Kolejny etap budowy drogi rowerowej w Sopocie
Zakończył się kolejny etap prac przy przebudowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej, która ostatecznie ma zostać ukończona w czerwcu tego roku. To jedno z najpopularniejszych miejsc rowerowych w Sopocie.
Jazda rowerem wzdłuż al. Niepodległości w Sopocie jest w większości zabroniona. By przejechać przez miasto, rowerzyści mają do wyboru dwie drogi: pasem nadmorskim lub ul. Armii Krajowej. Choć jest to jedno z najbardziej obleganych przez rowerzystów miejsc, do zeszłego roku nawierzchnia drogi rowerowej pozostawiała tam wiele do życzenia.
Kompleksowy remont drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej rozpoczął się 4 maja zeszłego roku. Po zimowej przerwie wykonawca powrócił do prac na początku marca.
We wtorek, 20 kwietnia, zakończono remont fragmentu od ul. Wybickiego do ul. Kochanowskiego, przywracając tym samym jego przejezdność. Obecnie prace obejmują odcinek od ul. Kochanowskiego do ul. Jana Długosza.
Nie tylko dla rowerów
Inwestycja w Sopocie obejmuje:
- budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego o szerokości 2-2,5 m na odcinku od al. Niepodległości do ul. Reja (z wyłączeniem zrealizowanego wcześniej odcinka od ul. 23 Marca do wjazdu na osiedle Aquarius),
- przebudowę zniszczonych chodników oraz zjazdów publicznych i indywidualnych,
- frezowanie nawierzchni jezdni i ułożenie nakładki na ul. Armii Krajowej na odcinku od ul. Andersa do ul. Reja (z wyłączeniem odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Słowackiego oraz odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika),
- budowę trzech wyniesionych skrzyżowań: ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja,
- budowę wyniesionych przejść dla pieszych na ulicach Kochanowskiego i Krasickiego,
- wyposażenie przejść dla pieszych w płytki integracyjne,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, studni z osadnikami w rejonach wyniesionych skrzyżowań ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego i Reja oraz przykanalików wraz z wpustami ulicznymi,
- wykonanie trawników (ok. 750 m kw.).
Łączny koszt przebudowy to 2 459 372,45 zł. Wykonawcą robót budowlanych jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg SA ze Starogardu Gdańskiego.
Inwestycja jest częścią projektu pod nazwą: "Budowa węzła integracyjnego Sopot-Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi", który jest współfinansowany w wysokości 70 proc. z Regionalnego Programu Operacyjnego Dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie wybrane
-
2021-04-21 15:19
Ja czekam na delegalizacje tej tandety i możliwość jazdy jak normalnym cywilizowanym mieście po jezdni.. (4)
Te wszystkie trasy w 3miescie, a zwłaszcza te w Sopocie tylko zniechęcają do jazdy rowerem.
Już lepiej jak by nic nie robili.
Kto to widział żeby w strefie 30 rower miał nakaz jazdy slalomem po chodniku.- 30 21
-
2021-04-21 15:59
(3)
na ulicy czesto nie ma miejsca
- 2 6
-
2021-04-22 00:53
jak to nie ma przecież to jest ulica o uspokojonym ruchu
- 3 0
-
2021-04-22 01:29
tam jest miejsce
- 1 1
-
2021-04-21 20:22
na chodniku tym bardziej go nie ma
2.5m dla rowerow pol metra zostawią dla pieszych. no bomba. samochody najwazniejsze muszą byc zawsze.
poza tym jak moze nie byc miejsca na jezdni. Skoro samochod sie miesci to i miesci sie rower.- 10 4
-
2021-04-22 11:41
(1)
Przy następnej takiej inwestycji niech ktoś sprawdza trzeźwość pracowników. Droga rowerowa jest tak pofałdowana, że raczej nikt trzeźwy nie mógł tego robić. Można zorganizować mistrzostwa świata w jeździe po muldach. Poza tym pomysł ok.
- 6 3
-
2021-04-22 14:10
W którym miejscu jest pofałdowana? Jeżdżę tamtędy codziennie 2razy i niczego takiego nie zauważyłem? Można prosić o jakieś szczegóły?
- 1 1
-
2021-04-22 04:34
Rzemieślnicza... (3)
Piękna droga równoległa do niepodległości w Sopocie, oznaczona jak trzeba itp a te durniei tak jadą chodnikiem od Jana z Kolna do karczmy, jeszcze dzwonią, wyzywają i zaczepiają pedałem... 10 lat tam mieszkałem i znosiłem tych chorych cyklistów. Kiedyś nie było ścieżek i wszyscy żyli razem w zgodzie.
- 11 7
-
2021-04-22 18:31
nieprawda że żyli w zgodzie
Polska miała jedne z najgorszych statystyk wypadków - ofiar wśród pieszych i rowerzystów w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców w Europie. Samochodów było kilkakrotnie mniej w przeliczeniu na 100 gospodarstw domowych, więc warunki jazdy rowerem i chodzenia pieszo były zupełnie inne niż teraz.
- 1 0
-
2021-04-22 07:10
no taka piekna ze nikt nie chce z niej korzystac (1)
sam jade tam po jezdni. szkoda nerwow na ten kolejny bubel sopocki. chodnik tez lepszy bo przynajmniej jest prosto poprowadzony, bez obnizen i nic w ciebie nie wjedzie wyjezdzajacego z bramy.
- 3 1
-
2021-04-22 15:32
Złe mnie zrozumiałeś
Rowerzyści w ogóle nie jadą Rzemieślniczą tylko wąskim chodnikiem na niepodległości na którym ścieżki brak.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.