• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna ścieżka rowerowa z Gdyni do Sopotu

Krzysztof Kochanowicz
20 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Członkowie stowarzyszenia Rowerowa Gdynia nie kryją rozczarowania związanego z budową drogi rowerowej do Sopotu. - Tak jak w przypadku budowy niefortunnej estakady rowerowej, tak w sprawie "rekreacyjnej" trasy rowerowej wzdłuż Klifu Nadmorskiego urzędnicy miejscy wiedzą lepiej od mieszkańców jak stworzyć trasę rowerową - twierdzą.



Ich żal wynika z tego, że miasto odrzuciło wniosek stowarzyszenia o unieważnienie przetargu na trasę rowerową po klifie nadmorskim zobacz na mapie Gdyni.

- Informacja o decyzji miasta wpłynęła do SRG już po podpisaniu umowy z wykonawcą. Kolejny raz wyjaśnienia urzędników świadczą o fatalnym poziomie przepływu informacji wewnątrz urzędu i wirtualności przyjaznego nastawienia do rowerów w mieście i poza nim - piszą członkowie SRG w liście do mediów.

Jako przykład urzędniczego niezrozumienia realiów rowerowych, rowerzyści przytaczają fragmentów wyjaśnienia odrzucenia wniosku, dotyczący zarzutu o zbyt małą szerokość kładki nad Potokiem Kolibkowskim zobacz na mapie Gdyni:

"Szerokość kładki (2m - przyp. red.) jest wystarczająca dla ruchu rowerzystów, z obu stron prowadzą do niej jedynie drogi rowerowe. Piesi nie powinni poruszać się tą kładką, lecz istniejącym obecnie ciągiem pieszym ze schodami" - czytamy w piśmie z Wydziału Inwestycji, UM Gdynia.

- Autor projektu wysyła więc spacerujących w malowniczych okolicach Sceny Letniej po schodach w dół. Czyżby wejścia na most nad potokiem dla pieszych miała strzec Straż Miejska? Szczególnie ponuro będzie wyglądać to miejsce dla poruszających się na wózkach - rodzi się więc pytanie: co z "Gdynią bez barier"? Gdzie przyjazna infrastruktura dla rodziców z wózkami? - pyta Kamil Hajduk z Rowerowej Gdyni

Jakub Furkal, wiceprezes zarządu SRG pokusił się o zbadanie alternatywnego przebiegu trasy. Jego zdaniem wybudowanie 5-krotnie krótszego odcinka po plaży, zamiast 2,5 km na klifie, okazało się nie tylko trzykrotnie tańsze, ale też bardziej przyjazne środowisku, a przez brak różnic w wysokości - wszystkim bez wyjątku spacerowiczom i cyklistom. Dodatkowo podobna konstrukcja od 12 lat opiera się sztormom w nieodległym Sopocie przy SKŻ. Również tam proces inwestycyjny musiał się odbyć z udziałem opisywanego jako państwo w państwie Urzędu Morskiego.

Jakie są więc prawdziwe powody startu tak fatalnie zaprojektowanej inwestycji? Czy w Gdyni nie ma mniej kontrowersyjnych odcinków? Stowarzyszenie nie składa broni i zapowiada walkę do samego końca.

Przeczytaj pełną odpowiedź na wniosek i szczegółowy komentarz Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia


Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Opracował:

Opinie (181) 4 zablokowane

  • ograniczenie predkosci

    Ograniczą prędkość na kładce do 5km/h, na ścieżce do 10km/h - Okaże się że piesi jednak też będą ścieżką się poruszać i będzie GIT :)
    Straż miejska dostanie nowe wozy (czyt. rowery) pościgowe i będą zacnie zasilać kasę miasta :)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum