze za ten rower zapłaci z OC

      20 K, to będzie mógł osobie liczyć zniżki... od nowa

      • 4 0

  • OC (39)

    uczestnik ruchu drogowego powinien mieć OC

    • 99 58

    • A posiadanie OC przez rowerzyste powoduje jego odpornosc na smierc albo obrazenia w wyniku wypadku z winy innego kierujacego?
      Ty w ogole wiesz co to jest OC?

      • 70 10

    • oc

      co ma piernik do wiatraka? Nie widzę wzmianki aby kierujący pojazdem takowego nie posiadał. A na marginesie, zgadzam się z Tobą

      • 19 4

    • Nie jeden ma

      ale to nie oznacza że można go zmieść z drogi

      • 26 2

    • Czyli każdy pieszy (7)

      powinien mieć OC

      • 33 2

      • ale odróżniasz chodnik od drogi ? (3)

        • 6 43

        • chodnik jest częścią drogi. wiec nie odróżniam. (2)

          • 44 1

          • (1)

            Nie wymagaj od kierowcy znajomości choćby pojęć podstawowych PoRD

            • 31 1

            • dobre ;-)))

              • 8 0

      • (2)

        Od kiedy pieszy jest pojazdem?

        • 2 12

        • od kiedy kierowca jest pojazdem? (1)

          • 18 1

          • płacisz OC jeżdżąc nie swoim autem? Ta składka jest na pojazd a nie na kierowce

            • 9 4

    • Ja mam i przed niczym te OC nie chroni. przereklamowane (7)

      frustraci na 4kołach jak mnie terroryzowali tak dalej terroryzują. Gdybym egzekwował swoje pierwszeństwo to 15 razy na ...... dzień przelatywałbym przez maskę. Masakra jak beznadziejnych mamy kierowców

      • 43 1

      • (6)

        A jeszcze gorszych roszczeniowych rowerzystów. Wszystko im się należy, z czyich pieniędzy buduje się drogi rowerowe? Może podatek od roweru? Bedzie na ścieżki rowerowe.

        • 5 41

        • nie stygmatyzuj ofiar

          odróżniaj zachowania stwarzające zagrożenie od zachowań wiążących się z narażaniem się na kalkulowane lub niekalkulowane ryzyko. Porównaj produktywność nakładów na infrastrukturę dla rowerzystów i pieszych z nakładami na pseudobezkolizyjne rozwiązania drogowe.

          • 19 0

        • Jak moga byc gorsi? Mamy takich samych kierowcow, jak rowerzystow i pieszych. Wszyscy sa Polakami. (2)

          • 2 4

          • Tylko ci pierwsi zabijają innych uczestników ruchu. Tu jest ta różnica (1)

            • 5 0

            • Patrząc na niektórych rowerzystów i kulturę ich jazdy, to są te same osoby, co idioci za kierownicami samochodów

              • 1 1

        • w Polsce nie ma Dróg dla rowerów praktycznie wcale są tylko chodniki rowerowe.

          Za "ścieżki" niech płacą kierowcy. To ich wymysł i fanaberia.
          Rowerzyści chcą prawdziwych dróg dla rowerów albo jezdni może za sto lat się doczekają.

          • 3 0

        • PRzecież rowery są opodatkowane!

          Jakby autostrady były budowane z podatku drogowego to benzyna byłaby po 25 a nie po 5. Wiec sklej wary do wydechu.

          • 6 0

    • OC ma nam chronić życie?!

      • 12 3

    • (3)

      Mam .Jest w ubezpieczeniu mieszkania .

      • 10 1

      • Jest w wielu przypadkach

        Może być w ubezpieczaniu mieszkania, może być dołączone do OC pojazdu.
        Takie ja mam. Ale trzeba mieć trociny w głowie, żeby tego nie wiedzieć tylko huczeć w komentarzach. Winny przecież zawsze jest ktoś inny. Rowerzysta, pieszy, kierowca tira, tylko nie "ja" Frustraci, którzy tu krzyczą najmocniej, zapewne są przykładami idealnych kierowców na polskich drogach ;-)

        • 9 1

      • (1)

        Z sumą gwarancyjną np. 1 mln euro czy wyższą? Tak by pokryć ewentualne roszczenia dotyczące uszkodzenia zdrowia, wypłacenie renty itp? Jeśli nie to wsadź sobie tę polisę wiesz gdzie.

        • 2 4

        • Szkoda na 1 mln EUR spowodowana przez rowerzystę?

          Powodzenia.

          • 8 1

    • pieszy lub maratończyk też? (5)

      jak uszczelnić system wymagający od kierowców posiadanie obowiązkowego OC? Bodajże 30% osób kierujących pojazdami samochodowymi w Polsce jeździ nimi nie wykupując obowiązkowego OC.

      • 7 4

      • 30%? Skad te dane, z kosmosu? :) Takich sytuacji jest marginalnie malo, praktycznie wszyscy maja OC. (4)

        • 3 3

        • Jednak nie wszyscy. (3)

          Według UFG 175 - 200tyś. pojazdów może nie mieć polisy OC. Dane z roku 2019.
          Dodaj do tego kierujących "na bani", bez uprawnień, i kilka innych przypadków, w których OC nie działa. Ale to trochę inna para kaloszy.

          • 6 0

          • Co to znaczy, "OC nie działa"? (2)

            Jeśli pojazd nie miał OC, za szkodę odpowiada UFG.

            Jeśli kierowca był na bani czy bez uprawnień, to odpowiada ubezpieczyciel (jeśli jest OC), albo UFG (jeśli nie ma OC). Potem w takim przypadku ubezpieczyciel albo UFG może dochodzić zwrotu odszkodowania od sprawcy, ale dla ofiary to nic nie zmienia - ta dostaje kasę od ubezpieczyciela, albo UFG.

            • 0 1

            • a jak sprawca nie wykryty to płaci podatnik

              • 0 0

            • UFG tak samo działa w przypadku rowerzysty.

              • 0 0

    • (1)

      Sprawca mial i bedzie placil

      • 2 2

      • miał, nie miał, będzie płacił, bo pewnie dostanie zwyżkę ubezpieczenia i kto wie, co dalej będzie

        • 0 0

    • (3)

      To sobie wyobraź, że ludzie jeżdżący na rowerach troche bardziej poważnie posiadaja OC i NNW. Ja też mam

      • 6 2

      • (2)

        Na sumę gwarancyjną 20 tys. czy 50 tys. PLN? Jak się ma twoja polisa i jej zakres do ubowiązkowego OC p.p.m.? Odpowiem. Nijak.

        • 0 11

        • (1)

          a średnia wielkość szkody powodowanej przez rowerzystę to ile baranie 500-1000 zł?

          • 0 1

          • Dobrze, że wzmocniłeś swoją wypowiedź słowem "baranie". Bez tego pytanie zginęłoby w tłumie.

            • 1 0

    • A uczestnik, ktory statystycznie wyrzadza duzo szkod, musi miec OC. I tak jest. Rowerzysta powinien, kierowca musi. (1)

      • 3 2

      • ale rowerzyści tych szkód nie wyrządzają.

        OC jest dla tych co wyrządzają szkody znacznej wartości.
        Obrysowane lusterko to nie jest szkoda znacznej wartości.

        • 5 0

    • kierujacy samochodem

      jak widac na tym przykladzie, jest w stanie zrobic znacznie wieksze szkody niz rowerzysta czy pieszy, dlatego Ci drudzy nie maja obowiazkowgo OC, co nie zmienia faku ze KAZDY jest odpowiedzialny za swoje czyny i sprawe mozna zawsze dac do sadu. Ja mam osobista polise OC (na samochod mam osobna) wlasnie dla przypadkow poza samochodem, oplaty sa niskie a spokoj ducha bezcenny :)

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Tym razem skończyło się dobrze... (4)

    Jeśli traumę potrącenia przez auto, akcję ratunkową i szpital można tak nazwać, ale co jeśli... ? Sfajdane życie własne, rodziny, innych ludzi, zszargane sumienie i poczucie winy. Za cenę bycia kilka sekund szybciej w punkcie B? O braku poszanowania dla rowerzystów nawet nie wspomnę, bo to w ogóle plaga...

    • 146 12

    • A wystarczyło.... (3)

      ... jechać ścieżka rowerową!!!

      • 4 53

      • Kret..

        • 14 4

      • Rowerzysta zawsze ma prawo pojawić się na jezdni. Tak samo ma prawo jechać obok rowerowej infrastruktury

        Przepisy wyraźnie mówią, że taki obowiązek powstaje wyłącznie w stosunku do drogi rowerowej i pasa dla rowerów. Ponadto nawet w przypadku powyższej infrastruktury wyraźnie zamieszczony jest warunek "jeśli" prowadzi w kierunku w którym zmierza rowerzysta lub zamierza skręcić.
        Kierunek jazdy i ruchu jest uregulowany i oznacza "prawą stronę".
        Jestem kierowcą, jeżdżę na rowerze i wielokrotnie byłem atakowany z powodu jak najbardziej prawidłowego korzystania z drogi.

        • 9 0

      • nie masz racji Remku

        W Koszwałach nie ma wydzielonej infrastruktury rowerowej. Po drodze publicznej mogą poruszać się rowerzyści. Jazda po ciągach pieszo-rowerowych też nie sprawia, że kierowcy nagle widzą rowerzystów. Włączając się do ruchu zatrzymują się właśnie na drodze dla rowerów, bo przecież żaden nadjeżdżający rowerzysta nie odważy się wjechać w jego "drogocenny" samochód. Mają to wielokrotnie sprawdzone i najwyraźniej niektórym sprawia szczególną przyjemność.

        • 3 0

  • Powinno być usiłowanie zabójstwa (10)

    • 141 31

    • tak powinno być, ale żyjemy w chorym kraju (5)

      będzie jedynie odszkodowanie. Samo to kółko tylne, to tak z 3000 zł. Rowerek też dobry. Na 100% tylny trójkąt jest wywalony i rama na 100% jest do wywalenia. Bałbym się na niej jechać więcej niż 15/h. Nie wiem jaki model roweru, ale nawet jakby to było alu, to jakiekolwiek skoszenie = rower na złom.
      TREK daje jakąś gwarancję na ramy, kiedyś nawet był jakiś program wymiany również po wypadku chyba, ale nie pamiętam.

      • 2 1

      • Rama... (4)

        też kompozytowa.

        • 1 1

        • (3)

          ja bym się domagał nowej ramy z ubezp. sprawcy.

          • 0 0

          • (2)

            samej ramy?!

            toż to "całkowita utrata pojazdu", cały rower trzeba odkupić

            • 4 1

            • Cały...

              to pewnie z 15 000. Wygląda, że był to Checkpoint sl5 od Treka...

              • 3 0

            • Nie, nie samej ramy, ale dodatkowo poza tym co widać. Z tą szkodą całkowitą, to nie jest tak do końca, zależy jak ubezpieczalnia do tego podejdzie. Mostek można odzyskać, przednie koło, kierownica nie wiadomo, osprzęt prawie cały. Czy siodło dostało nie wiem. Do tego koszty prac itd., co zamknie się praktycznie w nowym rowerze.
              Dodatkowo należy walczyć o odszkodowanie za pewnie odzież, szkody fizyczne i psychiczne.

              • 1 0

    • (3)

      Po pierwsze to powinny być ustalone dokładny przebieg i przyczynyna zdarzenia przed jakimkolwiek oskarżeniem, póki co mamy tylko krótką notkę na portalu internetowym która wcale nie musi być zgodna z prawdą - po prostu ktoś podał plotę o wyprzedzaniu na trzeciego i tak napisali, a może się okazać że rowerzysta wcale nie bez win my bo na przykład zapomniał odpalić świateł i był niewidoczny. Mogło być tysiąc różnych przyczyn które doprowadziły do zdarzenia, a gwarantuję że żadną z tych przyczyn nie będzie celowe spowodowanie wypadku przez kierowcę samochodu. Na tym polegają wypadki.

      • 2 3

      • Oczywiście... (2)

        takich przykładów możesz wymyślić wiele... przekonasz wszystkich na portalu, że to była plotka. Każdy Ci uwierzy, przecież to ona zaskoczyła kierowcę jadącego po prawie pustej drodze przepisowo, chcąc mu zbić szybkę od kierunkowskazu swoim całkiem nowym rowerkiem treningowym za 15 kawałków (z oświetleniem), bo jej się nagle żyć odechciało. Do tego powinieneś dodać, że nie znała przepisów, ćwicząc pływanie, bieganie, śmiganie rowerem - nie miałaby czasu na ich zgłębienie... Pytanie, czy jadąc po drodze rowerem masz zaufanie do wszystkich kierowców, że oni szanują Twoje życie? O tym jest ten artykuł i ta dyskusja.

        • 3 3

        • (1)

          Aha, czyli z góry zakładasz że chciał zabić z premedytacją, musisz być rewelacyjnym człowiekiem. Ale wystarczy trochę pojeździć żeby zobaczyć jak się zachowują rowerzyści i gdzie mają prawo drogowe. Ja miałem wypadek z rowerzystą parę lat temu, do dzisiaj nie zobaczyłem hajsu za naprawę samochodu, musiałem z własnej kieszeni pokryć, pomimo że cudowne dziecko dwóch pedałów swoim bezmyślnym przejeżdżaniem przez przejście dla pieszych spowodowało ten wypadek.

          • 2 4

          • Raczej nie udało Ci się odczytać intencji...

            • 0 0

  • Uderzenie, a nie żadne trącanie. Trącać to sobie możecie kolegę pod stołem. (1)

    • 84 6

    • potrącenie pewnie miało być

      • 2 0

  • Rowerzyści z dróg!!! (40)

    Dla rowerów są dróżki rowerowe. Czemu nikt nie mówi ile wypadków rowerzyści spowodowali pośrednio. Normalnie kierowca może dostać mandat za spowolnienie ruchu ale rowerzysta to święta krowa. Dla ich dobra i kierowców aut powinno się zabronić robić z dróg torow sportowych dla rowerów.

    • 121 365

    • (5)

      Drogi są też dla rowerzystów. A kierowcy tego nie rozumieją bo to nieuki są

      • 74 17

      • (1)

        Śmierć też jest dla wszystkich, myślenie też no ale co ty możesz o tym wiedzieć

        • 11 26

        • odsiatka za zabicie tez jest dla wszystkich

          myslenie tez no ale co ty mozesz o tym wiedziec

          • 18 3

      • Kierowcy to nie jest jakas osobna grupa spoleczna, Polak jest po prostu taki, jaki jest, a czasem jest kierowca, czasem pieszym (2)

        • 9 0

        • Pełna zgoda

          Jak jest bucem za kółkiem, jeszcze większym bucem jest na chodniku. Niestety.

          • 15 0

        • ale narzędzie do zabijania już inne

          to tak jakby packę na muchy z wyrzutnią rakiet porównywać.

          • 5 0

    • To nie prawda

      Weź się ogarnij pajacu.....

      • 11 7

    • Powolnienie ruchu a zderzenie czołowe?

      Na pewno mylisz pojęcia a już na pewno komentarz nie na temat i nie na miejscu!!!

      • 28 3

    • kris werner

      rowerzysta to święta krowa. zrozum to . w niemczech też tak jeżdzisz?

      • 9 26

    • Pokarz mi kogoś kto dostał mandat za spowolnienie ruchu. Milicja umie złapać za przekroczenie prędkości ale już za jazdę bez odpowiedniego odstępu nie

      • 15 3

    • Rower szosowy (17)

      Czy zdaje sobie Pan sprawę z jaką prędkością porusza się kolarz na rowerze szosowym? Prędkości te bywają znacznie powyżej 30 km/h co powoduje że jadąc ścieżka rowerowa zagraża się innym "zwykłym" rowerzysta. Pomijam juz stan techniczny ścieżek oraz ich wykonanie które zagraża zdrowiu kolarza. Pozdrawiam i liczę na zrozumienie tematu.

      • 46 19

      • (16)

        jeśli tak to czemu kolarz na rowerze szosowym nie chce jeździć drogą szybkiego ruchu? nawierzchnia super nie ma pieszych można skorzystać z pasa awaryjnego

        • 9 40

        • nie może, a nie nie chce. doucz sie przepisow (2)

          poza tym roznica predkosci jest zbyt duza

          • 36 0

          • (1)

            w 2018 roku Niemiecki kolarz osiągnął prędkość 105km/h. To jest ta zbyt duża różnica - raptem 15km/h.

            • 1 6

            • na pewno nie na zwykłym rowerze. i bez wsparcia czegoś dużego przed nim. Opory ruchu nie pozwolą ci jechać więcej niż 60-70kmh

              • 4 0

        • Bo jest zakaz? (4)

          • 22 0

          • (3)

            który można znieść. Ostatnio kolarze szosowi zaproponowali żeby korzystać z ulicy mimo iż istnieje DDR. Zobaczymy jak to się skończy. Tym samym jeśli taki kolarz jest w stanie jechać 80 km/h(nawet więcej) to jaki jest problem by pozwolić mu jechać pasem awaryjnym drogą szybkiego ruchu?

            • 2 8

            • z tymi DDR jest duży problem, bo muszą być oddzielone od chodnika, a nie są i tylko w rozporządzeniu wymyślono taki obowiązek, co nie jest legalne. Rowerzysta jak chce to się wyłga z mandatu i ma pełne prawo jechać jezdnią.

              • 2 0

            • coś tam palancie czytałeś ale nie wiesz co czytałeś nie kolarze szosowi a jeden poseł KO baranie i Polski Związek Kolarski i nie dla wszystkich a dla licencjonowanych zawodników często reprezentantów Polski w kilkunastu dyscyplinach kondycyjnych gdzie jazda na rowerze jest elementem treningu przed międzynarodowymi zawodami

              • 1 1

            • Hamowanie

              Kolarz nie jest w stanie z tej prędkości nagle i bezpiecznie zahamować. Raczej na drogi ekspresowe się rowerzyści nie wybierają. Ulice i drogi plus kultura jazdy wystarczają.

              • 1 0

        • Prawo (6)

          Niestety polskie prawo zabrania wjazdu rowerów na drogi szybkiego ruchu.
          Opiera Pan swoją wypowiedz nie na argumentach, a o skrajności które dodatkowo są prawnie zakazane.

          • 19 2

          • (5)

            Prawo można zmienić gdyż od lat tworzy się je by ułatwić życie rowerzystom. Czy wobec tego legalnie rowerzysta może jechać szosą po za terenem zabudowanym? Prędkość dozwolona wynosi 90 km/h. Droga ekspresowa to 120 km/h różnica jest niewielka i do tego często jest pas awaryjny. Można też ustawić znaki ograniczające prędkość. Proszę więc samemu stwierdzić co dla rowerzysty jest bezpieczniejsze

            • 0 6

            • Niczego sie od lat nie tworzy, rower to pojazd i jego miejsce jest na drodze, matole. (4)

              • 6 0

              • (3)

                szkoda ze prowadzący ten pojazd nie musi znać przepisów o ruchu drogowym

                • 0 9

              • a wpadki zawsze powoduje ten co musi.
                gdzie tu więc logika?

                • 3 0

              • a gdzie jest napisane że nie znając prawa nie musisz go przestrzegać?

                • 2 0

              • To zupełnie jak prowadzący samochód

                zakucie na pamięć kilkunastu formułek na egzamun to nie jest zanajimość przepisów. Zwłaszcza że te się zmieniają. Z politowaniem pukam się w czoło gdy się jeden z drugim piekli ze mnie przepuszcza a ja stoję... na skrzyżowaniu równorzędnym... z mojej prawej... Poza tym, co to jest za znajomość przepisów, jeżeli się je z pełną świadomością ignoruje?

                • 3 0

        • Bo nie może d**ilu wg prawa ale trasą która została dla ruchu lokalnego może

          • 2 0

    • Szoferzy kretyni z dróg

      • 7 3

    • samochody najbardziej spowalnia nadmiar samochodów na drogach i ulicach

      tego nie zauważyłeś?

      • 10 1

    • (3)

      Bo w Polsce drog rowerowych sie nie buduje.stawia sie znaki ciag piesso rowerowy na chodnikach

      • 15 1

      • (2)

        Owszem buduje się rozbierając linie kolejowe

        • 1 1

        • buduje się na nasypach które liniami kolejowymi były lata temu.
          W Pomorskim może są dwie takie trasy. Szał ;)

          • 3 0

        • ty biedny d**ilu a to wina rowerzystów że linię kolejową się doprowadza do stanu likwidacji?

          • 2 0

    • Kierowca auta nir jest panem drogi

      Rowerzysta jest tak samo uczestnikiem ruchu drogowego! Jak Ci się nie podoba zjedz z drogi cebulaku

      • 11 2

    • Ty gdybys chciał skoczyć z poziomu swojego ego do poziomu iQ to z pewnością byś się zabił.

      • 1 1

    • a znaki drogowe i takie białe linie są dla kogo??

      Pośrednio??? Możesz to rozwinąć? jeżeli nie potrafisz ocenić sytuacji, dostosować prędkości do warunków na drodze, nie potrafisz zapanować nad emocjami, to nie powinieneś prowadzić nawet taczki, bo możesz zrobić komuś krzywdę. I hasło klucz na koniec: "Minimum metr odstępu" Wiesz co to? Wiesz ile to metr??!!

      • 5 1

    • O tym jaki pojazd może poruszać się po jakiej drodze decydują przepisy

      A nie twoje widzimisię - misiu Bodi.

      • 3 0

    • Rowery na Tory

      • 2 0

    • Ciekawe...

      że to kierowcy samochodów wyzywają rowerzystów od świętych krów, zwłaszcza w kontekście wypadku spowodowanego przez kierowcę, zajechania drogi na przejeździe dla rowerów, nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu albo parkowania samochodów na infrastrukturze dla pieszych i rowerzystów... Jednocześnie chcą zachować drogi na wyłączność, żeby po nich szaleć, a rowerzystom przypiąć łatkę "najbardziej roszczeniowych" i łamiących przepisy uczestników ruchu. Pięknie!

      • 5 0

  • (3)

    Blachosmorodziarze myślą że im wszystko wolno bo myśli że jak jedzie samochodem to mu wszystko wolno. Reszta ma mu zrobić wypad bo autem król jedzie. Dość bandytyzmu na drogach. Czas przywrócić talony i przydziały na samochody

    • 80 106

    • (1)

      Niektórzy kierowcy są tak prymitywni, że inne samochody też z drogi zganiają siedząc na zderzakach. Potem wielce zdziwiony że nie wyhamował.

      • 14 3

      • Bekę z tego mam, jak mnie taki wyprzedzi i często to groźne spojrzenie, że nie jadę ile on chce. Grubo zryte berty niektórzy mają.

        • 3 0

    • Tia

      al.Zwyciestwa Gdynia pon pan rowerowiec postanowil mimo biegnącej obok ścieżki jechać ulica bo przecież on może.Polwysep tam to juz jest hardcore cale rodziny na ulicach z dziećmi mimo ze ścieżka przy samej ulicy.Nawet jakiegoś debiut na obwodnicy widzialem

      • 0 1

  • Kolejny przykład (4)

    To przykład, źe nie tylko rowerzyści strzarzają zagrożenie.... Jak widać kierowcy bez rozumu też istnieją. Mam apel do kierowców i rowerzystów. Zacznijmy się bardziej sznować na drodze a wszystkim będzie lepiej...

    • 113 10

    • Nie dojdzie do tego... (1)

      jeśli chociaż nie usprawnimy słownictwa. Przede wszystkim ze słownika trzeba się pozbyć "ped**arzy" i "blachosmrodów".

      • 12 1

      • proponuję także zauważyć, że nieodpowiedzialne zachowania kierowców

        są jednak dużo większym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego niż nawet niezgodne niekiedy z prawem lub nieodpowiedzialne zachowania rowerzystów. Proponuję unikać "symetryzmu" oraz określeń typu "cykloterroryści". To co jest uznawane za tolerowalną przez większość normę, to lekceważenie limitów prędkości - a kto jest autorem tego typu wykroczeń pozwolę sobie zapytać? Symetryzm nie ma sensu.

        • 7 1

    • zagrożenie debi;lu kaleki na umyśle powodują idioci którzy muszą wyprzedzać choćby mieli pozabijać wszystko wokół

      • 2 0

    • Swiatla w rowerze

      Czy jadacy rowerem po drodze publicznej musi uzywac swiatel tak jak samochody zeby byc bardziej widoczny w dzien? Moze powinni?

      • 1 0

  • podwójna ciągła na wzniesieniu (1)

    Ciekawe czy kierowca miał prawo jazdy, czy już mu je wcześniej zhaltowali.

    • 125 7

    • pewnie miał

      bo w czipsach znalazł

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »